Returnering af vare til Louis HVORDAN???
Fra : ABSV650

Dato : 23-07-04 10:49

Hej jeg har lige prøvet at montere mit ny indkøbte KN luftfilter fra Louis
og har fundet ud af at det passer af røven til - skruehullerne er ca 1 cm
forkert anlagt, hvilket gør at jeg må returnere det og få dem til at sende
et nyt. Her er mit spørgsmål så - hvordan foregår det lige??? - jeg spørger
fordi mit tyske er blevet lidt rustent siden skoleårerne.

MVH
Anders Bentzen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 23-07-04 11:22

> hvordan foregår det lige?

Hej Anders

Udfyld retur seddlen. Tager meget kort tid hvis man kan bare lidt tysk. Det
er bare at krydse af, skrive et nummer og skrive et bestell nr. Så sendte
tingen retur til Detlev Louis Gmbh. Rungendamm 35, 21035 Hamburg. Porto skal
du selv betale fra DK. Ca. en uge senere kommer pengene retur på din konto
for varen.

Artikel nr: Den ca 10 ciffrede kode
Grösse = størrelse (i tøj)
Menge = antal
Preis = pris
Bezeichnung = beskrivelse F.eks 10W50 Delo olie
Sidste felt yderst til højre er grunden til du sender retur. Vælg nr 1 til
10.
1: Vare defekt
2: Reparer artikel
3: Har bestilet et større udvalg (og kun valgt en ting)
4: Passer ikke, for stor
5: Passer ikke, for lille
6: forket pasform
7: ikke i overensstemmelse med katalog
8: modtaget dobbelt
9: kom for sent

Konto nummer kender de.

--
Mojn Jens Bager Jensen
MZ ETZ 251 '89, 39Kkm, Givi, synet, 6500kr BILLIGT!

Fra : Niels

Dato : 23-07-04 19:04

Husk at få en kvittering på posthuset, jeg sendte en defekt vare retur og
har aldrig set den siden, tror ikke det var Louis skyld, den var bare væk
Niels

Fra : Armand

Dato : 23-07-04 19:11

Jens Jacob Bager Jensen <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en

> Udfyld retur seddlen. Tager meget kort tid hvis man kan bare lidt tysk....
> ...sende tingen retur til Detlev Louis Gmbh. Rungendamm 35, 21035 Hamburg.
> Porto skal du selv betale fra DK.

Hvis pakken er blot en anelse stor/tung vil portoen fra DK være af en
størrelse så ihvertfald syd-jyder (= lidt nordligere end sønderjyder, som er
dem der bor syd for Kongeåen!) med fordel kan sende portofrit fra Flensborg
v.h.a. den medfølgende tyske retur-adressat!
Jeg fik forregnet mig på størrelsen af sidste vinters tilbuds-Daytona'er og
måtte igennem en returnering som kostede mig 150,-kr i porto på mit nærmeste
posthus - På motorcykel er det nær ved hvad det koster at køre de ca. 100 km
+ retur, som jeg har til Flensborg, men det behøver ikke engang at gå op på
øre: 150,-kr eller mere er under alle omstændigheder et passende
bensintilskud til en motorcykeltur til Tyskland en Lørdag formiddag
Think about it!

--
Armand.

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 04-08-04 20:48

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

> [...]
>dem der bor syd for Kongeåen!) med fordel kan sende portofrit fra Flensborg
>v.h.a. den medfølgende tyske retur-adressat!

Det lyder som en god idé, men de sidste gange jeg har modtaget noget
fra Louis, har der vist ikke været printet noget på den lable, man
skal sætte på pakken ved portofri returnering.
Jeg gætter på, at deres computer kan se at pakken er sendt til
Danmark, og derfor springer den returlable over, som alligevel ikke
ville virke fra Danmark.

Eller har jeg overset noget?

--
mvh. Kåre

Fra : Peter Hasselby

Dato : 23-07-04 19:58

Sendte en jakke retur til louis 150kr i porto, og den koster kun 6,50 euro
at modtage pakken. en uge senere havde jeg en anden jakke i rigtig
størrelse.

Fra : Ninja Rider

Dato : 24-07-04 15:41

Hejsa

ABSV650 wrote:
> [...]
> et nyt. Her er mit spørgsmål så - hvordan foregår det lige??? - jeg spørger
> fordi mit tyske er blevet lidt rustent siden skoleårerne.

Et dumt sprørgsmål=
Det er ikke bare fordi at du har prøvet at montere det er spejlvent?

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......

Fra : ABSV650

Dato : 26-07-04 09:23

> Et dumt sprørgsmål=
> Det er ikke bare fordi at du har prøvet at montere det er spejlvent?
>
> Mvh Emil
> --

Nej jeg prøvede at vende det om, jeg kan måske ikke snakke/læse tysk, men
lidt praktisk anlagt er man vel.
Og ja det kostede mig 76 kr at returnerer filtret (700 g) og jeg fik 12 kg
fra Louis for 7 euro - da jeg gjorde postdamen opmærksom på dette sagde hun
bare at det måtte være noget med Tysklands befolkningstal - mit svar: ØHHH
OG???????????????

Tak for den hurtige respons.

MVH
Anders Bentzen

Fra : MKS - 74

Dato : 27-07-04 07:29

On Mon, 26 Jul 2004 10:23:01 +0200, "ABSV650" <Ais@groenjord.dk>
wrote:
> [...]
>bare at det måtte være noget med Tysklands befolkningstal - mit svar: ØHHH

Et lettere uintelligent svar ganske vist, men her skal du så huske at
Louis (naturligvis) har specialaftale og derfor kan sende så utroligt
billigt, en alm. pølsetysker kan slet ikke sende til samme pris med
f.eks Deutsche Post, for ham/hende ville det koste 28,50 Euro for en
12 kg's pakke - hvilket svarer ganske godt til hvad du skulle give for
at sende en tilsvarende pakke den anden vej....

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele til salg på: