|
| Honda hjælp Fra : Aragorn24@webspeed.d~ |
Dato : 09-07-04 21:40 |
|
Honda VF400F fra 85. (billeder kommer snart)
Nogen der har mc revyen fra 85 som kan maile mig info om den?
Jeg vil tjecke bremserne på den, men det er en type jeg aldrig har set før,
det ligner en lykket med ventileret skive bremse, aldrig set før. Jeg havde
en CB400 engang, der var een der sende mig et link til en side med "haynes
bøger" eller hondas egne bøger, som kunne downloades som pdf fil. Nogen der
har en ide til hvad siden hedder?
Det virker som en utrolig letkørt og en dejlig maskine, noget jeg skal være
opmærksom på?`
mvh
Dennis
| |
Richard (09-07-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 09-07-04 21:49 |
|
Aragorn24@webspeed.dk wrote:
> Honda VF400F fra 85. (billeder kommer snart)
>
> Nogen der har mc revyen fra 85 som kan maile mig info om den?
Ellers ligger der nogle specs, test, links til VF400-sites mv. på
www.honda-v4.com under Modellinfo, VF400F - og du træffer også et par
nordiske VF400-ejere i V4 Forum ...
> Jeg vil tjecke bremserne på den, men det er en type jeg aldrig har set før,
> det ligner en lykket med ventileret skive bremse, aldrig set før. Jeg havde
> en CB400 engang, der var een der sende mig et link til en side med "haynes
> bøger" eller hondas egne bøger, som kunne downloades som pdf fil. Nogen der
> har en ide til hvad siden hedder?
.... men desværre ingen service manual, så finder du den vil jeg også
gerne vide det
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
| |
Michael Rasmussen (10-07-2004)
| Kommentar Fra : Michael Rasmussen |
Dato : 10-07-04 14:23 |
|
"Aragorn24@webspeed.dk" <aragorn24@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:40ef0273$0$198$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Honda VF400F fra 85. (billeder kommer snart)
>
> Nogen der har mc revyen fra 85 som kan maile mig info om den?
Har lagt info her:
http://www.taif.frac.dk/MC%20revy%2085%20Honda%20VF%20400%20F.jpg
Håber det virker.
/Michael
| |
Aragorn24@webspeed.d~ (10-07-2004)
| Kommentar Fra : Aragorn24@webspeed.d~ |
Dato : 10-07-04 14:51 |
|
1000 TAK
Nogen der der har oversigt over hvordan man skiller bremserne ad? jeg er
typen der vil være HELT sikker før jeg går i gang, da det er ret vigrigt
hvad man har gang i, da man skal ud og køre 180km/t i sving med maskinen
senere
Dennis i hans Reddevil!
"Michael Rasmussen" <micras19@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40efedc2$0$224$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Aragorn24@webspeed.dk" <aragorn24@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> news:40ef0273$0$198$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Honda VF400F fra 85. (billeder kommer snart)
> >
> > Nogen der har mc revyen fra 85 som kan maile mig info om den?
> Har lagt info her:
> http://www.taif.frac.dk/MC%20revy%2085%20Honda%20VF%20400%20F.jpg
> Håber det virker.
>
> /Michael
>
>
| |
Armand (10-07-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 10-07-04 17:12 |
|
Aragorn24@webspeed.dk <aragorn24@webspeed.dk> skrev i en
news:40ef0273$0$198$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Honda VF400F fra 85. (billeder kommer snart)
>
> Nogen der har mc revyen fra 85 som kan maile mig info om den?
>
> Jeg vil tjecke bremserne på den, men det er en type jeg aldrig har set
før,
> det ligner en lykket med ventileret skive bremse, aldrig set før. Jeg
havde
> en CB400 engang, der var een der sende mig et link til en side med "haynes
> bøger" eller hondas egne bøger, som kunne downloades som pdf fil. Nogen
der
> har en ide til hvad siden hedder?
Hondas indelukkede støbejerns skiver er også monteret på CBX550 og vistnok
også CBX650, hvis du finder bedre mulighed for manualer til dem!
Selvom der ikke er meget plads inde i navet (specielt på de større modeller
der har to skiver) er det ikke umuligt at skille fra hinanden og se sig ud
af - Princippet er at skiven har fat i navet udvendigt og at caliberen
sidder monteret ind mod akslen
> Det virker som en utrolig letkørt og en dejlig maskine, noget jeg skal
være
> opmærksom på?`
Varm motoren op med tomgangsomdrejninger og lad den ikke køre meget mere end
et par tusinde RPM før den er driftsvarm. Og eftersom den ikke længere en
ny, så spar den for topomdrejninger :-|
--
Armand.
| |
Richard (10-07-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 10-07-04 19:02 |
|
Armand wrote:
> Hondas indelukkede støbejerns skiver er også monteret på CBX550 og vistnok
> også CBX650, hvis du finder bedre mulighed for manualer til dem!
Og den trebenede MVX250? -
> Varm motoren op med tomgangsomdrejninger og lad den ikke køre meget mere end
> et par tusinde RPM før den er driftsvarm.
Tror du, motoren får olie nok ved så lave omdrejninger, når olien er kold?
- mon ikke 4-6 kRPM er sundere for den, indtil motoren er kørt
driftsvarm, dvs efter de første 12-15 km fra kold tilstand? Det ville være
mit udgangspunkt
--
Richard Pade, Soregnfri, DK
| |
Armand (11-07-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 11-07-04 12:21 |
|
Richard <rpaderichard@netscape.net> skrev i en
news:ccpav7$15p$1@abbeden.bunk.cc...
> Armand wrote:
>
> > Varm motoren op med tomgangsomdrejninger og lad den ikke køre meget mere
> > end et par tusinde RPM før den er driftsvarm.
>
> Tror du, motoren får olie nok ved så lave omdrejninger, når olien er kold?
Kold olie er tykkere olie, og er derfor langt mindre ømtfindtlig overfor
nedslidte tolerencer i oliepumpe og smøresystem. Derved er der større
sikkerhed for ordentlig olietryk ved kold motor!
Om motoren får olie nok ved opstart, drejer sig om hvorvidt at al olie i
smørekredsløbet er løbet tilbage forbi pumpen og i sumpen, hvorefter at det
er kritisk svært for en given tørlagt pumpe at suge olie an (olien tætner i
vid udstrækning for de nødvendige hhv givne tolerencer, hvor luft blot fiser
igennem), ligesom fyldningen af smøresystemet alene kan tage kritiske
øjeblikke hvor hovedlejerne ikke tryksmøres. Men så snart at motoren er
startet og olielampen slukket bør man kunne stole på at der er
tilstrækkeligt med smøring i systemet!
> - mon ikke 4-6 kRPM er sundere for den, indtil motoren er kørt
> driftsvarm, dvs efter de første 12-15 km fra kold tilstand? Det ville være
> mit udgangspunkt
Nu er den lille 400'er jo højtløbende i omdrejninger, og jég er den der
tidligere
har opfordret til at anskue omdrejningstællerens område under redline som
0-100%, så "et par tusinde rpm" er måske nok rigeligt lavt sat - Det er også
en fejl at sej-slæbe med kold motor!
Op til ca. 1/3 (33%) RPM skulle være praktisk anvendeligt i trafikken
hvorimod dine "op til 6kRPM" nærmer sig 50%, hvilket jeg regner for at være
i overkanten lige fra koldstart af.
33%RPM er omkring 60 km/t i topgear og skulle derfor række for de flestes
varmkørsels-periode.
Selvom der ikke forlyder de samme skrækhistorier om 400'eren, som for de
øvrige VF'ere, ér det en ældre pumpet motor, som man gør bedst i at behandle
absolut optimalt omkring kold-start og -kørsel - VF400 er ikke(!) modellen
for den der bor lige ud til en motorvejspåkørsel :-|
--
Armand.
| |
Richard (11-07-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 11-07-04 15:10 |
|
Armand wrote:
>> > Varm motoren op med tomgangsomdrejninger og lad den ikke køre meget mere
>> > end et par tusinde RPM før den er driftsvarm.
>>
>> Tror du, motoren får olie nok ved så lave omdrejninger, når olien er kold?
> Kold olie er tykkere olie, og er derfor langt mindre ømtfindtlig overfor
> nedslidte tolerencer i oliepumpe og smøresystem. Derved er der større
> sikkerhed for ordentlig olietryk ved kold motor!
Hm, et er opbygningen af tryk, et andet at der er olie tilstede i de
fjerneste og snævreste kroge. Det er min bekymring...
> Men så snart at motoren er
> startet og olielampen slukket bør man kunne stole på at der er
> tilstrækkeligt med smøring i systemet!
Tjah, tryk...
...selv moderne oliepumper flytter vel mærkbart mindre olie ved selv høj
tomgang end ved bare 33-40 pct af RPm ved rødt felt IMHO. Men hvornår det
er nok, kan selvfølgelig diskuteres
>> - mon ikke 4-6 kRPM er sundere for den, indtil motoren er kørt
>> driftsvarm, dvs efter de første 12-15 km fra kold tilstand? Det ville være
>> mit udgangspunkt
> Nu er den lille 400'er jo højtløbende i omdrejninger, og jég er den der
> tidligere
> har opfordret til at anskue omdrejningstællerens område under redline som
> 0-100%, så "et par tusinde rpm" er måske nok rigeligt lavt sat - Det er også
> en fejl at sej-slæbe med kold motor!
Enig, hellere *lidt* flere omdrejninger med lavere belastning...
> Op til ca. 1/3 (33%) RPM skulle være praktisk anvendeligt i trafikken
> hvorimod dine "op til 6kRPM" nærmer sig 50%, hvilket jeg regner for at være
> i overkanten lige fra koldstart af.
...det ville jeg nu ikke synes...
> 33%RPM er omkring 60 km/t i topgear og skulle derfor række for de flestes
> varmkørsels-periode.
...men topgear endsige 5' på en 6gears må være bandlyst ved så lave
omdrejninger (33pct), så længe motoren er kold IMHO! Motoren trækker da
unødigt hårdt; men det kan man som regel mærke på motorens lyd/træk - evt.
sammenholdt med gashåndtagets stilling - og derfor naturligt holde sig i
et lavere gear med lidt højere RPM (inden for de ca 50 pct forstås
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Armand (11-07-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 11-07-04 22:40 |
|
Richard <rpaderichard@netscape.net> skrev i en
news:ccrhnq$tbj$1@abbeden.bunk.cc...
> Armand wrote:
>
> >> > Varm motoren op med tomgangsomdrejninger og lad den ikke køre meget
> >> > mere end et par tusinde RPM før den er driftsvarm.
> >>
> >> Tror du, motoren får olie nok ved så lave omdrejninger, når olien er
kold?
>
> > Kold olie er tykkere olie, og er derfor langt mindre ømtfindtlig overfor
> > nedslidte tolerencer i oliepumpe og smøresystem. Derved er der større
> > sikkerhed for ordentlig olietryk ved kold motor!
>
> Hm, et er opbygningen af tryk, et andet at der er olie tilstede i de
> fjerneste og snævreste kroge. Det er min bekymring...
Luft holder ikke modtryk derved at det istedet fiser igennem "tørre"
pasninger, men da dét er hurtigt overstået så regn blot med at når
olielampen slukker er der tryk på og dermed olie i hele systemet :-|
> > Men så snart at motoren er
> > startet og olielampen slukket bør man kunne stole på at der er
> > tilstrækkeligt med smøring i systemet!
>
> Tjah, tryk...
> ..selv moderne oliepumper flytter vel mærkbart mindre olie ved selv høj
> tomgang end ved bare 33-40 pct af RPm ved rødt felt IMHO. Men hvornår det
> er nok, kan selvfølgelig diskuteres
Så længe at olielampen ikke lyser er forsyningen tilstrækkelig til at
opretholde trykket, og dét er det væsentligste eftersom at det eneste
hovedlejerne behøver er tryk! Det er først ved større bealstning (á
omdrejninger) at olien tillige gavner ved at transportere varme væk!
Ved forsigtige omdrejninger efter koldstart vil der således primært være
behov for trykket alene
> > Op til ca. 1/3 (33%) RPM skulle være praktisk anvendeligt i trafikken
> > 33%RPM er omkring 60 km/t i topgear og skulle derfor række for de
flestes
> > varmkørsels-periode.
>
> ..men topgear endsige 5' på en 6gears må være bandlyst ved så lave
> omdrejninger (33pct), så længe motoren er kold IMHO! Motoren trækker da
> unødigt hårdt; men det kan man som regel mærke på motorens lyd/træk
Jeg har haft en VF400 i hænderne med videre salg for øje, og selvom det er
længe siden husker jeg ikke den som specielt svagt-trækkende i bunden, og de
33% (á ca. 4.000 rpm rækker vel ligeså fint som forsigtig varmkørsel på den
som på alle andre :-/
--
Armand.
| |
Gert Bo thorgersen (12-07-2004)
| Kommentar Fra : Gert Bo thorgersen |
Dato : 12-07-04 01:21 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:ccsc0q$2uhs$1@news.cybercity.dk...
>
> Richard <rpaderichard@netscape.net> skrev i en
> news:ccrhnq$tbj$1@abbeden.bunk.cc...
> > Armand wrote:
> >
> > >> > Varm motoren op med tomgangsomdrejninger og lad den ikke køre meget
> > >> > mere end et par tusinde RPM før den er driftsvarm.
> > >>
> > >> Tror du, motoren får olie nok ved så lave omdrejninger, når olien er
> kold?
> >
> > > Kold olie er tykkere olie, og er derfor langt mindre ømtfindtlig
overfor
> > > nedslidte tolerencer i oliepumpe og smøresystem. Derved er der større
> > > sikkerhed for ordentlig olietryk ved kold motor!
> >
> > Hm, et er opbygningen af tryk, et andet at der er olie tilstede i de
> > fjerneste og snævreste kroge. Det er min bekymring...
>
> Luft holder ikke modtryk derved at det istedet fiser igennem "tørre"
> pasninger, men da dét er hurtigt overstået så regn blot med at når
> olielampen slukker er der tryk på og dermed olie i hele systemet :-|
>
> > > Men så snart at motoren er
> > > startet og olielampen slukket bør man kunne stole på at der er
> > > tilstrækkeligt med smøring i systemet!
> >
> > Tjah, tryk...
> > ..selv moderne oliepumper flytter vel mærkbart mindre olie ved selv høj
> > tomgang end ved bare 33-40 pct af RPm ved rødt felt IMHO. Men hvornår
det
> > er nok, kan selvfølgelig diskuteres
>
> Så længe at olielampen ikke lyser er forsyningen tilstrækkelig til at
> opretholde trykket, og dét er det væsentligste eftersom at det eneste
> hovedlejerne behøver er tryk! Det er først ved større bealstning (á
> omdrejninger) at olien tillige gavner ved at transportere varme væk!
> Ved forsigtige omdrejninger efter koldstart vil der således primært være
> behov for trykket alene
>
> > > Op til ca. 1/3 (33%) RPM skulle være praktisk anvendeligt i trafikken
> > > 33%RPM er omkring 60 km/t i topgear og skulle derfor række for de
> flestes
> > > varmkørsels-periode.
> >
> > ..men topgear endsige 5' på en 6gears må være bandlyst ved så lave
> > omdrejninger (33pct), så længe motoren er kold IMHO! Motoren trækker da
> > unødigt hårdt; men det kan man som regel mærke på motorens lyd/træk
>
> Jeg har haft en VF400 i hænderne med videre salg for øje, og selvom det er
> længe siden husker jeg ikke den som specielt svagt-trækkende i bunden, og
de
> 33% (á ca. 4.000 rpm rækker vel ligeså fint som forsigtig varmkørsel på
den
> som på alle andre :-/
>
> --
> Armand.
>
Selv om olielampen ikke lyser er man nu ikke altid sikker oliearbejdet er
godt nok; som der står i alle bøger, når olielampen lyser har det allerede
været for sent.
Og da Castrol for en 5 - 6 år siden lokkede mig til at brugen en anden olie
i min BMW R100 resulterede det jo allerede efter kun 7 - 10 km på motorvejen
med 120 km/tim. i bankende motor pga. vredne plejstangslejepander, og dette
uden nogen forudgående lysning rødt fra olietrykslampen.
Og samtidig skrev man jo om de gamle 2 cylindre Honda 450 ere (dem med
vridnings "fjedre" for ventilerne) fra 60érne at det to 90 sek. før der kom
olie til knastakslen efterstart af motoren; og olielampen er jo holdt op med
at lyse før disse 90 sek.
Oliebæreevnen for kold olie er jo enorm kontra for varm olie, f.eks. 300 ved
10 C kontra 14,5 ved 100 C i Centistokes, kinematisk viskositet. Og vi har
jo olietryksregulering for at udligne dette så vi ikke får for stor
olietryk/olietryksmodstand ved kold motor.
Mvh. Gert Thorgersen.
| |
Richard (10-07-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 10-07-04 20:47 |
|
Armand wrote:
> Hondas indelukkede støbejerns skiver er også monteret på CBX550 og vistnok
> også CBX650, hvis du finder bedre mulighed for manualer til dem!
Tilbage på pc'en med links-samlingen:
Italiensk for begyndere - CBX400 & 550, se afsnit 15:
<digilander.libero.it/ierovante/cbx/man/manuale00.htm>
Evt. til andre andre fra Moto Matsuo, Brasil:
< www.motomatsuo.com.br/home1.htm>
<kan ikke se om det er fiche eller manualer, PDF-fremviseren er i udu)
Disse og andre manual-links stammer fra:
< www.saarbike.de/links/bikestuff/index.html>
God fornøjelse
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
| |
Steen Gruby (10-07-2004)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 10-07-04 21:10 |
|
On Sat, 10 Jul 2004 21:47:00 +0200, Richard
<richardpunktumpade@mail.dk> wrote:
Hej.
>
>Italiensk for begyndere - CBX400 & 550, se afsnit 15:
><digilander.libero.it/ierovante/cbx/man/manuale00.htm>
>
Hvis vi taler om CBX550F lignende bremser - De totaltindkapslede
skivebremser - Så er det noget bras!!!!
Ikke at bremserne ikke virker når de er i orden, men det er en kamp at
komme til dem, og dermed er de oftest i en lauzig tilstand.
Der er ikke andet at gøre end at splitte det hele ad, og ifølge min
erfaring starter det med at demontere hjul, afskærmning og til sidst
kaliperen.
Bremsen er en flydende type hvor kaliperhuset hænger på to dorne.
De dorne sidder i regelen urokkeligt fast i huset, så operationen
starter med at få det adskildt, rengjort og smurt.
Bremsestemplerne er sikkert møgbeskidte, så de rengøres også.
Tryk dem så langt ud man tør, rens dem og giv dem lidt olie, hvorefter
de trykkes tilbage evt. med hjælp fra en skruetvinge.
Hvis de går stramt, så tag forsigtigt på det og giv dem noget massage.
Min nabo havde en CBX550, og den har jeg haft fat i mere end een gang.
Jeg lærte ved de lejligheder mange nye gloser . !"#¤%&/()=!!!!! (
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Aragorn24@webspeed.d~ (10-07-2004)
| Kommentar Fra : Aragorn24@webspeed.d~ |
Dato : 10-07-04 23:25 |
|
Ahh, lyder som noget lort!
Hvordan får jeg calibren af fra de 2 "dorne" de sidder på?
mvh
Dennis
"Steen Gruby" <oz9zi@(AT)gruby.dk> skrev i en meddelelse
news:9li0f0llhlqgk6t6a095vrjn3m9aarp7b7@4ax.com...
> On Sat, 10 Jul 2004 21:47:00 +0200, Richard
> <richardpunktumpade@mail.dk> wrote:
> Hej.
> >
> >Italiensk for begyndere - CBX400 & 550, se afsnit 15:
> ><digilander.libero.it/ierovante/cbx/man/manuale00.htm>
> >
> Hvis vi taler om CBX550F lignende bremser - De totaltindkapslede
> skivebremser - Så er det noget bras!!!!
> Ikke at bremserne ikke virker når de er i orden, men det er en kamp at
> komme til dem, og dermed er de oftest i en lauzig tilstand.
> Der er ikke andet at gøre end at splitte det hele ad, og ifølge min
> erfaring starter det med at demontere hjul, afskærmning og til sidst
> kaliperen.
> Bremsen er en flydende type hvor kaliperhuset hænger på to dorne.
> De dorne sidder i regelen urokkeligt fast i huset, så operationen
> starter med at få det adskildt, rengjort og smurt.
> Bremsestemplerne er sikkert møgbeskidte, så de rengøres også.
> Tryk dem så langt ud man tør, rens dem og giv dem lidt olie, hvorefter
> de trykkes tilbage evt. med hjælp fra en skruetvinge.
> Hvis de går stramt, så tag forsigtigt på det og giv dem noget massage.
> Min nabo havde en CBX550, og den har jeg haft fat i mere end een gang.
> Jeg lærte ved de lejligheder mange nye gloser . !"#¤%&/()=!!!!! (
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU Super FOX 1958
> www.gruby.dk
| |
Steen Gruby (11-07-2004)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 11-07-04 09:48 |
|
On Sun, 11 Jul 2004 00:25:08 +0200, "Aragorn24@webspeed.dk"
<aragorn24@webspeed.dk> wrote:
Hej Dennis.
>Ahh, lyder som noget lort!
>Hvordan får jeg calibren af fra de 2 "dorne" de sidder på?
>
Nu skal du ikke tage sorgerne på forskud.
Selv om de sidder fast kan de lirkes fri.
De hænger i regelen i skidt og gammelt fedt, så giv dem lidt WD40 og
lad dem stå en times tid, så kan de sikkert rokkes fri med en
skruetrækker som "brækstang".
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Aragorn24@webspeed.d~ (11-07-2004)
| Kommentar Fra : Aragorn24@webspeed.d~ |
Dato : 11-07-04 10:29 |
|
ah ok, det fede er, jeg snart for en komplet cykel "med tyske papir" som
reservedele, den kan jeg jo rode med først, også kan jeg gå videre til min
egen
Glædermig!!!
Den er fed og køre, ligger godt i svingne! V4-motorne er perfekt balanceret,
der er sito usdtødnoinger på, så maskinen er desværre MEGET lydsvag, det er
lidt øv, jeg elsker frisk motorlyd
Kan bare ikke fatte hvordan en lille 400ccm kan ha 55hk.
Det virker underligt, når jeg tænker på nyere, suzuki GS500, ER-5 o.s.v
´Mennis!
"Steen Gruby" <oz9zi@(AT)gruby.dk> skrev i en meddelelse
news:a9v1f0tvfoa3ka6uvl88ia3spkiofeg25f@4ax.com...
> On Sun, 11 Jul 2004 00:25:08 +0200, "Aragorn24@webspeed.dk"
> <aragorn24@webspeed.dk> wrote:
>
>
> Hej Dennis.
>
> >Ahh, lyder som noget lort!
> >Hvordan får jeg calibren af fra de 2 "dorne" de sidder på?
> >
> Nu skal du ikke tage sorgerne på forskud.
> Selv om de sidder fast kan de lirkes fri.
> De hænger i regelen i skidt og gammelt fedt, så giv dem lidt WD40 og
> lad dem stå en times tid, så kan de sikkert rokkes fri med en
> skruetrækker som "brækstang".
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU Super FOX 1958
> www.gruby.dk
| |
Richard (11-07-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 11-07-04 10:44 |
|
Aragorn24@webspeed.dk wrote:
> Kan bare ikke fatte hvordan en lille 400ccm kan ha 55hk.
Næ, det er godt gået; men det gælder for de fleste japanske 400cc
sportscykler til hjemmemarkedet og helt tilbage fra den tid. Og op gennem
'90erne opgav de japanske fabrikker ikke mere end 56 hk gensidig aftale
for ikke at tirre systemet iflg. Motorrad. (Japanerne har jo en særlig
ordning, der begunstiger 400cc mc'er). Men Motorrad har gennem årene
testet flere 400cc'er, der har haft mere end 56 hk
Og som om det ikke er nok: 250 cc udgaverne af samme cykler har ofte 40-45
hk...
- synd vi ser så få af dem herhjemme
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Armand (10-07-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 10-07-04 23:52 |
|
Richard <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en
news:40f04804$0$241$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Armand wrote:
>
> > Hondas indelukkede støbejerns skiver er også monteret på CBX550 og
> > vistnok også CBX650, hvis du finder bedre mulighed for manualer til dem!
>
> Tilbage på pc'en med links-samlingen:
>
> Italiensk for begyndere - CBX400 & 550, se afsnit 15:
> <digilander.libero.it/ierovante/cbx/man/manuale00.htm>
For begyndere, jup!
Billederne er ikke ændrede fra originaltrykket, så skitser og andet
billedmateriale indeholdender engelsk tekst!
--
Armand.
| |
Aragorn24@webspeed.d~ (11-07-2004)
| Kommentar Fra : Aragorn24@webspeed.d~ |
Dato : 11-07-04 08:52 |
|
Det der med at starte den i kold tilstand:
JEg sætter fuld choker på, trykker start, og den vrimler hurtig opi
omdrejninger, det kan jeg ikke li, så skal man hurtig skrue ned for
chokeren!
Jeg har altid troet at det var som biler: start, (tag sele på/eller hjælm
på) der går 30sec, også køre stille rolig i gang med ca. 3000rpm i 5min, og
derefter køre normalt
mvh
Dennis
| |
Richard (11-07-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 11-07-04 10:52 |
|
Aragorn24@webspeed.dk wrote:
> Det der med at starte den i kold tilstand:
> JEg sætter fuld choker på, trykker start, og den vrimler hurtig opi
> omdrejninger, det kan jeg ikke li, så skal man hurtig skrue ned for
> chokeren!
Jamen, det er fint. Bare bliv hos den og hold 2.000-2.500 RPM vha ckokeren
et minuts tid eller to, mens du tager resten af tøjet på
> Jeg har altid troet at det var som biler: start, (tag sele på/eller hjælm
> på) der går 30sec, også køre stille rolig i gang med ca. 3000rpm i 5min, og
> derefter køre normalt
Det er det jo i princippet også, bortset fra, at den hårdpumpede motor er
mere ømfintlig for at få olien fordelt ordentligt efter start. Men i
mangel af en håndchoker eller -gas i moderne biler, er det lidt sværere -
her må du evt. hjælpe med speederen, mens du tager selen på, hvis ikke
automatchokeren er stillet til at løfte omdrejningerne til 1.2-1.500
Hårdtpumpede bilmotorer er sikkert også glade for lidt mere omsorg efter
start end det...
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Aragorn24@webspeed.d~ (11-07-2004)
| Kommentar Fra : Aragorn24@webspeed.d~ |
Dato : 11-07-04 11:40 |
|
Ahhhhh, se nu der folkens, efter lidt søgen finder jeg sikringerne, skifter
allesammen (5stk) uha.
Nu viker varmemåleren, jes sir!
Der er et hak imellen C og H, hakken hælder mest til C, og måleren kommer
præsist oven på den hak efter 5-6mins rolig kørsel så det er kanon,
på vej hjem spedede jeg lidt op og måleren viste koldere tilstand? ? ?, det
må være luftkølingen, tror jeg
Fuck den cykel er lækker! jeg har altid været kylling til at ligge ned i
svingne, men nu går det kanon fedt i svingne!
I starten ville jeg kun have choppere og køre MEGET oprejst, og jeg kunne
ikke klare de plastiksportsmaskiner! men eftersom jeg har fået mer erfering
for kørsel og inde for mortorcyklien vernden, så vil jeg meget hellere køre
fremfægnet, og lidt sjovere maskiner!
Er der andre derude der har samme erfaring???
Mvh
DEnnios
| |
Richard (11-07-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 11-07-04 13:45 |
|
Aragorn24@webspeed.dk wrote:
> I starten ville jeg kun have choppere og køre MEGET oprejst, og jeg kunne
> ikke klare de plastiksportsmaskiner! men eftersom jeg har fået mer erfering
> for kørsel og inde for mortorcyklien vernden, så vil jeg meget hellere køre
> fremfægnet, og lidt sjovere maskiner!
Ja, man kan jo blive klogere
> Er der andre derude der har samme erfaring???
*lol* Bait?
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
- der hverken har ryg - eller smag - for en mc, hvor man sidder lænet
bagover uden mulighed for at opfange stødene fra de forbandede vejbump med
benene
| |
|
|