Peugeot Speedfight olie
Fra : dpir8b

Dato : 03-08-04 18:34

Hej Gruppe,

Jeg har en peugeot speedfight lc fra 98 som jeg har kørt ganske lidt på! nu
står jeg og skal ud og købe olie til dyret, men da jeg var ned på tanken
kunne man få 2 typer nemlig semi.og fuld syntetisk! Hvad skal jeg købe?

MVH.
Svend

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-08-04 19:06

dpir8b skrev:

> [...]
> nu står jeg og skal ud og købe olie til dyret, men da jeg var ned på
> tanken kunne man få 2 typer nemlig semi.og fuld syntetisk! Hvad skal jeg

På en Speedfight skal du køre semi med mindre den er tunet (anden cylle
eller udstødning fx).

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : C. Christoffersen

Dato : 03-08-04 19:10

Hej Svend !

Du kan bruge begge dele. Den fuldsyntetiske vil ikke sode så meget, men
begge vil kunne bruges.

M.V.H

C.Christoffersen
Speedfight 2 ejer

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-08-04 19:26

C. Christoffersen skrev:

> Hej Svend !
>
> Du kan bruge begge dele. Den fuldsyntetiske vil ikke sode så meget, men
> begge vil kunne bruges.

Omvendt! Den fuldsyntetiske vil sode pga. den ikke vil blive afbrændt
ordentlig.

Jeg udtaler mig som ekspert men er det langt fra! Ovenstående har jeg
fra en scootermekaniker.

Selv kører jeg fuldsynt. på min egen SF2 men den er også tunet.

Fra : Henning Lund

Dato : 04-08-04 15:09

Martin Johansen [6000] skrev:

> Omvendt! Den fuldsyntetiske vil sode pga. den ikke vil blive afbrændt
> ordentlig.

Det var ikke hvad vi lærte på de kurser der blev holdt for olie
forhandlere.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-08-04 21:29

Henning Lund skrev:

> Det var ikke hvad vi lærte på de kurser der blev holdt for olie
> forhandlere.

Og så er vi tilbage ved problemet. Hvem har ret? Dem som laver olien
eller dem som rep. køretøjerne? Jeg er forvirret.

Fra : *sigh*

Dato : 24-08-04 15:27

> Og så er vi tilbage ved problemet. Hvem har ret? Dem som laver olien
> eller dem som rep. køretøjerne? Jeg er forvirret.

Dem som laver olien er temmelig inhabile.....jeg tror mere på dem som står
med maskinerne og ser hvad der foregår. Mit tændrør er
meget sodet til efter at kørt på hondas egen fuldsyntetiske så......

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-08-04 17:08

*sigh* skrev:

> Dem som laver olien er temmelig inhabile.....jeg tror mere på dem som
> står med maskinerne og ser hvad der foregår. Mit tændrør er meget
> sodet til efter at kørt på hondas egen fuldsyntetiske så......

Den er jeg også med på. De vil jo helst sælge den dyre..