|
| Hvor varm må den blive? Fra : Kjeld Andersson |
Dato : 27-07-04 10:13 |
|
Hej NG
Jeg har en CB600 Hornet og har lige anskaffet et olietermometer af typen
der placeres der, hvor man hælder olie på.
Er der nogen her i NG der ved hvor varm sådan en motor må blive? Når jeg
har kørt et stykke tid kommer den helt op på 100 grader Celcius, hvis
den har fået lidt gas. Er det for meget?
Har jeg har lige monteret et KN luftfilter, der giver motoren lidt mere
luft, og en BOS lydpotte, der er ren cacao for øregangen (uden at larme
for meget). Jeg er lidt nervøs for om disse ting måske gør, at motoren
bliver for varm så jeg risikerer at brænde den af. Skal den omdyses og
hvis ja: risikerer jeg noget ved at køre på den indtil jeg kan få det
gjort.
På forhånd tak fra en ivrig læser af denne NG
Kjeld Andersson
CB600 Hornet, der ellers kører rigtigt godt.
| |
Kenneth Sørensen (27-07-2004)
| Kommentar Fra : Kenneth Sørensen |
Dato : 27-07-04 10:26 |
|
Kjeld Andersson wrote:
> Hej NG
> Jeg har en CB600 Hornet og har lige anskaffet et olietermometer af typen
> der placeres der, hvor man hælder olie på.
> Er der nogen her i NG der ved hvor varm sådan en motor må blive? Når jeg
> har kørt et stykke tid kommer den helt op på 100 grader Celcius, hvis
> den har fået lidt gas. Er det for meget?
> Har jeg har lige monteret et KN luftfilter, der giver motoren lidt mere
> luft, og en BOS lydpotte, der er ren cacao for øregangen (uden at larme
> for meget). Jeg er lidt nervøs for om disse ting måske gør, at motoren
> bliver for varm så jeg risikerer at brænde den af. Skal den omdyses og
> hvis ja: risikerer jeg noget ved at køre på den indtil jeg kan få det
> gjort.
> På forhånd tak fra en ivrig læser af denne NG
> Kjeld Andersson
> CB600 Hornet, der ellers kører rigtigt godt.
Generelt kan siges at holder din maskine sig i normale omstændigheder
under 120 gr er det ok. Personligt starter min cykels blæser først ved 107
gr, og stopper igen ved 100.
Men jeg synes helt klart at du skal lade din cykel teste med en
lambda-sonde et sted de har en sådan, optimalt på rulle, for lige at
checke om den måske kører for tørt (meget sandsynligt). Det kan få fatale
og temmelig dyre konsekvenser, hvis den gør. Du kan lave en øjebliksmåling
selv, ved at checke tændrørsfarve, allerhelst efter en tur på motorvej
(..hvor du nu må køre helt op til 130 km/t wheeee!
Kenneth S
| |
Psycho Cowboy (27-07-2004)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 27-07-04 10:46 |
|
Kjeld Andersson wrote:
> Hej NG
> Jeg har en CB600 Hornet og har lige anskaffet et olietermometer af
> typen der placeres der, hvor man hælder olie på.
> Er der nogen her i NG der ved hvor varm sådan en motor må blive? Når
> jeg har kørt et stykke tid kommer den helt op på 100 grader Celcius,
> hvis den har fået lidt gas. Er det for meget?
_________________________________________________
Det er helt fint!
Så længe blæseren kan køle motoren hurtigt ned, når den starter, er der
ingen problemer.
_________________________________________________
> Har jeg har lige monteret et KN luftfilter, der giver motoren lidt
> mere luft, og en BOS lydpotte, der er ren cacao for øregangen (uden
> at larme for meget). Jeg er lidt nervøs for om disse ting måske gør,
> at motoren bliver for varm så jeg risikerer at brænde den af. Skal
> den omdyses og hvis ja: risikerer jeg noget ved at køre på den indtil
> jeg kan få det gjort.
_________________________________________________
Så længe den ikke går af lort, sker der ikke noget. Den har ret sikkert ikke
det optimale træk fra bunden til toppen af omdrejningerne, men det kan du få
dysset ind hos din mekker.
Det er ret usansynligt, den brænder af sådan uden videre.
_________________________________________________
> På forhånd tak fra en ivrig læser af denne NG
> Kjeld Andersson
> CB600 Hornet, der ellers kører rigtigt godt.
_________________________________________________
Hvis den kører rigtig godt, er der ikke noget i vejen for at køre på den.
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
| |
Kenneth Sørensen (27-07-2004)
| Kommentar Fra : Kenneth Sørensen |
Dato : 27-07-04 10:53 |
|
> Så længe den ikke går af lort, sker der ikke noget. Den har ret sikkert ikke
> det optimale træk fra bunden til toppen af omdrejningerne, men det kan du få
> dysset ind hos din mekker.
> Det er ret usansynligt, den brænder af sådan uden videre.
Ok, det er da en rimelig frimodig udtalelse, baseret på de oplysninger vi
har.
..men sæføli det er jo ikke din cykel.
Kenneth S
| |
Psycho Cowboy (27-07-2004)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 27-07-04 11:09 |
|
Kenneth Sørensen wrote:
>> Så længe den ikke går af lort, sker der ikke noget. Den har ret
>> sikkert ikke det optimale træk fra bunden til toppen af
>> omdrejningerne, men det kan du få dysset ind hos din mekker.
>> Det er ret usansynligt, den brænder af sådan uden videre.
>
> Ok, det er da en rimelig frimodig udtalelse, baseret på de
> oplysninger vi har.
_________________________________________________
Tjae, så længe den ikke går dårligt, og manden skriver at den ellers kører
rigtig godt, kan jeg ikke så noget faretruende eller fatalt, for nu at bruge
dit udtryk, i dét.
Som jeg også skriver, kan han få dysset den nøjagtigt ind, hvis han vil have
den til at gå opimalt, men at den brænder af osv. er måske lige en anelse
for overdrevet at begynde at tænke på, for en motorcykel, der kører godt. At
jeg så under alle omstændigheder selv ville ha' dysset den ind for at få de
sidste kræfter, har ikke noget med en decideret nedsmeltning af motoren af
gøre.
Noget helt andet er, at netop denne motorkonstruktion på en hornet er kendt
for at kunne klare det meste, og jeg er ret sikker på, at den ikke er så
fintfølende, som du tydeligvis tror.
_________________________________________________
> .men sæføli det er jo ikke din cykel.
_________________________________________________
Yderst begavet bemærkning.
Jeg kører pt. selv med en Remus racing-bolton på min ged, og den agter jeg
ikke at dysse ind endnu, før end jeg får smækket et KN-kit på den her i
løbet af sommeren. Og det er igen mest for ydelsens skyld. Motoren skal sq
nok klare det.
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
| |
Kenneth Sørensen (27-07-2004)
| Kommentar Fra : Kenneth Sørensen |
Dato : 27-07-04 11:56 |
|
>>> Så længe den ikke går af lort, sker der ikke noget. Den har ret
>>> sikkert ikke det optimale træk fra bunden til toppen af
>>> omdrejningerne, men det kan du få dysset ind hos din mekker.
>>> Det er ret usansynligt, den brænder af sådan uden videre.
>>
>> Ok, det er da en rimelig frimodig udtalelse, baseret på de
>> oplysninger vi har.
> _________________________________________________
> Tjae, så længe den ikke går dårligt, og manden skriver at den ellers kører
> rigtig godt, kan jeg ikke så noget faretruende eller fatalt, for nu at bruge
> dit udtryk, i dét.
> Som jeg også skriver, kan han få dysset den nøjagtigt ind, hvis han vil have
> den til at gå opimalt, men at den brænder af osv. er måske lige en anelse
> for overdrevet at begynde at tænke på, for en motorcykel, der kører godt. At
> jeg så under alle omstændigheder selv ville ha' dysset den ind for at få de
> sidste kræfter, har ikke noget med en decideret nedsmeltning af motoren af
> gøre.
> Noget helt andet er, at netop denne motorkonstruktion på en hornet er kendt
> for at kunne klare det meste, og jeg er ret sikker på, at den ikke er så
> fintfølende, som du tydeligvis tror.
Nu lægger du en hel masse i mine udtalelse. Jeg har absolut ingen grund
til at betvivle Hornet'ens motorkonstruktion, den er garanteret udmærket.
Men du kender f.eks ikke Kjelds kørselsmønster efter modificeringen. Der
er måske ingen ko på isen, men for at kunne komme med en så bramfri
udtalelse "Det er ret usansynligt, den brænder af", mener jeg, man skal
have en ekstrem sikkerhedsmargen, og det kan du umuligt have, på de givne
oplysninger. Jeg har da set smeltede stempler, det er alligevel lidt på
spil...
>> .men sæføli det er jo ikke din cykel.
> _________________________________________________
> Yderst begavet bemærkning.
Det ved jeg nu ikke, det var jo blot en konstatering. Vi har måske alle
forskellige metoder, hvad enten det er ens egen cykel eller en andens.
Personligt har jeg en tendens til at chance mere når det er min egen
cykel, men er lidt forsigtig når det gælder andres. Andre har det
omvendt..
> Jeg kører pt. selv med en Remus racing-bolton på min ged, og den agter jeg
> ikke at dysse ind endnu, før end jeg får smækket et KN-kit på den her i
> løbet af sommeren. Og det er igen mest for ydelsens skyld. Motoren skal sq
> nok klare det.
Jamen, det er da fint, gør du det. At få dyset motoren ind, er jo ikke en
kæmpe udgift, og hvis det kan give følelsen at alt er i orden, så er
pengene well spent. Personligt fik jeg da lige en lambda-sonde i
Acrapovicen, da en sådan blev monteret, bare for en sikkerheds skyld,
sådan er vi så forskellige..
Kenneth S
http://www.dfmc.dk/?id=151
| |
Kjeld Andersson (27-07-2004)
| Kommentar Fra : Kjeld Andersson |
Dato : 27-07-04 14:08 |
|
>
> Jamen, det er da fint, gør du det. At få dyset motoren ind, er jo ikke en
> kæmpe udgift, og hvis det kan give følelsen at alt er i orden, så er
> pengene well spent. Personligt fik jeg da lige en lambda-sonde i
> Acrapovicen, da en sådan blev monteret, bare for en sikkerheds skyld,
> sådan er vi så forskellige..
>
> Kenneth S
> http://www.dfmc.dk/?id=151
Tak for alle svarene. Kanon. Jeg satser på at få den omdysset når værkstederne med
rullefelt åbner igen efter sommerferien.
Hvad er det lige en lambda-sonde er for noget? Er det noget alle værksteder har
eller er det noget specielt tunings-noget?
Hyg og hils'
Kjeld Andersson (hvis kørselsmønster ind imellem godt kan være lidt friskt)
CB600 Hornet
| |
Kenneth Sørensen (27-07-2004)
| Kommentar Fra : Kenneth Sørensen |
Dato : 27-07-04 15:22 |
|
>>
>> Jamen, det er da fint, gør du det. At få dyset motoren ind, er jo ikke en
>> kæmpe udgift, og hvis det kan give følelsen at alt er i orden, så er
>> pengene well spent. Personligt fik jeg da lige en lambda-sonde i
>> Acrapovicen, da en sådan blev monteret, bare for en sikkerheds skyld,
>> sådan er vi så forskellige..
>>
>> Kenneth S
>> http://www.dfmc.dk/?id=151
> Tak for alle svarene. Kanon. Jeg satser på at få den omdysset når
værkstederne med
> rullefelt åbner igen efter sommerferien.
Ja, det ville jeg gøre
Du kan da også lige kigge på dine tændrør, sådan skal de helst se ud:
http://www.krumling.dk/sparkplug/correct.jpg
..og helst ikke sådan:
http://www.krumling.dk/sparkplug/dry.jpg
> Hvad er det lige en lambda-sonde er for noget? Er det noget alle værksteder
har
> eller er det noget specielt tunings-noget?
Nej, det er såmænd bare et måleinstrument til måling af gasarter. Der er
lidt forskellige typer, der kan måle både det ene og det andet, men
primært i denne sammenhæng bruges den til at måle hvor tør eller våd
blandningen er. Den sættes i potten, når maskinen kører på rullen, så kan
man derefter se blandingsniveauet i forhold til omdrejningstallet. Det er
vigtigt at blandingen er ok i almindelig arbejdsområde, men også temmelig
vigtigt at den ikke er for tør når maskinen yder maksimum. 5-10 minutters
max ørevrid på motorvejen med for tør blanding kan hurtigt udvikle sig
slemt.
> Hyg og hils'
> Kjeld Andersson (hvis kørselsmønster ind imellem godt kan være lidt friskt)
> CB600 Hornet
Jeg ved ikke lige hvor du bor, bor du i kbh. området kan Lydmuren i
Stenløse anbefales herfra.
mvh
Kenneth S
| |
Armand (27-07-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 27-07-04 22:32 |
|
(til hele strengen)
Har så'en en Hornet ikke arvet de senere CBR's vandkøling af olien (á
krydsvarmeveksling)?? :-/
I fald, skal/vil olietemperaturen følge vandtemperaturen!
Verificering af "indstiks-termometeret":
Efter hjemkomst, skrues det af og man "hælder" den løse føler ned igennem
oliepåfyldningshullet til den havner i olie på bunden af koblingshuset (hæld
evt. motorcyklen lidt mod højre side) og aflæser derefter den pålideligere
temperatur på digi.-displayet, der efterfølgende kan sammenlignes med
"Kuk-uret"!
--
Armand.
| |
Tony Lorentzen (27-07-2004)
| Kommentar Fra : Tony Lorentzen |
Dato : 27-07-04 11:12 |
|
Kjeld Andersson wrote:
> Jeg har en CB600 Hornet og har lige anskaffet et olietermometer af
> typen der placeres der, hvor man hælder olie på.
> Er der nogen her i NG der ved hvor varm sådan en motor må blive? Når
> jeg har kørt et stykke tid kommer den helt op på 100 grader Celcius,
> hvis den har fået lidt gas. Er det for meget?
Det er vist helt normalt. Fazeren røg også hurtigt op på 100 grader forleden
da jeg var ude og øve mig på lidt wheelies
I sydfrankrig røg temperaturen også hurtigt op på 80-90 grader ved alm.
kørsel mens den ligger ret stabilt omkring 60-70 grader ved alm/frisk kørsel
herhjemme.
--
Tony
Fazer 1000 o>'o
| |
Henrik Nielsen (27-07-2004)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen |
Dato : 27-07-04 11:32 |
|
"den ligger ret stabilt omkring 60-70 grader ved alm/frisk kørsel"
Du har noteret dig at det er olietemperaturen han taler om.....?
--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk
Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
| |
Tony Lorentzen (27-07-2004)
| Kommentar Fra : Tony Lorentzen |
Dato : 27-07-04 12:47 |
|
Henrik Nielsen wrote:
> "den ligger ret stabilt omkring 60-70 grader ved alm/frisk kørsel"
>
> Du har noteret dig at det er olietemperaturen han taler om.....?
Ja? Jeg har samme type olietemperatur-måler (fra Louis) installeret.
--
Tony
Fazer 1000 o>'o
| |
Henrik Nielsen (27-07-2004)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen |
Dato : 27-07-04 13:02 |
|
"Ja?"
Jeg troede bare at temperaturen på olie lå højere 100-120 grader. Jeg har
dog aldrig målt det på min MC....... Det ville måske have gjort mig klogere
Det var derfor jeg tvivlede lidt.... Men det må jeg trække tilbage
--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk
Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
| |
Tony Lorentzen (27-07-2004)
| Kommentar Fra : Tony Lorentzen |
Dato : 27-07-04 13:27 |
|
Henrik Nielsen wrote:
> Jeg troede bare at temperaturen på olie lå højere 100-120 grader. Jeg
> har dog aldrig målt det på min MC....... Det ville måske have gjort
> mig klogere
>
> Det var derfor jeg tvivlede lidt.... Men det må jeg trække tilbage
Man skal lære noget hver dag
Der er nok også forskel på hhv. vand- og luft-kølede modeller.
--
Tony
Fazer 1000 o>'o
| |
Hekto (27-07-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 27-07-04 13:42 |
|
In article <41064a1a$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
spam@dkfritidmotorcykel.dk says...
> Henrik Nielsen wrote:
>
> > Jeg troede bare at temperaturen på olie lå højere 100-120 grader. Jeg
> > har dog aldrig målt det på min MC....... Det ville måske have gjort
> > mig klogere
> >
> > Det var derfor jeg tvivlede lidt.... Men det må jeg trække tilbage
>
> Man skal lære noget hver dag
>
> Der er nok også forskel på hhv. vand- og luft-kølede modeller.
>
>
Ja, der er forskel; men 120 grader er nok toppen, uanset hvad.
Man skal nok være på vagt når den når det røde område.
Et andet spørgsmål er så, hvor nøjagtigt den 'rørepind' måler, og at
den ikke måler temperaturen på returen; men kun gennemsnittet på den
olie der bliver sjasket op på enden af 'rørepinden' under gang.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
nd (27-07-2004)
| Kommentar Fra : nd |
Dato : 27-07-04 13:55 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1b706be754a2d5859896ad@news.tele.dk...
> In article <41064a1a$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> spam@dkfritidmotorcykel.dk says...
> > Henrik Nielsen wrote:
> >
> > > Jeg troede bare at temperaturen på olie lå højere 100-120 grader. Jeg
> > > har dog aldrig målt det på min MC....... Det ville måske have gjort
> > > mig klogere
> > >
> > > Det var derfor jeg tvivlede lidt.... Men det må jeg trække tilbage
> >
> > Man skal lære noget hver dag
> >
> > Der er nok også forskel på hhv. vand- og luft-kølede modeller.
> >
> >
>
> Ja, der er forskel; men 120 grader er nok toppen, uanset hvad.
> Man skal nok være på vagt når den når det røde område.
>
> Et andet spørgsmål er så, hvor nøjagtigt den 'rørepind' måler, og at
> den ikke måler temperaturen på returen; men kun gennemsnittet på den
> olie der bliver sjasket op på enden af 'rørepinden' under gang.
>
Ikke særligt, jeg har en på min Fazer, den er ca. 5 cm. lang og
olietemperaturen er sjældent over 70 grader, normalt er den imellem 40 og
60.
Termometret er efter min bedste overbevisning kun vise en relativ
temperatur, dvs. er motoren kold, varm eller meget varm. Hvilket osse er
fint.
vh
Niels
| |
Claus Rittig (27-07-2004)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 27-07-04 14:49 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1b706be754a2d5859896ad@news.tele.dk...
> In article <41064a1a$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> > > Jeg troede bare at temperaturen på olie lå højere 100-120 grader. Jeg
> > > har dog aldrig målt det på min MC....... Det ville måske have gjort
> > > mig klogere
> > >
> > > Det var derfor jeg tvivlede lidt.... Men det må jeg trække tilbage
> >
> > Man skal lære noget hver dag
> >
> > Der er nok også forskel på hhv. vand- og luft-kølede modeller.
>
> Ja, der er forskel; men 120 grader er nok toppen, uanset hvad.
> Man skal nok være på vagt når den når det røde område.
>
Normal driftstemperatur i olien målt i gearkassen er mellem 80-100 grader.
Bliver olien ikke mere end 50-60 grader, er cyklen nok lidt rigeligt kølet
til danske forhold. En motor der får lov at knokle, kommer op omkring 120
grader, det er der ikke noget forkert i (du bliver jo også varm, hvis du
skal arbejde hårdt). Får motoren rigtig tæsk, kan den komme op omkring 140
grader, det sker der heller ikke noget ved (på luftkølede motorer), bortset
fra at man mister lidt effekt, men der sker næsten aldrig nogen skade ved
det. På vandkølede motorer er det egentlig ikke olietemperaturen der er
kritisk, for da vil kølevandet koge. En køler der koger er ikke noget
problem, der bliver bare lukket en masse damp ud, men når den holder op med
at lukke damp ud, skal der reageres meget hurtigt - der skal køles motor i
en fart, og gerne hældes vand på igen. Der må dog ikke hældes for meget vand
på af gangen, for så er der risiko for alle mulige underlige skader (skævt
topstykke, ødelagt toppakning og slige sager)
Rittig
| |
Ukendt (27-07-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-07-04 12:28 |
|
Kjeld Andersson wrote:
> Hej NG
> Jeg har en CB600 Hornet og har lige anskaffet et olietermometer af
> typen der placeres der, hvor man hælder olie på.
> Er der nogen her i NG der ved hvor varm sådan en motor må blive? Når
> jeg har kørt et stykke tid kommer den helt op på 100 grader Celcius,
> hvis den har fået lidt gas. Er det for meget?
> Har jeg har lige monteret et KN luftfilter, der giver motoren lidt
> mere luft, og en BOS lydpotte, der er ren cacao for øregangen (uden
> at larme for meget). Jeg er lidt nervøs for om disse ting måske gør,
> at motoren bliver for varm så jeg risikerer at brænde den af. Skal
> den omdyses og hvis ja: risikerer jeg noget ved at køre på den indtil
> jeg kan få det gjort.
>
> På forhånd tak fra en ivrig læser af denne NG
> Kjeld Andersson
> CB600 Hornet, der ellers kører rigtigt godt.
Hvis alle 9 indikatorer for varme begynder at blinke, er temperaturen 120
grader, og man skal stoppe øjeblikkeligt eller risikere motorskade (frit
formuleret fra bruger-manualen til min ZX12). En normal driftstemperatur er
på ca. 80 grader, men din blæser skulle gerne starte før den når 100 grader
(hvis der da er en blæser på en Hornet). Men det er altså først krtisk ved
120 grader...
--
M V H
Peter Jakobsen
KAWASAKI ZX12R '01
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join BOINC now !!!
| |
Dan (27-07-2004)
| Kommentar Fra : Dan |
Dato : 27-07-04 21:42 |
|
hej keld!
for lige at lede samtalen hen på noget andet..
så´n en hornet er min drømmecykel og næste opsparingsprojekt.. Noget godt at
sige om den, da jeg ikke har haft muligheden for en prøvekørsel endnu..
--
Mvh
Dan
"CB500Rooaar"
"Kjeld Andersson" <kjeld_mail@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:41061C91.2B74C23E@yahoo.dk...
> Hej NG
> Jeg har en CB600 Hornet og har lige anskaffet et olietermometer af typen
> der placeres der, hvor man hælder olie på.
> Er der nogen her i NG der ved hvor varm sådan en motor må blive? Når jeg
> har kørt et stykke tid kommer den helt op på 100 grader Celcius, hvis
> den har fået lidt gas. Er det for meget?
> Har jeg har lige monteret et KN luftfilter, der giver motoren lidt mere
> luft, og en BOS lydpotte, der er ren cacao for øregangen (uden at larme
> for meget). Jeg er lidt nervøs for om disse ting måske gør, at motoren
> bliver for varm så jeg risikerer at brænde den af. Skal den omdyses og
> hvis ja: risikerer jeg noget ved at køre på den indtil jeg kan få det
> gjort.
>
> På forhånd tak fra en ivrig læser af denne NG
> Kjeld Andersson
> CB600 Hornet, der ellers kører rigtigt godt.
>
| |
Kjeld Andersson (28-07-2004)
| Kommentar Fra : Kjeld Andersson |
Dato : 28-07-04 12:27 |
|
Dan skriver:
> hej keld!
>
> for lige at lede samtalen hen på noget andet..
> så´n en hornet er min drømmecykel og næste opsparingsprojekt.. Noget godt at
> sige om den, da jeg ikke har haft muligheden for en prøvekørsel endnu..
>
> --
> Mvh
> Dan
> "CB500Rooaar"
>
Selv hej
Tjaa. Alle forældre synes vel at deres eget barn er noget særligt. Hvis jeg skal
prøve at være objektiv, så vil jeg sige at den er perfekt til at køre til og fra
arbejde (gerne ad en omvej), og samtidig er den god til sjov og leg på de små
veje. Den er ikke lige sagen på de lange motorvejsstræk, så hvis du planlægger
en tur til Italien, så find noget andet. Kortere ture på motorvej er ok. Man
vænner sig til at køre uden kåbe. Jeg er selv 1,89 i højden og det betyder at
benene bliver foldet en del når man kører. Efter en tankfulds kørsel er det rart
at blive rettet lidt ud igen.
Hyg og hils'
Kjeld Andersson
CB600 Hornet
| |
Kenneth Sørensen (28-07-2004)
| Kommentar Fra : Kenneth Sørensen |
Dato : 28-07-04 14:06 |
|
> Selv hej
> Tjaa. Alle forældre synes vel at deres eget barn er noget særligt. Hvis jeg
skal
> prøve at være objektiv, så vil jeg sige at den er perfekt til at køre til og
fra
> arbejde (gerne ad en omvej), og samtidig er den god til sjov og leg på de små
> veje. Den er ikke lige sagen på de lange motorvejsstræk, så hvis du
planlægger
> en tur til Italien, så find noget andet. Kortere ture på motorvej er ok. Man
> vænner sig til at køre uden kåbe. Jeg er selv 1,89 i højden og det betyder at
> benene bliver foldet en del når man kører. Efter en tankfulds kørsel er det
rart
> at blive rettet lidt ud igen.
> Hyg og hils'
> Kjeld Andersson
> CB600 Hornet
Så kan jeg lige tilføje, at jeg overvejer at skifte Yam'en ud med en
Hornet, godt nok en 900, til et streetfighter projekt, for det er sq en
fin maskine.
..men det er nu stadig på overveje-stadiet.
Kenneth S
| |
|
|