Webhandel England
Fra : Jan

Dato : 15-07-04 09:06

Hej

Hvis man handler dele til MC i England hvor der vist nok er 17% moms
Skal man så betale noget extra når delene kommer til danmark ?

Jan

Fra : Palle

Dato : 15-07-04 10:04

> Skal man så betale noget extra når delene kommer til danmark ?

Nej

Palle - Daytona

Fra : Steen Egeberg

Dato : 15-07-04 10:07

"Jan" <janpetri@nypost.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvis man handler dele til MC i England hvor der vist nok er 17% moms
> Skal man så betale noget extra når delene kommer til danmark ?
>
> Jan

Der er ikke told imellem eu-lande (som England), moms opkræves af
forhandleren i England med den engelske momssats (VAT) - dog med den lille
finte - som ligesom det elendige vejr skal plage os stakkels danskere - at
hvis den engelske forhandler leverer mange varer til danskere, så
registreres han af Told og Skat i Danmark, og bliver pålagt at opkræve dansk
moms (25%).

Under alle omstændigheder er det ikke dit ansvar - og moms-sats skal fremgå
af den engelske forhandlers pris.

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : m0rt3n

Dato : 15-07-04 10:53

Jeg vil lige nævne, at hvis man handler uden for EU, har Postdanmark fundet
ud af at deres tjeneste er 50 kroner værd. Det vil sige at man skal betale
told + moms + gebyr. Det bliver ret dyrt. De 3 ting jeg har bestilt fra USA
i år har desuden været 8 uger undervejs. Muligvis fordi de ligger på et
eller andet toldlager.
-m0rt3n zrx1100

Fra : Peter Hasselby

Dato : 15-07-04 11:12

Hvis de ligger på et toldlager får du et brev om det, hvor du skal oplyse
hvad pakken indeholder og hvad det koster, derefter bliver der så opkrævet
afgift osv. Det kan godt blive en beskostelig affære, bestilte nogle film og
cd'er i usa, med porto og den ekstra afgift der blev pålagt, kunne det
pludselig ikke længere betale sig.

Har hørt at man skal få afsendere til at skrive at det er være prøver, så
skal man vist kun betale import moms ca. 4-6%.

Fra : Richard

Dato : 15-07-04 16:47

m0rt3n wrote:

> Jeg vil lige nævne, at hvis man handler uden for EU, har Postdanmark fundet
> ud af at deres tjeneste er 50 kroner værd. Det vil sige at man skal betale
> told + moms + gebyr. Det bliver ret dyrt.

Dog er der en bagatelgrænse på 70 eller 80 kr. inkl. porto afhængig af
hvem hos Toldpostkontoret, man spørger

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken