Lyddæmpning af kåbe ?
Fra : Allan R.

Dato : 13-07-04 19:56

Hej

Jeg har på min GS500 en fuldkåbe. Jeg har dog på fornemmelsen at den virker
som en slags "støj-tragt".

Den er på ingen måde isoleret på indersiden, og støjen fra motoren rammer
derfor den hårde plast, lyden reflekterer derfor på plasten, sætter den i
svingninger osv.

Det er som om at lyden fra motoren så kommer ud fra toppen af kåben, altså
lige op i bøtten af mig. Og nu er lyden fra en GS500 jo ikke lige så smuk
som nogle andre maskiner

Har i nogle forslag til dæmpning af kåbe og støj ?

Allan R.

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 13-07-04 20:27

> [...]
> som nogle andre maskiner
>
> Har i nogle forslag til dæmpning af kåbe og støj ?

Haj Allan.

Medmindre kåben er lukket, isoleret og original, vil kåben altid forstærke
motorens mekaniske lyde.
En nøgen MC vil stort set altid give mindst lyd op til føreren.

Hvis du mener det er selve kåben der vibrerer i takt med motoren, kan du jo
efterspænde alle skruer, og checke gummiophæng, ellers kan man jo evt prøve
at påklistre vibrationshæmmende måtter (ala THansen) på indersiden af kåben.

Hvis du mener lyden blot reflekteres fra motoren op i dit hovede, er der nok
ikke andet for end at sætte en råbepotte på, det kan da overdøve
mekanik-lyden med en potent racer lyd

Kenneth S

Fra : Allan R.

Dato : 13-07-04 21:31

> Medmindre kåben er lukket, isoleret og original, vil kåben altid forstærke
> motorens mekaniske lyde.
> En nøgen MC vil stort set altid give mindst lyd op til føreren.

Non Originale.

> [...]
prøve
> at påklistre vibrationshæmmende måtter (ala THansen) på indersiden af

Har tænkt lidt på den slags, nogen der har erfaringer ?

> Hvis du mener lyden blot reflekteres fra motoren op i dit hovede, er der
nok
> ikke andet for end at sætte en råbepotte på, det kan da overdøve
> mekanik-lyden med en potent racer lyd

Det er faktisk det jeg tror der er problemet.

Potent racerlyd, og så komme tøffende på en GS500

Allan R.