Fuckin Helligt....
Fra : Palle

Dato : 12-07-04 10:01

Jeg kører ikke på mc når jeg har drukket, jeg kører heller ikke i bil når
jeg er bagstiv. Men, jeg skal sgu godt nok heller ikke sidde og skrige op
om hvor forfærdeligt det er, at 33 mc'ister er blevet knaldet for at være
bagstive.

Puds lige jeres glorie ... Hvor mange af jer kørte for hurtigt på vej hjem
?

Stop jeres tudefjæs, æd en kiks.... og, vær' glade for det ikke var jeres
pap de tog.

Palle - Daytona

Fra : S.G

Dato : 12-07-04 10:04

Essensen er vel at man ikke skal tude efter man har smagt skattefar! Man
smager jo kun hvis man bryder loven
Dvs man skal anerkender den straf man nu engang får, netop fordi man har
brudt sig imod loven og IKKE tude op over at det ose bare var fordi osv osv

Fra : Ronni

Dato : 12-07-04 10:27

S.G wrote:

> [...]
> brudt sig imod loven og IKKE tude op over at det ose bare var fordi osv osv

Joh, men hvis man nu troede man ikke brød nogen lov? Tror du så det er
særlig fedt at sidde og læse på DFMC at man var stangstiv og bare skal
aflevere kørekortet?

Verden er ikke helt så sort/hvid som du antyder der - går du også ind for
satellitovervågning af hastigheden på vejene? Så bliver man jo kun
straffet hvis man har brudt loven?

//Ronni

Fra : Søren

Dato : 12-07-04 10:37

Korrekt

Og hvorfor har folk noget i mod jeg sætter overvågningskameraer op i deres
soveværelser ? Hvis de ikke gør noget ulovligt kan de jo være ligeglade

Fra : S.G

Dato : 12-07-04 11:03

> [...]
>
> Joh, men hvis man nu troede man ikke brød nogen lov? Tror du så det er
> særlig fedt at sidde og læse på DFMC at man var stangstiv og bare skal

Tro er jo fuldstændig ligegyldigt. Enhver er herre over sine egne handlinger
og osse over den mængde alkohol man indtager. Så har intet til overs for dem
der har fået bøder. Det er kun godt, sq bedre end de laver færdselsuheld
hvor uskyldige er indblandet (ikke at jeg siger det sker, men chancen er
større)

Fra : Palle

Dato : 12-07-04 11:08

> Tro er jo fuldstændig ligegyldigt. Enhver er herre over sine egne handlinger
> og osse over den mængde alkohol man indtager.

FINT...Tak....så lad være med at tude over det !!! Kan du og jeg ikke være
ligeglade med de fjolser der fik taget deres kort ???

Jeg dømmer heller ikke den idiot der blæser forbi mig med 250 km/t, med
risiko for mit liv og legmed.
Så stop dog hykleriet, og vær' glad for at vi har kortet endnu.

Palle

Fra : Palle

Dato : 12-07-04 11:15

> S.G wrote:

Ja, S.G ... det er ikke dig personligt jeg mener .... men, alle
moralisterne.

Palle

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 12-07-04 10:46

hansenpallefjerndette@yahoo.com (Palle ) writes:

> [...]
> når jeg er bagstiv. Men, jeg skal sgu godt nok heller ikke sidde og
> skrige op om hvor forfærdeligt det er, at 33 mc'ister er blevet

Hvorfor ikke? Måske kunne det have været dig en af dem kørte ind i
fordi han ikke havde hurtig nok reaktionsevne til at bremse når du
kørte foran og bremsede for et eller andet.

> Puds lige jeres glorie ... Hvor mange af jer kørte for hurtigt på vej
> hjem ?

Det er muligt at jeg kørte lidt for hurtigt enkelte steder, men langt
fra i et omfang der berettiger til at jeg skulle miste mit kørekort.

Hvis vi nu antager at straffen står nogenlunde mål med forbrydelsen,
så synes jeg ikke man er hellig hvis man synes det er ufedt at folk
kører spritkørsel og samtidig selv kommer til at køre 20% for hurtigt
på en utrafikkeret vej en søndag eftermiddag.

.... men jeg tror i høj grad også det ligger i den opdragelse min
generation har fået i forbindelse med spritkørsel. Ser man på den
generation der er 30-40 år ældre, så har de vist generelt en noget
mere afslappet holdning til sagen end de fleste i min generation. Det
er i hvert fald min oplevelse af tingene.

> Stop jeres tudefjæs, æd en kiks.... og, vær' glade for det ikke var
> jeres pap de tog.

Det er jeg skam også, men jeg vidste jo godt at jeg ikke gad vente til
søndag aften med at køre hjem, så jeg holdt også lidt igen med
drikkevarerne lørdag aften. Det var der tydeligvis flere der burde
have gjort.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 12-07-04 11:02

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> [...]

> søndag aften med at køre hjem, så jeg holdt også lidt igen med
> drikkevarerne lørdag aften. Det var der tydeligvis flere der burde

Jeg har et fast princip om at jeg stopper med at drikke alkohol kl 2200
dagen før jeg skal køre hjem fra træffet - jeg er vel og mærke heller ikke
så stangbacardistiv på det tidspunkt alligevel som regel fordi jeg har
givet den gas dagen før og sjovt nok er det ikke fedt at drikke to dage i
træk i min alder (35)

Jens

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 12-07-04 12:56

Palle wrote:
> [...]
> knaldet for at være bagstive.
>
> Puds lige jeres glorie ... Hvor mange af jer kørte for hurtigt på vej

Forskellen mellem at køre for hurtigt, og køre med for meget alkohol i
blodet er jo så bare lige den, at de der ikke har alkohol i blodet kan
vurdere og reagere efter evner - det kan de med en pivert i blodet ikke!
Efter min mening kunne man lige så godt tage et bind for øjnene og sætte sig
ud på / i sin mc eller bil og give gas, som at køre med for meget alkohol i
blodet.

Spritbilister / -motorcykelister er mennesker, der har for slap en rygrad
til at kunne sige nej til den sidste øl, inden de skal på vejene. Kujoner og
egoister er, hvad de er!

> Stop jeres tudefjæs, æd en kiks.... og, vær' glade for det ikke var
> jeres pap de tog.

Hmm... Sikke dog et angreb at komme med.
Stop dit tudefjæs, flyt til Danmark... Og betal den afgift vi andre må døje
med for at køre rundt på noget dyrt legetøj mellem sutter og fartsyndere.
(Spøg til side!) LOL

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : Palle

Dato : 12-07-04 13:10

> Stop dit tudefjæs, flyt til Danmark... Og betal den afgift vi andre må døje
> med for at køre rundt på noget dyrt legetøj mellem sutter og fartsyndere.
> (Spøg til side!) LOL

Hehehe... nu er jeg jo ikke flyttet til sverige for at købe en billig mc.
Rent faktisk kan jeg ikke bo i dk med min kæreste... Men, sverige er fint
nok til mig...

Palle

Fra : Hekto

Dato : 12-07-04 13:22

Psycho Cowboy wrote:
> [...]
> blodet er jo så bare lige den, at de der ikke har alkohol i blodet kan
> vurdere og reagere efter evner - det kan de med en pivert i blodet ikke!

Den holder ikke en meter!
Hvis alle kørte efter evner, og ikke hvad de troede de evnede, skete der
nok ikke så mange uheld/eneulykker.

Eneste forskel er at man kan lade være med at køre hurtigt, og ikke gør
det hele tiden, hvorimod branderten følger med hele vejen, uanset hastighed.

> Efter min mening kunne man lige så godt tage et bind for øjnene og sætte sig
> ud på / i sin mc eller bil og give gas, som at køre med for meget alkohol i
> blodet.

Ja, der er ikke den store forskel.

> Spritbilister / -motorcykelister er mennesker, der har for slap en rygrad
> til at kunne sige nej til den sidste øl, inden de skal på vejene. Kujoner og
> egoister er, hvad de er!

Der findes altså også adrenalin-junkier! Den kan ikke sige nej til at
lade speedometeret løbe ud!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 12-07-04 17:07

Hekto wrote:

> SNIP... Om forskellen mellem at køre med og uden alkohol.

Jeg tror nu nok, du forstår hvad jeg mener...
Det er hverken kløgtigt eller lovligt at køre for stærkt, men muligheden for
at vende situationen i hovedet (og måske for svar tilbage fra
samvittigheden) er nu engang ufatteligt meget nemmere i ædru tilstand, end
hvis en pivert sprut har sat sig i hovedet.
At køre for stærkt er meget dumt - at køre med for meget alkohol i blodet er
mindst ligeså dumt + man ikke har mulighed for at gennemskue det.
Det er ingen sammenligning, men blot en kendsgerning at begge dele er dumt,
man ved det bare ikke i den ene situation.

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 12-07-04 17:27

Palle wrote:
> [...]
> hjem ?
>
> Stop jeres tudefjæs, æd en kiks.... og, vær' glade for det ikke var

So true...