Er jeg blevet blitset?
Fra : Frank Christensen

Dato : 15-07-04 18:47

Er jeg blevet blitset?
De skide fotovogne kan de blitse os mc´er.

Fra : Freddy Lang

Dato : 15-07-04 21:06

Frank Christensen wrote:
> Er jeg blevet blitset?
> De skide fotovogne kan de blitse os mc´er.

Ja, det kan de faktisk godt... i hvert fald ved jeg, at de fotovogne som er
her i Vejle politiregion (Vejle Amt), har monteret et videokamera i
forruden, som automatisk begynder at optage når kameraet omme bagi bliver
aktiveret. Et voilá, et sødt lille videoklip af din cykel, med nummerplade
und alles. Og ingen skal bilde mig ind, at det kun er i Vejle, de har været
så opfindsomme...

--
Freddy
SV-R

Fra : Frank Christensen

Dato : 15-07-04 21:20

Freddy Lang wrote:

> [...]
> und alles. Og ingen skal bilde mig ind, at det kun er i Vejle, de har været

Tak for svaret:
Du skulle tilfældig ikke vide om der kommer et rødt blink når de tager
billedet af en. ligesom ved bil.

Fra : Elbarto

Dato : 15-07-04 21:23

"Freddy Lang" <zierra@[FJERNDETTE]mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> aktiveret. Et voilá, et sødt lille videoklip af din cykel, med nummerplade
> und alles. Og ingen skal bilde mig ind, at det kun er i Vejle, de har

Stemmer 100% jeg er blevet præsenteret for et billede taget af en scooter
(nægter stadig det er min) bagfra der komer med 90+ inde i byen som de
mener er mig Heldigvis ingen plade men kun et klistermærke hvor der står
ALIS Den holder jo ikke helt for dem
Så heldig er man jo ikke på en MC

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 16-07-04 09:29

Elbarto griflede i news:cd6p9d$251b$1@news.cybercity.dk:
[klip]
> Heldigvis ingen plade men kun et
> klistermærke hvor der står ALIS Den holder jo ikke helt for dem

Hvordan i alverden har de så fundet frem til at det kan være dig? Altså når
ikke de har haft nogen nummerplade at gå efter?

--
Hygge...
Daniel

Fra : Elbarto

Dato : 16-07-04 12:40

"Daniel Alstrup" <4junk@FJERNc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
når
> ikke de har haft nogen nummerplade at gå efter?

Ca 1 uge efter blev den kvadret mod siden af en bil og endte på politi
gården der var så lige en betjent der kunne genkende den bla pga Alis mærke
og lidt andre reklamer på den

Elbarto

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 18-07-04 09:27

Elbarto griflede i news:cd8f09$iq7$1@news.cybercity.dk:
> Ca 1 uge efter blev den kvadret mod siden af en bil og endte på
> politi gården der var så lige en betjent der kunne genkende den bla
> pga Alis mærke og lidt andre reklamer på den

Aah... godt så !

--
Hygge...
Daniel

Fra : Knud Dam

Dato : 15-07-04 21:43

> [...]
> aktiveret. Et voilá, et sødt lille videoklip af din cykel, med nummerplade
> und alles. Og ingen skal bilde mig ind, at det kun er i Vejle, de har

Af erfaring ved jeg, at opfindsomheden også er nået til Fyn.

Mvh

KD

Fra : Torben V. Mogensen

Dato : 15-07-04 23:51

> Af erfaring ved jeg, at opfindsomheden også er nået til Fyn.

Så må I jo pludselig simulere en punktering, når I har opdaget vognen, og så
trække cyklen forbi det 2. kamera.
Man er vel opfindsom ..... og med gode bremser ..... og selvfølgelig god
reaktionsevne men der er jo grænser afhængig af jeres
indkørselshastighed!

Fra : Knud Dam

Dato : 16-07-04 15:43

"Torben V. Mogensen" <vesettvm@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

god
> reaktionsevne men der er jo grænser afhængig af jeres

Det gør nu ingen forskel.

Hastigheden er bestemt ved blitset, og frontrude-kameraet er kun til at
identificere køretøjet.

Desværre.

; - )

KD

Fra : Frank Christensen

Dato : 16-07-04 17:45

Knud Dam wrote:

> [...]
> god
>>

> Det gør nu ingen forskel.

> Hastigheden er bestemt ved blitset, og frontrude-kameraet er kun til at

Det vil sige at der kommer et blitz når det de tager farten på en?
Hvis der ikke kom et blitz så kan man tage det med ro eller hvad?

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 16-07-04 18:51

Frankechristensen@hotmail.com (Frank Christensen) skrev i

> [...]
[klip]
> Det vil sige at der kommer et blitz når det de tager farten på en?
> Hvis der ikke kom et blitz så kan man tage det med ro eller hvad?

Ja.
Ja - medmindre du overså det
Men "tage den med ro" er vel ikke det du er mest optaget af i den situation?

--
Mxtfzh - Arne -
http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Knud Dam

Dato : 16-07-04 23:25

"Frank Christensen" <Frankechristensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det vil sige at der kommer et blitz når det de tager farten på en?
> Hvis der ikke kom et blitz så kan man tage det med ro eller hvad?

Ja, det er jeg overbevist om.

; - )

KD

Fra : Torben V. Mogensen

Dato : 16-07-04 23:48

Hej KD

Tjener blitzeriet mest til formål at øge trafiksikkerheden, eller mere
penge i statskassen?

Nu i sommer burde man heller holde øje med turister og andre langskørende
biler der pludselig svinger til højre og venstre fordi de ser en
"kornblomst" i vejkrøften. Og de stopper også ofte midt på vej. Kan man
så blitze en forlangsom kørende køretøj der sinker trafikken?

Torben

Fra : Knud Dam

Dato : 17-07-04 07:46

> [...]
man
> så blitze en forlangsom kørende køretøj der sinker trafikken?

Hej Torben.

Trafikanter, der svinger uden at give tegn, skal ikke blitzes - de skal
skydes.

; - )

KD Bandit 600 S

Fra : Jes Vestervang