30/45 Straf efter tuning - Det kan da ikke~
Fra : Peter

Dato : 25-07-04 10:00

Efter at have fået min speedfight har jeg kommet i snak med en del andre
scooterejere.

For noget siden talte jeg med en af jer som ikke kan kommet til at køre
stærkt nok, og jeg mener at det han sagde måtte være noget vrøvl.

Han påstod at hvis man havde en 45 der kørte (meget) for stærkt, så skulle
man da skifte den ud til en magen til, men en 30 model.
Årsagen til dette var at 70% reglen for at få taget kørekortet ikke gjaldt
når man kørte på en 30 model.

Jeg har tilgengæld hørt at man kan få taget kørekortet ved hensynsløs kørsel
på cykel (spritkørsel fx), så det ville undre mig meget såfremt han havde
ret.

Og hvis man straffes mindre for at køre fx 80km/t på en 30, end på en 45 så
er der da noget galt med loven.

Jeg så et andet indlæg der sammelignede lovlighed med død og graviditet, der
påstod at man ikke kunne være delvist det ene (god sammenligning i øvrigt).

Hvad siger i?
Er det ikke noget som han har fået galt i halsen?

Fra : Preuthun

Dato : 25-07-04 11:05

> Jeg så et andet indlæg der sammelignede lovlighed med død og graviditet,
der
> påstod at man ikke kunne være delvist det ene (god sammenligning i
øvrigt).

Hej Peter.
Her er det ordrette citat:

"En ulovlig knallert, er lige som 'død' og 'gravid' ikke noget man kan
være 'lidt' eller 'halvt'.
Enten, eller!"

> Hvad siger i?
> Er det ikke noget som han har fået galt i halsen?

Hvad synes du selv?
Jeg synes: Set udfra en fatalistisk filosofisk synsvinkel ser det rigtigt
nok ud.
Loven imidlertid, graduerer straffe for lovovertrædelser, udfra en en
vurdering af alvorligheden af lovovertrædelsen. Denne graduering volder ofte
store vanskeligheder at forstå, men den hænger i nogen grad sammen med, hvad
politikerne og dommerne mener er offentlighedens retsbevisthed for tiden.
Du nævner selv et eksempl på noget uforståeligt som jeg tror sagtens kan
passe (Dog uden at vide det).

Mvh. Jan Preuthun

Fra : Hekto

Dato : 25-07-04 13:32

In article <41038855$0$66470$14726298@news.sunsite.dk>,
preuthun@FJERNDETTEemail.dk says...
> [...]
> Du nævner selv et eksempl på noget uforståeligt som jeg tror sagtens kan

Man straffes i forhold til det forseelsen er foregået på. Man får
derfor ikke fradømt kørekortet, ved at køre for stærkt på en 30'er ...
sådan lige.
Det bliver heller ikke taget ved spritkørsel på sykel ... sådan lige!

Man kan dog dømmes 'generelt uegnet til at føre et motorkøretøj', hvis
det skønnes at gentagne overtrædelser er af en sådan karrakter, at man
vedblivende er til fare for andre!
Det samme gælder, at man kan dømmes for spirituskørsel, ved en promille
under 0,5 hvis det skønnes at man alligevel har været påvirket af den
mængde alkohol man har indtaget.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : RpR

Dato : 25-07-04 23:24

>Man kan dog dømmes 'generelt uegnet til at føre et motorkøretøj', hvis
>det skønnes at gentagne overtrædelser er af en sådan karrakter, at man
>vedblivende er til fare for andre!

Kræver det ikke at det er sket på et motorkøretøj? Det er en knaller jo
ikke.
Ifølge loven er det jo et motordrevent køretøj, der er en forskel.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Hekto

Dato : 26-07-04 06:28

In article <410432c4$0$281$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
rpr@mopedgallery.dk says...

> [...]
> http://www.MopedGallery.dk
> ICQ: 19284098
> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"

Nej. Du kan blive taget rumlestiv 28 dage i træk, på cykel, og kan så
af en domstol erklæres for uegnet.
Du kunne jo være HT-chauffør f.eks!

Fra : RpR

Dato : 26-07-04 15:22

>Nej. Du kan blive taget rumlestiv 28 dage i træk, på cykel, og kan så
>af en domstol erklæres for uegnet.
>Du kunne jo være HT-chauffør f.eks!

Nå ja, nu tænkte jeg på hastighedsoverskridelse, ikke spiritus kørsel.

Der er btw. noget galt med din klient. Besvarer jeg dine indlæg så sætter
den ikke automatisk ">" foran det du har skrevet.

Fra : Elbarto

Dato : 26-07-04 16:02

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.MopedGallery.dk
> ICQ: 19284098
> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"

Nej ikk helt .. Hvis politi eller dommere (er ikk helt klar over) mener at
du fx. har et alcohol problem der gør dig uegnet til at have kørekort kan de
tage det
Det kan være de har snuppet dig et par gange på cykel eller evt 30er

Noget andet er at på en 30er midster man tunet hvis man bliver nakket
På en 45er midster man det ike men skal til syn hvor den self ikke ville
blive godkendt med tun på men de må stadig ikke tage tunet/scooten .. enste
de kan er at klippe pladen
Men det må du da kunne berette noget om RPR

Elbarto Simpsoniac

Fra : RpR

Dato : 26-07-04 18:13

> [...]
enste
> de kan er at klippe pladen
> Men det må du da kunne berette noget om RPR

Ja, jeg har jo været møllen igennem :-/

Fra : rotel

Dato : 30-07-04 08:57

Folk er så skide bange for at blive taget, hvis i ikke kan lide risikoen så
tag bussen.
I er sgu da en flok kællonger, der beabejder deres angstneuroser i netgruppe
terapi ...gab.
Rotel

Fra : RpR

Dato : 30-07-04 09:59

> [...]

> tag bussen.
> I er sgu da en flok kællonger, der beabejder deres angstneuroser i

Og du er en skovl der ikke kan citere i en NG.

Fra : RpR

Dato : 25-07-04 23:25

> Og hvis man straffes mindre for at køre fx 80km/t på en 30, end på en 45

> er der da noget galt med loven.

Hello, and welcome to yesterday!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 26-07-04 10:04

Peter wrote:
> Og hvis man straffes mindre for at køre fx 80km/t på en 30, end på en 45 så
> er der da noget galt med loven.

Hvorfor?

Hvis du har en 45 burde du være gammel nok til at kunne se det
fjollede i at købe sådan en lille maskine hvis du i virkligheden vil
køre hurtigere end de 45..

30-knallert tuning kan til nød betegnes som drengestreger (man skal
jo more sig lidt når man er i ballade-alderen).

> Hvad siger i?
> Er det ikke noget som han har fået galt i halsen?

Enten er den lovlig, eller også er den ulovlig... sådan er det.

// Hans, der tidligere har haft en gammel Gilera med en 150cc
// MZ-motor, som knallert.. ak ja, det var nu tider dengang
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : RpR

Dato : 26-07-04 15:23

> [...]
>
> 30-knallert tuning kan til nød betegnes som drengestreger (man skal
> jo more sig lidt når man er i ballade-alderen).

Fis i en hornlygte IMO. Hvis loven er baseret på det synspunkt så siger jeg
ikke mere..

Fra : Elbarto

Dato : 26-07-04 16:05

> [...]
>
> // Hans, der tidligere har haft en gammel Gilera med en 150cc
> // MZ-motor, som knallert.. ak ja, det var nu tider dengang

Nej man burde være gammel nok til at indse at 45kmt mellem bilerne er
livsfarlig jeg ville ikke selv turde at køre gennem kolding by på en 45er
ude mellem bilerne.
Kan den derimod 70 har jeg en chance for at følge med trafikken og kommer
ikk så nemt i klemme.
Iøvrig ved jeg ikke noget værre som en 45er der tuller med 45kmt midt ude på
vejen i 60 kmt zone

Elbarto Simpsoniac

Fra : Hans Joergensen

Dato : 26-07-04 22:58

Elbarto wrote:
> Nej man burde være gammel nok til at indse at 45kmt mellem bilerne er
> livsfarlig jeg ville ikke selv turde at køre gennem kolding by på en 45er
> ude mellem bilerne.

Så køb en MZ'er ?

Jeg mener hvorfor ikke? en MZ er ikke ret dyr.

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : Moller

Dato : 27-07-04 09:51

Hans Joergensen wrote:

> Så køb en MZ'er ?
>
> Jeg mener hvorfor ikke? en MZ er ikke ret dyr.

   Og i mange tilfælde kan man næsten tag pappet + købe en MZ for det
samme som en ævert koster :) og så ka man tune på den så meget man har
lyst til uden at få konfiskeret den... der er tilfælde med godt 50-60
heste hvis man gør det rigtig godt (vandkøling, anden potte osv..)

--
VH
Lars Molnit

Fra : RpR

Dato : 27-07-04 11:09

> Så køb en MZ'er ?

Ikke min stil

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-07-04 22:22

RpR wrote:
> Ikke min stil

Så skal man edderstejlme heller ikke skabe sig over at få
konfiskeret dele og sendt lortet til syn

Eller at bøden er større på en 45.

// Hans, der har fået 3 bøder på knallert, og som aldrig har brokket
// sig (ret meget) over dem ;)
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Fra : RpR

Dato : 29-07-04 10:57

> Så skal man edderstejlme heller ikke skabe sig over at få
> konfiskeret dele og sendt lortet til syn

Jeg skaber mig skam heller ikke. Jeg har prøvet at være møllen igennem med
at skulle op til ny køreprøve fordi jeg rundede 120km/t midt i Sønderborg by
på RS'en, og det var hamrende dumt, og det har jeg taget skraldet for.

Sålænge man kører fornuftigt på 45'eren så lader politiet dig være. Jeg har
sågar fået komplimenter fra en MC betjent der synes den var flot