Vario/kilrem problemer!
Fra : HK

Dato : 27-07-04 13:21

Hej med jer.

Der er opstået et problem med min Peugeot Speedake.

Næsten hver gang jeg starter med at give gas og den begynder at sætte i gang
så rykker/hakker den den voldsomt et par gange indtil den kommer lidt op i
fart.
Det er ligesom om at kilremmen hopper eller slipper remhjulet.
Hvad er der galt med den?
Jeg har haft det splittet af et par gange uden at jeg se noget galt.
Det skal lige siges at jeg har skiftet rullerne, de gamle var meget
firkantet men det er samme vægt jeg skiftede til.
Remmen ser lidt slidt ud kan det være den der bør udskiftes?

PFT.

Herbert

Fra : Hekto

Dato : 27-07-04 13:43

In article <4106488f$0$275$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
NIXHerbertIKKESPAM@NIXkleineIKKESPAM.dk says...
> [...]
> firkantet men det er samme vægt jeg skiftede til.
> Remmen ser lidt slidt ud kan det være den der bør udskiftes?

Skift også remmen, og tør remskiverne af med rensebenzin.
Kontroller at rullerne ligger rigtigt, og at de har fået en lille klat
HT-fedt.

--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650

Fra : Thomas

Dato : 27-07-04 15:32

"HK" <NIXHerbertIKKESPAM@NIXkleineIKKESPAM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> firkantet men det er samme vægt jeg skiftede til.
> Remmen ser lidt slidt ud kan det være den der bør udskiftes?

Det kan også være i den begerste del ved koblingen. Der sidder nogle
styrestifter.

jeg har lavet 2 Peugeot squab. Den ene der var de løbegange hvor i
styrestifterne kører ødelangt
på grund af manglene service i gennem tiden det skal smøres med fedt engang
imellem.

Den anden der var 2 ud af 3 stifter knæket.

mvh. Thomas