Uhreskov wrote:
> Tak for linket, det er s*u ikke nemt at overskue...
Nej, men der er en *tygget* version i form af et langt indlæg, jeg skrev
herinde i maj eller tidligt i juni måned - prøv at søge i de gamle indlæg
på Euro2, Færdselsstyrelsen og mit navn i Google Grupper el.lign. (Jeg har
ikke adgang til indlægget herfra).
> Men jeg må rode lidt i det, og se om jeg kan finde ud af hvordan det hænger
> sammen
Siden jeg skrev det, har Færdselsstyrelsen - iflg. en artikel om samme
emne i indeværende nummer af MCTC's Touring Nyt, 5/2004 - forlænget
fristen fra 1. juli i år til 30. juni 2005. Men kun fristen til at få
indregistreret mc'er, der er importeret før 1. april i år og ikke
overholder Euro2-normen, aldrig har været indregistreret før og som ikke
har været brugt til demo- eller banekørsel i et ikke ubetydeligt,
dokumenterbart omfang. Typisk mc'er købt herhjemme uden at der er betalt
afgift for dem og stort set ikke brugt, eller i udlandet uden at være
blevet indregistreret der.
Det er muligvis der, din dato - 1. juli 2005 - kommer ind i billedet, men
det afhænger altså af cyklens historie, om den dato har betydning for at
registrere mc'en i DK
Hovedreglen vedr. krav til et køretøjs udstødningsemission er fortsat: Et
køretøj skal ved registrering herhjemme overholde de emissionskrav, der
var/er gældende i DK, på det tidspunkt, køretøjet blev registreret første
gang, uanset hvor i verden det så skete. Og hvad enten det er brugt eller
fabriksnyt ved registrering i DK.
Og så skal der naturligvis foreligge en standard- eller
enkelttypegodkendelse, der omfatter netop den stelnummerserie, køretøje
indgår i, hvis ikke køretøjet har været indregistreret i EU tilstrækkelig
længe til automatisk at være godkendt ad den vej
Håber det hjælper dig videre - hvad går dit projekt iøvrigt ud på?
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK