Karburatorrenovation att: Mick Hoey
Fra : Tony Lorentzen

Dato : 19-07-04 01:01

Mick,

Jeg har prøvet at kontakte dig via mail for at høre lidt omkring din
renovation af karburatorer på GTeren. Men din mail bouncer med en "user
unknown"?

Jeg er ved at renovere en del ting på en gammel CB 400 fra midt-firserne og
i dag har jeg så fået renset karburatorerne i ultralydsbad. Rent visuelt
synes jeg dog ikke rensningen har givet det store - men der er da nok blevet
fjernet en del møg alligevel. Derfor overvejer jeg at glasblæse dem og
behandle dem efterfølgende... men hvordan?

Behandlede du karburatorerne med Aludine efter glasblæsningen - og malede
dem derefter? Eller... ?

Hvad er det præcis for noget olie du har sat dem i blød i - der står 2380
olie i dit galleri - men hvad er det for en type olie?

Håber du har tid og lyst til at give lidt gode råd

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Squish

Dato : 19-07-04 06:28

Tony Lorentzen wrote:
> [...]
> olie i dit galleri - men hvad er det for en type olie?
>
> Håber du har tid og lyst til at give lidt gode råd

Hej Tony,

Mick har ikke været på nettet i et stykke tid pga. flytning..
Sender dig lige hans nye mailadr.

--
Squish
CB400F

Fra : M. Hoey

Dato : 19-07-04 22:26

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> olie i dit galleri - men hvad er det for en type olie?
>
> Håber du har tid og lyst til at give lidt gode råd

Hej Tony

Det er rigtigt som Squish sagde, at jeg ikke har haft internet gennem et
stykke tid, flytning fra Kbh- Holbæk!

Jeg fik mine karburatorer glasblæst, men sørg for at alle åbninger er
forseglede, brug gaffatape til dette.
Kan anbefale dig Jyderup sandblæseri v' Stefano Boes, han kan sit job, og
hvis du ringer i forvejen, kan du få lavet det mens du venter hos ham, hvis
det altså drejer sig om småting. Han er også dygtig til el-forzinkning!

Jeg brugte faktisk ikke aludine på karburatorene, da dette misfarver dem -
de bliver gullige/skjoldet, og så kommer de ikke til at stå i den flotte grå
farve. Jeg behandlede dem med noget olie fra arbejdet, turbineolie 'BP 2380'
som har en meget lav viskositet (trænger ind alle steder, vand i forhold til
mc/auto-olie), så metallet bedre kan suge det ind i porene, for det kan
metal, ligesom træ kan opsuge vand, men metallet selvfølgelig i meget mindre
grad! Men ellers vil jeg tro at du kan bruge hvilken som helst anden olie.
Olien lægger sig som en beskyttende hinde på metallet, men holder
selvfølgelig ikke evigt!

Mail mig, hvis du har flere spørgsmål, og hvor var du lige henne til TPT?
:-/

Mvh

M. Hoey
hoeyREMOVEME@city.dk
GT750A der trænger til et overhaul efter ferien!

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 20-07-04 15:48

M. Hoey wrote:

> Det er rigtigt som Squish sagde, at jeg ikke har haft internet gennem
> et stykke tid, flytning fra Kbh- Holbæk!

Men man behøver da ikke skifte e-mail adresse bare fordi man flytter

> Jeg fik mine karburatorer glasblæst, men sørg for at alle åbninger er
> forseglede, brug gaffatape til dette.

Check! Blev de enkelte dele glasblæst hver for sig eller havde du skruet
svømmerhuset osv på karburatoren forinden?

> [...]
> job, og hvis du ringer i forvejen, kan du få lavet det mens du venter
> hos ham, hvis det altså drejer sig om småting. Han er også dygtig til

Super duper - jeg har mailet ham for at høre lidt ang. konkrete priser, men
ifølge hans website virker han professionel og dygtig.

> Jeg brugte faktisk ikke aludine på karburatorene, da dette misfarver
> dem - de bliver gullige/skjoldet, og så kommer de ikke til at stå i
> den flotte grå farve.

Okay - men der er vel ikke noget i vejen med at male dem - f.eks. med Motuls
engine-paint, vel?

> [...]
> jeg tro at du kan bruge hvilken som helst anden olie. Olien lægger
> sig som en beskyttende hinde på metallet, men holder selvfølgelig

Ja sådan noget olie kan jeg jo nok ikke lige få fingrene i, så jeg må se
hvad jeg kan finde af alternativer. Men hvis jeg maler dem, så

> Mail mig, hvis du har flere spørgsmål, og hvor var du lige henne til
> TPT? :-/

Desværre var jeg tynget af arbejde - og ærgrede mig ikke så meget da jeg så
vejrudsigten. Jeg gider ikke telte hvis det er regn (en enkelt byge er ok)
men camping er sjovest når vejret er godt .

Så vidt jeg har hørt fik de andre DFMere heller ikke set dit pragteksemplar?
Blev den rullet på bænken?

Tak for svaret Mick - hvornår skulle jeg gi' den to-takts is på Langelinie
som jeg lovede dig i sin tid?

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : M. Hoey

Dato : 21-07-04 10:01

> [...]

> Blev den rullet på bænken?
>
> Tak for svaret Mick - hvornår skulle jeg gi' den to-takts is på Langelinie

Hej Tony

Ang. adressen så er jeg skiftet fra TDC til cybercity, noget med at man kan
få internet uden fastnettelefon, TDC er åbenbart ikke interesseret i at få
flere kunder??!!

Jeg samlede karburatorene med svømmerhus og chokerhus, men undlod alle de
andre fittings der skulle el-forzinkes, resten fik gaffatape!

Ang. priser hos Stefano, så falder man ikke bagover, han er yderst rimelig,
jeg har endda fået lavet mange småting, hvor han ikke ville tage noget for
det, men har selvfølgelig også brugt hans ekspertise en del!

ANg. at male dem, det bliver helt sikkert pænt, men jeg ville holde dem rå,
det er det flotteste resultat

Olien kan jeg godt få fat i til dig, hvis det har din interesse, jeg kan
tage 2 quarts 2380 med hjem til dig?

Forstår dig godt ang. TPT, men det var sjovt alligevel, da vi fik noget
inden for vesten, og så var der de søde jyske piger....

Min blev ikke rullet, der er stadig en del justering, før den kører perfekt,
jeg skal have kigget på den her i næste måned, lige pt. har jeg en gammel
bil, der skal til syn :-/

Vi finder ud af isen engang, men hvis du alligevel kommer til Jyderup, så
ligger Holbæk ikke langt fra, der ligger en god iskiosk, nede ved
Munkholsbroen, smukt område, ellers må vi ses inde ved Langelinie

Jeg er kun glad for at kunne hjælpe, nu har jeg trukket på andres ekspertise
gennem to 2, nu er det min tur til at øse ud af min erfaring!

Mvh

M. Hoey
GT750A