brugt mc til 40-55k, erfaringer?
Fra : Jacob Larsen

Dato : 16-07-04 15:05

Hej folkens.

Overvejede at bytte min GS'er ud med en lidt større mc til efteråret, så jeg
har den næste forår. Jeg vil gerne høre nogle erfaringer med nogle modeller
og andre ideer til hvad jeg skal kigge på.

Jeg har selv tænkt på

Suzuki gsf 600
Suzuki gsx 600
Suzuki sv 650n (som nok går lidt over budgettet)

Er der nogen kommentarer og erfaringer jeg bør høre? Dårlige ting og
svagheder.

Er der ellers andre fornuftige afternativer, også indenfor andre mærker? Jeg
har sat budgettet til 40-55k, da jeg nok kun vil have ansvar på og desuden
også skal have en bil næste år. Skal jeg smide lidt mere efter cyklen eller
kan jeg få noget sjovt for de penge? Jeg vil gerne have noget som der er
lidt mere ryk i end min GS500, men samtidigt også er stabilt.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der ikke er andre,

Fra : Jimmi Wolff

Dato : 16-07-04 20:08

Hvad med en yahama fzr 600 ??

Fra : Jacob Larsen

Dato : 17-07-04 14:57

"Jimmi Wolff" <jimmi1311"fjern dette"@tele2adsl.dk> wrote
in message news:9HVJc.22088$hO6.16057@news.get2net.dk
> Hvad med en yahama fzr 600 ??

Den ser rigtig fin ud med masser af kræfter.

Er det noget, der kan holde, hvis jeg f.eks. finder en 92-94 med 50k km på
klokken?

Jeg vil da gerne høre jeres input om typefejl, svagheder, erfaringer osv?

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-07-04 16:35

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> writes:

> [...]
> klokken?
>
> Jeg vil da gerne høre jeres input om typefejl, svagheder, erfaringer osv?

Prøv først lige <http://groups.google.com>, den er blevet diskuteret
en del tidligere
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Fra : Jacob Larsen

Dato : 17-07-04 18:06

"Jes Vestervang" <jes@dellen.royal.flof.dk> wrote in
message news:873c3qbq9t.fsf@dellen.royal.flof.dk

> Prøv først lige <http://groups.google.com>, den er blevet
> diskuteret
> en del tidligere

Er gjort nu og jeg kan kun finde rigtige problemer med gearkassen.

Hvis der nu var nogen herinde med FZR'ere, der har gået f.eks. 70K km eller
mere kunne jeg måske få lidt input? Hvis de altså kan køre så langt.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 17-07-04 18:20

[SNIP] - snak om yahama fzr 600

> Er gjort nu og jeg kan kun finde rigtige problemer med
> gearkassen.

ups og en evt. dårlig laderegulator

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 17-07-04 07:11

> Overvejede at bytte min GS'er ud med en lidt større mc til efteråret,
> så jeg har den næste forår. Jeg vil gerne høre nogle erfaringer med
> nogle modeller og andre ideer til hvad jeg skal kigge på.

VFR 750 85-89?

--
Mojn Jens Bager Jensen
MZ ETZ 251 '89, 39Kkm, Givi, synet, 6500kr BILLIGT!

Fra : Jacob Larsen

Dato : 17-07-04 15:09

"Jens Jacob Bager Jensen"
<bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message

> VFR 750 85-89?

Er der noget man skal være bange for på den? Den er efterhånden noget gammel
og det tæller jo ikke på plus-siden, men jeg har ikke kunnet finde noget
negativt om modellen.

Er der ellers noget sport over den? Den virker mig ret touring-mc-agtig og
ikke lige som een man hopper op på for at smutte en tur i byen. Kan bare
godt lide, at den (i hvid) ligner en politi-mc så meget.

Fra : Hekto

Dato : 17-07-04 11:24

Jacob Larsen wrote:

> [...]
> kan jeg få noget sjovt for de penge? Jeg vil gerne have noget som der er
> lidt mere ryk i end min GS500, men samtidigt også er stabilt.

En Ducati Pantah! .... ?????? ;oD

Passer med prisen, er sjovere end en GS500, og er garanteret stabil ...
underholdning!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Jacob Larsen

Dato : 17-07-04 14:54

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message

> En Ducati Pantah! .... ?????? ;oD
>
> Passer med prisen, er sjovere end en GS500, og er
> garanteret stabil ... underholdning!

Det er nok en cykel folk vender sig om efter på gaden, kan jeg forestille
mig. Det er nok bare ikke lige sådan een, der skal agere tranportmiddel for
en studerende.

Fra : Hekto

Dato : 17-07-04 16:25

Jacob Larsen wrote:

> Det er nok en cykel folk vender sig om efter på gaden, kan jeg forestille
> mig. Det er nok bare ikke lige sådan een, der skal agere tranportmiddel for
> en studerende.

Nåååh! ... indgik det også i kravspecifikationen?
Så glem den hellere! Den er vanedannede, og du har ikke råd til benzin,
opgradering af kaburatorer, cylinderkit, trackdays o.s.v.! ;0)

Fra : Jacob Larsen

Dato : 17-07-04 18:02

"Hekto" <a@a.dk> wrote in message

> Nåååh! ... indgik det også i kravspecifikationen?
> Så glem den hellere! Den er vanedannede, og du har ikke
> råd til benzin, opgradering af kaburatorer, cylinderkit,
> trackdays o.s.v.! ;0)

Det lå under "stabil", men det ord fik du lige vendt til noget andet. Det er
en flot og speciel mc. Tror bare alle piger synes, at den er grim.

Fra : Hekto

Dato : 17-07-04 18:18

Jacob Larsen wrote:

> Det lå under "stabil", men det ord fik du lige vendt til noget andet. Det er
> en flot og speciel mc. Tror bare alle piger synes, at den er grim.

Jah, den danske sprog er en svær en!

Pigerne??? ... de er vilde med den!
Tag ikke fejl af, at piger sagtens kan se forskel på en Ducati, og alt
det andet!!! .... I know!! =0)

Fra : Jacob Larsen

Dato : 17-07-04 18:21

"Hekto" <a@a.dk> wrote in message

> Jah, den danske sprog er en svær en!
>
> Pigerne??? ... de er vilde med den!
> Tag ikke fejl af, at piger sagtens kan se forskel på en
> Ducati, og alt
> det andet!!! .... I know!! =0)

Du er nok heller ikke langsom til at forklare det for dem, hvis det er.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 17-07-04 22:45

Hekto <a@a.dk> writes:

> Tag ikke fejl af, at piger sagtens kan se forskel på en Ducati, og alt
> det andet!!! .... I know!! =0)

Ork ja, de griner lige saa hoejt som vi maend

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.

Fra : jesper

Dato : 17-07-04 11:40

> [...]
> Suzuki sv 650n (som nok går lidt over budgettet)
>
> Er der nogen kommentarer og erfaringer jeg bør høre? Dårlige ting og

Der har været skrevet en masse herinde om suzukis oliekølet modeller.
hvis du søger på google dukker de op.

> [...]
> kan jeg få noget sjovt for de penge? Jeg vil gerne have noget som der er
> lidt mere ryk i end min GS500, men samtidigt også er stabilt.

Honda CBR600F1
Kawasaki GPX600

Kawasakien blev solgt til midten af 90'erne, så her er der mulighed
for et godt køb.

Jesper

Fra : Jacob Larsen

Dato : 17-07-04 15:35

"jesper" <tiper@tiscali.dk> wrote in message
> Der har været skrevet en masse herinde om suzukis
> oliekølet modeller.
> hvis du søger på google dukker de op.

Ja, det ser jo unægteligt lidt trælst ud. Det er nogle dyre reparationer at
gøre noget ved, men jeg har lidt svært ved at danne mig et indtryk om
problemets omfang. Derfor er jeg lidt bange for at købe en af de motorer.

> Honda CBR600F1

Hvordan ser det ud med reservedelssituationen til sådan en CBR? Den er jo
noget gammel efterhånden. Jeg må dog sige, at jeg kun har hørt godt om den
ligesom med VFR'eren. Det er tilsyneladende en ret holdbar mc.

> Kawasaki GPX600
>
> Kawasakien blev solgt til midten af 90'erne, så her er
> der mulighed
> for et godt køb.

Her ser det da virkelig ud til at man får noget for pengene. Udseendet er
lidt gammeldags, men de fleste af cyklerne er ret nye og priserne er lave.

Er der noget, jeg bør vide om denne model? Reservedele, typefejl osv.

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 17-07-04 16:21

Jacob Larsen wrote:

> Hvordan ser det ud med reservedelssituationen til sådan en CBR? Den er jo
> noget gammel efterhånden. Jeg må dog sige, at jeg kun har hørt godt om den
> ligesom med VFR'eren. Det er tilsyneladende en ret holdbar mc.

Reservedelsmarkedet har det ganske fint.

Min ret personlige erfaring er tillige, at der ikke skal skiftes andet
end ganske alm. sliddele særlig ofte. Knastkæden rasler dog en del efter
ca. 30K km.!

Min model har snart 100K km. på bagen - og motoren har det glimrende.
Der er et olieforbrug på ca. 1 liter pr. 6K km. Dette forbrug har endog
været ganske konstant siden jeg købte den - dvs. de sidste ca. 60K km.

Fra : jesper

Dato : 17-07-04 20:06

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> wrote in message news:<40f938ec$0$23876$14726298@news.sunsite.dk>...
> [...]
> gøre noget ved, men jeg har lidt svært ved at danne mig et indtryk om
> problemets omfang. Derfor er jeg lidt bange for at købe en af de motorer.

Jeg ved heller ikke hvor mange af modellerne der er omfattet af samme
problem. Kender d personligt til et par få eksepmler med den gamle
Bandit 600

> Hvordan ser det ud med reservedelssituationen til sådan en CBR? Den er jo
> noget gammel efterhånden. Jeg må dog sige, at jeg kun har hørt godt om den
> ligesom med VFR'eren. Det er tilsyneladende en ret holdbar mc.

Det er stadigt muligt at få reservedele til en F1'er.
Mht. holdbarheden er der ikke noget at være bekymret for. Kender en
som forgæves prøver at slide sin F1'er op

> Her ser det da virkelig ud til at man får noget for pengene. Udseendet er
> lidt gammeldags, men de fleste af cyklerne er ret nye og priserne er lave.
> Er der noget, jeg bør vide om denne model? Reservedele, typefejl osv.

Den skulle vist være ret stabil. Kender 2 der har ejet en sådan en, og
de var begge glade for den.
Kom lige i tanke om FZR600.... pt står der en på dba til 42K
En sådan en skulle vist også være et godt køb, hvis den altså er
behandlet pænt (men det gælder jo også for de tidligere nævnte)

Med løftet venstre
Jesper

Fra : Richard

Dato : 17-07-04 12:13

Jacob Larsen wrote:
> Jeg har selv tænkt på
>
> Suzuki gsf 600
> Suzuki gsx 600
> Suzuki sv 650n (som nok går lidt over budgettet)

Jamen, så find en NTV eller den lidt sportsligere - og sjældnere - Hawk
GT / Bros 650 som V2-alternativ til den foreslåede VFR750F

- en mc med firecylindret rækkemotor kan du altid få...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Jacob Larsen

Dato : 17-07-04 15:17

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> wrote in message

> Jamen, så find en NTV eller den lidt sportsligere - og
> sjældnere - Hawk GT / Bros 650 som V2-alternativ til den
> foreslåede VFR750F
>
> - en mc med firecylindret rækkemotor kan du altid få...

Jeg er lidt bange for at købe en halv-sjælden mc som den sidstnævnte.

Sådan en NTV er ikke ret sportsligt anlagt er den?
60 HK er jo heller ikke en voldsom forbedring i forhold til de 52 jeg har
nu, hvis man kun kigger på kræfterne. Hvilket jeg selvf. ikke gør.

Fra : Richard

Dato : 17-07-04 22:14

Jacob Larsen wrote:

> Jeg er lidt bange for at købe en halv-sjælden mc som den sidstnævnte.

?? Menner du VFR750F (RC24 '86-89 i din budgetramme) er sjælden? - absolut
*not* - Hawk GT / Bros er; men det er samlerobjekter, så det er mere
spørgsmål om stand til dit budget; men det burde ikke være umuligt...

> Sådan en NTV er ikke ret sportsligt anlagt er den?

Hvad er sport? - raketacceleration eller nem og kvik på de små veje; NTV
er det sidste.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jacob Larsen

Dato : 17-07-04 22:41

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> wrote in message

> ?? Menner du VFR750F (RC24 '86-89 i din budgetramme) er
> sjælden? - absolut *not* - Hawk GT / Bros er; men det er
> samlerobjekter, så det er mere spørgsmål om stand til dit
> budget; men det burde ikke være umuligt...

Hov ja, det var også den jeg mente. Ikke så godt formuleret fra min side.

> Hvad er sport? - raketacceleration eller nem og kvik på
> de små veje; NTV er det sidste.

Helst lidt af det første også.
Er den meget bedre end en GS500'er når vejen drejer? Den er jo en sådan, der
skal erstattes.

Fra : Richard

Dato : 17-07-04 23:02

Jacob Larsen wrote:

> Helst lidt af det første også.

Ja, men så skal du nok op i klassen over 80 hk for at mærke afgørende
forskel

Når du nu bekender dig til fircylindret stangjern, hvad så med en CBR600
af de første modeller fra slutfirserne - burde kunne krybe dit budget svjv
og være mere fri for typefelj end den FZR, du diskuterer i en anden tråd
IMHO

> Er den meget bedre end en GS500'er når vejen drejer? Den er jo en sådan, der
> skal erstattes.

Ja, med de rigtige dæk og fjedre har NTV'en afgjort mere sjæl og
sporsikkerhed end GS'en. Men altså for få hypper til at du kan mærke den
store forskel ;-(

(Personligt ville jeg sætte den sum penge i en VF1100S, men det er en helt
anden type cykel - sikkert mere sjælden end Hawk GT / Bros herhjemme - ,
som jeg blot nævner for at vise, at der mange syn på begrebet sport og
indstilling til at have mc i det hele taget

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-07-04 23:11

rpaderichard@netscape.net (Richard) writes:

> Når du nu bekender dig til fircylindret stangjern,

*Grrr*

> hvad så med en CBR600 af de første modeller fra slutfirserne - burde
> kunne krybe dit budget svjv og være mere fri for typefelj end den
> FZR, du diskuterer i en anden tråd IMHO

Jeg ville gå efter FZR'en, der er en geration foran F1'eren i
teknikken.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R (sammenlagt 5-cylindret)

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Fra : Richard

Dato : 18-07-04 10:02

Jes Vestervang wrote:

> *Grrr*

Det er da en ærlig sag - hver sin lyst
- (og jeg undertrykker ikke engang et vorherrebevares, helt ærligt

> Jeg ville gå efter FZR'en, der er en geration foran F1'eren i
> teknikken.

Virkelig, på hvilke områder mener du?

- og hvad med køreegenskaber og ikke mindst duelighed/omgængelighed i
hverdagen; det er vel der CBR'erne historisk set har scoret deres toppoint
i sammenligninmgstest i Motorrad, PS etc svjhb...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jacob Larsen

Dato : 17-07-04 16:00

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> wrote in
message news:40f7e044$0$23878$14726298@news.sunsite.dk
> [...]
>
> Suzuki gsf 600
> Suzuki gsx 600
> Suzuki sv 650n (som nok går lidt over budgettet)

Vil lige tilføje en RF600R (tilfældigvis også en suzuki)

Er den noget værd?

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-07-04 17:15

> [...]
> har den næste forår. Jeg vil gerne høre nogle erfaringer med nogle
modeller
> og andre ideer til hvad jeg skal kigge på.

FJ1200, hvis du er klar til at skrue en lille smule (simpel) og kan din
Ebaymotors.de

vh
Torben

Fra : Jacob Larsen

Dato : 17-07-04 18:17

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in
message news:40f95234$0$291$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
> [...]
> jeg
> modeller
>
> FJ1200, hvis du er klar til at skrue en lille smule

Hverken eller.

Ej, jeg laver selv alm. service og småting. Jeg har dog ikke mod til at
hente en mc i tyskland lige nu. Alt det bøvl med at skaffe en bil, betale
registreringsafgift osv. gider jeg bare ikke. For mig kan det vist bedre
betale sig at arbejde de timer jeg ellers skulle have brugt på det.

Vil også gerne have en lidt mindre cykel. Jeg skal normalt ikke køre så
langt og vil gerne kunne smide noget mere rundt med den i svingene.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 18-07-04 12:01

> [...]

> CBR600 af de første modeller fra slutfirserne - burde kunne krybe dit
> budget svjv og være mere fri for typefelj end den FZR, du diskuterer i

F2'ere er også set lige krybe sig ind i budgetrammen, omend de så nok
ikke har været verdens pæneste eksemplarer, men hvis man selv gider at
skrue og særligt pudse lidt, så kan man godt være heldig at finde en
F2'er, som jeg helt klart ville vælge frem for en F1'er.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Larsen

Dato : 18-07-04 21:52

> [...]
> til efteråret, så jeg har den næste forår. Jeg vil gerne
> høre nogle erfaringer med nogle modeller og andre ideer

I skal alle sammen have mange tak for hjælpen.

Jeg tror de mest interessante mc'er for mig lige nu er

Yamaha FZR600
Honda CBR600F2
Suzuki SV650 S/N

Så har jeg da noget at kigge på til efteråret, når det regner. Jeg bliver
nok nødt til at smide lidt flere penge end først antaget, men sådan er det
jo tit.