problemer med ladningen på min GSX 600 F
Fra : Jesper

Dato : 12-07-04 21:16

Jeg har problemer med min mc ikke kan holde strømmen... Den kan fx. ikke
starte og batteriet kan man høre går hurtigt dødt. Hvis jeg så løber den i
gang og kører og slukker igen, kan maskinen godt starte. Men dagen efter er
der det samme problem igen....

hvad kan det være?? jeg tror selv på at det trænger til et nyt batteri, men
kan det være andet??

hvad kan jeg selv checke?

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 12-07-04 21:54

Jesper wrote:
> [...]
> der det samme problem igen....
>

> hvad kan det være?? jeg tror selv på at det trænger til et nyt batteri, men

www.louis.de

Find et vedligeholdelsesfrit Saito batteri til omkring 200 kr. Find
diverse andre ting der kunne være sjove at have.

Læg så dertil 6½ euro oveni til fragt og modtag så pakken 3-5 dage senere.

Lad batteriet op med en intelligent lader (fås også i mange versioner
hos Louis), installer batteriet og glem så alt om dit startbesvær de
næste 3+ år.

Fra : Ronni Jensen

Dato : 13-07-04 08:08

> Lad batteriet op med en intelligent lader (fås også i mange versioner
> hos Louis), installer batteriet og glem så alt om dit startbesvær de
> næste 3+ år.

En ting er at batteriet måske ikke holder ret godt på strømmen - en anden
ting er at den måske lader meget dårligt..

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 13-07-04 08:49

Tjek evt. også lige ladespændingen. Den skal helst ligge lidt over 14 volt.

Det kan være dit laderelæ, og jeg taler af erfaring :-/

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Hekto

Dato : 13-07-04 09:32

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
> Tjek evt. også lige ladespændingen. Den skal helst ligge lidt over 14 volt.
>
> Det kan være dit laderelæ, og jeg taler af erfaring :-/

Jep! Det kan være laderegulatoren, og/eller statoren.
Det er dele der er kendt for en begrænset levetid på Suzuki.

Check spændingen over batteriet ved 3-5.000 omdrejninger. Den bør ligge
imellem 14 og 15 volt.

Schnabel har en glimrende regulator, der koster det halve af en original.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : CBR-DK

Dato : 13-07-04 09:35

"Jesper" <jesper@ja1977.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> der det samme problem igen....
>

> hvad kan det være?? jeg tror selv på at det trænger til et nyt batteri,

Hej Jesper

Højst sandsynligt lider din Suki også under det velkendte Suzuki-syndrom
Det er næsten 100% sikkert at det er din ensretter/laderelæ der er i udu
hvilket jo er kendetegnende
for mange Suzukier (jeg har selv haft 3 med syndromet).
Skift til en Schnabel-udgave af ensretteren/laderelæet (Schnabel er
el-guruen for mange i Kbh. området)
og du vil ikke fremover have problemer med manglende ladning af batteriet på
din Suzuki.

Kim - nu Honda ejer

Fra : Jesper

Dato : 13-07-04 10:04

hvor ar der så en god(billig) forhandler i århus omegn??

Fra : Jesper

Dato : 13-07-04 11:44

hay... har forresten lige startet dyret(mærkeligt nok ville hun starte??) og
målt lidt spændinger....

12,5 på batteriet uden tænding men faldt til 11,3 ved lys på og tomgang ved
4000 omd 14,3

så må det vel være batteriet?? den lader jo åbenbart fint, og den har vist
ikke fået skiftet batteri siden 98 mener jeg....

Fra : Hekto

Dato : 13-07-04 21:46

Jesper wrote:
> [...]
>
> så må det vel være batteriet?? den lader jo åbenbart fint, og den har vist
> ikke fået skiftet batteri siden 98 mener jeg....

Hvorfor var du så lang tid om det?

Med 14,3V skulle laderen være OK.

Fra : Jesper

Dato : 13-07-04 22:21

godt fordi der er bestilt nyt batteri fra louis.de

hvordan med opladning?

jeg har ingen oplader??

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 14-07-04 22:39

Jesper skrev i meddelelsen
> godt fordi der er bestilt nyt batteri fra louis.de

Har du husket syre?

> jeg har ingen oplader??

Den kunne du jo passende have bestilt hos Louis med det samme. Biltema har
dog også noget der kan bruges.

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271 www.dmcn.dk #816
Har du set det nye SV forum ? http://forum.svrider.dk