Lægeatest ??
Fra : A&L

Dato : 10-07-04 08:03

Hej NG
Er der nogen her der ved, om man skal stille med lægeatest, når man skal
erhverve MC kort?
Jeg har en kammerat der skal til at tage MC kort nu, han har haft kørekort
til bil i en del år.
Jeg mener ikke, jeg skulle afleverer lægeatest, da jeg tog mit MC kørekort
for et par år siden. Det kan være lavet eller jeg husker forkert.
Kørelæren siger at man skal.
Rigspolitiets bekendgørelse om indstilling til til køreprøve siger, at hvis
man ikke har kørekort skal man.
Det er ikke noget problem at få en lægeatest hvis det er nødvendigt, den
koster bare 300 kr.

Hilsen Allan

Fra : Dan Jørgensen

Dato : 10-07-04 08:23

> [...]
> Jeg mener ikke, jeg skulle afleverer lægeatest, da jeg tog mit MC kørekort
> for et par år siden. Det kan være lavet eller jeg husker forkert.

Hej Allan,
Nogle skal.
Politiets database over gamle lægeattester blev delvis ødelagt for nogle år
siden ifm. et database nedbrud.
Man skal ringe og høre, om de vil have en ny.
Jeg skulle heller ikke (bil 1988 - mc 2003).
vh Dan

Fra : Anna

Dato : 10-07-04 08:32

A&L <holtz@privatSLETDETTE.dk> wrote:

> [...]
> man ikke har kørekort skal man.
> Det er ikke noget problem at få en lægeatest hvis det er nødvendigt, den

Ja det skal man Jeg har lige selv været det igennem, på trods af at
jeg har haft bilkørekort i 10 år. Da lægerne af og til har ventetid på
attester er det en god ide at få en tid inden han starter på at tage
kørerkortet eller som minimum samtidig med at han starter, da attesten
skal foreligge før han kan blive tilmeldt sin teoriprøve.

mvh
Anna
--
iChat/AOL/ICQ: annabassand (AOL/AIM handle)

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-04 08:39

A&L wrote:
> [...]
> at hvis man ikke har kørekort skal man.
> Det er ikke noget problem at få en lægeatest hvis det er nødvendigt,

Jeg skulle ikke. Tog bil-kørekort i '94 og mc-kort i 2002...

--
M V H

Peter Jakobsen
KAWASAKI ZX12R '01
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join BOINC now !!!

Fra : Pingvinen

Dato : 10-07-04 09:15

Peter Jakobsen skrev:

> Jeg skulle ikke. Tog bil-kørekort i '94 og mc-kort i 2002...

har lige fået pappet og man skal have en lægeattest og den må ikke være
ældre ind 3 mdr tror jeg nok det er hvis man har en i forvejen. er det
ikke lidt latterligt at når man har bil kort og har kørt bil i 10 år at
man så skal af med en igen. bare skjulte skatter..

Henrik

Fra : Kim

Dato : 10-07-04 09:40

"Pingvinen" <pingvinen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke lidt latterligt at når man har bil kort og har kørt bil i 10 år at
> man så skal af med en igen. bare skjulte skatter..

Skjulte skatter til Lægehuset?!

Kim

Fra : Jesper

Dato : 10-07-04 10:13

"Peter Jakobsen" <pjakob--slet-dette--(snabela)teliamail punktum dk> skrev i
en meddelelse news:40ef9d13$0$12553$d40e179e@nntp03.dk.telia.net...

> Jeg skulle ikke. Tog bil-kørekort i '94 og mc-kort i 2002...

Heller ikke jeg... Bil i 1994 og mc i 2004.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 10-07-04 12:32

"Jesper" <mail@mail.com> wrote in message
> "Peter Jakobsen" <pjakob--slet-dette--(snabela)teliamail
> punktum dk> skrev i en meddelelse

> Heller ikke jeg... Bil i 1994 og mc i 2004.

Ej heller jeg, bil 97, mc 98.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der

Fra : Benny Sørensen

Dato : 10-07-04 17:37

A&L <holtz@privatSLETDETTE.dk> skrev:
>Hej NG
> [...]

Der må da være nogle "skudsikre" regler??
Jeg tog kørekort til bil i 1980 og til mc i 2002, mener bestemt
ikke jeg skulle have lavet ny lægeattest.
Men min datter tog traktorkørekort i 2000, hvor hun fik lavet
lægeattest, hun tog bilkørekort i 2002 (er ikke helt sikker på om
hun igen fik lavet lægeattest) Men lige nu er hun ved at tage
trailerkørekort og sørme om hun ikke igen er blevet bedt om
lægeattest.
Kan måske ikke lige helt se logikken.
Mvh.
--
Lisbeth Sejberg

Fra : Michael H

Dato : 10-07-04 23:57

"Benny Sørensen (slet 1C4L7)" <fennec@1C4L7post5.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:10894775900.785515281300814@dtext.news.tele.dk...

Jeg tog til MC i 2004 og skulle (Bil i 98) en jeg tog kørekort med skulle
også selvom han lige havde taget til bil, ugen inden. Nye regler havde vores
kørelære fået at vide. Det værste er at lægerene selv kan bestemme prisen på
lægeerklæringen.... På vores hold var der en forske fra den dyreste til den
billigste 100 kr i forskel!!!

Fra : Jan

Dato : 11-07-04 05:59

> Der må da være nogle "skudsikre" regler??

Jeg kan ikke rigtig huske om jeg fik en dengang LoL
Men ved erhvervelse af kørekort/certifikater til kørende arbejdsredskab skal
man fremvise en lægeattest der ikke er over 3 mdr gammel hvis det sidste
kørekort man har erhvervet er mere end 5 år gammelt og der dengang blev
fremlagt lægeattest (mc kørekort undtaget d.v.s at en lægeattest ifb med
mckørekort ikke kunne bruges) hvis man havde erhvervet kørekort indenfor 5
år skulle man aflevere en tro & love blanket.

Det er ikke så mærkeligt at der skal fremvises lægeattest, i mine øjne, hvis
det er over 5 år siden, man kan være kommet ud for meget helbreds mæssigt i
så lang en periode, f.eks. sukkersyge, synsnedsættelse, mistede lemmer eller
sygdomme der kan medfører blackout, forestil jer sådan en få kørekort til et
køretøj og du møder ham på gaden.

Fra : Bjarnep

Dato : 11-07-04 06:48

"A&L" <holtz@privatSLETDETTE.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
> Er der nogen her der ved, om man skal stille med lægeatest, når man skal
> erhverve MC kort?
snip
> [...]
hvis
> man ikke har kørekort skal man.
> Det er ikke noget problem at få en lægeatest hvis det er nødvendigt, den

Se Dan Jørgensen's rigtige svar i denne tråd, der er kun én ting at gøre:
ring til Politiets kørekort kontor og forhør om der skal medbringes
lægeattest
Kørekort til bil 1966 MC kort 2003 og skulle IKKE have lægeattest
BjarneP

Fra : Lasse

Dato : 13-07-04 18:42

"A&L" <holtz@privatSLETDETTE.dk> wrote in message news:<40ef93a0$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> man ikke har kørekort skal man.
> Det er ikke noget problem at få en lægeatest hvis det er nødvendigt, den

Hej Allan

Jeg har lige taget kørekort til mc. Og der skulle alle på holdet komme
med en lægeatest. Så Jeg tror at det er nødvendigt desværre..

Med venlig Hilsen
Lasse