På bane for første gang - R4F
Fra : Denise

Dato : 09-07-04 20:33

Ja, så fik jeg også prøvet det, at køre race på Knutstorp banen. Mødte i
øvrigt Jan fra Kantana.

Jeg er medlem af Oktana MC klubben, og i klubben er der et par piger, der
har prøvet både Mestersvinger og Racing4Fun. Nu var vi så 3 piger, der
efterhånden havde hørt så meget om det, at vi selv ville prøve, om det nu
også var så sjovt. Som sagt så gjort, tilmeldte til den 7.7, og mødtes i
Helsingør, hvor der i øvrigt var 9 andre cykler, der skulle derop. De var så
søde at følges med os, for vi havde jo ikke været der før, så vi kørte at
nogle små hyggelige veje derop.

Vel ankommet ved 7-tiden skulle vi først tape alt glas ind, både forlygter,
blinklygter m.m. og derefter fik man inspiceret og godkendt cyklen. Jeg må
nok indrømme, jeg var ikke mange sure sild værd på det tidspunkt og
tænkte, "hvad laver jeg egentlig her i mit Rukka tøj og store støvler ".

I grøn klasse kører man efter en Masterkører, for at lære hvor ideallinierne
er - det er de linier der, hvis man følger dem, giver den hurtigste vej
gennem sving - hmm, var det forklaret rigtigt ? Vi 3 piger kørte i samme
klasse, og der var kun os i den klasse, så vi foretrak at blive sammen,
uanset måske forskel i kørerevner. Vi kørte 15 min i hvert pas og holdt 45
min pause. Efter hver baneomgang skiftede vi plads, så man skiftedes til at
ligge bag Masterkøreren. De 2 første pas så jeg ikke meget mere end
bagdækket på den forankørende, og syntes det gik rimeligt stærkt. Så da han
kørte i pit første gang, troede jeg han skulle fortælle os noget, jeg havde
hverken set flag for sidste omgang eller noget, og fattede ikke at der var
gået 15 min. Herefter gik det bare fremad og hurtigere og hurtigere gennem
svingene. Hårnålesvinget brød jeg mig ikke så meget om, der var en kører der
var væltet og der var strøet grus ud. Jeg var rimelig tæt på gruset et par
gange, indtil jeg lærte bare at køre igennem i stedet for at race rundt.

Der var rimelig mange der kørte af banen, men jeg tror ikke der var nogle
der kom alvorligt til skade, og ambulancen holder klar, hvis det sker noget.
Den brød jeg mig nu ikke om at kigge efter, jeg syntes jeg var spændt nok
til hver pas. Men når først jeg sad på cyklen var alt det spændte væk, og
så var det bare fuld knald på. Og når jeg så det ternede flag, der betød
sidste omgang, blev jeg rimeligt irriteret, for jeg synes lige jeg var ved
at varme op.

Masterkøreren syntes efter de første par pas, at der ikke var noget at
udsætte på os, vi kørte godt og han sagde da et par pæne ord om min
svingteknik og rytme, noget med at han kunne lære mig at køre rigtigt
stærkt, så jeg var rimelig stolt. Dækkene blev varme og slidt til kanten og
jeg fik da også høvlet halvdelen af fodhviler-tappen af i et af svingene.

Det var alle tiders dag, vejret var fint og der kom ikke et dryp regn. Vel
ankommet i Brøndby efter omkring 300 km, var jeg rimelig bumpet og træt.
Sådan en tur kan jeg sagtens anbefale, og for de yngre en god måde at få
racet af på, på bane i stedet for på vejene. Jeg ved der er mange der bliver
bidt af at køre race, det blev jeg nu ikke, men jeg ville helt sikkert ikke
have undværet det, for det var rigtig, rigtigt fedt, og cyklen klarede den
uden en skramme

--
Hilsen Denise
http://dfmc.dk/Denise_Reindel

Fra : JO

Dato : 09-07-04 22:45

Hej Denise,

Dejligt at høre at I havde en god dag på Ring Knutstorp. Jeg tænker selv på
at tage afsted, men er en smule betænkelig i forb. m. risikoen for at vælte
og den efterfølgende store udgift til reservedele, lakering, m.v. Kører man
i sit eget tempo i begynderklassen eller hva'? Du fortæller, at der var
flere nede og bide i asfalten, var det i begynderklassen eller hos de mere
modige og dygtige kørere?

Mvh.

Jo.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 10-07-04 00:03

"JO" <jobookingSLET@Hotmail.com> writes:

> [...]
> flere nede og bide i asfalten, var det i begynderklassen eller hos de mere

Ofte er det i midter-klasserne, hvor der er de store mandefald. "Stor
desperado" hvor der er en stor del folk som tror de kan køre som død
og kridte, men ikke har teknikken til det. Og så går det nemlig galt.

--Kai, med efterhånden 30+ trackdays bag sig.

Fra : Denise

Dato : 10-07-04 13:10

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> --Kai, med efterhånden 30+ trackdays bag sig.

Ja, du kender uden tvivl vores masterkører Niels Basse, han har jo kørt race
siden 72, flinker fyr.

--
Hilsen Denise
http://dfmc.dk/Denise_Reindel

Fra : Denise

Dato : 10-07-04 08:16

JO wrote:
> [...]
> selv på at tage afsted, men er en smule betænkelig i forb. m.
> risikoen for at vælte og den efterfølgende store udgift til

Det var netop min bekymring, jeg ved ikke hvorfor jeg altid er bekymret for
min mc, jeg er aldrig bekymret for om jeg selv kommer til skade. Jeg burde
måske pille kåben af, så vil jeg ingen bekymringer have
Men jeg kan da fortælle, at de netop har indgået aftale med Topdanmark
således, at man er dækket hvis man kører i grøn klasse, man skal bare ringe
og sige det til dem, så skrives det ind på deres computer, så det gjorde
jeg.

>Kører man i sit eget tempo i
> begynderklassen eller hva'?

Nej, man kører i Masterkørerens tempo, og han har sidespejle på, så han kan
se om der er grund til at sætte farten op, og det gjorde han jo efterhånden
som vi blev bedre og bedre. I starten tænkte jeg bare, han skal i hvert
tilfælde ikke køre fra mig, men man skal se hvor han kører, så behøver man
ikke ligge så langt nede i svingene, som jeg måske gjorde nogle gange, når
jeg slog hjernen fra eller tænkte på noget andet.

>Du fortæller, at der var flere nede og
> bide i asfalten, var det i begynderklassen eller hos de mere modige
> og dygtige kørere?

Dygtige ved jeg ikke men nok overmodige. Nej det var ikke i vores
klasse, så bare rolig.
Jeg ved egentlig ikke hvorfor de kører af banen, det kan være andre ved det,
om det er fordi de ikke får lagt den ned eller om de bremser i svinget.
Eller om de har for meget fart på og så lægger den så langt ned at den
vælter ? Nogle kan selvfølgelig også risikere af køre galt, hvis der ligger
ting fra en anden kører der er væltet.

Men tag du bare afsted, det er skidesjovt.

--
Hilsen Denise
http://dfmc.dk/Denise_Reindel

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 10-07-04 23:03

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> writes:

> Ja, du kender uden tvivl vores masterkører Niels Basse, han har jo kørt race
> siden 72, flinker fyr.

Muligvis. Jeg kender Klaus Lyngfeldt og "Krøys" som både kører på
MesterSvinger og R4F, men navnet Niels Basse siger mig ikke så meget.
Jeg har sikkert mødt ham, men aldrig fanget navnet

Og ja, Charlotte kører rigtig godt. Efter hun og René købte hver sin
racer for nogle år siden og begyndte at køre så lange trackdays som
muligt om året, har de trukket fra mig :-/ Jeg kørte 1:16 tider med en
R6'er på RK med Team Trackday i gul gruppe forrige mandag. Det var
hurtigt nok til kun en eller to overhalede mig på et pas. Rød gruppe
er alle licens kørerne

Jeg lurer stadig på hvor dælen dem som kører DM/NM napper 15 sekunder
på mig henne, for jeg synes det går pænt tjept. OK, der burde være
nogle sekunder at hente på at ikke bremse så meget ind i svingene, og
så få højere udgangshastighed, men ikke 15 sek.

En instruktør på SMC's Broms och Kurv Kurs som selv kører race
fortalte at de rigtig hårde drenge bremser ind i tændstiften, for at
kunne få cykelen rundt hen over toppen =:-|

--Kai

Fra : Tomas Linnet

Dato : 15-07-04 22:10

> En instruktør på SMC's Broms och Kurv Kurs som selv kører race
> fortalte at de rigtig hårde drenge bremser ind i tændstiften, for at
> kunne få cykelen rundt hen over toppen =:-|
>

> --Kai

Jepper, på Priller 250 skal gassen lige lukkes et kortøjeblik for at få lidt
vægt på forhjulet. Og så skal styrdæmperen lige ha et par klik ekstra når
man kører på RK...
Fed bane ellers........

-Tomas
Nu med uden MC
1.07.7 på RK med Aprilia RS250

Fra : Jesper

Dato : 10-07-04 07:47

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse

> Vel ankommet ved 7-tiden skulle vi først tape alt glas ind, både
forlygter,
> blinklygter m.m. og derefter fik man inspiceret og godkendt cyklen.

Hvad er egentlig årsagen til, at disse skal tapes ind ?

Fra : Denise

Dato : 10-07-04 08:00

Jesper wrote:
> "Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er egentlig årsagen til, at disse skal tapes ind ?

Så vidt jeg forstår, de vil ikke have glas på banen hvis man stiger af.

--
Hilsen Denise
http://dfmc.dk/Denise_Reindel

Fra : Rune \(Bandit600RR\)

Dato : 10-07-04 15:20

> [...]
ikke
> have undværet det, for det var rigtig, rigtigt fedt, og cyklen klarede den

Så tror jeg godt jeg så dig. Anede bare ikke det var dig

Jeg kørte på min Bandit i blå klasse for 3. gang, og jeg er blevet hooked!

--
Best regards Rune
www.Bandit600RR.dk

Fra : Denise

Dato : 10-07-04 17:14

> Så tror jeg godt jeg så dig. Anede bare ikke det var dig

Vi kørte 2 stk. XJ600 og 1 Kawa ZX6.

> Jeg kørte på min Bandit i blå klasse for 3. gang, og jeg er blevet
> hooked!

Så kørte du i klasse med Jan. Kan godt forstå du er hooked, for det er da
også en rigtig mandesport, selvom piger jo også kan, Charlotte Grosen kører
i sort klasse med en tid på 1.10 og 220 km/t på langsiden, gys. Jeg fik lige
et par fif af hende deroppe

--
Hilsen Denise
http://dfmc.dk/Denise_Reindel

Fra : Rune \(Bandit600RR\)

Dato : 10-07-04 17:58

> [...]
kører
> i sort klasse med en tid på 1.10 og 220 km/t på langsiden, gys. Jeg fik

Ja, hun kører godt nok hurtigt!
Hvad kørte Jan på?

--
Best regards Rune
www.Bandit600RR.dk

Fra : Denise

Dato : 10-07-04 18:12

Rune (Bandit600RR) wrote:
> "Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, hun kører godt nok hurtigt!
> Hvad kørte Jan på?

En CBR 600 mener jeg det er, den er vist købt til formålet. Det kan være han
læser med og svarer

--
Hilsen Denise
http://dfmc.dk/Denise_Reindel

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 10-07-04 19:16

> En CBR 600 mener jeg det er, den er vist købt til formålet. Det kan være
> [...]

Det gør han nu ikke - jan ligger i øjeblikket i Kantana's lejr på "toppen"
så han er nok første med igen fra i morgen - men det er korrekt at det er
cbr600 -

Mvh

Jens
rf900
www.kantanamc.dk

Fra : Rune \(Bandit600RR\)

Dato : 11-07-04 11:26

Jens B. Rasmussen wrote:

> Det gør han nu ikke - jan ligger i øjeblikket i Kantana's lejr på
> "toppen" så han er nok første med igen fra i morgen - men det er
> [...]

Så tror jeg godt jeg ved hvem han er. Han var deroppe med Peter på en gul
SV650-banecykel var han ikke?
--
Best regards Rune
www.Bandit600RR.dk

Fra : GRISEN

Dato : 11-07-04 17:20

On Sun, 11 Jul 2004 12:26:13 +0200, "Rune \(Bandit600RR\)" <RUR@teleREMOVETHIS2adsl.dk>
wrote:

>Så tror jeg godt jeg ved hvem han er. Han var deroppe med Peter på en gul
>SV650-banecykel var han ikke?

Yup, det er mig. :)
Var der oppe i maj og juli med Peter, Ole og Heidi fra Kantana.

*
Jan
http://dfmc.dk/?id=96

http://salg.grisen.org
http://dfmc.dk/?id=96

Fra : Veset

Dato : 11-07-04 18:25

Fik du fikset din trailer?

--
Veset
Der også var tilstede med sin Honda XRV 750 AT, men kun for at kigge

Fra : GRISEN

Dato : 11-07-04 19:01

On Sun, 11 Jul 2004 19:25:11 +0200, Veset <vesetdks@hotREMOVEmail.com> wrote:

>Fik du fikset din trailer?

Du mener lyset som jeg rodede lidt med?
Naa, ikke rigtigt. fik lys i baglygterne, men intet bremselys. :(
Den overlevede hjemturen, men skal fixes inden næste tur.

*
Jan

http://salg.grisen.org
http://dfmc.dk/?id=96

Fra : Rune \(Bandit600RR\)

Dato : 11-07-04 20:15

GRISEN wrote:

> Yup, det er mig. :)
> Var der oppe i maj og juli med Peter, Ole og Heidi fra Kantana.

Nåeh. Det er dig vi snakkede jo også lidt der oppe. Fik i taget nogle tider
den sidste dag?
Jeg fik kun taget en 1.17 tid den første dag, og jeg syntes det gik stærkere
anden dagen, men fik bare ikke målt det

--
Best regards Rune
www.Bandit600RR.dk

Fra : GRISEN

Dato : 11-07-04 21:26

On Sun, 11 Jul 2004 21:14:44 +0200, "Rune \(Bandit600RR\)" <RUR@teleREMOVETHIS2adsl.dk>
wrote:

>Nåeh. Det er dig vi snakkede jo også lidt der oppe. Fik i taget nogle tider
>den sidste dag?

Der blev vist kun taget tid på Peter og Heidi.
Hvis jeg husker rigtigt lå Peter på 1:14.
Kan det passe?
Du må ha' bemærket om han er hurtigere end dig?

*
Jan

http://salg.grisen.org
http://dfmc.dk/?id=96

Fra : Rune \(Bandit600RR\)

Dato : 12-07-04 08:13

GRISEN wrote:

> [...]
> Hvis jeg husker rigtigt lå Peter på 1:14.
> Kan det passe?
> Du må ha' bemærket om han er hurtigere end dig?

Jo. Det passer fint jeg blev overhalet af ham næsten hver eneste pas
--
Best regards Rune
www.Bandit600RR.dk