Sikring af garage
Fra : Jon Grove Hermansen

Dato : 26-07-04 14:44

Hejsa

Jeg har netop købt en "garage" til min mc, så den kan holde i tørvejr
Men hvordan sikrer man sig bare en smule imod, at en eller anden
id... snupper den? Jeg har set andre have en slags gummi-elastik-spiral
fra skivelåsen til håndtaget - er det en mulighed? Andre forslag?

På forhånd tak fra en mc-newbie ;)

/Jon

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 26-07-04 14:51

Jon Grove Hermansen <JonSLETDETHER@cool.dk> writes:

> [...]
> id... snupper den? Jeg har set andre have en slags
> gummi-elastik-spiral fra skivelåsen til håndtaget - er det en

Den der gummi-elastik-spiral er der nok mest for at folk ikke skal
glemme skivebremselåsen.

Hvis du er bange for at nogen stjæler din garage, så kan du jo sætte
en lille hængelås i de øjer der sikkert er i bunden af den. Bland evt.
et lille stykke wire ind i billedet, hvis overtrækket ikke kan nå
sammen under MC-en.

Jeg skal dog også tilføje at jeg ikke har indtryk af at
MC-garagetyveri er specielt udbredt, men det forekommer da garanteret.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jon Grove Hermansen

Dato : 26-07-04 15:02

Tak for hurtigt svar...

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Den der gummi-elastik-spiral er der nok mest for at folk ikke skal
> glemme skivebremselåsen.
Okay - måske også en idé for mig

> [...]
> en lille hængelås i de øjer der sikkert er i bunden af den. Bland evt.
> et lille stykke wire ind i billedet, hvis overtrækket ikke kan nå
Har overvejet en lignende løsning - det bliver det nok til!

> Jeg skal dog også tilføje at jeg ikke har indtryk af at
> MC-garagetyveri er specielt udbredt, men det forekommer da garanteret.
Det krydser jeg også fingre for!

/Jon

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 26-07-04 15:09

Jon Grove Hermansen <JonSLETDETHER@cool.dk> writes:
> Jacob Bunk Nielsen wrote:
>
> Tak for hurtigt svar...

Selv tak!

> Har overvejet en lignende løsning - det bliver det nok til!

Hvis du laver noget med en wire, så vær opmærksom på at finde en der
er pakket ind i noget plastik eller på anden måde er beskyttet, så den
ikke kan ridse din MC når du tager garage af eller lægger den på.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Moller

Dato : 26-07-04 15:15

Jon Grove Hermansen wrote:

> [...]
> id... snupper den? Jeg har set andre have en slags gummi-elastik-spiral
> fra skivelåsen til håndtaget - er det en mulighed? Andre forslag?

   Yeps, droppe den helt... du for problemer med fugt osv. under den, hvis
cyklen ikke er tør når du lægger den over. Samt at de fleste tilfælde
nogen tager den af, er det mest pga. hærværk, end at man stjæler den til
eget brug. Kender til eksempler hvor jeg bor at folk for flået den af
med ridser osv.. til følge, bare for at se den ligge nogen meter væk.
Hvis du så prøver at montere den ekstra godt, vil det jo betyde at der
skades endnu mere på din cykel, når en eller anden prøver at flå den af.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 26-07-04 15:23

Moller <Lars@molnit.com> writes:

>    Yeps, droppe den helt... du for problemer med fugt osv. under
> den, hvis cyklen ikke er tør når du lægger den over.

Ja, det er et problem man skal huske at tænke over. En varm og fugtig
MC skal ikke have overtræk på, så får den dampbad.

> Samt at de fleste tilfælde nogen tager den af, er det mest pga.
> hærværk, end at man stjæler den til eget brug.

Jo, men når der ligger overtræk på forsvinder en temmelig stor del af
interessen for motorcyklen, og man undgår folk der bare lige skal
prøvesidde uden at de i øvrigt har onde hensigter.

> Kender til eksempler hvor jeg bor at folk for flået den af med
> ridser osv.. til følge, bare for at se den ligge nogen meter væk.

Det har jeg heldigvis aldrig prøvet, men jeg har prøvet at få væltet
min MC mens den havde overtræk på. I det tilfælde hjalp det altså ikke
på hvor meget opmærksomhed den tiltrak sig, men det var også en gut
der væltede hele gaden.

Jeg snakkede for ikke så længe siden med en der bor i samme gade som
jeg, og som har en GS500, som han ikke lægger overtræk over. Han har
fået væltet sin cykel to gange (hvor det kun var hans MC, og intet
andet det gik ud over) i den periode, hvor min "kun" er blevet væltet
en gang, så statistikken siger at det kan betale sig at have overtræk
på for at undgå hærværk.

Om det kan betale sig at bruge MC-overtræk for at beskytte MC'en mod
vind og vejr er jeg ikke så sikker på.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Steen Egeberg

Dato : 26-07-04 15:33

> [...]
gummi-elastik-spiral
> fra skivelåsen til håndtaget - er det en mulighed? Andre forslag?

her på Vesterbro (Kbh.) kan man se flere i sidegaderne som
tilsyneladende står uden problemer - du kunne jo evt. male dit
indregistreringsnr. med store bogstaver/tal på den for at gøre den
mindre interessant -

Det ser ud til at vinden kan tage en del i den, så mc'en skal nok stå
sikkert og så meget i læ som muligt.

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Richard Strand

Dato : 28-07-04 08:50

Jon Grove Hermansen <JonSLETDETHER@cool.dk> skrev:
>Hejsa

> [...]

Lav nogle huller i bunden og sæt messing "huller" i - ligesom dem
du ser på både i sejldug og lign. - jeg ved ikke hvad de hedder,
men hvis du henvender dig i en forretning hvor de sælger udstyr
til både, så kan du finde dem. De skal naturligvis være så store
at du kan skyde en af de lange faste låse gennem hullerne eller en
lang tyk wire og så en solid lås.
vh
Richard