Forsikring hos Tryg
Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 27-07-04 11:00

Hej alle

Ringede til Tryg idag vedr. spørgsmål omkring forsikring af en Suzuki GSX
600 F '96. Jeg er kunde ved dem nu og betaler ca. 2900kr pr. år for ren
ansvar. Nu sagde hun at hvis en person under 25 år ville tegne forsikring
på den maskine, så ville det koste ca. 7000kr - og at min pris sikkert
havde været en fejl eller at GSX-F'eren tidligere (jeg tegnede min
forsikring for 1½ md siden) havde hørt under "touring" - men at den stod
til "sport" nuher.

Ganske spøjst.

Er selv 22 år.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 27-07-04 11:10

Simon Haugaard Pedersen wrote:

> [...]
> (jeg tegnede min forsikring for 1½ md siden) havde hørt under
> "touring" - men at den stod til "sport" nuher.

Spøjst er ikke ordet. Groteskt beskriver det måske bedre.

Jeg er røget ind i samme problem med Fazeren. De må have haft en gammel,
halvblind nisse siddende til at vurdere og kategorisere motorcyklerne. Jeg
er så lige akkurat så heldig at jeg fylder 30 i slutningen af september, så
det er begrænset hvor længe det gør ondt. Jeg føler virkelig med dem, der er
blevet lokket ind i selskabet før de "indså" deres "fejl".

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 27-07-04 11:26

"der har en svag mistanke om at Tryg helt overlagt lokker folk ....."

Det kan jeg heller ikke afvise. Da jeg for nogle år siden skiftede til Tryg
kunne de både tilbyde billige priser og de ville forsikre alle mine
køretøjer uden probs.

Da det så blev "alvor" blev prisen astronomisk og de ville ikke forsikre
mere end 2 køretøjer på elite, resten skulle tilbage på begyndertrin... Jeg
tror jeg havde 5 køretøjer på det tidspunkt og har til tider haft 6.....

Det tog mig ikke mange nanosekunder at finde et nyt selskab......

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 27-07-04 11:33

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in

> [...]
> slutningen af september, så det er begrænset hvor længe det gør ondt.
> Jeg føler virkelig med dem, der er blevet lokket ind i selskabet før

Heldigt at du snart er in the clear, men jeg undrer mig bare over at de
kunne give mig det tilbud dengang og så gælder det ikke for nye nu.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen
Suzuki GSX 600 F

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 27-07-04 12:43

Simon Haugaard Pedersen wrote:

> Heldigt at du snart er in the clear, men jeg undrer mig bare over at
> de kunne give mig det tilbud dengang og så gælder det ikke for nye nu.

Dette vil undre dig endnu mere:

Folk, der ringer og forhører sig ang. priser på en Fazer 1000 får stadig den
pris jeg fik oplyst for et år siden. Go figure.

Måske skulle vi lave vores egen undersøgelse - og allesammen ringe ind og
forhøre os om pris på samme model og efterfølgende sammenligne.

Jens Olaf Jersild længe leve.

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Pingvinen

Dato : 27-07-04 15:55

Her er så det første tilbud jeg fik fra topdanmark..

På Suzuki SGX 600 F.

Ansvar alene 1913,- og med kasko 6060,-
har ført i 9 år og er 25år.

så er der lidt til statestikken..

Henrik

Fra : Lars

Dato : 27-07-04 23:43

> Ansvar alene 1913,- og med kasko 6060,-
> har ført i 9 år og er 25år.

?? Hvor gammel var du da du fik pappet ?

Fra : Pingvinen

Dato : 28-07-04 14:49

Lars wrote:

> ?? Hvor gammel var du da du fik pappet ?

det var en skrive fejl er 27.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 27-07-04 15:47

> [...]
> (jeg tegnede min forsikring for 1½ md siden) havde hørt under
> "touring" - men at den stod til "sport" nuher.

Ha!
Jeg giver lidt over 3.000,- om året for ansvar på min gixxer hos GF. Og ja,
jeg spurgte 117 gange, om hun var klar over at det var en supersport-model
med 110 hypper, og at jeg kun var 20... Det var helt fint, sagde hun.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : Jacob Larsen

Dato : 27-07-04 15:57

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> wrote in
message news:41066a91$0$14513$ba624c82@nntp02.dk.telia.net

> [...]
> klar over at det var en supersport-model med 110 hypper,
> og at jeg kun var 20... Det var helt fint, sagde hun.

og det kan gøres endnu billigere, hvis man har det rigtige postnr.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der

Fra : Psypher

Dato : 27-07-04 18:14

> og det kan gøres endnu billigere, hvis man har det rigtige postnr.

Ja det er altsammen meget godt, min vil de have 28000,- for om året
de fleste steder er den ikke til at forsikre.

Mvh Lars

CBR954RR 02

http://www.dfmc.dk/?id=562

Fra : Jacob Larsen

Dato : 27-07-04 18:59

"Psypher" <ask@for.it> wrote in message

> Ja det er altsammen meget godt, min vil de have 28000,-
> for om året
> de fleste steder er den ikke til at forsikre.

Vi snakker jo også kun om ansvar her. Har lidt på fornemmelsen at du ikke
gør. Ellers har du vist et nul for meget på din pris.

Jeg synes, det lyder dyrt med 28k om året i forsikring hos GF, idet du skal
være 30 for overhovedet at få en kaskoforsikring der. Kan det ikke gøres
billigere?

Fra : Psypher

Dato : 27-07-04 20:04

> [...]
skal
> være 30 for overhovedet at få en kaskoforsikring der. Kan det ikke gøres

GF er mit nuværende forsikringsselskab, de vil slet ikke have min lille
cykel

Jeg bliver ret snart 30 men jeg har ikke haft mc så længe så de er ikke helt
med på at forsikre sådan en knallert.

Nu er det selvfølgelig kasko vi snakker om ikke almindelig lovpligtig,

--
Mvh Lars

CBR954RR 02
http://www.dfmc.dk/?id=562

Fra : Jacob Larsen

Dato : 27-07-04 20:32

> [...]
> så de er ikke helt med på at forsikre sådan en knallert.
>
> Nu er det selvfølgelig kasko vi snakker om ikke

Hvor er det så prisen på de 28k er fra? Altså hvilket selskab?

Fra : Veset

Dato : 27-07-04 19:00

On Tue, 27 Jul 2004 19:14:22 +0200, "Psypher" <ask@for.it> wrote:

>Ja det er altsammen meget godt, min vil de have 28000,- for om året
>de fleste steder er den ikke til at forsikre.

Så flyt til Bornholm

--
Veset
Honda XRV 750 AT

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-04 18:19

Hmm jeg gav lige under 800 i ansvar for min 91`er GSX-R 750
hos tryg for omkring 2 år siden
flyttede til ca. samme pris hos alka og da jeg så fik gammel Honda GL 1000
og ringede sagde kun 780 kroner ( i efteråret)
da jeg så fik den synet og skulle have den forsikret her i foråret var den
lige steget til 1980 pga de ændrede tariffer

Brian jensen

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 27-07-04 22:54

Jacob Larsen wrote:

> og det kan gøres endnu billigere, hvis man har det rigtige postnr.

Hmm... Vist ikke meget, hvis overhovedet noget?
Jeg bor I Sorø med aflåst garage, så mere dødt og tyverisikret (sådan rent
geografisk) kan det da næppe blive?

Fra : Jacob Larsen

Dato : 28-07-04 10:27

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> wrote in
message news:4106ce8c$0$12543$ba624c82@nntp03.dk.telia.net

> Hmm... Vist ikke meget, hvis overhovedet noget?
> Jeg bor I Sorø med aflåst garage, så mere dødt og
> tyverisikret (sådan rent geografisk) kan det da næppe
> blive?

Jeg bor i Aalborg og her koster en ansvarsforsikring på en mc mellem 176-999
ccm 2400kr for en begynder med slet ingen anciennitet, hos GF. Du kan selv
regne det ud på deres side ( www.gf-forsikring.dk ). Tallene passer godt
nok, er selv kunde der, men har dog lidt anciennitet

Hvis man f.eks. boede i Skørping (9520) ville man spare endnu mere. Så vidt
jeg kan se er der 3 tariffer.

GF er ligeglade med hvor du parkerer din cykel, hvilken slags det er
(undtagen størrelsen) og hvor gammel du er, når der kun er tale om ansvar.

Mente du evt. lidt over 2000?

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 28-07-04 15:42

Jacob Larsen wrote:

> Mente du evt. lidt over 2000?

Nej, jeg mente nu lidt over 3.000,-
Øv, nu troede jeg lige, det var rimelig billigt.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-07-04 23:50

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> writes:

> [...]
> jeg spurgte 117 gange, om hun var klar over at det var en supersport-model
> med 110 hypper, og at jeg kun var 20... Det var helt fint, sagde hun.

Jeg giver 1600,- helårligt for ansvar på Fazeren... men det kunne lige
så godt have været en Duc999 (grænsen går ved en liter .

Min DT125R giver jeg 730,- for om året svjh.

Nåja, hos GF, 3½ års anciennitet og i Aalborg SV og uden andre
forsikringer hos dem.

Ved 0 år i 7361 Ejstrupholm (rimer næsten på Beverly Hills 90210
gav jeg 2300,- på min gsxr250 der også kunne have været på 999 cm³.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Fra : Anders Thorup

Dato : 28-07-04 22:04

Jes Vestervang wrote:

> Jeg giver 1600,- helårligt for ansvar på Fazeren... men det kunne lige
> så godt have været en Duc999 (grænsen går ved en liter .

Jeg er nede på 1430kr årligt for min VFR750F, og meget billigere kan det
vist ikke gøres.

> Nåja, hos GF, 3½ års anciennitet og i Aalborg SV og uden andre
> forsikringer hos dem.

Jeg har også 3½år, men bor dog i Sønderborg,, det er nok det der gør
prisforskellen.

MVH / Best Regards
Anders Thorup
Honda VFR750F 1986 Perlemorshvid