/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
suzuki rgv 250
Fra : Peter Hasselby


Dato : 15-07-04 11:14

Er der nogen der kender noget til denne cykel?

Den bliver umiddelbart ikke forhandlet i Danmark men kan importeres fra
Tyskland til ca. 12000 kr. Hvad vil afgiften så ca. være hvis den har kørt
20000 km.



 
 
Armand (15-07-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-07-04 13:47


Peter Hasselby <peterhasselby@midtfyn.dk> skrev i en
news:40f65901$0$23870$14726298@news.sunsite.dk...
> Er der nogen der kender noget til denne cykel?
>
> Den bliver umiddelbart ikke forhandlet i Danmark men kan importeres fra
> Tyskland til ca. 12000 kr. Hvad vil afgiften så ca. være hvis den har kørt
> 20000 km.

Der har været solgt en del RGV'er her i landet, men fortrinsvis til Race.
Men de fleste af dém må med tiden have fundet vej ud på gaden!

T&S's hjemmeside har en liste over tidligere vurderinger hvor du burde kunne
finde nogle priser!

Jeg har selv min gamle RGV-racer (á de tidligste "Pepsi-modeller") stående
endnu, og den sidste jeg talte med som havde indregistreret sin havde for
ca. 6 år siden betalt 11.500,-, men jeg tror ikke at dét tal er faldet meget
siden!

- -
Armand.



Peter Hasselby (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Peter Hasselby


Dato : 16-07-04 08:22

Har et link til den præcise adresse hos told og skat, for jeg kan ikke finde
noget om tidligere vurderinger



Hekto (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 16-07-04 09:21

Peter Hasselby wrote:

> Har et link til den præcise adresse hos told og skat, for jeg kan ikke finde
> noget om tidligere vurderinger
>
>
www.toldskat.dk ???

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Peter Hasselby (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Peter Hasselby


Dato : 16-07-04 09:46

kan godt finde told og skat, men ikke noget sted hvor der står noget om
hvordan enkelte cykler er blevet vurderet



MKS - 74 (16-07-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 16-07-04 09:53

On Fri, 16 Jul 2004 10:45:50 +0200, "Peter Hasselby"
<peterhasselby@midtfyn.dk> wrote:

>kan godt finde told og skat, men ikke noget sted hvor der står noget om
>hvordan enkelte cykler er blevet vurderet

Brug link...kig under borger og klik på motor, så er du der...

Der er i øjeblikket en enkelt RGV '91 (VJ22A) der er sat til 12.000 i
afgiftspligtig værdi og dermed 19.531 i afgift - endelig vurderet d.
01-06-2004.


--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

MKS - 74 (15-07-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 15-07-04 14:27

On Thu, 15 Jul 2004 12:14:24 +0200, "Peter Hasselby"
<peterhasselby@midtfyn.dk> wrote:

>Er der nogen der kender noget til denne cykel?

Ja da - Men da det er en skrammel-suki nægter jeg at elaborere
yderligere ....du kan få et link kan du :

http://www.rgv250.co.uk

Motoren er den helt store svaghed....der er andre mindre.

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Pwh (15-07-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 15-07-04 15:09

MKS - 74 wrote:
> On Thu, 15 Jul 2004 12:14:24 +0200, "Peter Hasselby"
> <peterhasselby@midtfyn.dk> wrote:
>
>> Er der nogen der kender noget til denne cykel?
>
> Ja da - Men da det er en skrammel-suki nægter jeg at elaborere
> yderligere ....du kan få et link kan du :
>
> http://www.rgv250.co.uk
>
> Motoren er den helt store svaghed....der er andre mindre.

Jeps det var også det jeg blev belært om da jeg kiggede på 2-takt,
det er også den motor der ligger i en Priller RS250'er.
Køb du hellere en KR-1'er, det er noget der virker.
Kommer du med det helt rigtige bud har jeg en stående i kælderen hvor
der er betalt afgift og det hele )
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/img.asp?f=13092003153253_b.jpg&m=full

/Jens



Armand (15-07-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-07-04 21:24


Pwh <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en
news:40f68fee$0$188$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> MKS - 74 wrote:
> > On Thu, 15 Jul 2004 12:14:24 +0200, "Peter Hasselby"
> > <peterhasselby@midtfyn.dk> wrote:
> >
> >> Er der nogen der kender noget til denne cykel?
> >
> > Motoren er den helt store svaghed....der er andre mindre.
>
> Jeps det var også det jeg blev belært om da jeg kiggede på 2-takt,
> det er også den motor der ligger i en Priller RS250'er.
> Køb du hellere en KR-1'er, det er noget der virker.

Af de to motorer er det ihvertfald KR-1'eren der har været forfulgt af
typefejl :-|

--
Armand.



Pwh (15-07-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 15-07-04 21:51

>>>> Er der nogen der kender noget til denne cykel?
>>>
>>> Motoren er den helt store svaghed....der er andre mindre.
>>
>> Jeps det var også det jeg blev belært om da jeg kiggede på 2-takt,
>> det er også den motor der ligger i en Priller RS250'er.
>> Køb du hellere en KR-1'er, det er noget der virker.
>
> Af de to motorer er det ihvertfald KR-1'eren der har været forfulgt af
> typefejl :-|

Hvilke fejl hentyder du til ????
Jeg mindes kun at have hørt om at der var en serie stempler hvor stiften
til stempelringene gik løs, det er chekket af Hekto på min og er ok.
KIPS systemet er da blevet benævnt som værende et af de bedste der er lavet.
Alt med RGV motor blev jeg i sin tid advaret imod herinde af eksperterne
pgr svagt ventilsystem.

/Jens



Hekto (15-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 15-07-04 22:16

Pwh wrote:


>
>
> Hvilke fejl hentyder du til ????
> Jeg mindes kun at have hørt om at der var en serie stempler hvor stiften
> til stempelringene gik løs, det er chekket af Hekto på min og er ok.
> KIPS systemet er da blevet benævnt som værende et af de bedste der er lavet.
> Alt med RGV motor blev jeg i sin tid advaret imod herinde af eksperterne
> pgr svagt ventilsystem.
>

Også det eneste jeg har hørt, og efterhånden er det en gammel historie.
Det eneste der taler til fordel for RGV'en frem for KR-1'en er at man
måske kunne forvente at det ville være nemmere at skaffe reservedele.
Ellers er der også Yamaha TZR.

Prillerne mener jeg kan modificeres med en forstærket ventil, så den ike
smutter ned og blokkerer stemplet = AAAVVVSSS!


--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Peter Hasselby (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Peter Hasselby


Dato : 16-07-04 07:55

Hvad så med sammenligning med gsx-r 250 og TZR 250



MKS - 74 (16-07-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 16-07-04 09:12

On Fri, 16 Jul 2004 08:54:50 +0200, "Peter Hasselby"
<peterhasselby@midtfyn.dk> wrote:

>Hvad så med sammenligning med gsx-r 250 og TZR 250

Performancemæssigt ligger en TZR langt over en GSX-R250, men det er en
(gammel) 2-takt, med dertil hørende krav om større opmærksomhed -
Bettegixxeren er dog bestemt heller ikke uden problemer, jeg ville
vælge en 2MA (som er de TZR250'ere der er fleste af herhjemme) anyday
af de 2, den er faktisk rigtig sjov - det er GSXR-250 ikke
ræddi...Tager man KR1'eren med ind i billedet, så stadig en TZR hvis
det er mest F*ck-for-the-buck og KR'eren hvis man har råd til at
betale det mere for en lille smule mere

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Psycho Cowboy (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 16-07-04 11:45

MKS - 74 wrote:

> Bettegixxeren er dog bestemt heller ikke uden problemer, jeg ville
> vælge en 2MA (som er de TZR250'ere der er fleste af herhjemme) anyday
> af de 2, den er faktisk rigtig sjov - det er GSXR-250 ikke
> ræddi...
_______________________________________________________

Nej, ikke hvis man skal til knallertræs.
Den har ikke samme motorkraft som 2-takterne, men vi kommer stadig ikke uden
om de glimrende køreegenskaber og ikke mindst bremser!
Men skal vi på racer-banen er den selvfølgelig for gumpetung og sløv med
sine 4 kompakte cylindre osv. mod 2-takternes lette knallertmotorer.
Som det tidligere er beskrevet, er babygixxerne dog generelt heller ikke de
mest driftsikre maskiner længere, selvom de i bund og grund er lavet ret
solidt set i forhold til de høje omdrejningstal.

--
Psycho Cowboy - Ex. babygixxer-ejer.
Suzuki GSX-R 600 SRAD
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234



Hekto (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 16-07-04 11:50

Psycho Cowboy wrote:
> MKS - 74 wrote:
>
>
>>Bettegixxeren er dog bestemt heller ikke uden problemer, jeg ville
>>vælge en 2MA (som er de TZR250'ere der er fleste af herhjemme) anyday
>>af de 2, den er faktisk rigtig sjov - det er GSXR-250 ikke
>>ræddi...
>
> _______________________________________________________
>
> Nej, ikke hvis man skal til knallertræs.
> Den har ikke samme motorkraft som 2-takterne, men vi kommer stadig ikke uden
> om de glimrende køreegenskaber og ikke mindst bremser!
> Men skal vi på racer-banen er den selvfølgelig for gumpetung og sløv med
> sine 4 kompakte cylindre osv. mod 2-takternes lette knallertmotorer.
> Som det tidligere er beskrevet, er babygixxerne dog generelt heller ikke de
> mest driftsikre maskiner længere, selvom de i bund og grund er lavet ret
> solidt set i forhold til de høje omdrejningstal.
>

Du udtaler dig sådan, fordi du ikke ved bedre!
Ligheden med en knallertmotor, er forholdsvis beskeden. Opbygningen er
noget mere avanceret + diverse ventilsystemer o.s.v.

Hvis man taler underholdningsværdi, er 2T'ere klart med heeeelt fremme!
De burde 'opfindes igen'!!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Mikkel Christensen (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 16-07-04 12:11

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> writes:

> Hvis man taler underholdningsværdi, er 2T'ere klart med heeeelt fremme!
> De burde 'opfindes igen'!!

Glem det - de bliver forbudt på stedet (og opfinderen muligvis fængslet)

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.
| - David Gerard

Pwh (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 16-07-04 13:40

> Psycho Cowboy wrote:
>> Nej, ikke hvis man skal til knallertræs.
>
> Du udtaler dig sådan, fordi du ikke ved bedre!
> Ligheden med en knallertmotor, er forholdsvis beskeden. Opbygningen er
> noget mere avanceret + diverse ventilsystemer o.s.v.

Jeps, hårdtpumpede 2-taktere er vanedannede,
det er døde multicylindrede 4-taggere ikke

> Hvis man taler underholdningsværdi, er 2T'ere klart med heeeelt
> fremme!
> De burde 'opfindes igen'!!

Hørt, de ville uden probs kunne lave en 250hk 2-takter der ikke
vejede mere end 150kg som med ventilstyring også ville kunne
køres langsomt, det ville nok bare værer svært at fyrer den af

/Jens



Jon & Ann-Rikka (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Jon & Ann-Rikka


Dato : 16-07-04 11:48


>
> >Hvad så med sammenligning med gsx-r 250 og TZR 250
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Jeg har aldrig kunnet følge med brormand når han lukkede op for TZR'eren, ej
heller RGV 250'eren..
De vejer jo også kun 2/3 del af gixxeren ( CA.. hænger mig ikke i de tal )
og kraften leveres på en heeeeeeeeeeeeeeeeeelt anden måde i 2-takteren..

Michael.. synes du skulle prøve en tur på den bette gixxer når jeg får taget
mig sammen til den karb-justering.. det er ikke motorkraft og ligeudkørsel
som man bedømmer morskaben på... For den er sjov på glamsbjerg-årup
landevejen.. og på vejen ved Radby og Tommerup og alle de andre snoede veje
Så hvad den mangler i motorkraft og acceleration vinder den i
køreegenskaber, hvor jeg synes 2-taggerne er for lette.....


--
MVH
Procesteknolog/ Proces-engineer, Novo Nordisk A/S, Bagsværd
Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250
Fiat Punto 1,2 ELX Ice-Blue




MKS - 74 (16-07-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 16-07-04 12:52

On Fri, 16 Jul 2004 12:47:43 +0200, "Jon & Ann-Rikka"
<Fælles_somikkefindes_@mail.dk> wrote:

>Michael.. synes du skulle prøve en tur på den bette gixxer når jeg får taget
>mig sammen til den karb-justering..

Jeg _har_ skam prøvet en Gixxer-250'er, sjovere end en GS500 men det
er så også det og i forhold til en NSR, TZR, RS, RGV eller KR1
direkte søvndyssende..

> det er ikke motorkraft og ligeudkørsel
>som man bedømmer morskaben på...

Det har jeg vist heller aldrig gjort..tværtimod

>For den er sjov på glamsbjerg-årup
>landevejen.. og på vejen ved Radby og Tommerup og alle de andre snoede veje
> Så hvad den mangler i motorkraft og acceleration vinder den i
>køreegenskaber, hvor jeg synes 2-taggerne er for lette....

Øh hvad - for lette er det en joke ?? Før en cykel svæver væk er den
ikke for let, og for (sportslige) køreegenskaber og kurvehastighed er
det tæt på altafgørende, muligt du synes den lille Gixxer er sjov -
jeg er ikke voldsom imponeret og ville da hellere ha' en RS125'er
så....Har du ikke prøvet Rune's TZR ude på de snoede - det lyder lidt
mystisk det der ?!?

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Jon & Ann-Rikka (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Jon & Ann-Rikka


Dato : 16-07-04 13:07


>
> > det er ikke motorkraft og ligeudkørsel
> >som man bedømmer morskaben på...
>
> Det har jeg vist heller aldrig gjort..tværtimod
xxxxxxxxxxxxxxx
Det er nu heller ikke et angreb, men blot en konstatering

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Så har du ikke presset den lille gixxer nok.. sys det er ligegyldigt hvordan
hulen man hælder den i svinget,, den ligger der og stabilt, minusset kommer
når man skal ud af svinget igen.. der savner den et spark i nummeren ..

Nej.. jeg har ikke prøvet Rune's på de små snoede.. Men kan være jeg bare er
blevet forvent... har ikke prøvet andet end en bandit 600, og den er skummel
at køre i sving med,.. ikke at den ikke vil lægge sig ned, men man føler man
er ved at vælte pga. den oprejste stilling...


> jeg er ikke voldsom imponeret og ville da hellere ha' en RS125'er
> så....Har du ikke prøvet Rune's TZR ude på de snoede - det lyder lidt
> mystisk det der ?!?
...


--
MVH
Procesteknolog/ Proces-engineer, Novo Nordisk A/S, Bagsværd
Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250
Fiat Punto 1,2 ELX Ice-Blue



MKS - 74 (16-07-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 16-07-04 13:11

On Fri, 16 Jul 2004 14:07:19 +0200, "Jon & Ann-Rikka"
<Fælles_somikkefindes_@mail.dk> wrote:

>>Nej.. jeg har ikke prøvet Rune's på de små snoede..

Prøv det først og fyr den max af - problemet er så bare at så gider du
ikke køre på Gixxeren mere , den står af kurvemæssigt langt før
TZR'eren...

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Jon & Ann-Rikka (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Jon & Ann-Rikka


Dato : 16-07-04 14:46


>
> Prøv det først og fyr den max af - problemet er så bare at så gider du
> ikke køre på Gixxeren mere , den står af kurvemæssigt langt før
> TZR'eren...
>
> --
> -Michael
> No. 74 riding shotgun...
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
He... ja.. men han vil ikke af med den !!!

Men fulgte nu helt godt med ham sidst vi var på tur.. også selv om jeg havde
konen bagpå.. og der var bestemt ikke fordi de ventede på os da !!
Lad os bare sige, at jeg ikke kom sidst i mål i hvert fald..


--
MVH
Procesteknolog/ Proces-engineer, Novo Nordisk A/S, Bagsværd
Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250
Fiat Punto 1,2 ELX Ice-Blue



Hekto (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 16-07-04 14:20

Jon & Ann-Rikka wrote:


> Så har du ikke presset den lille gixxer nok.. sys det er ligegyldigt hvordan
> hulen man hælder den i svinget,, den ligger der og stabilt, minusset kommer
> når man skal ud af svinget igen.. der savner den et spark i nummeren ..
>
> Nej.. jeg har ikke prøvet Rune's på de små snoede.. Men kan være jeg bare er
> blevet forvent... har ikke prøvet andet end en bandit 600, og den er skummel
> at køre i sving med,.. ikke at den ikke vil lægge sig ned, men man føler man
> er ved at vælte pga. den oprejste stilling...
>

GYS & GALOCHER!!!
De to ting har da overhovedet ingenting med hinanden at gøre!!!
Slamberten opfører sig som en udæmpet vandseng i forhold til ihvertfald
KR-1'en!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

MKS - 74 (16-07-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 16-07-04 14:25

On Fri, 16 Jul 2004 15:20:19 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

>GYS & GALOCHER!!!
>De to ting har da overhovedet ingenting med hinanden at gøre!!!
>Slamberten opfører sig som en udæmpet vandseng i forhold til ihvertfald
>KR-1'en!

*LOL* - Jah sådan en banditfætter har ikke verdens bedste affjedring
std.

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Ukendt (17-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-07-04 03:20

Jon & Ann-Rikka wrote:
>>>Hvad så med sammenligning med gsx-r 250 og TZR 250
>
> xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
>
> Jeg har aldrig kunnet følge med brormand når han lukkede op for TZR'eren, ej
> heller RGV 250'eren..
> De vejer jo også kun 2/3 del af gixxeren ( CA.. hænger mig ikke i de tal )
> og kraften leveres på en heeeeeeeeeeeeeeeeeelt anden måde i 2-takteren..
>
> Michael.. synes du skulle prøve en tur på den bette gixxer når jeg får taget
> mig sammen til den karb-justering.. det er ikke motorkraft og ligeudkørsel
> som man bedømmer morskaben på... For den er sjov på glamsbjerg-årup
> landevejen.. og på vejen ved Radby og Tommerup og alle de andre snoede veje
> Så hvad den mangler i motorkraft og acceleration vinder den i
> køreegenskaber, hvor jeg synes 2-taggerne er for lette.....

Jeg holder også meget afvejen mod Glamsbjerg.
Jeg gider dog ikke satse min gsx1100 mod din på de veje.

Jesper Hvalsøe

Hekto (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 16-07-04 09:17

Peter Hasselby wrote:

> Hvad så med sammenligning med gsx-r 250 og TZR 250
>
>
GSXR 250 ??? Det er jo en lille 4-cyl. 4T'er!?
Den kan slet ikke sammenlignes med nogen af de andre.
Den vil føles lidt i retning af de andre, når de går på een cylinder!

TZR og KR-1 er ikke rigtig hyldevare nogen steder, så dem køber man,
hvis man falder over dem ... og ellers er vild med sådan een!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Pwh (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 16-07-04 13:49

Hekto wrote:
> Peter Hasselby wrote:
>
>> Hvad så med sammenligning med gsx-r 250 og TZR 250
>>
>>
> GSXR 250 ??? Det er jo en lille 4-cyl. 4T'er!?
> Den kan slet ikke sammenlignes med nogen af de andre.
> Den vil føles lidt i retning af de andre, når de går på een cylinder!
>

Eller som da KIPS'en havde sat sig på min KR-1 inden jeg staldede op,
da den skulle til at begynde at blive sjov trak den bare helt fladt ud til 11000rpm.
Den kørte såmænd fint nok, den var bare lidt død i sværen der hvor den plejede at eksploderer.

> TZR og KR-1 er ikke rigtig hyldevare nogen steder, så dem køber man,
> hvis man falder over dem ... og ellers er vild med sådan een!

Man skylder sig selv at eje sådan en på et eller andet tidspunkt i sin mc karrierer )
Det er nok en Rd'er der er størst chanche for at finde, men der er til gængæld
også meget skrammel til salg.

/Jens



Armand (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-07-04 12:10


Pwh <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en
news:40f6ee17$0$185$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Af de to motorer er det ihvertfald KR-1'eren der har været forfulgt af
> > typefejl :-|
>
> Hvilke fejl hentyder du til ????
> Jeg mindes kun at have hørt om at der var en serie stempler hvor stiften
> til stempelringene gik løs, det er chekket af Hekto på min og er ok.

Jeg skrev også "har været"!
Det med stiften er forøvrigt en sørgelig historie:
Den gik ikke løs, men forsvandt ind i sit hul i stemplet, som var alt for
dybt boret.
På KR-1S skulle stiften følgelig være forlænget, men en vaks ingeniør hos
Kawasaki nåede tilsyneladende at opdage at man havde forlænget stiften uden
at forlænge boringen og fik rettet dén fejl => status quo!
Hvornår Kawa endelig fik rettet problemet siden ved jeg ikke, men uoriginale
stempler, som man som forbruger (frem for tidligere RR-brugere der var
bundet af std.-begrebet) vil købe, burde være fri for fejlen - Man kan i
dette tilfælde faktisk tale om bedre kvalitet ved den uoriginale vare

> KIPS systemet er da blevet benævnt som værende et af de bedste der er
> lavet.

YPVS er og må være det bedste system og alle andre blot tilnærmelser deraf!
Funktionen af RGV'ens ventiler er på samme måde som YPVS' at sænke
overkanten af udstødningsporten, hvor Kawa's blot(?) åbner/lukker for ekstra
porte og resonnans-kamre!

> Alt med RGV motor blev jeg i sin tid advaret imod herinde af eksperterne
> pgr svagt ventilsystem.

Det svage i ventilsystemet er Aprilia's udvikling af et 3. trin!
Jeg kender ikke til problemer med RGV'er, hverken af dem med ét trin eller
med to trin. Min egen (á "ét-trins modellen") kørte jeg i 6 sæson'er efter
at jeg
havde købt den én sæson gammel, og min eneste rep. på motoren i den tid har
været en blæst (uoriginal(*)) toppakning og en kobling :-´|
Min væsentligste anke mod RGV'en skulle være en close ratio gearkasse med
store spring mellem 1.&2. samt 2.&3. gear!

(*):
Tidligere ejer havde luske-tunet á monteret en tyndere hjemmelavet
toppakning, som ingen flammering havde, hvrlket jeg først opdagede da der
blev brændt hul igennem til kølevandskammeret i udstødningssiden!

--
Armand.






Pwh (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 16-07-04 14:03

>>> Af de to motorer er det ihvertfald KR-1'eren der har været forfulgt
>>> af typefejl :-|
>>
>> Hvilke fejl hentyder du til ????
>> Jeg mindes kun at have hørt om at der var en serie stempler hvor
>> stiften til stempelringene gik løs, det er chekket af Hekto på min
>> og er ok.
>
> Jeg skrev også "har været"!

Bare du ikke forvirrer en måske komme 2-taktsfreak og skræmmer ham
væk fra en god maskine på et løst grundlag.

>> KIPS systemet er da blevet benævnt som værende et af de bedste der er
>> lavet.
>
> YPVS er og må være det bedste system og alle andre blot tilnærmelser
> deraf! Funktionen af RGV'ens ventiler er på samme måde som YPVS' at
> sænke overkanten af udstødningsporten, hvor Kawa's blot(?)
> åbner/lukker for ekstra porte og resonnans-kamre!

Tja, du ved måske bedre en 2-takts guruen Graham Bell, han betegner KIPS
systemet som værende det der giver den bedste samlede effekt.
Jeg kan da også mærke at der er bedre træk fra bunden i min KR-1
end der var i min RD YPVS'er på trods af 100ccm i RD'ens favør.
Fordelen ved KIPS frem for YPVS var da også tydelig for mig da KIPS'en
groede til på min pgr af for langsom kørsel, den holdt bare op med at arbejde
hvor det er en kendt sag at servoen på en YPVS'er vrider det hele i smadder
hvis den gror til, en ret kendt fejl på Yammen.

>> Alt med RGV motor blev jeg i sin tid advaret imod herinde af
>> eksperterne pgr svagt ventilsystem.
>
> Det svage i ventilsystemet er Aprilia's udvikling af et 3. trin!
> Jeg kender ikke til problemer med RGV'er,

Jeg har ingen personlig erfaring med RGV'er men blev som sagt advaret
imod dem herinde og fandt også et par negative omtaler på nettet i sin tid.

/Jens



MKS - 74 (16-07-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 16-07-04 14:15

On Fri, 16 Jul 2004 13:10:15 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Det svage i ventilsystemet er Aprilia's udvikling af et 3. trin!

Det er ikke noget 3. trin, systemet er overtaget direkte fra RGV'en -
der er lukket - ½ åbent- og fuldt åbent - prillerens marginalt højere
ydelse ligger i blackbox'en og potterne - at du ikke kender til
svaghedstegn på RGV'en undrer mig lidt (men måske du kun tænker på
din egen), men tjek eksperten (Fischer) her :

http://www.fischer-kfz.com/auslass_d.php

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Armand (18-07-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-07-04 12:21


MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en
news:flkff053f76j4ua45bq7c38i7ou2ts22f3@4ax.com...
> On Fri, 16 Jul 2004 13:10:15 +0200, "Armand"
> <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
>
> >Det svage i ventilsystemet er Aprilia's udvikling af et 3. trin!
>
> Det er ikke noget 3. trin, systemet er overtaget direkte fra RGV'en -
> der er lukket - ½ åbent- og fuldt åbent - prillerens marginalt højere
> ydelse ligger i blackbox'en og potterne - at du ikke kender til
> svaghedstegn på RGV'en undrer mig lidt (men måske du kun tænker på
> din egen), men tjek eksperten (Fischer) her :
>
> http://www.fischer-kfz.com/auslass_d.php

OK!

Jeg husker at jeg på din anbefaling har været forbi linket med de
forstærkede ventiler tidligere; men jeg genkender ikke
problemet/konstruktionen som det på VJ21A eksisterende.

Til gengæld har jeg surfet lidt på ficher og erkender at der ikke ser ud til
at være forskel på Aprilia's og VJ22B's konstruktion.

Til almen oplysning har jeg lagt ficher af de tre's ventilsystemer på
Binær.motor under titlen: "udstødningsventiler"!

--
Armand



Hekto (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 16-07-04 14:59

Armand wrote:

>
>
> YPVS er og må være det bedste system og alle andre blot tilnærmelser deraf!
> Funktionen af RGV'ens ventiler er på samme måde som YPVS' at sænke
> overkanten af udstødningsporten, hvor Kawa's blot(?) åbner/lukker for ekstra
> porte og resonnans-kamre!
>

I sin virkemåde er KIPS klart det mest avancerede. Dels åbnes der ekstra
porte, dels sidder de højere oppe, og dels lukkes der til ressonanskamrene.
Jeg vil klart bedømme KIPS som bedre til at fordele power i det lave
område, idet KR-1'en trækker bedre end RD'eren der endog har større
slagvolumen.
YPVS'en åbner i 2 trin, og derfor er det måske en smule mere jævnt end
KR'1'en der åbner på een gang. Til gengæld kan den anvendes i det lave
område til bykørsel, og i det høje til sjov. Den skal alligevel holdes
oppe hvor den er åben.

Der er dog også en står vægtfordel, til KR-1'en; men der er mere skud i
den end i en RD'er.



--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Ukendt (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-07-04 20:14


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
news:40f7df79$0$242$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Armand wrote:
>
> >
> >
> > YPVS er og må være det bedste system og alle andre blot tilnærmelser
deraf!
> > Funktionen af RGV'ens ventiler er på samme måde som YPVS' at sænke
> > overkanten af udstødningsporten, hvor Kawa's blot(?) åbner/lukker for
ekstra
> > porte og resonnans-kamre!
> >
>
> I sin virkemåde er KIPS klart det mest avancerede. Dels åbnes der ekstra
> porte, dels sidder de højere oppe, og dels lukkes der til
ressonanskamrene.
> Jeg vil klart bedømme KIPS som bedre til at fordele power i det lave
> område, idet KR-1'en trækker bedre end RD'eren der endog har større
> slagvolumen.
> YPVS'en åbner i 2 trin, og derfor er det måske en smule mere jævnt end
> KR'1'en der åbner på een gang. Til gengæld kan den anvendes i det lave
> område til bykørsel, og i det høje til sjov. Den skal alligevel holdes
> oppe hvor den er åben.

Hvad så med RC valvene i en NSR !! De bliver styret trinløst af en ægte
computer sammen med luftsolenoids til karburatoren(som har 2 hoveddyser)
, med input fra rpm, gearvalg, gasspjældstilling. Hæ, KIPS "avanceret" YPVS
"bedst" Hæ
Det var så også lige en til ham Psycho og hans "knallertræs"

Poul B-H
NSR250SE
NSR250SP
Diesel'er Ud Af MotoGP, eller ligeberettigelse: 995ccm3, 132kg, 250hk 2-T
hehe



Pwh (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 16-07-04 20:22

> Hvad så med RC valvene i en NSR !! De bliver styret trinløst af en
> ægte computer sammen med luftsolenoids til karburatoren(som har 2
> hoveddyser) , med input fra rpm, gearvalg, gasspjældstilling. Hæ,
> KIPS "avanceret" YPVS "bedst" Hæ

Bah, det virker garanteret ikke når det kommer til stykket
Næh KIPS er og bliver det bedste, basta

/Jens



Hekto (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 16-07-04 22:46

svar_i_gruppen wrote:

> Hvad så med RC valvene i en NSR !! De bliver styret trinløst af en ægte
> computer sammen med luftsolenoids til karburatoren(som har 2 hoveddyser)
> , med input fra rpm, gearvalg, gasspjældstilling. Hæ, KIPS "avanceret" YPVS
> "bedst" Hæ

Hvis man sætter en kompoter til at dreje på 10 vandhaner, trække i 8
snore, og slå 3 søm i - er den så avanceret? ;0)

Jo, lidt ret har du, det er bare ikke så finurligt som f.eks. KIPS.

Rigtig smart er det på de motorer hvor KIPS styres af omdrejningerne,
med en 'slyngkobling'.

> Det var så også lige en til ham Psycho og hans "knallertræs"
>
*ROFL* Ja, der skal mere til at en knallert kommer op på det
udviklingsstade.
Det var synd de 'ødelagde' 50cc klassen med det restriktive reglement!
PFUUUIIII! ... een cylinder!!!


--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Armand (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-07-04 16:58


Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en
news:40f7df79$0$242$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Armand wrote:
>
> >
> >
> > YPVS er og må være det bedste system og alle andre blot tilnærmelser
deraf!
> > Funktionen af RGV'ens ventiler er på samme måde som YPVS' at sænke
> > overkanten af udstødningsporten, hvor Kawa's blot(?) åbner/lukker for
ekstra
> > porte og resonnans-kamre!
>
> I sin virkemåde er KIPS klart det mest avancerede. Dels åbnes der ekstra
> porte, dels sidder de højere oppe, og dels lukkes der til
ressonanskamrene.

Måske nok; men det er af nød, eftersom Yamaha sidder på patentet omkring den
mest effektive sænkning af øvre port-højde (á valse-styring)!

> Jeg vil klart bedømme KIPS som bedre til at fordele power i det lave
> område, idet KR-1'en trækker bedre end RD'eren der endog har større
> slagvolumen.

Mon ikke dét er rent objektivt, og forstyrret af at RD'erens acceleration
ikke virker så voldsomt stigende qua den større volumen og bedre lukning af
udst.porten :-/
En TZR250 med samme ydelse ville være mere relevant sammenligning ud fra
tuningsgraden; men jeg husker ikke at have set anden test end da motorrad
engang vurderede virkningen af AETC-systemet ved at måle hhv. med ventilen
åben, lukket og styret!

> YPVS'en åbner i 2 trin, og derfor er det måske en smule mere jævnt end
> KR'1'en der åbner på een gang.

Øh?
Jeg husker KIPS som også to-trins-åbnende - Måske på -S'eren??

Forøvrigt: Indtil jeg hørte om tabte ventiler på RS250'eren var tabte
trækstænger på KIPS-systemet det eneste problem jeg da havde hørt om
totaggernes ventilsystemer :-|

--
Armand.





Hekto (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 16-07-04 22:55

Armand wrote:


>
> Måske nok; men det er af nød, eftersom Yamaha sidder på patentet omkring den
> mest effektive sænkning af øvre port-højde (á valse-styring)!
>
>
Jeg ved ikke hvad der er mest effektivt. Begge systemer øger højden og
arealet. KIPS giver måske en lille fordel m.h.t. at man kan ændre
skylningen ved form og placering, hvor YPVS til gengæld kan have flere trin.

>
> Mon ikke dét er rent objektivt, og forstyrret af at RD'erens acceleration
> ikke virker så voldsomt stigende qua den større volumen og bedre lukning af
> udst.porten :-/

Så objektivt som det nu kan blive, når man nærmest hopper af den ene, og
stiger op på den anden!!!
Tidsmæssigt er Yamaha'en lidt hurtigere fr 0-100, men 'knaldet' er
større på KR-1'n, når KIPS'ne åbner. Den taber heller ikke pusten, når
den når det røde område, som RD'eren.

> En TZR250 med samme ydelse ville være mere relevant sammenligning ud fra
> tuningsgraden; men jeg husker ikke at have set anden test end da motorrad
> engang vurderede virkningen af AETC-systemet ved at måle hhv. med ventilen
> åben, lukket og styret!
>
.... og endelig muligheden for at montere et gashåndtag i venstre side,
til manual styring af YPVS'en!!! =
>

>
> Øh?
> Jeg husker KIPS som også to-trins-åbnende - Måske på -S'eren??

Nej ... ON/OFF
Der er ikke rigtig nogen midter stilling der gør gavn for noget, for det
vil være hlavt åbne porte og halvt lukkede ressonanskamre. Det vil ikke
gåd godt, eftersom der kun skal åbnes ganske lidt til ressonanskammaret,
for at virkninen vider sig.
Faktisk svarer det lidt til den moderne begrænsning af en knallert med
en blindtarm = et ressonansrør.
>
> Forøvrigt: Indtil jeg hørte om tabte ventiler på RS250'eren var tabte
> trækstænger på KIPS-systemet det eneste problem jeg da havde hørt om
> totaggernes ventilsystemer :-|

... og utætte og fastsiddende YPVS'er og KIPS'er og ...!


--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Armand (17-07-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-07-04 00:10


Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en
news:40f84ef5$0$303$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Armand wrote:
>
>
> >
> > Måske nok; men det er af nød, eftersom Yamaha sidder på patentet omkring
> > den mest effektive sænkning af øvre port-højde (á valse-styring)!
> >
> >
> Jeg ved ikke hvad der er mest effektivt. Begge systemer øger højden og
> arealet.

KIPS øger kun højden qua de to små ekstra porte der åbnes for, hvor YPVS
opererer over hele bredden af porten!

> ........KIPS giver måske en lille fordel m.h.t. at man kan ændre
> skylningen ved form og placering,

Vi snakker om udstødningsporten her, ikke skylle-portene - Det bliver svært
at ændre noget ved skylningen v.h.a. en udstødningsventil, andet end omkring
tilbageslag/resonnansen i udstødningen :-/
Og igen: Trick'et med resonnans-kamre regner jeg kun for nødvendigt
alternativ til det sobert fungerende YPVS!

> > En TZR250 med samme ydelse ville være mere relevant sammenligning ud fra
> > tuningsgraden; men jeg husker ikke at have set anden test end da
> > motorrad engang vurderede virkningen af AETC-systemet ved at måle hhv.
> > med ventilen åben, lukket og styret!
> >
> ... og endelig muligheden for at montere et gashåndtag i venstre side,
> til manual styring af YPVS'en!!! =

Dét var faktisk hvad ovennævnte test klarlagde som unødvendigt:
Kurverne for hhv. åben og lukket ventil krydsede hinanden tydeligt lige dér
hvor servomotoren åbner/lukker ventilen!!

> > Øh?
> > Jeg husker KIPS som også to-trins-åbnende - Måske på -S'eren??
>
> Nej ... ON/OFF
> Der er ikke rigtig nogen midter stilling der gør gavn for noget, for det
> vil være hlavt åbne porte og halvt lukkede ressonanskamre. Det vil ikke
> gåd godt, eftersom der kun skal åbnes ganske lidt til ressonanskammaret,
> for at virkninen vider sig.

De to trin skulle iflg. min erindring også være port hhv. resonnans :-/

> > Forøvrigt: Indtil jeg hørte om tabte ventiler på RS250'eren var tabte
> > trækstænger på KIPS-systemet det eneste problem jeg da havde hørt om
> > totaggernes ventilsystemer :-|
>
> .. og utætte og fastsiddende YPVS'er og KIPS'er og ...!

Nu er min totaktserfaring fra race, og dér får udstødningsventiler ikke lov
til at kokse fast :-|

--
Armand.






Hekto (17-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 17-07-04 11:21

Armand wrote:

>
> KIPS øger kun højden qua de to små ekstra porte der åbnes for, hvor YPVS
> opererer over hele bredden af porten!

Når man åbner to porte mere, må arealet nødvendigvis også blive forøget??

>
> Vi snakker om udstødningsporten her, ikke skylle-portene - Det bliver svært
> at ændre noget ved skylningen v.h.a. en udstødningsventil, andet end omkring
> tilbageslag/resonnansen i udstødningen :-/

De er anbragt højere og ude i siderne, Det kunne måske medvirke til at
skylningen er bedre afpasset et højere omdrejningstal, m.h.t. selve
flow'et rundt i cylinderen. Det ændrer ikke på skylleportene; men måske
på effektiviteten af skylningen.

- se det som en mulighed?

> Og igen: Trick'et med resonnans-kamre regner jeg kun for nødvendigt
> alternativ til det sobert fungerende YPVS!
>

Du er håbløst forelsket i YPVS!
Der er fordele og ulemper ved de forskellige systemer. YPVS er
kendetegnet ved KISS. Keep It Simple Stupid!


>>
>>... og endelig muligheden for at montere et gashåndtag i venstre side,
>>til manual styring af YPVS'en!!! =
>
>
> Dét var faktisk hvad ovennævnte test klarlagde som unødvendigt:
> Kurverne for hhv. åben og lukket ventil krydsede hinanden tydeligt lige dér
> hvor servomotoren åbner/lukker ventilen!!
>

Nu skulle Yamaha's ingeniører da også være dummere end dem hos ?????,
for ikke at regne det punkt ud!!!
Til gengæld passer det måske ikke så godt efter grovtuning, af motoren!
Der er ikke nogen mulighed for at ændre ved de to punkter hvor den åbner
halvt og helt.

>
> De to trin skulle iflg. min erindring også være port hhv. resonnans :-/

Alzheimer light????? ;0)
Nej, der er kun åben og lukket.

> Nu er min totaktserfaring fra race, og dér får udstødningsventiler ikke lov
> til at kokse fast :-|
>
Nej, dér sætter der sig sq ikke fluer på udstødningen!
Men til Café-race, er det vist hyppigt forekonnde (var).


--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Armand (17-07-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-07-04 12:18


Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en
news:40f8fde9$0$219$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Armand wrote:
>
> >
> > KIPS øger kun højden qua de to små ekstra porte der åbnes for, hvor YPVS
> > opererer over hele bredden af porten!
>
> Når man åbner to porte mere, må arealet nødvendigvis også blive forøget??

Jup!
Men en udstødnings-ventils funktion ligger især i at ændre porthøjden,
således at der holdes bedre på forbrændingstrykket ved lavere omdrejninger
(á stempeltoppen passerer den lavere porthøjde senere), og ikke nødvendigvis
ved en arealforøgelse i sig selv :-|

> > Vi snakker om udstødningsporten her, ikke skylle-portene - Det bliver
> > svært at ændre noget ved skylningen v.h.a. en udstødningsventil, andet
end
> > omkring tilbageslag/resonnansen i udstødningen :-/
>
> De er anbragt højere og ude i siderne, Det kunne måske medvirke til at
> skylningen er bedre afpasset et højere omdrejningstal, m.h.t. selve
> flow'et rundt i cylinderen. Det ændrer ikke på skylleportene; men måske
> på effektiviteten af skylningen.

Begrebsforvirring:
Selvfølgelig hjælper de på noget, men ikke skylningen(!), som vedrører
bensinblandingens bevægelse fra krumtaphus til forbrændingskammer :-|

> > Og igen: Trick'et med resonnans-kamre regner jeg kun for nødvendigt
> > alternativ til det sobert fungerende YPVS!
>
> Du er håbløst forelsket i YPVS!
> Der er fordele og ulemper ved de forskellige systemer. YPVS er
> kendetegnet ved KISS. Keep It Simple Stupid!

Måske derfor forelskelsen
Nej, jeg regner YPVS for teknisk at være systemét der formår at ændre
effektivt på porthøjden :-|
Er YPVS videreudviklet á resonnanskamre og ekstra porte i gennem tiden?? Nej
vel!

> >>... og endelig muligheden for at montere et gashåndtag i venstre side,
> >>til manual styring af YPVS'en!!! =

> > De to trin skulle iflg. min erindring også være port hhv. resonnans :-/
>
> Alzheimer light????? ;0)
> Nej, der er kun åben og lukket.

Sure?
Har du mulighed for at nærlæse systemets funktion? Og ifald, kan du så ikke
genvurdere om "kugleventilen" der åbner, i sin bevægelse ikke først åbner
for
resonnans-kammeret og sidenhen for "gennemtræk" (eller vice versa) - Sådan
som min erindring fortæller mig!

Som for RGV'en er det i udstødningsventilen at forskellen på KR-1 og KR-1S
skal findes - På RGV's "AETC" er der kommet er ekstra trin, hvad er
forskellen på "KIPS'en"??


--
Armand.






Pwh (17-07-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 17-07-04 13:42

> Som for RGV'en er det i udstødningsventilen at forskellen på KR-1 og
> KR-1S skal findes - På RGV's "AETC" er der kommet er ekstra trin,
> hvad er forskellen på "KIPS'en"??

Ifølge de originale værkstedsmanualer som jeg fik med til både KR-1
og et supplement til KR-1S er der ingen forskel på KIPS systemet på de
2 modeller, så vidt jeg kan regne ud har de hentet de 5 hk ekstra på S modellen
ved at monterer nogle andre potter, min kører med originale S-potter.
De kører også begge 2 med samme 28mm karburatorer og leverer begge
deres topydelse ved 10.500 rpm.

/Jens



Hekto (17-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 17-07-04 16:21

Armand wrote:

>
> Jup!
> Men en udstødnings-ventils funktion ligger især i at ændre porthøjden,
> således at der holdes bedre på forbrændingstrykket ved lavere omdrejninger
> (á stempeltoppen passerer den lavere porthøjde senere), og ikke nødvendigvis
> ved en arealforøgelse i sig selv :-|
>

Du skulle ved lejlighed kaste et blik ned i en KIPS-cylinder, f.eks. fra
en Kawasaki Mudderchopper.
Du vil da se, at de ekstra porte sidder højere og ude til siden.
>

> Begrebsforvirring:
> Selvfølgelig hjælper de på noget, men ikke skylningen(!), som vedrører
> bensinblandingens bevægelse fra krumtaphus til forbrændingskammer :-|

Æ-hem! Skylningen er i høj grad afhængig af udstødningsportens højde,
bredde og udformning, samt ekspansionskammeret!
Så det kan ikke udelukkes at de to ekstra portes placering, også har
indflydelse på fyldningen, ud over hvad højere port og mere areal giver.

http://www.hekto.dk/speedfight/billeder/two-stroke_c.gif

>
> Måske derfor forelskelsen
> Nej, jeg regner YPVS for teknisk at være systemét der formår at ændre
> effektivt på porthøjden :-|
> Er YPVS videreudviklet á resonnanskamre og ekstra porte i gennem tiden?? Nej
> vel!
Jamen det virker da også glimrende!
M.h.t. ressonanskamre m.m., så kan man aldrig vide, hvor det var endt.
P.t. bruges systemerne jo typisk kun på mindre motorer til f.eks. cross.

>
> Sure?
> Har du mulighed for at nærlæse systemets funktion? Og ifald, kan du så ikke
> genvurdere om "kugleventilen" der åbner, i sin bevægelse ikke først åbner
> for
> resonnans-kammeret og sidenhen for "gennemtræk" (eller vice versa) - Sådan
> som min erindring fortæller mig!

Right! - Du har Alzheimer Light!!!
http://www.dirtrider.net/justkdx/kips.html
>
> Som for RGV'en er det i udstødningsventilen at forskellen på KR-1 og KR-1S
> skal findes - På RGV's "AETC" er der kommet er ekstra trin, hvad er
> forskellen på "KIPS'en"??
>

Forskellen i KR-1 og KR-1S ligger udelukkende i en ændret portning og
potterne.
Resten er uændret. Bidraget er ca. 5HK.
KIPS'ne er uændrede, og det samme er omdrejningstallet hvor de åbner.
(8.000 omdr.)



--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Armand (18-07-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-07-04 12:20


Hekto <a@a.dk> skrev i en
news:40f94446$0$147$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Armand wrote:
> >
> > Jup!
> > Men en udstødnings-ventils funktion ligger især i at ændre porthøjden,
> > således at der holdes bedre på forbrændingstrykket ved lavere
omdrejninger
> > (á stempeltoppen passerer den lavere porthøjde senere), og ikke
nødvendigvis
> > ved en arealforøgelse i sig selv :-|
>
> Du skulle ved lejlighed kaste et blik ned i en KIPS-cylinder, f.eks. fra
> en Kawasaki Mudderchopper.
> Du vil da se, at de ekstra porte sidder højere og ude til siden.

Jup!
Akkurat som jeg skriver d. 17/7 01:10 i:
news:cd9n60$2259$1@news.cybercity.dk :
"KIPS øger kun højden qua de to små ekstra porte der åbnes for"


> > Begrebsforvirring:
> > Selvfølgelig hjælper de på noget, men ikke skylningen(!), som vedrører
> > bensinblandingens bevægelse fra krumtaphus til forbrændingskammer :-|
>
> Æ-hem! Skylningen er i høj grad afhængig af udstødningsportens højde,
> bredde og udformning, samt ekspansionskammeret!
> Så det kan ikke udelukkes at de to ekstra portes placering, også har
> indflydelse på fyldningen, ud over hvad højere port og mere areal giver.
>
> http://www.hekto.dk/speedfight/billeder/two-stroke_c.gif
>
> > Sure?
> > Har du mulighed for at nærlæse systemets funktion? Og ifald, kan du så
ikke
> > genvurdere om "kugleventilen" der åbner, i sin bevægelse ikke først
åbner
> > for resonnans-kammeret og sidenhen for "gennemtræk" (eller vice
versa) -
> > Sådan som min erindring fortæller mig!
>
> Right! - Du har Alzheimer Light!!!
> http://www.dirtrider.net/justkdx/kips.html

Ahaaa!
Lidt light, måske; men jeg genkender nu at KIPS-ventilen styrer port hhv.
resonnanskammer á "enten/eller"!

--
Armand.




Hekto (18-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 18-07-04 13:04

Armand wrote:

> Ahaaa!
> Lidt light, måske; men jeg genkender nu at KIPS-ventilen styrer port hhv.
> resonnanskammer á "enten/eller"!
>

OK!!!

Så mangler du bare også at 'genkende' at åbningen af nogle EKSTRA,
højere placerede udstødningsporte, OGSÅ vil medføre en arealforøgelse af
det SAMLEDE portareal!

For dermed vil det umiddelbart erkedes at KIPS også virker ved forøgelse
af areal, såvel som højde på porten ... som de øvrige systemer.

At KIPS så oveni også ændrer direkte på selve udstødningen, kan man så
tage for mere avanceret, som junk, eller bare med et 'Nå!'


--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Armand (18-07-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-07-04 18:32


Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en
news:40fa6764$0$299$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Armand wrote:
>
> > Ahaaa!
> > Lidt light, måske; men jeg genkender nu at KIPS-ventilen styrer port
hhv.
> > resonnanskammer á "enten/eller"!
>
> Så mangler du bare også at 'genkende' at åbningen af nogle EKSTRA,
> højere placerede udstødningsporte, OGSÅ vil medføre en arealforøgelse af
> det SAMLEDE portareal!

Jeg synes at du istedet skal prøve at regne på areal-forøgelsen af en
liggende rektangel (à YPVS) der gøres højere over hele bredden og et
(tilnærmelsesvis) kvadrat (á KR1'ens udstødningsport) der tillægges arealet
fra et par temmeligt små "vinduer" - Tip: Kawasaki mangler plads derved at
der skal være en væg mellem de tre kanaler.
Samme væg, samt ventilen giver forøvrigt en smal kanal med deraf følgende
større modstand i systemet, hvilket YPVs er helt fri for!

> At KIPS så oveni også ændrer direkte på selve udstødningen, kan man så
> tage for mere avanceret, som junk, eller bare med et 'Nå!'

Din link'ede site er meget imponeret af KIPS; men jeg hænger ved min
opfattelse af "nødvendigt miskmask fordi man ikke kan tilnærme sig YPVS'en
p.g.a. patent-beskyttelse"!

Forøvrigt fungerer Zuki's AETC ved sænkning af porthøjden gennem nogle
"skyde-spjæld"!

--
Armand.




Hekto (18-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 18-07-04 22:03

Armand wrote:

> Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en
> news:40fa6764$0$299$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>>Armand wrote:
>>
>>
>>>Ahaaa!
>>>Lidt light, måske; men jeg genkender nu at KIPS-ventilen styrer port
>
> hhv.
>
>>>resonnanskammer á "enten/eller"!
>>
>>Så mangler du bare også at 'genkende' at åbningen af nogle EKSTRA,
>>højere placerede udstødningsporte, OGSÅ vil medføre en arealforøgelse af
>>det SAMLEDE portareal!
>
>
> Jeg synes at du istedet skal prøve at regne på areal-forøgelsen af en
> liggende rektangel (à YPVS) der gøres højere over hele bredden og et
> (tilnærmelsesvis) kvadrat (á KR1'ens udstødningsport) der tillægges arealet
> fra et par temmeligt små "vinduer" - Tip: Kawasaki mangler plads derved at
> der skal være en væg mellem de tre kanaler.
> Samme væg, samt ventilen giver forøvrigt en smal kanal med deraf følgende
> større modstand i systemet, hvilket YPVs er helt fri for!
>
>
>>At KIPS så oveni også ændrer direkte på selve udstødningen, kan man så
>>tage for mere avanceret, som junk, eller bare med et 'Nå!'
>
>
> Din link'ede site er meget imponeret af KIPS; men jeg hænger ved min
> opfattelse af "nødvendigt miskmask fordi man ikke kan tilnærme sig YPVS'en
> p.g.a. patent-beskyttelse"!
>
> Forøvrigt fungerer Zuki's AETC ved sænkning af porthøjden gennem nogle
> "skyde-spjæld"!
>

Jeg siger ikke at YPVS ikke virker, og ikke virker godt.
Det er simpelt, og fungerer rimeligt.

Det er rigtigt, at regner man på arealet, vel jeg også tro at YPVS'en
giver et større areal, om porten/ tiderne ligger lige så højt som ved
KIPS har ejg ikke umiddelbart errindring om.
'Nødvendigt miskmask'er jeg heller ikke enig i, for KIPS'ne opfylder en
funktion som omskiftere imellen kamrene og portene. En løsning der ikke
rigtigt lader sig realisere ved YPVS m.m.

Subjektivt mener jeg afgjort at der er mere skud i KR-1'en, i hele
området, i forhold til RD'eren.
Dettte kan skyldes vægtforskellen, på trods af volumenforskellen; men
det kan også sagtens skyldes de forskellige kompromiser der er indgået
m.h.t. hvor man lægger moment o.s.v.
KR-1'erens motor er en noget mere racerpræget konstruktion, og af nyere
dato end RD'erens. Det samme gælder resten af køretøjet.

Det eneste dårlige jeg har at sige im KIPS er justering og de forbandede
mange forbindelsesled!

En moderne 2T'er ville nok mere have fulgt Honda's koncept med
processorstyret indsugning, tænding, udstødning og selvfølgelig med
indsprøjtning!
Hvordan udstødningen ville blive ændret, om det ville være et YPVS eller
KIPS-princip, eller noget helt andet, er svært at spå om.
Det ville være noget der kunne sprøjte for fluer!!!


--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408893
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste