/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Hjælp til cylle der har sat sig :-(
Fra : Thomas W. Madsen


Dato : 10-08-04 16:59

Hejsa

Så skete det. Olietilførslen var ikke ordentlig og bæstet satte sig. Den vil
nu ikke starte. Hvad er mulighederne?
Krumtappen kan ikke gi' sig, og jeg har fået at vide at det er godt, for så
er lejerne ikke gået.

Er der ellers andet der kan tjekkes for at finde fejlen?

PFT

Thomas



 
 
Tommy Fer (10-08-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 10-08-04 17:18

Thomas W. Madsen wrote:
> Hejsa
>
> Så skete det. Olietilførslen var ikke ordentlig og bæstet satte sig.
> Den vil nu ikke starte. Hvad er mulighederne?
> Krumtappen kan ikke gi' sig, og jeg har fået at vide at det er godt,
> for så er lejerne ikke gået.

Måske... måske ikke

>
> Er der ellers andet der kan tjekkes for at finde fejlen?

Skru dit topstykke af, og tag et stykke træ der kan gå ned i cyllinder, slå
med stor hammer til at stempel går løs...

mvh Tommy Fer

--
--
Mvh Tommy Fer
Honda VFR400R
Polyteknisk MC Forening
4 Wheels moves your body, 2 wheels move your soul!



RpR (10-08-2004)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 10-08-04 17:45

> Skru dit topstykke af, og tag et stykke træ der kan gå ned i cyllinder,
slå
> med stor hammer til at stempel går løs...

Jeg ville nok starte med at prøve at "trække" cylinderen af først.
Det kan gøres med den spidse ende af en hammer som man sætter ind bag
køleribberne og så vipper man mod motorblokken så cylinderen skubbes fremad.
Det er noget mere skånsomt for lejerne.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



GK (10-08-2004)
Kommentar
Fra : GK


Dato : 10-08-04 20:00


"Tommy Fer" <tommyfer@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:cfasej$nih$1@news.cybercity.dk...
> Thomas W. Madsen wrote:
> > Hejsa
> >
> > Så skete det. Olietilførslen var ikke ordentlig og bæstet satte sig.
> > Den vil nu ikke starte. Hvad er mulighederne?
> > Krumtappen kan ikke gi' sig, og jeg har fået at vide at det er godt,
> > for så er lejerne ikke gået.
>
> Måske... måske ikke
>
> >
> > Er der ellers andet der kan tjekkes for at finde fejlen?
>
> Skru dit topstykke af, og tag et stykke træ der kan gå ned i cyllinder,
slå
> med stor hammer til at stempel går løs...

du skulle fanme også have af en stor hammer ... hvad er da det for noget
at lokke stakkelen til ,,, hr knokkel smed .. sådan tager man squ da ikke
cylinder af der har sat sig ,,
>
> mvh Tommy Fer
>
> --
> --
> Mvh Tommy Fer
> Honda VFR400R
> Polyteknisk MC Forening
> 4 Wheels moves your body, 2 wheels move your soul!
>
>


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.735 / Virus Database: 489 - Release Date: 06-08-2004



Hans Joergensen (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 11-08-04 09:51

GK wrote:
> du skulle fanme også have af en stor hammer ... hvad er da det for noget
> at lokke stakkelen til ,,, hr knokkel smed .. sådan tager man squ da ikke
> cylinder af der har sat sig ,,

Jo det er faktisk sådan man gør. Men naturligvis kun hvis man ikke
kan hive den af på andre måder.

// Hans, mekaniker-uddannet.
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

GK (12-08-2004)
Kommentar
Fra : GK


Dato : 12-08-04 19:42


"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnchjneq.3j5.haj@enterprise-server.dk...
> GK wrote:
> > du skulle fanme også have af en stor hammer ... hvad er da det for
noget
> > at lokke stakkelen til ,,, hr knokkel smed .. sådan tager man squ da
ikke
> > cylinder af der har sat sig ,,
>
> Jo det er faktisk sådan man gør. Men naturligvis kun hvis man ikke
> kan hive den af på andre måder.

.. ja og efter min mening også den sidste udvej .. og i de fleste tilfælde
kan man satgens som RpR skriver få den lirket løs med lidt tålmodighed ..
det var mere beskrivelsen af den med den store hammer der stak mig,,det
kunne jo friste svage sjæle til at tage en,stor mukkert og så give den
nogle ordentlige slag af hammeren og det kunne jo hurtigt gøre mere skade
end gavn,, man har jo set et og andet i tidens løb .. med hensyn til
spænde-skiver -- bolte-- møtrikker og svejseklatter


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.736 / Virus Database: 490 - Release Date: 09-08-2004



Tommy Fer (12-08-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 12-08-04 19:41

GK wrote:
> "Tommy Fer" <tommyfer@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> news:cfasej$nih$1@news.cybercity.dk...
>> Thomas W. Madsen wrote:
>>> Hejsa
>>>
>>> Så skete det. Olietilførslen var ikke ordentlig og bæstet satte sig.
>>> Den vil nu ikke starte. Hvad er mulighederne?
>>> Krumtappen kan ikke gi' sig, og jeg har fået at vide at det er godt,
>>> for så er lejerne ikke gået.
>>
>> Måske... måske ikke
>>
>>>
>>> Er der ellers andet der kan tjekkes for at finde fejlen?
>>
>> Skru dit topstykke af, og tag et stykke træ der kan gå ned i
>> cyllinder, slå med stor hammer til at stempel går løs...
>
> du skulle fanme også have af en stor hammer ... hvad er da det for
> noget at lokke stakkelen til ,,, hr knokkel smed .. sådan tager
> man squ da ikke cylinder af der har sat sig ,,

Nu var der en der fortalt det var hårdt mod lejerne, det vil jeg meget gerne
havde uddybbet.... kun hvis man slår imod stemplet når det er er død bund
position vil du belaste lejerne på nogen måde!

Men nu når du er så klog og sviner mig til, så burde du jo være så smart at
fortælle den "korrekte" metode!

Tjae.. knokkel smed.. når man er uddannet til at arbejde med motore op mod
100.000 hk... så må man jo tage fat engang imellem...



--
Mvh Tommy Fer
Honda VFR400R
Polyteknisk MC Forening
4 Wheels moves your body, 2 wheels move your soul!



GK (12-08-2004)
Kommentar
Fra : GK


Dato : 12-08-04 20:01


> Tjae.. knokkel smed.. når man er uddannet til at arbejde med motore op mod
> 100.000 hk... så må man jo tage fat engang imellem...
>
kæreste lille ven der er jo også stor forskæld på motore med 100,000 hk og
og en lille scooter motor med en 3-5 hk dem skal man kæle for og hvis man
gør det så spinner de tilgengæld som en lille misse kat

Mvh gk


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.736 / Virus Database: 490 - Release Date: 09-08-2004



Hans Joergensen (12-08-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 12-08-04 23:32

GK wrote:
> kæreste lille ven der er jo også stor forskæld på motore med 100,000 hk og
> og en lille scooter motor med en 3-5 hk dem skal man kæle for og hvis man
> gør det så spinner de tilgengæld som en lille misse kat

Det skal man dælme da også når man har med en 100.000hk ting at
gøre.. er du klar over hvad reservedele til sådan en koster?

Bortset fra det, når cylindren har sat sig, er det for det meste
fuldkommen ligegyldigt hvordan man får lortet af ;)

Er det ikke også meningen at man skal sørge for at den ikke sætter
sig?

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

GK (13-08-2004)
Kommentar
Fra : GK


Dato : 13-08-04 02:42


"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnchnrvj.cn1.haj@enterprise-server.dk...
> GK wrote:
> > kæreste lille ven der er jo også stor forskæld på motore med 100,000
hk og
> > og en lille scooter motor med en 3-5 hk dem skal man kæle for og hvis
man
> > gør det så spinner de tilgengæld som en lille misse kat
>
> Det skal man dælme da også når man har med en 100.000hk ting at
> gøre.. er du klar over hvad reservedele til sådan en koster?
>
Nej jeg er faktisk ikke klar over hvad de koster ... men de er sikkert dyre
... nej ved du hvad sådan noget koster

> Bortset fra det, når cylindren har sat sig, er det for det meste
> fuldkommen ligegyldigt hvordan man får lortet af ;)

og nej jeg syntes ikke det er lige meget hvordan man får den af ... da jeg
gerne ville kunne bruge resten af motoren bag efter uden d.i.v skader
>
> Er det ikke også meningen at man skal sørge for at den ikke sætter
> sig?
>
jo det har du så fuldstændig ret i at man skal sørge for den ikke gør ..
men ak og ve det er der desværre ikke alle der gør ,, lige i øjeblikket er
jeg ved at lave en scooter der har kørt 19800 km .. og manden kunne da ikke
forstå at lortet var brændt sammen .. he he .. da vandpumpen var gået til
og remhjulet der trækker vandpumpen var gået løs så akslen var slidt ned
til halv diameter ... tandremmen var sprunget .. så olie pumpen heller ikke
kørte mere... med det resultat at cylinder og stempel rev sammen da den
begynte at koge over ,, rullerne var slidt ned til den messingring i midten
,, kileremmen var også slidt ned til halv bredde .. bremse belægning var der
heller ikke noget af mere jern mod jern både for og bag ..det kalder jeg suq
manglene vedligeholdelse ,,


> // Hans
> --
> http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.736 / Virus Database: 490 - Release Date: 09-08-2004



Hans Joergensen (13-08-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 13-08-04 08:59

GK wrote:
>> Bortset fra det, når cylindren har sat sig, er det for det meste
>> fuldkommen ligegyldigt hvordan man får lortet af ;)
> og nej jeg syntes ikke det er lige meget hvordan man får den af ... da jeg
> gerne ville kunne bruge resten af motoren bag efter uden d.i.v skader

Så gælder det da blot om at sørge for at der ikke er belastning på
lejerne..

Hvis stemplet har sat sig i bund-position, læg da nogle træklodser
eller lign. imellem motorblok og cylinder, læg en træklods ned på
stemplet og giv den nogle tæsk (blide tæsk, til at starte med).

> Outgoing mail is certified Virus Free.
> Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
> Version: 6.0.736 / Virus Database: 490 - Release Date: 09-08-2004

Er et newsindlæg en mail? eller fatter AVG bare ikke en skid ? ;)

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk
"Vejen til en professionel løsning"

GK (13-08-2004)
Kommentar
Fra : GK


Dato : 13-08-04 08:58


"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnchot5r.d8t.haj@enterprise-server.dk...
> GK wrote:
> >> Bortset fra det, når cylindren har sat sig, er det for det meste
> >> fuldkommen ligegyldigt hvordan man får lortet af ;)
> > og nej jeg syntes ikke det er lige meget hvordan man får den af ... da
jeg
> > gerne ville kunne bruge resten af motoren bag efter uden d.i.v skader
>
> Så gælder det da blot om at sørge for at der ikke er belastning på
> lejerne..
>
> Hvis stemplet har sat sig i bund-position, læg da nogle træklodser
> eller lign. imellem motorblok og cylinder, læg en træklods ned på
> stemplet og giv den nogle tæsk (blide tæsk, til at starte med).



ja ja du får ret og jeg får ro ... hvorh............
>
> > Outgoing mail is certified Virus Free.
> > Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
> > Version: 6.0.736 / Virus Database: 490 - Release Date: 09-08-2004
>
> Er et newsindlæg en mail? eller fatter AVG bare ikke en skid ? ;)
>
> // Hans
> --
> Leveret af http://enterprise-server.dk
> "Vejen til en professionel løsning"


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.736 / Virus Database: 490 - Release Date: 09-08-2004



Tommy Fer (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 16-08-04 15:36


"GK" <GK@nospam-post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:411bc0e2$0$223$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> > Tjae.. knokkel smed.. når man er uddannet til at arbejde med motore op
mod
> > 100.000 hk... så må man jo tage fat engang imellem...
> >
> kæreste lille ven der er jo også stor forskæld på motore med 100,000 hk
og
> og en lille scooter motor med en 3-5 hk dem skal man kæle for og hvis
man
> gør det så spinner de tilgengæld som en lille misse kat
>
> Mvh gk
>

Hej GK

Tjae nu har jeg jo arbejdet med begge, så mon ikke jeg er klar over
forskelle og ligheder.

Men du har endnu ikke forklaret hvordan *DU* ville afmontere en cylinder
hvor stemplet har sat sig!! Jeg glæder mig nemlig til din pædagogiske
version udført med ederdun og skumplast...

mvh Tommy Fer


>
> ---
> Outgoing mail is certified Virus Free.
> Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
> Version: 6.0.736 / Virus Database: 490 - Release Date: 09-08-2004
>
>



GK (17-08-2004)
Kommentar
Fra : GK


Dato : 17-08-04 23:56


"Tommy Fer" <fer@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:cfqgps$87$1@news.cybercity.dk...
>
> "GK" <GK@nospam-post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:411bc0e2$0$223$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> >
> > > Tjae.. knokkel smed.. når man er uddannet til at arbejde med motore op
> mod
> > > 100.000 hk... så må man jo tage fat engang imellem...
> > >
> > kæreste lille ven der er jo også stor forskæld på motore med 100,000
hk
> og
> > og en lille scooter motor med en 3-5 hk dem skal man kæle for og hvis
> man
> > gør det så spinner de tilgengæld som en lille misse kat
> >
> > Mvh gk
> >
>
> Hej GK
>
> Tjae nu har jeg jo arbejdet med begge, så mon ikke jeg er klar over
> forskelle og ligheder.
>
> Men du har endnu ikke forklaret hvordan *DU* ville afmontere en cylinder
> hvor stemplet har sat sig!! Jeg glæder mig nemlig til din pædagogiske
> version udført med ederdun og skumplast...
>
> mvh Tommy Fer
>
>

Som sagt du får ret og jeg får ro ... ( brug ikke vold tag en størrer
hammer )



---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.736 / Virus Database: 490 - Release Date: 10-08-2004



Ormen (25-12-2004)
Kommentar
Fra : Ormen


Dato : 25-12-04 14:42

<SNIP>

Så fik jeg endelig taget mig sammen til at gide at finde fejlen.

Jeg rev topstykket af, og det viste sig så at nålelejet igen har været
ude og hygge sig i cylle'n.

Nu skal jeg så ha' lavet bæstet.
Som udgangspunkt har jeg en motorblok og ikke andet. Jeg vil gerne have
forslag til alt, lejer, krumptap, cylinderkit, vario, kobling gearing
osv osv osv.
Og hvis der er nogen der kan henvise mig til 1 forhandler der har det
hele hjemme

Eneste krav er, at det skal være en god kvalitet der kan tåle nogle
kilometer, ved en god hastighed (ca. 70-90 km/t).

På forhånd tak

MVH

Thomas

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177500
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408518
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste