Diameter på SVer clip-ons?
Fra : Tony Lorentzen

Dato : 14-07-04 12:02

Nogen, der kender diameteren på SVerens kronrør? Evt. både 650eren og
1000erens...

Jeg går og overvejer at forsøge mig med at gøre Fazeren lidt mere sporty.

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : NielSV650

Dato : 14-07-04 12:12

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
> Nogen, der kender diameteren på SVerens kronrør? Evt. både 650eren og
> 1000erens...

Clip-on'er og kronrør?? Gaffelbenene er 41mm på Junior og vist nok 43 på
senior.
Ellers kan du jo købe et styr som Moller.

Niels
S FAU junior

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 14-07-04 13:15

NielSV650 wrote:

> Clip-on'er og kronrør??

Gaffelbenene, naturligvis - doh!

> Gaffelbenene er 41mm på Junior og vist nok
> 43 på senior.

Juhuu.. Kilofazerens er også 43 - og det ser ud som om der er plads til
sådan et par fætre på den så det skal prøves!

> Ellers kan du jo købe et styr som Moller.

Ja - men jeg synes bare ikke det er så pænt :-/ (no offense - Moller).

Rizoma har også lavet et som ser helt ok ud - men som er svine-dyrt. Se evt.
http://www.rizoma.com/pa110a.html

Jeg har kontaktet Rizoma for at høre hvad det kræver at blive importør i DK

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Moller

Dato : 14-07-04 13:29

Tony Lorentzen wrote:

> Ja - men jeg synes bare ikke det er så pænt :-/ (no offense - Moller).

   hmmm, kender en maskine som ryger i havnen næste gang den er på
langelinie.... *grrrr* eller blir topederet af en løbsk MZ

--
VH
Lars Molnit

Fra : S.G

Dato : 14-07-04 13:31

"Moller" <Lars@molnit.com> skrev i en meddelelse

> hmmm, kender en maskine som ryger i havnen næste gang den er på
> langelinie.... *grrrr* eller blir topederet af en løbsk MZ

Muhahahahah

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 14-07-04 13:43

Moller wrote:

> hmmm, kender en maskine som ryger i havnen næste gang den er på
> langelinie.... *grrrr* eller blir topederet af en løbsk MZ

Hehe... Den hedder ikke TiltFazer for ingenting

Grunden til at jeg ikke synes det er pænt skyldes mere end noget andet, at
det hele bliver meget kompakt. Det ser faktisk ikke så slemt ud på din - men
jeg har set billeder af folk, der har monteret det på Fazeren og der er det
ikke lige så elegant

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : NielSV650

Dato : 14-07-04 13:47

> Det ser faktisk ikke så slemt ud på din - men
> jeg har set billeder af folk, der har monteret det på Fazeren og der er
det
> ikke lige så elegant

Heh.. og mens Tilt'en ligger på bunden, laver du rygsvømning og spiller
gulvbass endnu...
baaaaaaaaaarp...

/Nælz
S FAU

Fra : Armand

Dato : 15-07-04 01:19

NielSV650 <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> skrev i en
> "Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
>
> Clip-on'er og kronrør?? Gaffelbenene er 41mm på Junior og vist nok 43 på
> senior.

Et godt værktøj til slige oplysninger er MC-Nøglens tabel over
forgaffel-pakdåser, hvor dimensionerne angiver en tykkelse og to diametre,
hvoraf den mindste = inderrørets diameter!

Til SV650 er pakdåsens dimensioner: 41x53x8/10 - Ergo 41 mm inderrør!
Til SV1000 er dimensionerne: 46x58x10,5 - Ergo 46mm inderrør (de 43 mm
holder altså ikke!!)!
KiloFazerens er til sammenligning: 43x55x11 - Ergo 43mm indrrør!

--
Armand.

Fra : Moller

Dato : 15-07-04 14:07

Armand wrote:

> [...]
> holder altså ikke!!)!
> KiloFazerens er til sammenligning: 43x55x11 - Ergo 43mm indrrør!

   Mener en RF900 clip-ons fitter over ;) men tjek det lige først.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Peter Graff

Dato : 14-07-04 13:45

Hej Tony

Kom ned i klubben og prøv, jeg har et extra sæt liggende.

MVH

Peter Graff

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 14-07-04 14:10

Peter Graff wrote:

> Kom ned i klubben og prøv, jeg har et extra sæt liggende.

Wohoo! Hvornår er du dernede - så fræser jeg forbi!

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Peter Graff

Dato : 14-07-04 17:31

> Wohoo! Hvornår er du dernede - så fræser jeg forbi!
>
> --
> Tony
> Fazer 1000 o>'o

Hej Tony

Jeg er dernede iaften efter 19.30

MVH

Peter Graff

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 15-07-04 10:54

Peter Graff wrote:

> Jeg er dernede iaften efter 19.30

Æv! Jeg havde en aftale i aftes. Men nu siger Armand at de slet ikke er 43
mm - og så kan det jo være det samme

Ellers tusind tak for tilbudet!

Hilsner,

Tony

Fra : NielSV650

Dato : 15-07-04 11:13

> Æv! Jeg havde en aftale i aftes. Men nu siger Armand at de slet ikke er 43
> mm - og så kan det jo være det samme

Det kunne jo være det samme alligevel Peter snakker om 650'er-styr -
ikke 1000-styr.

Til mit forsvar skal det siges, at jeg troede at SV1000 havde samme
forgaffel som TL'erne. Det har den åbenbart ikke, men TL-gaffelbenene er
altså 43 mm

/Niels
S FAU

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 15-07-04 12:02

NielSV650 wrote:

> Til mit forsvar skal det siges, at jeg troede at SV1000 havde samme
> forgaffel som TL'erne. Det har den åbenbart ikke, men TL-gaffelbenene
> er altså 43 mm

Aha! Så er det altså nogle TL'er clip-ons jeg skal se om jeg kan få fingrene
i.

Men - Peter - Jeg kommer da gerne forbi så vi kan prøve. Omend ikke andet så
for at hilse på og drikke en cola

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Armand

Dato : 15-07-04 13:33

Tony Lorentzen <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en

> Aha! Så er det altså nogle TL'er clip-ons jeg skal se om jeg kan få
fingrene
> i.

Hvor det oprindelige clip-on styr er/var en simpel klemme omkring
teleskoprøret, genkender jeg de enkelte fabrikaters montering af clip-on's
som meget forskellige og oftest løs omkring teleskopet og istedet boltet på
bund/side/top af øverste bro. Derved skal du ikke regne Et TL clip-on for
umiddelbart at kunne skrues på KiloFazeren :-/

--
Armand.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 15-07-04 17:15

Armand wrote:

> [...]
> istedet boltet på bund/side/top af øverste bro. Derved skal du ikke
> regne Et TL clip-on for umiddelbart at kunne skrues på KiloFazeren :-/

Armand - din lyseslukker

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Steen Egeberg

Dato : 15-07-04 17:53

> Armand - din lyseslukker
>
> --
> Tony
> Fazer 1000 o>'o

? er du ved at ombygge Fazeren til en R1'er

--
Steen E. (som har en naturlig interesse i projektet)
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 16-07-04 00:44

Steen Egeberg wrote:

> ? er du ved at ombygge Fazeren til en R1'er

Hehe - det er jo et kendt faktum at kilofazeren er en "fattigmands" R1er

Dog ikke ...men indimellem kunne jeg godt tænke mig at få en lidt mere
sportspræget stilling på Fazeren. Til tider føles det som om man virkelig
skal strække sig an for at smide Fazeren langt ned i svingene - og jeg synes
følelsen bliver bedre når man kommer længere ind over tanken. Jeg har prøvet
et par cykler i denne kategori - og synes de virker mere tillidsvækkende at
"smide" rundt med når de har clip-ons. Det nuværende (morfar) styr på
Fazeren er fint til længere ture - men da jeg sjældent kører længere ture så
tror (!) jeg at jeg vil få større glæde af en mere sportspræget
kørestilling.

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Armand

Dato : 16-07-04 12:16

> Hehe - det er jo et kendt faktum at kilofazeren er en "fattigmands" R1er

> Dog ikke ...men indimellem kunne jeg godt tænke mig at få en lidt mere
> sportspræget stilling på Fazeren.

Drej lige styret i yderstilling til begge sider, og vurdér herunder hvor
meget at styret vil kunne flyttes i forhold til original-pos. uden at man
knalder i kåben!!
Dette forhold må forøvrigt være dét der gør at fabrikanterne bruger hver sin
fastgørelsesmetode, for derved at idiotsikre styr-pos. á kun én montering
:-/

--
Armand.

Fra : Steen Egeberg

Dato : 18-07-04 20:53

> Armand - din lyseslukker
>
> --
> Tony
> Fazer 1000 o>'o

Tony, blandt de (mange) hovedsageligt amerikanske sider om
modifikationer til Fazeren (FZ 1 overthere) er denne om udskiftning til
lavere styrholdere :

http://www.cartestsoftware.com/fz1/handlebaradjustment.html

det interessante er måske nederst på siden hvor de simpelthen vender
styret om og dermed får et lavt, clip-on agtigt

Håndtag og kontakter kunne vel så samtidigt med fordel flyttes længere
ind, uden at fjerne styrdæmperne.

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Armand

Dato : 15-07-04 13:24

> [...]
>
> Til mit forsvar skal det siges, at jeg troede at SV1000 havde samme
> forgaffel som TL'erne. Det har den åbenbart ikke, men TL-gaffelbenene er

- - - - Hvilket pakdåse-tabellen i MC-nøglen også bekræfter!

Og dét får mig lige til at tænke på om de voldsomme 46 mm inderrør på SV1000
ikke skyldes at dén har USD-gaffel!?
Ifald er inderrørets diameter uvæsentligt, ligesom at man skal regne med en
voldsom diameter på yderrøret der stikker gennem forgaffelbroerne

--
Armand.

Fra : NielSV650

Dato : 16-07-04 01:17

> Og dét får mig lige til at tænke på om de voldsomme 46 mm inderrør på
SV1000
> ikke skyldes at dén har USD-gaffel!?

TL har også USD.

> Ifald er inderrørets diameter uvæsentligt, ligesom at man skal regne med
en
> voldsom diameter på yderrøret der stikker gennem forgaffelbroerne

Det er sqouw da også rigtigt, du gamle!

Tony, køb Renthal Bars og få et sejt klistermærke med!! TopRacing i Farum
har dem til lidt over 400kr. Tag op og kig på de forskellige svaj de nu
måtte have.

Niels
S FAU, RSU41mm

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 16-07-04 03:21

NielSV650 wrote:

> Tony, køb Renthal Bars og få et sejt klistermærke med!! TopRacing i
> Farum har dem til lidt over 400kr. Tag op og kig på de forskellige
> svaj de nu måtte have.

Du bliver ved med de Renthal Bars ... tsk ... tsk ...

Jeg har hørt noget med at man kan benytte (modificerede) FJ bars - samt
heli-bars fra en 89-90er FZR1000... Clip-ons fra en R6er skulle også være en
mulighed - men vil nok kræve at bremseslangerne skal kortes lidt af... :-/

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : NielSV650

Dato : 16-07-04 11:23

> Du bliver ved med de Renthal Bars ... tsk ... tsk ...

Findes der andet?

> men vil nok kræve at bremseslangerne skal kortes lidt af... :-/

Yup! Jeg har ikke kortet mine af endnu, men de sidder også ad h* til! Hvis
du har en fordeler på nederste gaffelbro, kan du jo nøjes med at skifte den
øverste.

Niels

Fra : Armand

Dato : 16-07-04 12:58

> "Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
>
> Findes der andet?

MC-nøglen lagerfører clip-on's i tre højder, men udvalget stopper ved Ø41mm

Polo har nogle LSL clip-on's i kataloget:
50180000540 for clamp'en til Ø43mm
50180000630/640/660 for styr-rør i 3 forsk. farver!

Say jes har også et sæt ærke primitive clip-on's á 555,-kr.!

Eftersom at KiloFazeren ikke er født med clip-on's stikker teleskopet ikke
op gennem forgaffelbroen, hvorved at monteringen bliver ekstrem lav á under
broen

--
Armand.

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 16-07-04 21:08

> [...]
ikke
> op gennem forgaffelbroen, hvorved at monteringen bliver ekstrem lav á

Jup.......................

Og bare liiiiiiige for at være en lysseslukker.....så er jeg 100 på at de
vil gå på tanken ved fuldt styrudslag !, da de bliver nødt til at "gå/stå"
lidt skråt bagud
pga. kåben !

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Armand

Dato : 16-07-04 12:17

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
>
> TL har også USD.

à 43mm inderrør??
Nå, ja - Det fik jeg lige bekræftet på mobile.de, og så røg også dén
mulighed (á væsentlig større clip-on -diameter end inderrørets)

--
Armand.