Svær start...
Fra : Lars Hessellund

Dato : 12-07-04 17:26

GSX750´eren vil ikke rigtig starte på alle fire cylindere, tror det er
venstre inderste cylinder der ikke vil være med på legen (måske begge
inderste?), hvis jeg ikke kører med fuld choker (dvs. omkring 3k
omdrejninger) går den ud igen... Men så snart jeg har kørt bare 100 meter
kører den perfekt, hvad kan det være?
Nogen idéer?

Mvh.
Lars Hessellund

Fra : Ronni Jensen

Dato : 12-07-04 18:52

Nu er jeg nok ikke den mest kompetente til at komme med forslag, men et bud
kunne da være tændrør?

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Lars Hessellund

Dato : 12-07-04 19:48

"Ronni Jensen" <jackass@fail_udendette.dk> wrote in message
> Nu er jeg nok ikke den mest kompetente til at komme med forslag, men et
bud
> kunne da være tændrør?

Troede jeg også... men de er skiftet...
/Lars

Fra : Jakob Will Thomsen

Dato : 12-07-04 20:42

Jeg har oplevet noget ligende det samme på min GS500E '97
Når jeg tænder den om morgen skal den have choker for overhovedet at holde
sig igang.
Hvis jeg ikke bruge choker lyder det som om den kun kører på et cylinder.
Jeg tænkte også tændrør men de ser helt finde ud. Hjælp os.. ;)

/Jakob

Fra : Bo Thede

Dato : 12-07-04 21:03

Hmmm, det kan jo være tændingssystemet der driller. Kører de 2 inderste
f.eks. på samme tændspole. Hvis det er elektronisk tænding, kan det være i
skal checke jeres ledningsnet igennem. Det kan jo være der er en dårlig
ledning der gør strømen til at drive gnsiten ikke er kraftig nok.
Hvis det er en motor med 4 kaburatorer, kan det være de er snavsede, og skal
renses/efterses. Det kan måske være filteret i tanken der gør bensinflowet
ikke er godt nok til alle cylindre får nok at leve af.

/Bo

Fra : Armand

Dato : 13-07-04 19:55

Lars Hessellund <Hessellund_fjerndette_@c.dk> skrev i en
> [...]
> inderste?), hvis jeg ikke kører med fuld choker (dvs. omkring 3k
> omdrejninger) går den ud igen... Men så snart jeg har kørt bare 100 meter

Prøv med en elementær tømning af kaburatorernes svømmerhuse!

Choker-ventilerne suger dybest i svømmerhuset og er der vand i bunden kan en
eller flere karbunaders chokerfunktioner hæmmes deraf!

--
Armand.

Fra : Lars Hessellund

Dato : 17-07-04 17:20

Postede forkert i første omgang - forsøger igen..

> [...]
en
> eller flere karbunaders chokerfunktioner hæmmes deraf!

Tror du måske kan have ret i at det er snavsede kaburatorere, men det kræver
vist en lørdag med godt vejr før jeg finder ud af det, har ikke noget
værksted...
Tak for forslaget, melder tilbage når det er forsøgt...
Mvh.

Fra : Armand

Dato : 17-07-04 20:40

> [...]
kræver
> vist en lørdag med godt vejr før jeg finder ud af det, har ikke noget

Nej, nej!
Spar dig for alt arbejdet og nøjes (i første omgang?) med at tømme
svømmerhusene ved brug af den skrue der sidder siden-ind aller nederst på
det enkelte svømmerhus og som virker som en bund-ventil!
Ud over en given afmontering af sidekåbe(?) er der højest fem minutters
arbejde deri :-|

--
Armand.

Fra : LCH

Dato : 22-07-04 16:06

> [...]
> det enkelte svømmerhus og som virker som en bund-ventil!
> Ud over en given afmontering af sidekåbe(?) er der højest fem minutters

Nu har jeg tømt svømmehusene og benzinen der rendte ud var helt fri for
snavs - men det virkede ikke...
Må vist se om jeg kan finde en super-skruer der kan se hvad fejlen er...
mvh.
Lars

Fra : Armand

Dato : 23-07-04 18:49

LCH <NOREPLY@NOREPLY.COM> skrev i en

> Nu har jeg tømt svømmehusene og benzinen der rendte ud var helt fri for
> snavs - men det virkede ikke...

Trin to:
Er der ikke en "PRI" position på din bensinhane, og står motorcyklen normalt
parkeret på sidestøttebenet?
Prøv at parkere den på central-benet for natten, og/eller sæt dig på den og
hold den balanceret/lodret mens du åbner får bensinhanen (á: PRI) og tæller
til 50 inden at du starter om morgenen!
Prøv dét, og lad os tage fat om problemet derfra hvis det hjalp!

--
Armand.

Fra : LCH

Dato : 01-08-04 10:36

Hvis der stadig er nogen der følger tråden...
Jeg fandt problemet, det var min kaburator der i de to venstre spjælde ikke
åbnede lige meget for luftindtag.

Mvh.
Lars Hessellund

Fra : Armand

Dato : 01-08-04 15:17

> Hvis der stadig er nogen der følger tråden...
> Jeg fandt problemet, det var min kaburator der i de to venstre spjælde
> ikke åbnede lige meget for luftindtag.

Rart med lidt feed-back - Det er alt for sjældent at man hører hvorledes
dette og hint problem belv løst!!

Taler du om de cylindriske "glide" eller de (mønt-)runde vippe -spjæld??

--
Armand.

Fra : LCH

Dato : 02-08-04 20:02

> LCH <NOREPLY@NOREPLY.COM> skrev i en
>
> Rart med lidt feed-back - Det er alt for sjældent at man hører hvorledes
> dette og hint problem belv løst!!
>
> Taler du om de cylindriske "glide" eller de (mønt-)runde vippe -spjæld??
Det er de runde vippe-spjæld, der ikke åbnede lige meget i de to venstre
kaburatorere, det drejede sig om 1/5 mm der kun kunne ses når man holdt
kaburatoren op mod lyset og så godt efter, sjovt at så lille en forskel kan
give så store problemer...
Mvh.

Lars Hessellund