Ang. knækudstødning.
Fra : kr

Dato : 06-08-04 11:49

Hej med jer, jeg har skiftet udstødning på min Piaggio NRG med det resultat
at den nu kører 70-80 km. i timen. Det pjat er jeg blevet for gammel til, så
jeg vil høre om det ikke er muligt at sætte en anden udstødning på der får
min scooter ned på 60 km/t. eller lign.? Hvad med en knækudstødning - jeg
har hørt at det skulle hjælpe ?
På forhånd tak
kr.
kat2@mail.tele.dk

Fra : Brian A.

Dato : 06-08-04 12:26

"kr" <kat2@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> min scooter ned på 60 km/t. eller lign.? Hvad med en knækudstødning - jeg

Normalt monterer man en knækudst. for at få mere fart, ikke mindre :)
Hvor hurtigt kørte den før, og var det originalen?
Du kunne evt. montere en "fart begrænser" eller "panserværn", kært barn har
mange navne. Det er en lille elektronikdims man monterer ifbm. tændingen.
Den begrænser omdrejningerne. Det er da en mulighed, og den kan slås fra med
en knap, skulle du få bruge for lidt ekstra power :)

Fra : RpR

Dato : 06-08-04 14:38

> [...]
med
> en knap, skulle du få bruge for lidt ekstra power :)

Fartbegrænseren flytter tændingstidspunktet, motoren blir derfor mere varm
og stemplet kan i værste tilfælde sætte sig. Den er ikke beregnet til at
køre med, kun til at binde politiet en på ærmet.

Han må vel bare ha' fat i en org. potte igen.
Ellers kan han smide en afstandsskive ind mellem variator og blæserhjul, så
taber den ihvertfald topfart.

Evt. kunne han bare lade være med at give så meget gas? Det er det billigste
og mest økonomiske.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Elbarto

Dato : 06-08-04 18:35

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> http://www.MopedGallery.dk
> ICQ: 19284098
> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"

Hvorfor pille den orginale af
Der er 2 muligheder
1. sætte den orginale på igen (Har en på lager hvis du mangler har kørt
under 500km)
2. gøre som RpR siger slip gasse og spar en masse benz

Elbarto Simpsoniac

Fra : Hekto

Dato : 06-08-04 19:23

In article <4113897f$0$220$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
rpr@mopedgallery.dk says...
> Fartbegrænseren flytter tændingstidspunktet, motoren blir derfor mere varm
> og stemplet kan i værste tilfælde sætte sig. Den er ikke beregnet til at
> køre med, kun til at binde politiet en på ærmet.

????? som regel er det en kondensator der lægges over tændspolen, og da
den dermed bliver 'frekvensafhængig' bliver gnisten svagere og svagere
jo flere omdrejninger.

- det er det hele!
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650

Fra : RpR

Dato : 06-08-04 19:36

> ????? som regel er det en kondensator der lægges over tændspolen, og da
> den dermed bliver 'frekvensafhængig' bliver gnisten svagere og svagere
> jo flere omdrejninger.
>
> - det er det hele!

Njah, delvist korrekt. Den sættes mellem pickup spolen og CDI'en.
Jeg har ved hjælp af et stroboskop lys (tændings pistol) set at tændings
tidspunktet flytter sig når den er slået til, så jeg ville ikke turde køre
med det i længere tid end det tager at overbevise en betjent om at den er
lovlig =)