Min monza 4 takter
Fra : *XxX*

Dato : 09-08-04 00:23

Hej NG

Hvad kan fejlen være hvis en knallert 4 takter? Den kører fint som den skal
når der er belastning på men når den ikke trækker så meget, begynder den at
4 takte.

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 08-08-04 16:01

"*XxX*" <fatman00hot@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad kan fejlen være hvis en knallert 4 takter?

stoppet luftfilter eller for stor dysse i kaburatoren.

mvh tp

Fra : Helge Christiansen

Dato : 09-08-04 21:08

Måske hænger chokeren?

Helge

Fra : *XxX*

Dato : 10-08-04 22:32

"Tonny Poulsen" <topo@adslhome.dk> wrote in message

> stoppet luftfilter eller for stor dysse i kaburatoren.

Har fundet ud af at det var fordi hullet i toppen af filter kassen er for
lille så jeg har pilet den helt af, skal til at have boret nogle nye så der
komer mere træk igennem. Det er vel bedste der er filter på istedet for
direkte indsugning.

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 10-08-04 14:17

> [...]
der
> komer mere træk igennem. Det er vel bedste der er filter på istedet for

Tror du er ude i noget snavs
lad vær og bor huller, hvis dit luftfilter er 100% originalt kan du nøjes
med at fjerne "propperne" der sidder i den hvide rillede plastik slange
inden i filtret, eller evt helt fjerne slangen, lidt lettere at genmontere
senere end at bore hullerne tilbage

mvh tp

Fra : *XxX*

Dato : 11-08-04 00:34

> [...]
> inden i filtret, eller evt helt fjerne slangen, lidt lettere at genmontere

Den er væk. Det var den første jeg fjernede, da det så ikke virkede så godt
som den kunne tog jeg også filteret ud, men den 4 taktede stadig lidt i
toppen. Men efter jeg har fjernet boksen helt gør den det næsten ikke.

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 10-08-04 16:07

> Den er væk. Det var den første jeg fjernede, da det så ikke virkede så
godt
> som den kunne tog jeg også filteret ud, men den 4

man bør ikke køre uden filter, din dysse er for stor sæt en mindre i, hvad
har du ellers pillet ved, bare for at være nysgerrig

mvh tp

Fra : *XxX*

Dato : 11-08-04 21:50

> [...]
>
> man bør ikke køre uden filter, din dysse er for stor sæt en mindre i, hvad
> har du ellers pillet ved, bare for at være nysgerrig

Har ikke selv pillet ved noget, men købte den for 200 og så virkede den ikke
så han ville bare af med den. Så instillede jeg tændingen og så virkede den.
Plumpen er taget ud og det ser ud til de har været ved at plane topstykket,
men den er lidt utæt hvis man ikke får den strammet godt nok. den kan dog
kun køre 30-40 stykker, testede det efter en bil da speedometeret ikke
virker.

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 10-08-04 16:07

og stil dit ur