Ducati motor driller
Fra : Brian Lænø

Dato : 17-07-04 17:52

Hej
Jeg har lige skiftet pickups på motoren.
Under udskiftningen har jeg ikke flyttet på skinnen hvor på de sidder, blot
udskiftet de gamle med nye.
Efterfølgende vil motoren nu kun køre i tomgang, og ikke tage omdrejninger
(der er tænding på begge cylinder).
Hvad kan jeg have lavet galt?

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Hekto

Dato : 17-07-04 18:20

Brian Lænø wrote:

> [...]
> udskiftet de gamle med nye.
> Efterfølgende vil motoren nu kun køre i tomgang, og ikke tage omdrejninger

1)
Byttet om på dem. Det kan klares ved at skifte stikkene rundt.

2)
Bosch eller Kokusan tænding? Er pick'up'erne de rigtige, til
tændingssystemet?

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Brian Lænø

Dato : 17-07-04 18:39

"Hekto" <skrev>
> [...]
>
> 2)
> Bosch eller Kokusan tænding? Er pick'up'erne de rigtige, til

1. har jeg prøvet, den kan slet ikke starte hvis de bliver byttet om.

2. Det er Kokusan tændning.
De ligner de gamle, og reservedels nummeret passer, så jeg regner med at de
er de rigtige.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Hekto

Dato : 18-07-04 02:49

Brian Lænø wrote:
> [...]
>
> 2. Det er Kokusan tændning.
> De ligner de gamle, og reservedels nummeret passer, så jeg regner med at de

Så har jeg ikke andet bud, end at undersøge stik og forbindelser?

Fra : Flemming Disc

Dato : 18-07-04 09:45

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse

> Så har jeg ikke andet bud, end at undersøge stik og forbindelser?
>
> --

Så du efter med afstand fra pickup til svinghjul?
Den skal ligge på 0,7 mm (ved den lille klods på svinghjul) og er
den for stor, får den ikke hver impuls med og dør så i tomgang.
Hvis du skal ind "kikke" til pickups, så se lige om de nu også står
rigtigt.
Med foreste cylinder i TDC, (stempel i top) er der to mærker på
svinghjul der skal passe midt på hver pickup.
Held og lykke.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Brian Lænø

Dato : 18-07-04 12:26

"Flemming Disc" skrev
> [...]
> rigtigt.
> Med foreste cylinder i TDC, (stempel i top) er der to mærker på
> svinghjul der skal passe midt på hver pickup.

Jeg kontrollerede ikke afstanden mellem svinghjul og pickup, så det kan godt
være der det er galt.
Kan de nye pickup være hurtige end de gamle?
Jeg tænker på om jeg skal kontrollere tændingen med en tændingspistol.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Hekto

Dato : 18-07-04 12:57

Brian Lænø wrote:
> [...]
> Kan de nye pickup være hurtige end de gamle?
> Jeg tænker på om jeg skal kontrollere tændingen med en tændingspistol.

Flemming har ret i at afstanden imellem svinghjul og pick-up er kritisk.
Den skal ligge imellem 0.6 og 0.8mm.
Du burde nok kaste et blik i en Haynes, når du skruer på så alvorlige ting.

Forskellen imellem Bosch og Kokusan tænding er bl.a. svinghjulet.
Da du har erstattet Kokusan med Kokusan, skulle det jo ikke være et nys
opstået problem.

Fra : Brian Lænø

Dato : 19-07-04 18:29

"Hekto"
> [...]
>
> Forskellen imellem Bosch og Kokusan tænding er bl.a. svinghjulet.
> Da du har erstattet Kokusan med Kokusan, skulle det jo ikke være et nys

Du havde ret alligevel, det var ledningerne der skulle byttes om.
Der skulle byttes om på ledningerne ved elektronik-boksen, det er åbenbart
ikke lige meget, hvilken vej strømmen løber i gennem pick-up'en.
Heldigvis misforstod jeg dig, jeg troede at du mente bytte om i mellem
cylindrene, så nu fik jeg også justeret mine pickup's rigtig.
Tak for hjælpen alle sammen.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Hekto

Dato : 19-07-04 18:43

Brian Lænø wrote:

> [...]
> Heldigvis misforstod jeg dig, jeg troede at du mente bytte om i mellem
> cylindrene, så nu fik jeg også justeret mine pickup's rigtig.

Herligt!

.... det var nu det første jeg mente!
Hvordan ser dine stik ud? Umiddelbart mener jeg ikke man kan bytte rundt
på dem, ikke på mine ihvertfald.

Fra : Brian Lænø

Dato : 19-07-04 18:57

"Hekto" skrev
> Herligt!
>
> ... det var nu det første jeg mente!
> Hvordan ser dine stik ud? Umiddelbart mener jeg ikke man kan bytte rundt
> på dem, ikke på mine ihvertfald.

Det kan man helle ikke på mine.
Pick-up's bliver leveret med ledning, og de små kabel sko/stik, men uden det
store plastik stik (man skal genbruge de gamle).
Efter man har trukket ledningerne i gennem sideskjoldet, så skal man selv
sætte de små stik ind i plastik stikket.
Det er her jeg har byttet om på ledningerne, selve plastik stikket kan man
ikke vende forkert.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Flemming Disc

Dato : 19-07-04 19:23

"Brian Lænø" <brian-la-fjern-@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sætte de små stik ind i plastik stikket.
> Det er her jeg har byttet om på ledningerne, selve plastik stikket kan man

Så lærte jeg også noget nyt, men det er hel sikkert noget med plus og minus
fra pickup.
Tak fordi du kommer med løsningen på problemet, det hjælper jo os alle til
at give råd en anden gang.
Vi ses måske derude blandt de andre "rigtige" L motore
( Nu får jeg tæv )

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Hekto

Dato : 19-07-04 20:38

Flemming Disc wrote:

> Vi ses måske derude blandt de andre "rigtige" L motore
> ( Nu får jeg tæv )

Nej, da! Hvorfor???

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-04 22:38

Flemming Disc skrev i meddelelsen
<40fc1166$0$271$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

>"Brian Lænø" <brian-la-fjern-@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

>Så lærte jeg også noget nyt, men det er hel sikkert noget med plus og minus
>fra pickup.

Jup ! Så trigger boksen på "bagflanken" af pulsen fra pick-up'en, og det er
meget for sent. En rigtig "led" fejl....

>Tak fordi du kommer med løsningen på problemet, det hjælper jo os alle til
>at give råd en anden gang.

Hvis vi da ellers kan huske det til den tid Men herligt med
tilbagemeldinger på problemløsninger.

>Vi ses måske derude blandt de andre "rigtige" L motore
>( Nu får jeg tæv )

Hmmm..... Kursiv V ?

mvh
Orla
VTR med "væltet" V-motor

Fra : Hekto

Dato : 19-07-04 20:39

Brian Lænø wrote:

> [...]
> sætte de små stik ind i plastik stikket.
> Det er her jeg har byttet om på ledningerne, selve plastik stikket kan man

Okay! Som Flemming siger, så lærte vi noget nyt!

Fra : Flemming Disc

Dato : 18-07-04 15:20

> Kan de nye pickup være hurtige end de gamle?
> Jeg tænker på om jeg skal kontrollere tændingen med en tændingspistol.

Pickup skulle være lige hurtige, men det er da en rigtig god ide med en
tændingspistol.
Håber du snart får has på den

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Armand

Dato : 18-07-04 11:55

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en

> Så har jeg ikke andet bud, end at undersøge stik og forbindelser?

EPROM-ballade???

--
Armand.

Fra : JP

Dato : 19-07-04 17:32

Måske er den bare sådan .....

"Brian Lænø" <brian-la-fjern-@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> udskiftet de gamle med nye.
> Efterfølgende vil motoren nu kun køre i tomgang, og ikke tage omdrejninger

Undskyld, jeg ku' bare ik' lavær

Jørgen
SV650S

Fra : Palle

Dato : 19-07-04 18:53

> Jeg har lige skiftet pickups på motoren.

Nå, så spiller den bare igen ??? Nårh narj...

Palle - Daytona og syg humor

Fra : Brian Lænø

Dato : 19-07-04 19:06

"Palle" skrev

> Nå, så spiller den bare igen ??? Nårh narj...
>
> Palle - Daytona og syg humor

Jo den spille igen, der er ingen musik som Ducati V2 lyd.

--
Brian
Cagiva Elefant 750