Hvordan skilles en Vespa Bravo/Ciao motor?
Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 23-07-04 19:35

Hej Gruppe,

kan nogle af jer give mig et tip til hvordan man skiller krumtapshuset på en
Bravo?
Jeg har fået at vide, den er næsten identisk med Ciao og har fundet følgende
vejledning:
"Start med at afmontere topstykke,cylinder og stempel. Afmonter nu tænding
samt karburator. Skru nu krumptapshushalv- delene fra hinanden."

Problemet er bare, at hele konstruktionen sidder bag en svejset stålramme og
der er ufattelig lidt plads omkring
de skruer, der holder karburatoren selvom fodpanelerne er fjernet.
Karburatoren sidder på denne model i bagerste ende af motorblokken hvor
cylinder og stempel sidder i forreste ende.

Jeg har en idé om, at centrifugalkoblingen skal fjernes før motorblokken kan
pilles ud af rammen.
Er dette korrekt eller er der et andet trick? Hvordan tager man
koblingshuset af?

Jeg håber I kan give mig nogle fif.

--
Kasper

Fra : Henning Lund

Dato : 23-07-04 20:28

Kasper Vibe Grevsen skrev:

> Problemet er bare, at hele konstruktionen sidder bag en svejset
> stålramme

Af med kobling og de 2 ledninger som sidder på blokken, fjern karburator
samt udstødning, så kan du lirke motoren ud af stellet.

> Hvordan tager man
koblingshuset af?

Pil møtrikken af og træk koblingen ud, såre enkelt.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 23-07-04 21:13

> koblingshuset af?
>
> Pil møtrikken af og træk koblingen ud, såre enkelt.

Hej Henning,

tak for tippet, men hvordan piller man møtrikken af ?-)
Koblingshuset drejer jo bare rundt.
Skal man bruge en speciel aftrækker til at holde det fast?

--
Kasper

Fra : Henning Lund

Dato : 23-07-04 21:29

Kasper Vibe Grevsen skrev:

> tak for tippet, men hvordan piller man møtrikken af ?-)
> Koblingshuset drejer jo bare rundt.
> Skal man bruge en speciel aftrækker til at holde det fast?

Har du ikke en tang som kan holde koblingen mens du løsner møtrikken,
ellers kan du sætte en fastnøgle eller en topnøgle på den og give nøglen
et dask af en hammer, det giver samme resultat som chockeffekten fra en
luftnøgle.

Fra : Rasmus

Dato : 24-07-04 09:55

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> ellers kan du sætte en fastnøgle eller en topnøgle på den og give nøglen
> et dask af en hammer, det giver samme resultat som chockeffekten fra en

Eller få en hjælper til at holde på koblingen.

Fra : GK

Dato : 24-07-04 23:41

"Rasmus" <r_w_o@FJERNtdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> Eller få en hjælper til at holde på koblingen.

jeg ville bruge en låse bolt til at skrue ned i tændrørs gevindet
(stempel stop).. kan fåes ved t-hansen .. .. mon ikke det kan lade sig gøre
på den måde .. .. det kan man på scooter .. jeg kender godt nok ikke lige
systemet på en sådan ´knallert
http://www.t-hansen.dk/products.asp?c=279946937&n=317992332#xy

---