Honda SCV 100 Lead
Fra : John

Dato : 15-07-04 11:59

Hej
Er der nogen der har kendskab til denne maxi-scooter fra Honda?
Den skulle være meget økonomisk i drift/service.
Den har ikke været på markedet ret længe, men jeg kan lige nu se 3 stk
på dba til salg. Alle har kørt 300-600km (?!)
Er den for langsom?
Er der andre problemer med den?

Jeg vil umiddelbart foretrække en Honda 100cc scooter frem for en PGO
110/150cc.
Jeg har lidt mere tillid til Honda fremfor PGO.

mvh John

Fra : Richard

Dato : 15-07-04 16:45

John wrote:

> Er der nogen der har kendskab til denne maxi-scooter fra Honda?

Sikkert en fin en, men en maxi-scooter er Lead alstå ikke. Maxi-scootere
er på >250cc IMHO ...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : John

Dato : 16-07-04 09:04

OK
Jeg troede blot at scootere med stor nummerplade hed "maxi-scooter"
Giv mig et rap med linealen, jeg har fingrene fremme
Hvis man blot skriver scooter, tror folk man mener de irriterende,
ildelugtende, larmende EU-tingester, der flyder rundt og generer
trafikken på må og få.

Men skal vi så kalde de "små" med stor nummerplade for MC-scooter?
Eller andre forslag? (ingen næsvisheder, tak)

Anyway, er der nogen der kender til den lille Honda?
(for den sags skyld, dens små fætre fra PGO 110/150cc)

mvh
John

Fra : Hekto

Dato : 16-07-04 09:23

John wrote:

> [...]
>
> Anyway, er der nogen der kender til den lille Honda?
> (for den sags skyld, dens små fætre fra PGO 110/150cc)

Midi???

..... eller også må man bare acceptere at en scooter er en scooter = 'et
løbehjul'.
Hvad er væsentligst? Nummerpladens størrelse elle antallet af CC?
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : anders majland

Dato : 16-07-04 09:55

> Men skal vi så kalde de "små" med stor nummerplade for MC-scooter?
> Eller andre forslag? (ingen næsvisheder, tak)

Den har jeg brugt og den kan næsten ikke misforståes.

> Anyway, er der nogen der kender til den lille Honda?
> (for den sags skyld, dens små fætre fra PGO 110/150cc)

Nu har jeg det med at blande dem sammen - Men mener at mange af dem skal
have lavet service hele tiden. Noget med olieskift for hver 3-4000km,
med mindre man har planer om selv at lave service er det nok værd at
tage med i overvejelserne.

Btw Hvis du er interesseret i en Aprilia Leonardo 150 - så har jeg en
stående der trænger gevaldigt til en kærlig hånd og lidt mere end bare
knofedt... Hvis det har interesse så smid en email.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk www.majland.org/leo
email address in header is not valid

Fra : Richard

Dato : 16-07-04 16:12

John wrote:

> Jeg troede blot at scootere med stor nummerplade hed "maxi-scooter"
> Giv mig et rap med linealen, jeg har fingrene fremme

Netop, sådan kender man en sand masochist

> Hvis man blot skriver scooter, tror folk man mener de irriterende,
> ildelugtende, larmende EU-tingester, der flyder rundt og generer
> trafikken på må og få.

Næ, mon ikke de fleste herinde tænker på en klassisk 100-250cc scooter i
modsætning til...

> Men skal vi så kalde de "små" med stor nummerplade for MC-scooter?

....en scooter-45

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : John

Dato : 17-07-04 08:36

OK
bare glem alt om denne tråd. Den har aldrig eksisteret!
Der er åbenbart nogle der ikke fatter hvad det drejer sig om.
Jeg havde håbet på at få et par gode råd.
Hvis vi for f..... bare kunne få en scooter gruppe!