Velo forhandler
Fra : Svend Tveskaeg

Dato : 28-07-04 11:56

Hi Boyz

Jeg har fundet en Velo Solex importør her www.scooter45.dk

Jeg har prøvet at kontakte ham for at blive henvist til en forhandler
men han holder ferie lukket til den 6 august.

Er der nogen der sådan lige kan huske en forhandler i københavns
området. ?

Fra : Ulf

Dato : 28-07-04 15:54

Svend Tveskaeg <nobody@noone.com> wrote in message news:<bd1fg0l5gvp3j83tefcj0elt18sompot95@4ax.com>...
> [...]
> men han holder ferie lukket til den 6 august.
>
> Er der nogen der sådan lige kan huske en forhandler i københavns

Hej Svend

Søger du dele??

Eller søger du en Velosolex..

Hvis du søger en Velosolex, så skal du købe en gammel en.
Ikke det skidt fra Ungarn, har hørt at de går rimlig hurtigt i
stykker, da bla. stempel og cylinder ikke er af bedste kvalitet.

Så køb du en gammel en, måske en 3800..

Men hvem ved hvad du leder efter..

Hilsen Ulf

Fra : Preuthun

Dato : 28-07-04 21:14

Snip...
> [...]
> Ikke det skidt fra Ungarn, har hørt at de går rimlig hurtigt i
> stykker, da bla. stempel og cylinder ikke er af bedste kvalitet.

Hej.
Yes. 3800'eren er toppen af Velo Solex udviklingen.
Også mit råd: Køb en brugt 3800 i pæn og god stand. Pris max. ca. 3000 kr.
Dansk Veteran Knallertklub (DVK) har et pænt reservedelslager til Velo
Solex. Du kan maile til mig omkring dette, hvis du ønsker. (I så fald, check
lige min mail adresse).
Reservedele (og nye Velo'er) kan f.eks. også købes hos Velo manden i Strøby
Egede.
Men Troest cykler i Valby har vistnok også noget.

Mvh. Jan Preuthun

Fra : Padre

Dato : 28-07-04 22:52

Preuthun wrote:
> Reservedele (og nye Velo'er) kan f.eks. også købes hos Velo manden i
> Strøby Egede.
> Men Troest cykler i Valby har vistnok også noget.

Webs'en på Østerbro havde dem før i tiden, om han stadig har det, ved jeg
ikke, og hans website er ikke så informativt (har faktisk aldrig været det)

http://www.websen.dk/

Padre

Fra : Svend

Dato : 29-07-04 00:13

On 28 Jul 2004 07:54:20 -0700, atagu@gmx.net (Ulf) wrote:

> [...]
>Ikke det skidt fra Ungarn, har hørt at de går rimlig hurtigt i
>stykker, da bla. stempel og cylinder ikke er af bedste kvalitet.

Jeg søger en Velo Solex til at køre på,

Jeg var ikke lige klar over at de nye fra Ungarn kunne være af dårlig
kvalitet. Jeg gik lige dba.dk igennem, der var en velo med cardan træk
men desværre ikke en 3800.

Jeg skal bare bruge den til at køre frem og tilbage på arbejde.

Fra : Hekto

Dato : 29-07-04 09:28

In article <5gcgg0tt49subcunmm2vbovp3g8jla0kj6@4ax.com>,
nobody@noone.com says...
> eg var ikke lige klar over at de nye fra Ungarn kunne være af dårlig
> kvalitet. Jeg gik lige dba.dk igennem, der var en velo med cardan træk
> men desværre ikke en 3800.

Nej det er en 5000!

Den er baseret på den normale Velo-motor, der er placeret inden i det
lukkede stel, og trækker baghjulet via en kardanaksel. Den har endda
skivebremse bagpå!!

- fine sager!

--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650

Fra : Preuthun

Dato : 30-07-04 21:54

> Nej det er en 5000!

Nja...... ikke helt nok. Kardantrækkeren er en model 6000.
Model 5000 en en forhjulstrækker med små hjul og "højt" styr, med en motor
som på model 3800.

> Den er baseret på den normale Velo-motor, der er placeret inden i det
> lukkede stel, og trækker baghjulet via en kardanaksel. Den har endda
> skivebremse bagpå!!
>
> - fine sager!

Javist er det fine sager, og en ganske interessant model. F. eks. har
fabrikken patenteret kardantrækket og ligeså med kabeltrækket til
skivebremseren. Endda baglygten er patenteret. Hvis nogen interesserer sig
for sådanne patenter kan jeg fremsende elektroniske kopier. Jeg skal bare
have oplyst en privat mailadresse.

Der er dog et problem med dem. De går tit i stykker. Faktisk, hvergang jeg
har været til veteranknallertløb, og der har været kardantrækkere med, har
der været problemer med at holde dem kørende. Dertil kommer at de er mere
end almindeligt svære at finde reservedele til. Men muligvis kan veteran
knallertklubben "Stemplet" ude i Hvidovre sikkert hjælpe.
Derfor: Køb IKKE en 6000'er, hvis du bare vil have en god og driftssikker
Velo Solex.

Mvh. Jan Preuthun

Fra : Hekto

Dato : 30-07-04 22:41

In article <410ab805$0$35873$14726298@news.sunsite.dk>,
preuthun@FJERNDETTEemail.dk says...
> Nja...... ikke helt nok. Kardantrækkeren er en model 6000.
> Model 5000 en en forhjulstrækker med små hjul og "højt" styr, med en motor
> som på model 3800.

Åh Ja! Det var de små, der kunne fås gule, orange og blå!

Fra : Preuthun

Dato : 30-07-04 22:46

> Åh Ja! Det var de små, der kunne fås gule, orange og blå!

Yes, og jeg (kun) tror nok, det omtrent var det sidste fabrikken fik
udviklet på det det gamle koncept i et førsøg på at komme sig ovenpå
markedets manglende interesse for kardantrækkeren.

mvh. Jan Preuthun