Små benzindunke - sådan gør man ikke!
Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 23-07-04 21:16

Hejsa,

faldt lige over denne artikel
http://www.aalborg.dk/serviceomraader/brand+og+beredskab/brandgode+raad/side30.htm

er der nogle, der har en bedre idé til hvordan man opbevarer 1 L benzin til
en lang tur.
Har kun kunnet finde 5 L dunke på tankstationerne.

--
Kasper

Fra : Henning Lund

Dato : 23-07-04 21:31

Kasper Vibe Grevsen skrev:

> er der nogle, der har en bedre idé til hvordan man opbevarer 1 L
> benzin til en lang tur.
> Har kun kunnet finde 5 L dunke på tankstationerne.

Jeg har en literflaske liggende i min scooter hele året rundt som
reserve, det er en gammel karburatorspritflaske, og den har holdt i 3 år
nu, benzinen skifter jeg ud en gang imellem.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : RpR

Dato : 23-07-04 23:48

> Jeg har en literflaske liggende i min scooter hele året rundt som
> reserve, det er en gammel karburatorspritflaske, og den har holdt i 3 år
> nu, benzinen skifter jeg ud en gang imellem.

Brugte samme trick til min tidligere Yamaha BWS, og flasken holdt og
nydeligt i den tid jeg havde den.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Preuthun

Dato : 23-07-04 23:39

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@post.cNOCAPSybercity.dENMARk> skrev i en
meddelelse news:cdrrl4$1q81$1@news.cybercity.dk...
> Hejsa,
> er der nogle, der har en bedre idé til hvordan man opbevarer 1 L benzin
til
> en lang tur.

Jeg bruger en 1 liters grøn firkantet terpentindunk til ekstra benzin. Det
har virket ganske godt nu i 2 år, men jeg har faktisk aldrig selv nydt godt
af den lille reserve. Sidst jeg var på langtur med Velo Solexen kørte jeg 68
km på næsten en tankfuld. Dvs. der var stadig en sjat tilbage i tanken som
er på 1.25 liter.

Mvh. Jan Preuthun

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 24-07-04 01:07

> Jeg bruger en 1 liters grøn firkantet terpentindunk til ekstra benzin.

Tak for tippet, vil skaffe en dunk fra terpentin eller rensebenzin det må
'næsten' værre beregnet til formålet...

--
Kasper

Fra : RpR

Dato : 24-07-04 10:15

> men jeg har faktisk aldrig selv nydt godt
> af den lille reserve

Jeg håber da også du kun fylder i maskinen

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 24-07-04 07:50

Kasper Vibe Grevsen wrote:

> er der nogle, der har en bedre idé til hvordan man opbevarer 1 L
> benzin til en lang tur.

Benyt de der metal flasker som campister, hickere og vandrefolk
benytter.
Kan ikke huske, hvad de hedder.
Findes i et utal af str. og er meget mere prof. en noget plastik halløj

--
Peter Thomas Fischer
http://www.fischer.as & http://www.humlebæk.dk

Fra : Rasmus

Dato : 24-07-04 10:01

"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev i en meddelelse

> [...]
> Peter Thomas Fischer
> http://www.fischer.as & http://www.humlebæk.dk
> *Man kan da ikke tage anonyme brugere seriøst*

Køb nu såden en :
http://www.spejdersport.dk/templates/Product_Variants.asp?ProductGuid=346485
istedet for !!

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 24-07-04 11:27

"Rasmus" <r_w_o@FJERNtdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> Køb nu såden en :

http://www.spejdersport.dk/templates/Product_Variants.asp?ProductGuid=346485
> istedet for !!

Trangia flaskerne er fede. Men der kommer omtrent 1 dråbe benzin ud i
sekundet. Det vil altså tage en evighed at håndtere den ;)
Holder også på Sprit, terpentin osv. flasker.

Og hvorfor være proff når "alm" løsninger dur fint?

Det lugter lidt af fok der bruger 5000kr på en mobiltelefon for at få proff
ting som Bluetooth, Mail, GPRS, Sattelit, GPS osv når de i bund og grund kun
skal bruge den til at ringe hvilket en telefon til 500-1000kr sagtens kan
klare?

Kort skrevet.. Hvorfor ligne en proff når man ikke er det? Det eneste det
vil gøre er en tommere pengepung og chancen for at ende i en pinlig
situation når en "rigtig" proff kommer over og konfronterer en med sit
udstyr og finder ud af at man ikke har en skid styr på lortet?....

Skulle lige ud med lidt mild galde... Sorry :)

Vh. Hans-Jacob

Fra : Ulf

Dato : 24-07-04 23:39

"Hans-Jacob Møgelmose" <zster87@hottiemail.com> wrote in message news:<41023959$0$214$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> [...]
> udstyr og finder ud af at man ikke har en skid styr på lortet?....
>
> Skulle lige ud med lidt mild galde... Sorry :)

Hehe...

Hej Hans..

Det var det rimlig godt fyret af..
I min Yamaha 4 gear, har jeg under batteriet, en lille dunk på 8 ml..
Dog er den fyldt med olie, så hvis jeg står og skal tanke. Skal jeg
ikke have en 1 liters olie dunk med, jeg tager simpelhent bare min 8
ml dunk, og fylder ca. 2-3 ml. ned i benzin tanken sammen med en 4-5
liter benzin.

Har tænkte på at lave en lille holder til en 30-50 ml. dunk, i den
anden side.
Som så skal fyldes med benzin, ved godt det ikke er meget, men lidt
hjælper mere end intet..!

Fra : Brian A.

Dato : 25-07-04 07:29

"Ulf" <atagu@gmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke have en 1 liters olie dunk med, jeg tager simpelhent bare min 8
> ml dunk, og fylder ca. 2-3 ml. ned i benzin tanken sammen med en 4-5

til 5L benz skulle du gerne smide 1dl i, 2-3ml er alt for lidt