MC-trailer med mc på :-) | Trailer-erfarin~
Fra : Jes Vestervang

Dato : 26-07-04 23:58

Hej folkens

I Skagen så jeg en Fazer 1000 med anhængertræk:

<http://royal.flof.dk/temp/Fazer1000-trailer.jpg>

....og tænkte at det nu kunne være skægt at kunne spænde en trailer
efter mc'en... og når man nu _er_ jyde, men uden bil, så bliver man jo
nødt til at tænke alternativt for at følge sine instinkter.

I en anden tråd var der flg. link med en masse trailere:
<http://www.jeberg.nu/honda/trailer.htm>

Jeg har også været træt af ikke at kunne have DT'eren med omkring, og
nu ser jeg så at problemet kan løses!

<http://perceptive.net/bootstrap/index.html>

Ok, det er vist ikke meningen at den skal spændes efter mc'en, hvis
der er en mc på den, men det må være muligt

Jeg har nu ikke tænkt mig at forsøge på noget, men tanken er alligevel
ret sjov

Tanken om en alm. lille trailer er dog stadig fængende, så hvis der er
nogen der har praktiske erfaringer med mont. af anhængertræk og
anhængere på mc, samt økonomien i det, er mine øjne på stilke!
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-07-04 10:20

"Jes Vestervang" <jes@dellen.royal.flof.dk> wrote in message

> Tanken om en alm. lille trailer er dog stadig fængende, så hvis der er
> nogen der har praktiske erfaringer med mont. af anhængertræk og
> anhængere på mc, samt økonomien i det, er mine øjne på stilke!

Du kan tage et kig på denne : http://www.fj1200.com/FJOTM.htm og evt.
kontakte Katja og Søren. De er sikkert villige til at øse af erfaringerne.

vh
Torben

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-07-04 21:00

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> writes:

> "Jes Vestervang" <jes@dellen.royal.flof.dk> wrote...

> Du kan tage et kig på denne : http://www.fj1200.com/FJOTM.htm og evt.
> kontakte Katja og Søren. De er sikkert villige til at øse af erfaringerne.

Det kigger jeg lige på, tak skal du have

Fra : Brian Lænø

Dato : 27-07-04 15:15

"Jes Vestervang" skrev >
> Hej folkens

<snip>
> [...]
> der er en mc på den, men det må være muligt
>
> Jeg har nu ikke tænkt mig at forsøge på noget, men tanken er alligevel

Du skal da bare have en mc med lad sidevogn.
Så kan du have DT'eren på ladet.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-07-04 20:57

"Brian Lænø" <brian-la-fjern-@adslhome.dk> writes:

[snip... mc-trailer med plads til mc]

> Du skal da bare have en mc med lad sidevogn. Så kan du have DT'eren
> på ladet.

Hehe, Dots herfra fortalte faktisk at hun havde haft en Transalp oppe
i sidevognsjawaen (kun med rammen mont.). Jawaen skulle vist have
været lidt svær at få øje på

Fra : anders majland

Dato : 27-07-04 22:05

> Tanken om en alm. lille trailer er dog stadig fængende, så hvis der er
> nogen der har praktiske erfaringer med mont. af anhængertræk og
> anhængere på mc, samt økonomien i det, er mine øjne på stilke!

De danske regler er lidt besværlige. Trailerens totalvægt må kun være
det halve af motorcyklens egenvægt (som den fremgår af reg. attesten -
altså med væsker og ikke tom som der reklameres med sammen med effekt)

Men se f.eks http://www.uni-go.com/trailer/ Det er den lækrete jeg har
fået øje på

--
Anders dot Majland at jyde dot dk