"Moller" <Lars@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:4107c15f$0$35879$14726298@news.sunsite.dk...
> Elbarto wrote:
>
> > Fandt da problemet hvilket var NGK
>
> Jeg har tidligere beskyldt NGK for at være noget lort, og det er det
> til sin hvis også, pga. det dør alt for let under drukning... men efter
> at MZ'en er blevet dyset ind så den køre optimalt osv. så køre den nu
> nemt 5-6000km på et tændrør, mod de før 1000-1500km. En anden ting er at
> 2 takts olien også har en del at sige, f.eks. har Q8's olier det med at
> dræbe rørende i min MZ, hvorimod at køre jeg med Delo olie fra louis.de
> holder de længere også... og det er i begge tilfælde med samme blanding,
> da jeg jo som sagt har oliepumpe på (som man godt kan stole på når den
> blir serviceret korekt).
>
> > Inden jeg kom af med den blevden målt på rullefelt og ifølge det gik den
> > optimalt
>
> Det store problem med en 2 takter, og rulle felt er at man kan måle
> kurven, men ikke blandingen da olien for det til at se ud som om
> blandingen er for mager, selv om den ikke er det. Derved er det meget
> svært at bedømme om den går optimalt, eller for liiige et tak for fed i
> toppe (mellem området skal være for fedt).
Når man får den til at smide 1½HK mere som det er opgivet til så det er
hvist som det skal være
Desuden afsløre de "små" (under 100ccm) totaktere hurtigt hvis de ikke får
100% korrekt blanding sætter de ud på toppen og æder ikke max RPMs
Det var jo 30/45er totaktere jeg har haft held med denson til meen der
sidder da oss denson på SRen nu.
>
> > Har iøvrigt siden altid brugt radiodæmpet denson så kommer der nemlig
> > heller ikke støj imp3 afspiller scanner osv
>
> Er det ikke svært at side og scanner billeder mens man køre ;)
Nu er der tale om en politi scanner .. jo rart at vide hvor man har dem ;)
>
>
> --
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi
> Suzuki GSF-r 1200 rr
>
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
En MZer er jo egentlig bare en stor knallert
Elbarto Simpsoniac