Mzer knalder tændrør
Fra : Pingvinen

Dato : 27-07-04 15:30

hej min mzer dræber mine tændrør kan ca køre 300-400 på et tændrør hvad
kan der være galt. har prøvet et B8HS og et B7HS og nu er jeg så ved at
prøve et B9HS. men det har nok ingen bedre virkning..

nogle som ved hvad det kan skyldes..

Henrik

Fra : Pingvinen

Dato : 27-07-04 15:47

Det er en MuZ ETZ 251 fra 94

Fra : Moller

Dato : 27-07-04 16:50

Pingvinen wrote:
> Det er en MuZ ETZ 251 fra 94

   Hvad farve har dit rør ???

   En ting er sikkert, du skal IKKE smide et B9HS i da det kun er for
ekstremt tunet MZ'ere med boost port, og hævet kompresion. B8HS er om
sommeren, når det er rigtig varmt, ellers B7HS og nålen 1 hak over
middel, så kan du mærke forskel.

   Jeg vil starte med at skifte luftfilteret, da NGK'erne i MZ'en dræbes
når den går for fed, eller når oliepumpen ikke dosere rigtigt(for
meget)... har du lavet dit 1000km service, som består i at tjekke om
oliepumpen står rigtigt ???

--
VH
Lars Molnit

Fra : Moller

Dato : 27-07-04 16:57

Moller wrote:

> sommeren, når det er rigtig varmt, ellers B7HS og nålen 1 hak over
> middel, så kan du mærke forskel.

   Ups, 1 hak under middel, så den blir mere fed i mellemområdet... da en
2 takter skal ha fed i mellemområdet, og lidt mager i toppen for at yde
bedst over størst område.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Pingvinen

Dato : 27-07-04 17:37

Moller wrote:

> Ups, 1 hak under middel, så den blir mere fed i mellemområdet... da
> en 2 takter skal ha fed i mellemområdet, og lidt mager i toppen for at
> yde bedst over størst område.

Det luftfilter som sidder på min mzer en sådanne et power filter det sad
på den da jeg fik den. men det kunne jo være jeg skulle købe et
originalt luftfilter og stykket fra karburatoren til luftfilter kassen..

prøver lige at smide et b7hs i og 1 hak under middel..

Tak

Fra : Tjinca

Dato : 27-07-04 18:28

> Det luftfilter som sidder på min mzer en sådanne et power filter det sad
> på den da jeg fik den. men det kunne jo være jeg skulle købe et
> originalt luftfilter og stykket fra karburatoren til luftfilter kassen..

Uha, det lyder ik helt godt... en 2 takter som en MZ uden reed ventil
til at beskytte mod at benzin osv... skydes tilbage skyder 2 takts olie
tilbage i filteret, og derved vil du opleve at det tit skal renses pga. det
er fyldt med olie indvendigt... så af med filteret og se inde i det hvordan
det ser ud.

en anden ting er at du skal helt klar tjekke din dysning, for er det
standard dyser du køre med, så laver det filter mere skade end gavn...

> prøver lige at smide et b7hs i og 1 hak under middel..

Tjek lige først tændrørets farver... og så hvilken dyser der sider i...
skriv det herinde hvis du er i tvivl om det er originale osv. ?

VH
Lars Molnit

Fra : Elbarto

Dato : 27-07-04 23:00

"Pingvinen" <pingvinen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan der være galt. har prøvet et B8HS og et B7HS og nu er jeg så ved at
> prøve et B9HS. men det har nok ingen bedre virkning..

Havde samme problem på en lidt hårdt pumpet 74ccm totakter skiftede så til
et tilsvarende denson og siden har der ikke været problemer

Elbarto Simpsoniac

Fra : Tjinca

Dato : 28-07-04 09:08

> Havde samme problem på en lidt hårdt pumpet 74ccm totakter skiftede så
til
> et tilsvarende denson og siden har der ikke været problemer

Jow jow, standard løsningen når man ikke kan finde kilden til
problemet..

VH
Lars Molnit

Fra : Elbarto

Dato : 28-07-04 15:45

"Tjinca" <tjinca10@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> til
>
> Jow jow, standard løsningen når man ikke kan finde kilden til
> problemet..
>
> VH
> Lars Molnit

Fandt da problemet hvilket var NGK
Inden jeg kom af med den blevden målt på rullefelt og ifølge det gik den
optimalt
Har iøvrigt siden altid brugt radiodæmpet denson så kommer der nemlig
heller ikke støj imp3 afspiller scanner osv

Elbarto Simpsoniac

Fra : Moller

Dato : 28-07-04 16:09

Elbarto wrote:

> Fandt da problemet hvilket var NGK

   Jeg har tidligere beskyldt NGK for at være noget lort, og det er det
til sin hvis også, pga. det dør alt for let under drukning... men efter
at MZ'en er blevet dyset ind så den køre optimalt osv. så køre den nu
nemt 5-6000km på et tændrør, mod de før 1000-1500km. En anden ting er at
2 takts olien også har en del at sige, f.eks. har Q8's olier det med at
dræbe rørende i min MZ, hvorimod at køre jeg med Delo olie fra louis.de
holder de længere også... og det er i begge tilfælde med samme blanding,
da jeg jo som sagt har oliepumpe på (som man godt kan stole på når den
blir serviceret korekt).

> Inden jeg kom af med den blevden målt på rullefelt og ifølge det gik den
> optimalt

   Det store problem med en 2 takter, og rulle felt er at man kan måle
kurven, men ikke blandingen da olien for det til at se ud som om
blandingen er for mager, selv om den ikke er det. Derved er det meget
svært at bedømme om den går optimalt, eller for liiige et tak for fed i
toppe (mellem området skal være for fedt).

> Har iøvrigt siden altid brugt radiodæmpet denson så kommer der nemlig
> heller ikke støj imp3 afspiller scanner osv

   Er det ikke svært at side og scanner billeder mens man køre ;)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Elbarto

Dato : 28-07-04 17:58

"Moller" <Lars@molnit.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> svært at bedømme om den går optimalt, eller for liiige et tak for fed i
> toppe (mellem området skal være for fedt).

Når man får den til at smide 1½HK mere som det er opgivet til så det er
hvist som det skal være
Desuden afsløre de "små" (under 100ccm) totaktere hurtigt hvis de ikke får
100% korrekt blanding sætter de ud på toppen og æder ikke max RPMs
Det var jo 30/45er totaktere jeg har haft held med denson til meen der
sidder da oss denson på SRen nu.

> Er det ikke svært at side og scanner billeder mens man køre ;)
Nu er der tale om en politi scanner .. jo rart at vide hvor man har dem ;)

> --
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi
> Suzuki GSF-r 1200 rr
> www.dfmc.dk/Lars_Molnit

En MZer er jo egentlig bare en stor knallert

Elbarto Simpsoniac

Fra : Moller

Dato : 29-07-04 08:10

Elbarto wrote:

> Når man får den til at smide 1½HK mere som det er opgivet til så det er
> hvist som det skal være

   Ik hvis den kan yde mere med den opstilling.

> Desuden afsløre de "små" (under 100ccm) totaktere hurtigt hvis de ikke får
> 100% korrekt blanding sætter de ud på toppen og æder ikke max RPMs

   Pjat... det som er med dem er at i området mellem for mager og for fed,
er der ikke så mange dyse størelser at vælge imellem, men der er stadig
justerings muligthed, på den anden side at snakke om øverter og tunning
herinde er forkert, så hold dem lige uden for diskutionen, da de ikke
kan sammenlignes med de støre 2 taktere.

> Det var jo 30/45er totaktere jeg har haft held med denson til meen der
> sidder da oss denson på SRen nu.

   Denson er gode rør, som kan overleve drukning flere gange før det dør
modsat NGK.

> Nu er der tale om en politi scanner .. jo rart at vide hvor man har dem ;)

   Det kan man så kun ryste på hovede af, føler du dig forfulgt af dem når
du køre måske ???

> En MZer er jo egentlig bare en stor knallert

   Ja, det er standard udtalelsen fra folk der ik ved hvad de snakker om,
fuldstænding som at nogen mener en geely, eller en anden 100-150cc
scooter i virkeligheden er en lidt støre Øvert, eller rette en Maxi Øvert.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Henrik & Karina

Dato : 01-08-04 11:35

Nu har jeg så monteret det originale luftfilter samt luftfilter gummi.
og dysen er en standard dyse 118. luftskruen er 1 1/4 omgang ude.
så skulle det være som standard .og et b8hs tændrør. men nu hakker den
meget når jeg kører langsomt og vil ikke tage ret mange omdrejninger..

Hvad kan det skyldes, den kørte meget godt da der var powerfilter på.
men efter at den er lavet som original kører den bare skod..

Mz ETZ 251 årg.94