[OT] Hvor langt østpå findes han ?
Fra : JSM

Dato : 23-07-04 13:33

Skal med det samme undskylde denne lidt OT post, men jeg kunne ikke lige
finde en bedre egnet gruppe. Og så til spørgsmålet.
Her i det nordlige jylland kan man ofte møde en ganske bestemt type
knallert-kører.
Han (og det er altid en han.) er kørende på en ældre grøn Puch Maxi med en
grøn mælkekasse spændt på bagagebæreren. Han er mellerm 35 og 50 og absolut
ikke underernæret og tager vi fra toppen og ned er han iført en ældre
fullface-hjelm - sæføli uden visir og hagerem men til gengæld med masser
ridser og en meget mat lakering. En vindjakke fra Tøj & Sko, et par ikke alt
for rene cowboy-bukser hvor opslagene ikke er lige lange i hver side og
endelig et par sorte træsko uden hælkappe så man kan beundre hans hvide
tennis-sokker.
Der kan selvfølgelig være små variationer i påklædningen og en sjælden gang
kører han ikke Maxi men Vespa Ciao, men jeg er ret sikker på, at de fleste
nordjyder på et eller andet tidspunkt har mødt ham eller en af hans
arts-fæller. Og så kom vi til at snakke om, hvor langt syd og østpå i landet
findes han ? Kan man f.eks. risikere at møde ham i kbh's gader eller er han
et rent nordjysk "fænomen" ?
mvh
Jesper

Fra : Morten Trab

Dato : 23-07-04 15:07

"JSM" <sevelsted@spamnejtakpc.dk> skrev i en meddelelse

[SNIP en lille historie ;)]

> Og så kom vi til at snakke om, hvor langt syd og østpå i landet
> findes han ? Kan man f.eks. risikere at møde ham i kbh's gader eller er
han
> et rent nordjysk "fænomen" ?

LANGT fra...De findes TALRIGT i østjylland, og i hvert fald er der mange af
den type omkring Horsens / Skanderborg områderne, dog mest udpræget i
landområderne...

Har endda set dem så langt syd på som Esbjerg...

Kan ikke mindes jeg har set nogen i Kbh. området de år jeg var derovre...

--
Mvh./Best Regards,
Morten Trab

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 23-07-04 15:28

JSM wrote:

> Kan man f.eks. risikere at møde ham i kbh's gader eller er han
> et rent nordjysk "fænomen" ?
> mvh
> Jesper

Han findes i hele landet, dog knap så meget i indre KBH, da næsten alt
ligger indenfor gå afstand...

Thore

Fra : Padre

Dato : 23-07-04 16:31

> Han findes i hele landet, dog knap så meget i indre KBH, da næsten alt
> ligger indenfor gå afstand...

Men han findes også i det indre Kbh, bare rolig.

Det ville da også være trist at se racen uddø ..................

Padre

Fra : Elbarto

Dato : 23-07-04 16:48

"Padre" <spirito_santo@nospam.yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Men han findes også i det indre Kbh, bare rolig.
>
> Det ville da også være trist at se racen uddø ..................
>
> Padre

Oss en del af dem her i området dog er de så småt begyndt at skifte
maxierne ud med en hot

Elbarto

Fra : Rasmus

Dato : 24-07-04 09:53

> [...]
landet
> findes han ? Kan man f.eks. risikere at møde ham i kbh's gader eller er

Arten er også set på lolland/falster !!

Fra : Jens Kristiansen

Dato : 24-07-04 13:32

Tja, her østpå (Vestsjælland) er arten ved at uddø...jeg har ikke set en
længe...eller den er muteret til en lige så velnæret ditto og her er der
sket noget...M/K (!)...iført dynejakke og sorte kondibukser med fartstriber
på en overbelastet 30'er PGO påmonteret topboks. De ses ofte.

Fra : Peter

Dato : 25-07-04 09:41

Der er såmænd også observeret et par stykker her på Bornholm (er det øst nok
for dig?

Her er der stadig liv i den gamle Maxi, selvom jeg mener at de lokale
mælkekasser er blå

Peter!

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 25-07-04 17:32

"JSM" <sevelsted@spamnejtakpc.dk> skrev i en meddelelse

> findes han ? Kan man f.eks. risikere at møde ham i kbh's gader eller er
han
> et rent nordjysk "fænomen" ?

Vil lige tilføje en anden "variant" af denne jeg så idag.

Omvendt harley davidson kasket med skelethovede, langt gråt skæg og hår,
ølvom i forvasket t-shirt, sejler tatoos op af begge arme og en gammel slidt
lædervest.
Iført samme bukser og sko som den almindelige art.
Og dog, maxien var rød og garanteret boret og hakket!
Jeg tror dette er en enkelt rebbellisk udspringer men en revolution skal jo
starte et sted .

Mvh.
Hans-Jacob