Karoline på Søndag ?
Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 22-07-04 15:07

Hej NG.

Er der nogen herfra der har tænkt sig at køre en tur til karoline på Søndag
?

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Jesper

Dato : 22-07-04 15:30

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
>
> Er der nogen herfra der har tænkt sig at køre en tur til karoline på
Søndag
> ?

Hvem er karoline ?

Fra : Squish

Dato : 22-07-04 15:47

Jesper wrote:

> Hvem er karoline ?

http://www.rest-karoline.dk/

Sidste søndag i måneden = rigtig mange MC'er!

--
Squish
CB400F

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 22-07-04 15:42

"Jesper" <nomail@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Dette er Karoline(lund) http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=687 og ligger på
Brovejen ( nr.386 mener jeg ) i Middelfart

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Armand

Dato : 22-07-04 17:36

> "Jesper" <nomail@mail.com> skrev i en meddelelse
>
> Dette er Karoline(lund).............

Lidt navnehistorik:
Navnet er slet og ret navnet på cafeteriet der ligger ved pågældende
rasteplads, der, inden at man slog en motorvej over bæltet også, var en stor
ting i det spirende bil-danmark.
Dengang førte mejerierne sig frem med den køkkenternede ko, Karoline, som
frontfigur og cafeteriet var i de første mange år drevet som et
salgsfremstød fra mejerierne. Idag, hvor det som eneste cafeteria har
overlevet trafikkens fald efter åbningen af motorvejsbroen, er det blot et
almindeligt cafeteria selvom navnet lever videre, Den køkkenternede ko
pryder således ikke længere plænen ud mod vejen!

En lille geografisk lynquizz (hvem kan klare blot to rigtige v.h.a.
paratviden?):
1: Hvad hedder der to broer mellem Jylland og Fyn?
2: Hvem ejer dem?
3: Hvorledes er de placeret i.f.t. kompasset?

--
Armand.

Fra : Anders Thorup

Dato : 22-07-04 18:21

Armand wrote:

> En lille geografisk lynquizz (hvem kan klare blot to rigtige v.h.a.
> paratviden?):
> 1: Hvad hedder der to broer mellem Jylland og Fyn?

Den ny lillebæltsbro
Lillebæltsbroen

> 2: Hvem ejer dem?

Øhh, det er vel Staten, nærmere betegnet vel Trafikministeriet

> 3: Hvorledes er de placeret i.f.t. kompasset?

Den ny længst mod syd

Alle svar er sikkert forkerte,,, men jeg er altid klar på lidt
paratvidens-quiz
MVH / Best Regards
Anders Thorup
Honda VFR750F 1986 Perlemorshvid
Http://www.dfmc.dk/Anders_Thorup

Fra : Armand

Dato : 23-07-04 18:54

Anders Thorup <Nospam@it.dk> skrev i en

> [...]
>
> Den ny længst mod syd
>
> Alle svar er sikkert forkerte,,, men jeg er altid klar på lidt

For dem der ikke har surfet sig til rette svar efter deltagelse, bringer jeg
svarene søndag aften (=efter Karoline-træffet)!

--
Armand

Fra : Armand

Dato : 25-07-04 19:56

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en

> Anders Thorup <Nospam@it.dk> skrev i en

> For dem der ikke har surfet sig til rette svar efter deltagelse, bringer
jeg
> svarene søndag aften (=efter Karoline-træffet)!

Hvilket er nu:

1:
- "den gamle", som jo var absolut ny da den blev navngivet midt i 30'erne,
hedder: "Lillebæltsbroen"!
- Motorvejsbroen fra '70 hedder: "Den Nye lillebæltsbro" !

2:
- Banestyrelsen/DSB, ejer Lillebæltsbroen
- Vejdirektoratet Den Nye Lillebæltsbro!

3:
- Kører man mod Jylland på lillebæltsbroen, kører man mod nord!
- Kører man mod Jylland på Den Nye lillebæltsbro, kører man mod vest!
(Lillebælt slanger sig noget mere en Storebælt og Øresund!)

--
Armand.

Fra : Preuthun

Dato : 22-07-04 20:35

> [...]
> almindeligt cafeteria selvom navnet lever videre, Den køkkenternede ko
> pryder således ikke længere plænen ud mod vejen!

Interessant læsning. Såmænd.

> En lille geografisk lynquizz (hvem kan klare blot to rigtige v.h.a.
> paratviden?):
> 1: Hvad hedder der to broer mellem Jylland og Fyn?
Jeg gætter: Jernbanebroen over Lillebælt, og Motorvejsbroen over Lillebælt.

> 2: Hvem ejer dem?
DSB hhv. en eller anden selvejende brokonsortium.

> 3: Hvorledes er de placeret i.f.t. kompasset?
Øst vest hhv. nord syd

Mvh. Jan Preuthun
Velo Solex 1700 (1959) og Express 230 (1964). Så det bliver ikke til så
mange ture på tohjuler over Lillebælt.

Fra : Armand

Dato : 23-07-04 19:15

Preuthun <preuthun@FJERNDETTEemail.dk> skrev i en

> Interessant læsning. Såmænd.

Ja, ikke sandt!?
Jeg finder at det er paradoksalt, at hvor Gorm den Gamle's liv og levned er
endevendt og kendt over det ganske land, så forsvinder slige detaljer fra
den nære fortid stille og roligt i glemslen
Jeg har af samme grund, men indtil nu forgæves, forsøgt at klarlægge
oprindelsen af benævnelsen "Put i Hul" for stykket hvor hoved/lande -vejen
passerer dalen øst for Lunderskov: Det eneste jeg har kunnet finde ud af er
at navnet stammer tilbage fra før den brede hovedvejs-føring, og derved
egentlig
dækker ("bunden" af?) det gamle kringlede landevejsstykke der idag ligger
mellem
hovedvejen og motorvejen; men hvorfor, det mangler jeg stadig at få at vide

På samme måde er det sjovt at bevæge sig baglæns i byplanlægningen i 10-års
skridt - Der bygges konstant omfartsveje og gennembrydninger som man hastigt
vænner sig til eksistensen af og glemmer hvorledes det var at være trafikant
før da!
For de østjydske fjordbyer har motorvejsbygningen igennem 70'erne og 80'erne
gjort noget radikalt ved trafikbilledet gennem centrum og (typisk) forbi
havnen, og det er svært at forestille sig hvordan det ville se ud idag uden
motorvejen til "aflastning" af bybillederne!
Man skal heller ikke længere tilbage end til tredserne før at
ind/udfalds -vejene var nogle sørgelige gedestier - Og sådan kunne jeg
fortsætte!

--
Armand.

Fra : rugholmhusFJERN@vip.~

Dato : 24-07-04 21:54

On Fri, 23 Jul 2004 20:14:46 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

> [...]
>Man skal heller ikke længere tilbage end til tredserne før at
>ind/udfalds -vejene var nogle sørgelige gedestier - Og sådan kunne jeg

Hehe - jeg kan ikke fortælle dig hvorfor det hedder putihul - men jeg
har fisket der i min barndom og vil lige høre min forældre generation
om de husker noget. Min gamle far fangede i starten af 60'erne en
gedde på 98 cm dernede - så hul er der. Har du forøvrigt smagt
kildevandet der springer i bunden på nordsiden af vejen? Forsigtighed
tilrådes...

hVh
Hans/NTV

Fra : Armand

Dato : 25-07-04 00:28

<rugholmhusFJERN@vip.cybercity.dk> skrev i en

> Hehe - jeg kan ikke fortælle dig hvorfor det hedder putihul ......
> Har du forøvrigt smagt kildevandet der springer i bunden på nordsiden af
> vejen? Forsigtighed tilrådes...

Pour que?

--
Armand.

Fra : Jens U

Dato : 22-07-04 23:36

Armand skrev ...

> [...]
> almindeligt cafeteria selvom navnet lever videre, Den køkkenternede ko
> pryder således ikke længere plænen ud mod vejen!

Vores Guru har talt

Husk lige at angive kilde pyt, jeg har selv fundet det.
http://www.fyensstiftstidende.dk/index.php?bfv_pageid=156&bfv_articleid=187971

Det kan så undre en at plantagen bag ved cafeteria officielt hedder
"Karoline plantage"
men den er nok først blevet anlagt efter 1963.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Armand

Dato : 23-07-04 18:56

Jens U <reveredk@e-box.dkX> skrev i en
> Armand skrev ...

> Vores Guru har talt
> Husk lige at angive kilde pyt, jeg har selv fundet det.

> [...]

Og så er det lige at jeg skal lyde indigneret á "hvad mener du med det?"

Jeg er lokal (á vest for vandet), og vokset op imens alt dette er sket, så
jeg har ikke behov for at lade Stiftstidende belære mig
Det store tilløbsstykke på pladsen førhen var forøvrigt slet ikke Karoline;
men derimod "Æbleskive-huset", hvor de havde en maskine der spyttede
hjemmelavede æbleskiver ud i en lind strøm!

> Det kan så undre en at plantagen bag ved cafeteria officielt hedder
> "Karoline plantage" men den er nok først blevet anlagt efter 1963.

Nu er det dig der svigter med kildehenvisning - Men det skal nok passe :-/
Derved kan man se hvorledes navngivning af landskabet kan udvikle sig med
tiden!
Tænk sig at være den der navngav mejeriernes 60'er-frontfigur, og derved i
realiteten er årsag til at en plantage har fået samme navn

--
Armand.

Fra : Jens U

Dato : 24-07-04 09:14

Armand skrev ...

> [...]
> men derimod "Æbleskive-huset", hvor de havde en maskine der spyttede
> hjemmelavede æbleskiver ud i en lind strøm!

Du bemærkede vel min første tekst og smileys

Jeg blev bare nysgerrig hvordan f.... du kan huske alt det,
så jeg tjekkede lige hvad jeg kunne finde.
Det er vel sådan at jo ældre man bliver, så husker man fortiden bedre
end nutiden .

> [...]
> Tænk sig at være den der navngav mejeriernes 60'er-frontfigur, og derved i
> realiteten er årsag til at en plantage har fået samme navn

Undskyld!
Feltet E7
http://www.middelfart.dk/nethotel-include/WObilag.dll?infoId=1175592

Så kan andre jo også finde vej, for du kan vel

Fra : Armand

Dato : 24-07-04 15:45

Jens U <reveredk@e-box.dkX> skrev i en
> Armand skrev ...

> Du bemærkede vel min første tekst og smileys

Jup!
Ligesom du bemærkede min - Eller hvad?

> Jeg blev bare nysgerrig hvordan f.... du kan huske alt det,
> så jeg tjekkede lige hvad jeg kunne finde.
> Det er vel sådan at jo ældre man bliver, så husker man fortiden bedre
> end nutiden .

Men NU er det på grænsen til at jeg skal blive indigneret!
Men alligevel: Som jeg selv skrev, så er jeg (som 59'er) vokset op midt i
alle begivenhederne, hvorfor de har haft mulighed for at sætte sig fast

Hvis du hører nogle udtalelser om dit barndomskvarter, vil der sikkert også
dukke nogle detaljerede erindringer op!

> Undskyld!

Hæ!
Gotcha!

> Feltet E7
> http://www.middelfart.dk/nethotel-include/WObilag.dll?infoId=1175592

Ups!
Jeg kunne jo blot selv have slået efter i den lokale Lillebælts-telefonbog.
Selv om Karoline-plantagen ligger i umiddelbar nærhed af cafeteriet, er der
både jernbane og vej imellem, hvorved det ikke behøver at bære navnet efter
cafeteriet :-/

Med navne er det generelt svært. Vi har her i byen en "Prangervej", som de
fleste ikke finder noget odiøst i navngivningen af - En pranger ved alle vel
hvad er.
Fakta er imidlertid at vejen er navngivet efter en skovfoged: Vejen fører
fra midtbyen og ud til et skovområde som den gode Hr. Pranger engang lagde
megen energi i at gøre til en offentlig lystskov og derfor sidenhen
honereredes med et vejnavn!

> .....Så kan andre jo også finde vej, for du kan vel

For mit vedkommende er der kun to muligheder for at komme til Fyn, og hvis
jeg rammer den ene kommer jeg automatisk forbi - Altså. under alle
omstændigheder har jeg 50% chance uanset hvor senil jeg måtte blive

Det er forøvrigt et fint stykke vej der øst for Karoline-plantage, går ned
til det gamle færge-overfartssted (atter sen-historik) Kongebro'en, hvoraf
den stedlige hotel/restaurant bærer navnet Kongebrogården.
Prøv at køre forbi i morgen på vej til eller fra "Karoline"!

En anden lille sightseeing kunne være at køre t.h. mod syd i Y-gaflen på
samme korts felt H9 (= mod Assens) og derfra køre ca. 10 km og i den sene
udkant af Udby holde øje (t.h.) med det piletræ hvis krone knækkede af i
december-orkanen og borede sig ned i plænen, hvorfra den nu vokser frodigt
selvom den faktisk står på hovedet

--
Armand.

Fra : rugholmhusFJERN@vip.~

Dato : 22-07-04 23:00

On Thu, 22 Jul 2004 16:07:16 +0200, "Dennis Hellan Pedersen"
<dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> wrote:

>Hej NG.
>
>Er der nogen herfra der har tænkt sig at køre en tur til karoline på Søndag
>?
Ja da - selvfølgelig - vi plejer at være mange!

Hans/NTV

Fra : Jens U

Dato : 22-07-04 23:24

Dennis Hellan Pedersen skrev...
> Hej NG.
>
> Er der nogen herfra der har tænkt sig at køre en tur til karoline på
Søndag
> ?

Måske kan jeg overtales til at køre de 100Km. der er fra Århus

Fra : Brian Laursen

Dato : 23-07-04 07:24

> [...]
> Hej NG.
>
> Er der nogen herfra der har tænkt sig at køre en tur til karoline på

Dammit. Jeg skal have nyt kædekit på på søndag. Måske jeg kan rykke det.? Så
er jeg klar fra Århus.

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk

Fra : JAN L PEDERSEN

Dato : 23-07-04 12:39

Jammen så kommer jeg også (fra Ikast)

MVH Jan LP
Hvorfor køre på 4, når 2 er sjovere

Fra : Christian Neess

Dato : 23-07-04 18:14

Har godt nok grill fest lørdag. Men hvis jeg er levende søndag regner jeg
klart med at komme og kigge

Fra : Kasper Simonsen

Dato : 24-07-04 14:09

> Er der nogen herfra der har tænkt sig at køre en tur til karoline på
Søndag?

Kan godt være jeg kommer, hvad klok er det?

/Kasper
Århus C

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 24-07-04 14:52

"Kasper Simonsen" <anyone@anywhere.dk> skrev i

> Søndag?

> Kan godt være jeg kommer, hvad klok er det?

13:00 - 17:00 så vidt jeg husker
Jeg kommer med mindre det decideret står ned i stænger

--
Mxtfzh - Arne -
http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-04 09:47

Dennis Hellan Pedersen skrev i meddelelsen ...
>Hej NG.
>
>Er der nogen herfra der har tænkt sig at køre en tur til karoline på Søndag
>?

Jup !

mvh
Orla

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 26-07-04 16:49

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> skrev i

> Er der nogen herfra der har tænkt sig at køre en tur til karoline på Søndag

snap

Jeg ankom Karoline godt 13:00 og blev en halvanden times tid, men så ikke en
eneste DFM-nummerplade? Ellers ved jeg sgi ik´hvorn man skal komme i snak?
Altså med DFMére

Havde by the way næsten tør vej hele turen hjem.

--
Mxtfzh - Arne -
http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 26-07-04 17:44

Arne Lorenzen wrote:

> Jeg ankom Karoline godt 13:00 og blev en halvanden times tid, men så
> ikke en eneste DFM-nummerplade? Ellers ved jeg sgi ik´hvorn man skal
> komme i snak? Altså med DFMére

Hvilket var grunden til at vi fik lavet DFM T-Shirts for godt og vel
halvanden år siden (guuud - er det virkelig så længe siden). Det er svært at
finde folk - også selvom man spotter deres køretøj.

Jeg ligger faktisk inde med 3-4 T-Shirts stadig - desværre kun i temmeligt
store størrelser (så vidt jeg husker). Hvis det har interesse undersøger jeg
gerne hvilke størrelser jeg har liggende (det er sikkert XXL).

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 26-07-04 17:55

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i

> [...]
> temmeligt store størrelser (så vidt jeg husker). Hvis det har interesse
> undersøger jeg gerne hvilke størrelser jeg har liggende (det er sikkert

Hov, detersgidaosserittigt, sådan en har jeg da. Men dem så jeg nu heller
ingen af. Måske også fordi folk ikke rigtig ville af med overtøjet af en
eller anden grund

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
Rep din Outlook med: http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/

Fra : Denise

Dato : 26-07-04 18:42

> Hov, detersgidaosserittigt, sådan en har jeg da. Men dem så jeg nu
> heller ingen af. Måske også fordi folk ikke rigtig ville af med
> overtøjet af en eller anden grund

Vi snakkede i sin tid om mærkater/badge til at klistre/sy på overtøjet. Så
kan man også kende hinanden med overtøj på, som man jo ikke har lyst til at
tage af, når det er koldt eller regner Hvorfor der ikke var stemning nok
for det, ved jeg ikke, jeg synes stadig det er en god ide. Måske et
stofmærke med samme logo som på T-shirten, det vil da være smart

--
Hilsen Denise
http://dfmc.dk/Denise_Reindel

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-04 20:44

Arne Lorenzen skrev i meddelelsen ...

> [...]
en
>eneste DFM-nummerplade? Ellers ved jeg sgi ik´hvorn man skal komme i snak?

Jeg fik snakket med et par stykker, men det var vist ikke dfm'ere. Man
skulle jo nok have råbt "DFM møde under træ nr. 1"

>Havde by the way næsten tør vej hele turen hjem.

Ja det var hæderligt.

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 27-07-04 22:26

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en

> Jeg fik snakket med et par stykker, men det var vist ikke dfm'ere. Man
> skulle jo nok have råbt "DFM møde under træ nr. 1"

Næste gang, så bliv istedet enige om at parkere f.eks ved det lille
bindingsværkshus ("hjulmagerhuset"), evt, langs facaden der vender mod
Brovejen!!

--
Armand.