køb af støvler og rygskjold!
Fra : Jesper

Dato : 16-07-04 09:47

hvilke mærker skal man satse på inden for støvler og rygskjold?
og hvor kan det købes?
kvaliteten skal spille max!!!
in kompromi med helbredet

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 16-07-04 10:06

> hvilke mærker skal man satse på inden for støvler og rygskjold?
> og hvor kan det købes?
> kvaliteten skal spille max!!!
> in kompromi med helbredet

Personligt kan jeg anbefale Daytona støvler og Dainese rygskjold.

No props med nogen af dem.

Kenneth S

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 16-07-04 10:56

"Kenneth Sørensen" <Kenneth@krumlingdotdk> writes:

> Personligt kan jeg anbefale Daytona støvler og Dainese rygskjold.
>
> No props med nogen af dem.

Det samme kan jeg sige om mine Sidi Vertebra støvler. De har endda
udskiftelige plastikdimmere på alle de udsatte steder (primært tæer og
ankler), så hvis uheldet er ude kan støvlerne oftest repareres til
billige penge.

Eneste ulempe er de møtrikker der er støbt ind i snuden til at holde
tå-dimsen. Efter et styrt var den ene revet ud. Det var dog forholdsvist
nemt at fikse med en gang epoxy, men jeg tror snart det er tid til
at reparere et par af de andre.

Mit rygskjold er iøvrigt også et Dainese (Backspace 3 tror jeg - den
smalle, lange af dem ihvertfald)

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 16-07-04 12:12

> Personligt kan jeg anbefale Daytona støvler og Dainese rygskjold.
>
> No props med nogen af dem.

PS. Som et lille tillæg så har jeg kørt MC i 15 år nu (goddamn tiden flyver)
og har haft diverse nonames mellem fingrene med mere eller mindre skuffende
resultater, men Dainese (..min dragt er også en sådan) og Daytona'erne har
været de mest vellykkede køb i den genre. slut.

Kenneth S

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 16-07-04 15:42

"Dainese (..min dragt er også en sådan) og Daytona'erne har været de mest
vellykkede køb i den genre. slut"

Fuldstændig enig

Dermed ikke sagt at der ikke findes andet godt. Men jeg er meget glad for
mit.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Armand

Dato : 18-07-04 11:55

Kenneth Sørensen <Kenneth@krumlingdotdk> skrev i en

> ................og Daytona'erne har været de mest vellykkede køb...

En af mine kammerater har et par efterhånden halvgamle og godt brugte
membran-forede Daytona's, som i høj grad ligner noget katten har slæbt med
ind: Narven er nedslidt, så der nok er mindre sort overflade end der er gråt
læder at se og skæfterne hænger i ål som et par "fald ned"-sokker ligesom at
sålerne med tiden er ved at være gennemslidte; men alligevel har han til
dato værgret sig mod at få dem udskiftet for de har jo ikke svigtet ham
endnu - Lukket vand ind, forståes!!

--
Armand.

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 18-07-04 14:12

> [...]
> sålerne med tiden er ved at være gennemslidte; men alligevel har han til
> dato værgret sig mod at få dem udskiftet for de har jo ikke svigtet ham

Hæ, mine støvler ligner sq efterhånden også noget der er løgn. "Slidbanen"
er mange steder ikke eksisterende, og ja, de er mere grå nu end sort, men de
virker, og de er knastørre

Kenneth S

Fra : TheHobbit

Dato : 16-07-04 10:28

"Jesper" <jesper@ja1977.dk> wrote in message
> hvilke mærker skal man satse på inden for støvler og rygskjold?
> og hvor kan det købes?
> kvaliteten skal spille max!!!
> in kompromi med helbredet

Kender ikke så meget til støvler - jeg kører selv i et par HMAK - M58 (anno
'97) som jeg synes virker fint til formålet.

Mit rygskjold er Rukka (som resten af dragten) det er det bedste mht. stød
absorbering og luft tilgang.
Som du kan se i testen er det dog ikke testvinder - der testes også på
modstand mod spidse genstande og på det punkt giver det ikke så meget
beskyttelse. Det har reddet min ryg en enkelt gang - jeg landede lige på
rygskjoldet og fik luften slået ud af mig - mere skete der ikke. Jo,
motorcyklen var rimelig færdig og var til rep i 2 mdr!

http://www.stephannet.dk/stuff/rygskjold1.jpg
http://www.stephannet.dk/stuff/rygskjold2.jpg

/Stephan - DT125 og CBR600F3 (med gummisiden nedad!)
http://www.dfmc.dk/?id=297

* If you don't live for something, you'll die for nothing - Jamey Jasta *

Fra : Ole Hansen

Dato : 16-07-04 12:17

"TheHobbit" <stephanFJERN@protekFJERN.dk> writes:

> [...]
> rygskjoldet og fik luften slået ud af mig - mere skete der ikke. Jo,
> motorcyklen var rimelig færdig og var til rep i 2 mdr!

Hvor meget betyder "penetreringstesten" egentlig? Hvor ofte rammer
"man" noget skarpt, ved et uheld? Er den primære funktion for en
rygbeskytter ikke støddæmpning?

--
Ole Hansen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 16-07-04 15:44

"Hvor ofte rammer "man" noget skarpt"

Ved det ikke. Men prøv lige at tænk på hvor langt der er fra asfalten og ind
til din rygsøjle.....!!

Fra : Ole Hansen

Dato : 18-07-04 18:20

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> writes:

> "Hvor ofte rammer "man" noget skarpt"
>
> Ved det ikke. Men prøv lige at tænk på hvor langt der er fra asfalten og ind
> til din rygsøjle.....!!

Hmm... En godt stor flintesten siger mig, der ikke er ret langt! :|

--
Ole Hansen

Fra : NielSV650

Dato : 16-07-04 11:20

"Jesper" <jesper@ja1977.dk> wrote in message
> hvilke mærker skal man satse på inden for støvler og rygskjold?
> og hvor kan det købes?
> kvaliteten skal spille max!!!
> in kompromi med helbredet

Jeg er rigtig glad for mine nye Alpinestar S-MX3 støvler!! Meget mere ræset
bliver det vist ikke, og så er der GoreTex i De er pænt stive i sålen og
med alskens beskyttelse.
www.kjmotorcykler.dk har dem.

Til ryggen bruger jeg også Dainese BackSpace II. I den nye model er der
bedre udluftning.

Niels
S FAU himmelblau
http://dfmc.dk/158

Fra : Peter Hasselby

Dato : 16-07-04 11:47

Jeg har et dainese wave rygskjold, som jeg er utrolig glad for, det er meget
komfortabelt at have på og man bliver ikke alt for vvarm på ryggen. Ydermere
kører blandt andet valentine rossi med dette rygskjold, hvilket må være tegn
på kvalivare... Købte mit for lige 1000 kr. inklusiv forsendelse hos
www.louis.de det er alle pengene værd..

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 16-07-04 12:14

"Peter Hasselby" <peterhasselby@midtfyn.dk> writes:

[dainese wave rygskjold]

> Ydermere kører blandt andet valentine rossi med dette rygskjold,
> hvilket må være tegn på kvalivare...

....eller et tegn på en god sponsorkontrakt.

Fra : Mureren

Dato : 16-07-04 12:59

> hvilke mærker skal man satse på inden for støvler og rygskjold?
> og hvor kan det købes?
> kvaliteten skal spille max!!!
> in kompromi med helbredet

Knox rygbeskyttere skulle være nogle af de bedste, og jeg ejer da også selv
sådan en fætter.
(og har testet den 2 gange med godt resultat
De kan blandt andet købes hos www.ks-motor.dk, der dog ikke har et billede
af dem, så der må du google lidt.

Støvler - her kører jeg Sidi Vertebra Race Carbon, og de er gode (også
testet 2 gange), omend de knirker lidt hvis man ikke smører dem
Kan købes forholdsvist billigt hos www.louis.de, søg på "bestellnr.
20227543"

Mvh.
Mureren

Fra : MKS - 74

Dato : 16-07-04 13:06

On Fri, 16 Jul 2004 13:59:15 +0200, "Mureren"
<mureren_tag_det_væk_@mail.tele.dk> wrote:

>Støvler - her kører jeg Sidi Vertebra Race Carbon, og de er gode (også
>testet 2 gange), omend de knirker lidt hvis man ikke smører dem

Får også min højeste anbefaling...Hvis vi taler om en sportsstøvle.

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...