Tysk (privat) import + indregistreringsafg~
Fra : Snusken

Dato : 18-07-04 09:46

Hej.

Kan indregistreringsafgifterne på http://modep.toldskat.dk/ (og klik
Vurderinger) bruges som rettesnor for en importeret motorcykel ??
Når cyklen købes af privat i Tyskland, er der så noget ekstra told og moms ?

mvh eric

Fra : JO

Dato : 18-07-04 10:01

"Snusken" <snusken@ko_og_kyllingpc.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vurderinger) bruges som rettesnor for en importeret motorcykel ??
> Når cyklen købes af privat i Tyskland, er der så noget ekstra told og moms

Afgifterne holder nogenlunde, men siden "toldskat.dk" indeholder også de
afgifter, der er tilbagebetalt ved salg af et køretøj til udlandet, og disse
er fratrukket 15% i forhold til afgiften ved import, så regn hellere med de
"dyre" afgifter på siden.
Der skal ikke betales told og moms ved indførsel af en brugt køretøj fra
Tyskland.

Jo.

Fra : Snusken

Dato : 18-07-04 10:18

Tak for et super hurtigt svar.
Er der et godt sted at lede efter 12-15 år (fine !) cykler fra Tyskland ?
Det er som om lidt ældre cykler tit sælges med buler og skrammer m.m.,
da cyklernes lave priser måske ikke retfærdiggør reparationer...

mvh eric
--------------

Fra : Armand

Dato : 18-07-04 12:00

> Tak for et super hurtigt svar.
> Er der et godt sted at lede efter 12-15 år (fine !) cykler fra Tyskland ?

Mobile.de!

Brug tommelfingerregelen:
"Afgift = 2/3 af den danske brugtpris (set på dba-online)", når du surfer!

--
Armand.

Fra : Kaare Holst

Dato : 16-07-04 15:40

www.autoscout24.de

www.ebay.de

www.avis-verlag.de

Kaare

Fra : Hekto

Dato : 18-07-04 10:23

JO wrote:

> Der skal ikke betales told og moms ved indførsel af en brugt køretøj fra
> Tyskland.

Der skal betales moms, hvis km-standen er under 6.000km, for så er det
en 'demo' og ikke et brugt køretøj.

Jeg mener denne regel stadig findes!?

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Troels Nielsen

Dato : 18-07-04 14:01

Jo denne regel findes endnu, og kan findes på T&S´ hjemmeside under
motor/vurderinger. Så man skal ikke lade sig friste - det kan meget hurtigt
blive MEGET dyrt, idet man også skal betale registreringsafgift af momsen.
Men igen, er det "kværnen" og muldvarpen er i orden, så er der ikke noget
der hindrer det, men det er sjældent derfor der hentes MC´er i Tyskland.

/TN

Fra : Mark Sandberg

Dato : 18-07-04 11:26

"JO" skrev i en meddelelse:

> [...]
disse
> er fratrukket 15% i forhold til afgiften ved import, så regn hellere med

Dette er ikke korrekt - Siden indeholder vurderinger af køretøjer i den
stand de er fremvist. Der er ikke fratrukket eller pålagt noget beløb til
15% reduktion ved export. Køretøjer vurderes ens, uanset det drejer sig om
import eller export.

> Der skal ikke betales told og moms ved indførsel af en brugt køretøj fra
> Tyskland.

Korrekt, nemlig ja, jaja

Tyskland er ligesom Danmark et EU-land.
Varekøb fortoldes ikke inden for EU. Derforuden betaler private "momsen" i
købslandet og slipper i dette tilfælde med den lavere tyske MwSt.

/Mark.

Fra : Kong

Dato : 18-07-04 16:17

Told og skats vurderinger kan man intet bruge til efter min erfaring.

Kiggede på bla en RF-600, afgiften står til 28531 på deres hjemmeside. '94
med 28000km, den er endda vurderet sidste år inden den "fyldte" år, dvs den
ren faktisk kun var 8 år på tidspunktet. Den jeg indsendte
registreringsattest på var en '94 med 43000km, indregisreret første gang i
maj 1994, dvs 10 år gammel nu. Afgift 35731!

Været ude for det samme med Kawasaki ZZR 600, Honda CBR 600, Suzuki SV 650.

Ringer man til told og skat er de totalt kolde, gider ikke hjælpe det
mindste.

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-04 16:47

"Kong" <kongerslev@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
650.

> Ringer man til told og skat er de totalt kolde, gider ikke hjælpe det

Du skal være opmærksom på, at de tal der oplyses på T og S´s hjemmeside er
den endelige vurdering af et bestemt køretøj. Prisen du får oplyst i
forhåndsvurderingen er oftest noget højere og kan derfor ikke helt
sammenlignes. Den er kun vejledende.
Hilsen Matthias.

Fra : Richard

Dato : 18-07-04 17:39

Kong wrote:

> Ringer man til told og skat er de totalt kolde, gider ikke hjælpe det
> mindste.

Det er slet ikke min erfaring. Hos TS Nærum har jeg altid fået god
behandling, ikke mindst da min GB skulle gennem møllen sidste sommer.
Dengang var netadgangen til Modep relativt ny, men de syntes det var
helt fint, at fastsætte et depositum på stedet ud fra mit kendskab til
den enest GB, der stod i databasen i forvejen. Så vi begge vra fri for
den - i dette og mange andre tilfælde - overflødige ansøgning om at få
oplyst et depositum. Det var da fin service.

Spørg du dem pænt, når du ringer?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 18-07-04 20:56

> [...]
> registreringsattest på var en '94 med 43000km, indregisreret første gang i
> maj 1994, dvs 10 år gammel nu. Afgift 35731!

Det er da ellers en god pris hvis man regner med 2/3-tommelfingerregelen!
Og ud fra samme regel burde du ikke have købt den for meget mere end
20.000,-kr. hvilket tilsammen giver en slutpris på op mod 56.000,-kr,
hvilket vel er rimeligt (ellers havde du vel ikke kørt den helt igennem)!

> Været ude for det samme med Kawasaki ZZR 600, Honda CBR 600, Suzuki SV >
650.

Dé har vel heller ikke været dårlige forretninger, eftersom du bliver ved
med at importere :-/

> Ringer man til told og skat er de totalt kolde, gider ikke hjælpe det
> mindste.

Hjælpe med hvad?
Det er vurderingen der er gældende - Listen på hjemmesiden er kun
vejledende, hvilket i mange tilfælde strækkes til kun at være et svagt hint.

--
Armand.

Fra : Kong

Dato : 18-07-04 23:01

Skulle måske lige uddybe, har ingen MC og har heller ikke importeret en,
endnu da. Leder stadig efter min første cykel.

Pointen med told og skats hjemmeside er vel at den skal være vejledende,
hvilket jeg ikke mener den er. Godt være RF'eren ville ende på en ok pris,
men "merprisen" på 7k for en 2 år ældre cykel giver ikke nogen mening imo
(og 15000km mere på bagen).

Jeg bor i Aalborg og derfor ringet til kontoret heroppe, de ønskede ikke at
hjælpe. Spurgte ellers pænt. Ville gerne have informationer om hvorvidt de
lægger andre faktorer end alder og km ind når de udregner afgift, og
argumenterede med den forskel der var i priserne på deres hjemmeside. F.eks.
på en Kawasaki ZZR 600 fra 1993, informationerne på siden siger ikke noget
specifikt om modellen, D eller E model. Jeg leder efter en E model og ville
gerne høre om man skulle regne med den højeste afgift eller man kunne
realistisk håbe på de lavere. Jeg ved de kan se samtlige oplysninger på
cyklerne på siden, men de vil ikke udlevere dem. Det lyder måske som om jeg
er pisse besværlig, men at svare på mit spg ville tage hende 2 min, højst.

Ville være lækkert hvis man betalte 40k i afgift og senere fik 10k tilbage,
men syntes jeg har læst et par gange herinde at det sker sjældent. Tværtimod
kan man risikere at skulle betale mere.

Fra : Armand

Dato : 18-07-04 23:37

> [...]
tilbage,
> men syntes jeg har læst et par gange herinde at det sker sjældent.

Det sidste har du ikke fra denneher gruppe! :-|

--
Armand.