sæde på en Honda cbr600F
Fra : Finn Hjortshøj

Dato : 12-07-04 21:12

hej

jeg har lige fået min en Honda cbr600F, og nu har jeg et problem. Hvordan
får jeg sædet af ? (sådan jeg kan ligge min lås under sædet)

jeg har prøvet hjelm låsen, men den kan ikke låse sædet "af".

mvh. Rasmus

P.S det er en årgang 88

Fra : Brian Kjær

Dato : 12-07-04 21:47

Hej Rasmus

på min '92er (som orøvrgt er til salg) skal man tage kåbesiderne af med
"finderskruen" nede mod tanken og så kan mn lige "knappe" DEM AF - herefter
sidder sædet fast med 2 bolte bagerst psædet - når de er fjernet kan man
løfte sædet og tage det af ved at trække det baglæns.

/Brian

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 12-07-04 21:53

Finn Hjortshøj wrote:

> [...]
> får jeg sædet af ? (sådan jeg kan ligge min lås under sædet)
>
> jeg har prøvet hjelm låsen, men den kan ikke låse sædet "af".

Det er desværre en af de nemme - givet at jeg har årgang 89.

Du tager de to lange kåbestykker af cyklen, så sædet er blotlagt.
Derefter skruer du de møtrikker af og trækker sædet op. Du vil nu finde
ud af, at der ikke er tænkt på bagageplads til en u-lås. Faktisk kan der
ikke ligge ret meget andet end den lille servicemanual og lidt
nødværktøj

Fra : Intet Navn

Dato : 12-07-04 21:59

"Finn Hjortshøj" <finn-hj@oncable(fjern_dette).dk> wrote in message

> jeg har lige fået min en Honda cbr600F, og nu har jeg et problem. Hvordan
> får jeg sædet af ? (sådan jeg kan ligge min lås under sædet)
>
> jeg har prøvet hjelm låsen, men den kan ikke låse sædet "af".

Jeg kender ikke din årgang af CBR600 - men på min (en 93'er) er der ikke
noget 'handskerum' under sædet.

At pille sædet af er en middelstor operation der kræver fjernelse af begge
'sideskørter' - og at man derefter løsner de to maskinbolte der holder sædet
uhyre soldidt fast til rammen. Dernede under sædet dukker der så (ud over
batterikassen) et lille rum op, der f.eks. kan benyttes til montering af
alarm hvis man er til dén slags...

Min løsning på bøjlelås problematikken (som jeg også opdagede efter at have
købt maskinen var at få fremstillet en bøjlelås-holder der passer mellem
nummerpladen og skærmen. Dén løsning har jeg været RIGTIG glad for siden -
og vil også få fremstillet sådan en holder til min nye-gamle MC (selvom den
har et egentligt 'handskerum').

/Claus