Peugeot Vivacity
Fra : Jimmie Andersen

Dato : 31-07-04 20:09

Hejsa

Er der en som ved om der skal sidde en fjeder i den der variomatic, jeg har
det problem at hver gang jeg samlet den og gasser op. Så ryger alle rullerne
ud af deres leje. Så de ligger og roder rundt inden i den der dåse med fedt
i. Men nu har jeg set på en ny variomatic på thansens hjemmeside, og der ser
det ud som om der er en gul fjeder med.

Rullerne ryger først ud, når den der med de der plastdimser der glider inden
i varioen, kommer ud i yderposition.

Min er samlet i denne rækkefølge ind mod motoren.

1: Lille mellemskive
2: Variomaten
3: Det runde leje
3: Den der skive med tandhjul
4: Møtrik.

Lyder det som den rigtige måde, eller manger jeg en fjeder mellem 1 og 2?

Håber der er en som kan hjælpe.

Hilsen
Jimmie

Fra : Brian A.

Dato : 31-07-04 23:25

"Jimmie Andersen" <news@jimmie.dk> skrev i en meddelelse

> Lyder det som den rigtige måde, eller manger jeg en fjeder mellem 1 og 2?

Den gul fjeder er til bagerste remskive. Jeg har aldrig set en vario med
fjeder i. Er rullerne slidte, hvad med de små 3 nylon trekanter?

Fra : Jimmie Andersen

Dato : 01-08-04 10:24

> Den gul fjeder er til bagerste remskive. Jeg har aldrig set en vario med
> fjeder i. Er rullerne slidte, hvad med de små 3 nylon trekanter?

Ok, jeg fandt også lige en skitse over den, og der kan jeg heller ikke se
nogen fjeder.

Rullerne ser fine ud, og alle 3 trekanter sidder også på. Og den glider fint
op og ned den skive de sidder på.

Rullerne sidder også fint når jeg samler den, jeg trykker varioen sammen og
skubber den på. Problemet opstår når man giver fuld gas, så ryger de ud af
deres leje i varion. Hvis man kun giver lidt gas så ser det ud som om de
bliver hvor de skal være.

Jeg har prøver at sætte dem på plads 3 gange nu, men samme resultalt hver
gang.

Fra : Hekto

Dato : 01-08-04 10:44

In article <410cb4c6$0$212$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
news@jimmie.dk says...
> Jeg har prøver at sætte dem på plads 3 gange nu, men samme resultalt hver
> gang.

Den udvendige skål (af blik), burde forhindre at de ryger nogen som
helst steder hen!
Kand det være en uoriginal vario, som du sæter for små ruller i????
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650

Fra : Hekto

Dato : 01-08-04 08:43

In article <410bec59$0$247$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
news@jimmie.dk says...
> [...]
> 4: Møtrik.
>
> Lyder det som den rigtige måde, eller manger jeg en fjeder mellem 1 og 2?

Rækkefølgen er god nok.
Tryk hver rulle fast i en lille klat fedt. Så 'vælter' de ikke når du
samler den.

http://www.hekto.dk/speedfight/pservice.htm