Honda Vision begrænsning
Fra : mtg

Dato : 09-08-04 10:58

Har lige købt en Honda Vision fra '99 som er lovlig.
Er der nogen der kan fortælle mig hvilke begrænsninger der sidder i sådan
en, og evt. hvordan man fjerner dem? Gerne med links til billeder el. lign,
da jeg er ny i faget...
Jeg har hørt, at hvis man fjerner begrænsningerne i en scooter uden at tune
den yderligere, bliver den ikke ødelagt eller slidt hurtigere i motoren, men
får måske endda bedre benzinøkonomi, fordi den så kører som fabrikken havde
tiltænkt den at køre, er der nogen der har en mening om dette?

Fra : K

Dato : 09-08-04 13:13

Den er mig bekendt ikke elektronisk begrænset ( den Vision jeg have i 1994
var ikke ) , til gengæld er den begrænset af dens ringe dimensioneret
cylinder og udstødning, derfor monterede jeg et Mallossi-kit bestående af
cylinder + stempel, udstødning, Polini-variator og gearing, monter det og så
kommer den til at gå rigtigt godt

Fra : Thomas

Dato : 09-08-04 18:37

> [...]
havde
> tiltænkt den at køre, er der nogen der har en mening om dette?

Skift variatoren til en polini. skift udstødningen til en uden plumper.
Den er plomberet i udstødningen og variatoren. der skal lidt arbejdte til
for at fjerne dem.

mvh. Thomas

Fra : RpR

Dato : 09-08-04 22:15

> Skift variatoren til en polini. skift udstødningen til en uden plumper.
> Den er plomberet i udstødningen og variatoren. der skal lidt arbejdte til
> for at fjerne dem.

Der skal da ikke arbejde til for at fjerne ringen i vario'en vil jeg mene.
Tar 10min for en der kender det.
Af med dækslet, af med blæserhjulet, ud med ringen og samle det hele igen.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Thomas

Dato : 10-08-04 16:34

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Tar 10min for en der kender det.
> Af med dækslet, af med blæserhjulet, ud med ringen og samle det hele igen.

Nu er det bare sådan på den model sidder der ikke en løs skive..det skal
drejes af.

mvh. Thomas

Fra : RpR

Dato : 10-08-04 17:44

> Nu er det bare sådan på den model sidder der ikke en løs skive..det skal
> drejes af.

Ja så kan jeg godt se det =)
Der må da kunne fås et gliderør uden begrænsning fra en Honda forhandler?

Fra : Thomas

Dato : 11-08-04 10:39

> Ja så kan jeg godt se det =)
> Der må da kunne fås et gliderør uden begrænsning fra en Honda forhandler?
>
> --

Det kan man også godt. det er et sæt bestående af et nyt gliderør samt en
skive. til ca 150 kr
Men hvis det var mig ville jeg godt bruge de sidste penge op til en polini
variator eller malossi.

Mvh. Thomas