Hvilken Chopper?
Fra : jacob johansen

Dato : 23-07-04 20:43

Hej NG.

Jeg er kommet i den situation at mine håndled ikke vil kører på min elskede
GSX600F mere, så jeg er nød til at få den byttet til en "sofa-cykel"...

MEN hvilken modeller kan i anbefale?
Jeg har selv tænkt på:
honda shadow
suzuki vz800 ( men den er alt for dyr til min tegnebog)

MVH Jacob Johansen

Fra : Brian Sørup

Dato : 23-07-04 21:07

"jacob johansen" <jjo@nospamstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
elskede
> GSX600F mere, så jeg er nød til at få den byttet til en

Er du 100% sikker på det ikke er vibrationer i styret dine håndled er
kede af ?
--
Brian Sørup
Honda VF 500 FII

Fra : Hekto

Dato : 23-07-04 21:35

jacob johansen wrote:
> [...]
> Jeg har selv tænkt på:
> honda shadow
> suzuki vz800 ( men den er alt for dyr til min tegnebog)

Jamen, hvad siger din tegnebog, da?

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : jacob johansen

Dato : 24-07-04 21:20

Tja, min tegnebog siger ikke ret meget mere end hvad jeg kan få får min egen
cykel.

MVH Jacob Johansen

Fra : Myrhøj

Dato : 23-07-04 21:51

jacob johansen wrote:

> Jeg er kommet i den situation at mine håndled ikke vil kører på min elskede
> GSX600F mere, så jeg er nød til at få den byttet til en "sofa-cykel"...

-------------------------
Hmmmmm...selv skiftede jeg min skønne xj650 ud med, en som beskrevet
sofacykel, intruder. For mit vedkommende også til dels pga. helbred...(for
mit vedkommende ryggen )..men jeg synes nu ikke det er håndled der kan
mærkes en væsentlig forskel.
Har Du evt prøvet en cruise-helper booster?
De skulle aflaste hånden en del. Det er tilmed ikke nogen større
udskrivning 65,-.
Skal Du alligevel skfte, så er det som Hekto også skriver: Hvad er din
tegnebog så til......det gælder jo generelt når man handler.

Myrhøj
(der er meget glad for Intruderen)

Fra : TG [4300]

Dato : 24-07-04 08:24

VZ800 er da bestemt ikke nogen dyr maskine

har lige købt en 97'er med 12.000 på klokken, Laser udstødninger, og ekstra
sæde for 67.000 ,-

det synes jeg ikke er dyrt.......

/Thomas

Fra : Armand

Dato : 24-07-04 10:41

> [...]
> mit vedkommende ryggen )..
> Myrhøj (der er meget glad for Intruderen)

Og den har hjulpet på ryggen?

At tage min GPZ 900 R (der ikke er meget mere sportslig i kørestilling end
XJ650) istedet for bilen, på min dengang 40km's arbejdsvej, var en effektiv
kur mod træt smederyg!
På et tidspunkt kom jeg til at tale om dét med en fysioterapeut der selv
kørte motorcykel, og han regnede de mere klassiske kørestillinger for
tilnærmelsesvis at være akkurat så sunde for ryggen, som man regner ridning
for at være (hvor mindre motoion, á rytteres hoppen på hesteryggen,
kompenseres rigeligt af tidsmæssigt længere brug af motorcyklen)!

Til gengæld regnede han kørestillingernes overdrev á såvel sportsligt lave
såvel som tilbagelænede, for direkte skadelige

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 24-07-04 10:28

> [...]
>
> Jeg er kommet i den situation at mine håndled ikke vil kører på min
> elskede GSX600F mere, så jeg er nød til at få den byttet til en

Jeg har ingen opfattelse af hvorlænge du har ejet kørt GSXF'en?
Modellen har ellers en rimeligt håndleds-ubelastende kørestilling, og hvis
du er rimelig ny på den, kan håndleds-besvær sagtens ligge alene i
anspændthed :-/

Som nævnt her og i andet indlæg til Myrhøj, regner jeg ikke en costum-model
for at være meget mindre belastende for håndled end GSXF'en, men til gengæld
hårdere mod ryggen, og hvis du måtte være ligeså anspændt på den er sagen
status quo :-/

--
Armand.

Fra : bap

Dato : 24-07-04 20:28

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i melding

> [...]
gengæld
> hårdere mod ryggen, og hvis du måtte være ligeså anspændt på den er sagen

Du skal selvfølgelig kjøpe en 87/88 mod Honda vf 700/750c eller Supermagna
som den heter. En flott sykkel med 82/88 hester. Jeg har en selv og vil ikke
bytte den mot noe.
Du ser f.eks en her. Ganske stiv i pris, men fin også.
http://www1.autodb.no/cgi-bin/mc/detail.pl?nr=461695

bap