Ferie i Holland.
Fra : Brian Laursen

Dato : 17-07-04 22:48

Nu står turen for døren, og om 14 dage tager vi sydover for at finde solen.
Men ruten skal lige lægges først. Målet er Normandiet i første omgang. På
vejen derned vil vi gerne se noget kultur og hvad der nu ellers skulle være
værd at se.
Planen er at køre direkte til Holland og overnatte der første gang, og så
køre til kysten og forsætte ned af til vi rammer Belgien, og Normandiet. Er
der nogen steder vi skal undgå, og hvad er værd at bruge et par timer på at
se. Jeg håber at i har en masse gode forslag.

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 17-07-04 23:13

"Brian Laursen" <thunderace_dk@hotmail.com> writes:

> [...]
> vejen derned vil vi gerne se noget kultur og hvad der nu ellers skulle være

Hey, du er mig bare en uge senere

Jeg stopper ihvertfald ved en campingplads i naerheden af Caen - Amonitten
hedder den vist.
Paa vej hjem koerer jeg omkring Amsterdam, og... eh... handler et par dage

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.

Fra : Armand

Dato : 18-07-04 12:30

Brian Laursen <thunderace_dk@hotmail.com> skrev i en
> [...]
være
> værd at se.
> Planen er at køre direkte til Holland og overnatte der første gang,

Lige over grænsen ved Venlo (50km?) ligge mc-camping D'n Toernstorp, som
måske var både praktisk beliggende (for turen) og relevant som mc-camping
:-/
Jeg har ikke kunnet finde noget link, men dog adressen:
Motorcamping D'n Toerstop Broekhuizerweg 27, 5629 NL Horst-Melderslo. Jan
Rongen. Tel. +31 77 3983350

Adressen er fre sitet: http://www.xs4all.nl/~kimkodde/yam260.html
Hvor der er listet fire hollandske mc-camping's og to belgiske, samt endnu
en hollandsk (á "mc's velcome"?)

--
Armand.

Fra : Brian Laursen

Dato : 18-07-04 15:17

Armand wrote:
> [...]
>
> Adressen er fre sitet: http://www.xs4all.nl/~kimkodde/yam260.html
> Hvor der er listet fire hollandske mc-camping's og to belgiske, samt

Den ved Venlo ligger ret langt nede og man skal stort set på motorvej hele
vejen. Den er nok lidt svær at navigere til så vi tager nok den ved enten
Bourtange, eller den der ligger lidt længere ned ved Tiel ( Eck en Wiel )
http://www.dijkje.nl/DijkjeUK.html
Vi kører videre til belgien hvor vil vil prøve den der ligger ved Oostende,
ude ved kysten. http://www.grd.be/motorhotel/default.htm Derfra tror jeg
turen står til at køre langs kysten til Calais hvor vi hopper på motorvejen
til Le Havre. Der vil vi( det er sku nok mest mig) bruge et par dage på at
se hele invasions stedet. Golden, Omaha, Sword beach. Vi mangler dog et sted
der at campe??? Anita gider kun at ligge ved stranden. Så hun får nok besked
på at hoppe op på en bunkers mens jeg suser rundt *gg*. Efter et par dage
trækker vi til Alsace, og camper lidt der. VI ved ikke så meget om Alsace
men vinen plejer at være god dernede fra , så mon ikke oxo vejene er
gode. Nogen gode forslag til camping i Alsace? Når vi har touret lidt der
kører vi til Ilanz i Schweitz hvor vi besøger familine. ( den er skutte nem
at finde på et kort)

Nogle gode foreslag til noget kulturelt de steder vi kommer??
Faktisk spurgte anita om der var noget MotoGP i nærheden af vores ferie, for
så kunne vi da godt bruge en dag der!! ( hold da helt fest tænkte jeg.)
desværre kører de ikke i vores ferie

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 18-07-04 19:46

> [...]

> invasions stedet. Golden, Omaha, Sword beach. Vi mangler dog et sted
> der at campe??? Anita gider kun at ligge ved stranden.

Well, jeg satser paa at bo et par dage her:

http://www.camping-les-ammonites.com/en/bienvenue.htm

En teltplads koster ikke alverden og det ligger lige midt i omraadet ved
strandende. Det bliver ihvertfald udgangspunktet for mine WW2 dage i
Normandiet Det er heller ikke ret langt fra Le Havre

Go' tur derned - vi misser jo nok kun hinanden med en uges tid

Fra : Asger Steffensen

Dato : 18-07-04 19:50

"Brian Laursen" <thunderace_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> se. Jeg håber at i har en masse gode forslag.

Hvis du er til "den slags" (og det er der noget der kunne tyde på når du vil
se Juno, Sword, Omaha,. etc.) bør du vide at der lige nord for Camping D'n
Toerstop, ved Overloon, ligger et stort militærmuseum med en masse materiel
fra "Slaget ved Overloon i '44. Desuden er der i Holland også byen Arnhem,
berømt for filmen "Broen ved Arnhem" (A Bridge too Far), om de allieredes
forsøg på, ved hjælp af faldskærmstropper, at åbne en vej gennem Holland i
1944. Der er et museum i dag.
I beligen bør I køre gennem Bastogne og se museet om "Battle of The Bulge"
(Ardennneroffensiven i 1944), hvor Pattons pansertropper i julen '44
undsatte de omringede 101. Airborne der var omringet at tyskerne.
Der er i nærheden af Bastogne også et stort museum med masser af materiel
fra krigen. Det ligger ud til motorvejen, desværre kan jeg ikke lige komme
på navnet.
Hvis I yderligere kører gennem Luxembourg, er her også en stribe museer om
Ardenneroffensiven. Rent bortset fra det byder Ardennerne på nogle MEGET
fede MC-veje. Den lille by Esch-sür-Süre er meget hyggelig, og har en meget
rar campingplads.
Og så kan jeg tiføje, at skal du se det hele i Normandiet, er et par dage
slet ikke nok, der skal mindst en uge til!
- og mon så ikke også du er nået til randen af skilsmisse, hvis altså ikke
din kæreste er interesseret i militærhistorie?

Mvh
Asger
V-Strom

P.S: Hvis der er tid bør du ikke gå glip af Bundeswehrs panzermuseum i
Munster, 100 km syd for Hamburg.(IKKE at forveksle med den langst større by
"Münster"),
http://www.panzerbaer.de/archiv/bw_pzmuseum-a.htm
http://www.munster.de/pzm/index.html

P.P.S: Kulturelt: Glem ikke Bayeux taptetet når du er i Normandiet. Og husk
at Normandiet er berømt for sin Calvados!

Fra : Jesper

Dato : 19-07-04 09:41

"Asger Steffensen" <ast@get2net.net.dk> wrote in message news:<40fac66c$0$179$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> "Brian Laursen" <thunderace_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> solen.
> være
> Er
> at

Her er linket til toerstop i holland. Har lige været der for 14 dage
siden. http://www.toerstop.nl/

Det er et fedt sted og dem der har det er flinke. Der hersker en god
uhøjtidelig stemning.

Mvh.
Jesper CB900F '03

Fra : Palle

Dato : 19-07-04 07:56

Altså ... Holland er nok europa's kedeligste land at køre i, medmindre du
kører i området omkring Maastricht. Ellers er det kun motorveje og det er
FLADT !

Palle - Daytona .... og som boede i Holland i et år

Fra : Brian Laursen

Dato : 20-07-04 12:57

Palle wrote:
> Altså ... Holland er nok europa's kedeligste land at køre i,
> medmindre du kører i området omkring Maastricht. Ellers er det kun
> motorveje og det er FLADT !
>
> Palle - Daytona .... og som boede i Holland i et år

Takker for alle svar. Nu tror jeg vi har nok til at vælge imellem.

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk

Fra : jesper

Dato : 21-07-04 17:43

hansenpallefjerndette@yahoo.com (Palle ) wrote in message news:<cdfr9i$hqj$1@abbeden.bunk.cc>...
> Altså ... Holland er nok europa's kedeligste land at køre i, medmindre du
> kører i området omkring Maastricht. Ellers er det kun motorveje og det er
> FLADT !

Helt kedeligt er det nu ikke... Sidste år var jeg nede ved Blue Star
camping, som desværre er lukket nu. Og turen derud til foregik på små
landeveje med masser a sving...

Jesper