"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message
news:spamdrop+m3bria9u4c.fsf@paven.bunk.cc...
> "Hard-Azz" <xxx.pc.dk> writes:
>
> > Her lige været på ferie i Norge (Sandnes), og en af de lokale MC`ister
> > fortalte mig om en gammel bjergvej med stigninger på mellem 25 & 33 %.
>
> Fedt!
>
> Vi fandt nogle veje (delvist også ved at snakke med de lokale) der
> vist var næsten lige så stejle da vi var i Skotland for en lille måned
> siden. De var rigtig sjove at køre på. Det kan varmt anbefales at man
> prøve, hvis man får muligheden.
>
> Desværre fik vi ikke så mange gode billeder af stigningerne da vi
> havde travlt med at køre.
>
<
http://galleri.flof.dk/index.php?album=%2FSkotland_2004%2F&image=IMG_3850.J
PG>
> viser dog mig på vej op ad en lille vej på Isle of Skye.
>
> --
> Jacob | ........@
> Bandit 600 N | ......_[]-=*
>
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)
>
Jeg kører dagligt turer på lignende veje her ved Chiang Mai i Nord Thailand.
Hver anden dag på BMW R100Sén og hver anden dag på Honda VTR1000én. Og på
den ene tur på en 80 km er der bl.a. fortsatte zig-zag veje på bjergsiderne
på de 2 sider af en ½ km bred dal, hvor stigningen er op til 45 %. Dette
står på skilte og ser rigtigt ud. Ulempen er at disse zig-zag veje er at
asfalten simpelthen er krøllet til ujævn overflade ved hver
retningsændring - til den modsatte retning - så man skal have lille fart på
på disse punkter.
Men flere steder hvor der ikke er zig-zag veje, men "bolt" kraftigt og
pludseligt snoede veje er der jo også op til ½ km lodret bjergside nedad,
kun ½ til 1 meter fra vejasfalten, og det uden autoværn. Og jeg ligger og
kører så jeg bl.a. i går lavede 4 baghjulsudskridninger i svingene kørende
Hondaen og i forgår 2 baghjulsudskridninger med BMWén. Dette undrer mig
noget for det er kun omkring 1.000 km gamle dæk.
Bridgstone 120/90 - 18 M/C Battlax BT 45 R på BMWén.
Og Dunlop Sportmax Radial D207 !80/55ZR 17på Hondaen.
altså når jeg for BMWén kommer ned på de sidste 3 mm af yderkanten og for
det bredere Honda dæk de sidste 12 mm. Så jeg skal hen til forhandleren i
dag og spørge hvorfor dette sker.
Mvh. Gert Thorgersen
mellem b