Yamaha FS1 4 Gear?
Fra : Ulf

Dato : 23-07-04 10:32

En der kan sige mig hvor langt en Yamaha FS1 4 Gear's kører på
literen, hvis den er 100% lovlig??

Hilsen Ulf

Ps.

Ejer af en i morgen...

Fra : Brian A.

Dato : 23-07-04 16:44

"Ulf" <atagu@gmx.net> skrev i en meddelelse
> En der kan sige mig hvor langt en Yamaha FS1 4 Gear's kører på
> literen, hvis den er 100% lovlig??

Som det er på alle knallerter/scootere, afhænger det meget af kørestilen, og
at den har gear gør det bare endnu sværer at svare på.

> Ejer af en i morgen...

Tillykke! Når der bliver problemer med den, og tro mig, der kommer problemer
:) så køb nogle ordentlige dele. Ved netop denne knallert ville jeg aldrig
købe THansen igen - been there, done that, bought that t-shirt...

Fra : Aragorn24@webspeed.d~

Dato : 24-07-04 09:21

SÅDAN-HØRT!!!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-07-04 20:10

Aragorn24 skrev:

> SÅDAN-HØRT!!!

Enig - det er nemlig meget afhængig af kørestil hvor langt sådan en
render på literen.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Brian A.

Dato : 26-07-04 20:18

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse

> Enig - det er nemlig meget afhængig af kørestil hvor langt sådan en
> render på literen.

Hehe ;)

Fra : Rasmus

Dato : 06-08-04 13:51

"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> skrev i en meddelelse
> "Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse

> Hehe ;)

Simmerringen mellem krumtap og koblingshus kan kun skiftes, ved at afmontere
koblingen, da den sidder i et lille "hus", som er skruet fast med 3-4
skruer. Og den ene sidder så bag koblingen.

Fra : Hekto

Dato : 24-07-04 09:45

Brian A. wrote:

> Tillykke! Når der bliver problemer med den, og tro mig, der kommer problemer
> :) så køb nogle ordentlige dele. Ved netop denne knallert ville jeg aldrig
> købe THansen igen - been there, done that, bought that t-shirt...

Jeg spekulerer ofte over, hvad der får folk til at tro, at det de køber
et andet sted til den dobbelte pris, er fabrikeret et andet sted end det
de køber hos TH??????

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Brian A.

Dato : 24-07-04 22:15

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse

> Jeg spekulerer ofte over, hvad der får folk til at tro, at det de køber
> et andet sted til den dobbelte pris, er fabrikeret et andet sted end det
> de køber hos TH??????

Man har vel lov at håbe :)
Jeg har i hvert fald dårlige erfaringer med deres tændingsdele, ledningsnet
og membran.
Tændingsdele var platiner og kondensatorer. De var ikke meget værd.
Kondensatoren døde hurtigt eller virkede ikke ordentligt fra starten.
Platinerne blev slidt det sted hvor de rørte krumtappen.
Ledningsnettet brændte plus-ledningen af, selvom det var rigtigt monteret.
Jeg nåede lige at stoppe skidtet, for at klippe ledningen og trække en ny :)
Membranen, godt nok den billige "uden garanti" som de skriver, holdte ikke
længe. 50km og så lå det ene membran-blad inde i krumtaphuset. Det slap jeg
nu meget heldigt fra, heldigvis!

Fra : Aragorn24@webspeed.d~

Dato : 25-07-04 19:54

så skulle du også prøve at bestille topstyk og cyl til en 4gear, yes yes vil
jeg bare sige!!!

Fra : Ulf

Dato : 25-07-04 23:47

<Aragorn24@webspeed.dk> wrote in message news:<410401ae$0$258$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> så skulle du også prøve at bestille topstyk og cyl til en 4gear, yes yes vil
> [...]

Hvorfor..?

Hvad skulle der være galt med det?
Jeg har selv en derinde fra, både topstk. og cylle, og det kører skide
godt derudaf. Er tilkørt, og det hele.

Så topstk. og cylle + stempel is no problem.

Hilsen Ulf

Fra : Brian A.

Dato : 26-07-04 20:05

<Aragorn24@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> så skulle du også prøve at bestille topstyk og cyl til en 4gear, yes yes
vil
> jeg bare sige!!!

Jeg købte en gang et cylinder/stempel til min 2gear, bestilte det til en
4gear. Det fejlede absolut intet...

Fra : Ulf

Dato : 28-07-04 11:32

Kan man ikke bare tage en skrue trækker, og vippe ringen ud??
Og så sætte den nye i???

Hilsen Ulf

Fra : Brian A.

Dato : 28-07-04 20:09

> Kan man ikke bare tage en skrue trækker, og vippe ringen ud??
> Og så sætte den nye i???

Det mener jeg ikke, men det kan ske. Der må du spørge igen, mere direkte :)

Fra : Ulf

Dato : 25-07-04 22:30

"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> wrote in message news:<4102d159$0$3080$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>...
> [...]
> længe. 50km og så lå det ene membran-blad inde i krumtaphuset. Det slap jeg

Så købte du vel den lidt dyere udgave, alså efter det med krumtap "
historien ".
Ved godt at tsvansen's dele ikke lige er de bedste, og at man kan få
de samme dele til 2-3 gange den samme pris, nogen andre steder.

Hilsen Ulf

Ps.

Har dog kun købt, ny udstødning, 10mm dx kaburator, 9
tandsfortandhjul, og så mangler en 6,5mm indsugningsplade, men kommer
på imorgen.

Fra : Brian A.

Dato : 26-07-04 20:09

> Så købte du vel den lidt dyere udgave, alså efter det med krumtap "
> historien ".

Der skete heldigis intet med krumtappen. Jeg købte et sæt originale blade
hos Special i Aalborg. De kostede vist 100,- og var i en fin "Yamaha Genuine
Parts" pose :)

> Har dog kun købt, ny udstødning, 10mm dx kaburator, 9
> tandsfortandhjul, og så mangler en 6,5mm indsugningsplade, men kommer
> på imorgen.

Ja, alle deres varer er jo ikke det værste lort. Det er en discount-butik på
godt og ondt.

Fra : RpR

Dato : 25-07-04 23:30

> Platinerne blev slidt det sted hvor de rørte krumtappen.

Nu husker du vel at der skal sidde en lille svamp vædet i fedt som så smører
svinghjulet der hvor platinerne kører, ikke? Ellers så slides platinerne i
stykker. 90% af alle FS-1'er har den ikke siddende idag.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Brian A.

Dato : 26-07-04 20:12

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> svinghjulet der hvor platinerne kører, ikke? Ellers så slides platinerne i
> stykker. 90% af alle FS-1'er har den ikke siddende idag.

Nu er det snart 5 år siden, så er det jo lige det med hukommelsen :) Jeg
husker tydeligt denne sjovt klump, og undrede mig ofte over hvad meningen
var. Den blev altid monteret igen, men om det havde nogen virkning ved jeg
ikke - jeg smurte den ikke, heller ikke med de lidt dyrre originale
platiner.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-07-04 20:12

RpR skrev:

> Nu husker du vel at der skal sidde en lille svamp vædet i fedt som så
> smører svinghjulet der hvor platinerne kører, ikke? Ellers så slides
> platinerne i stykker. 90% af alle FS-1'er har den ikke siddende idag.

Se det vidste jeg så ikke. Tak for info!

Fra : RpR

Dato : 25-07-04 23:31

> En der kan sige mig hvor langt en Yamaha FS1 4 Gear's kører på
> literen, hvis den er 100% lovlig??

Hvad en lovlig kører kan jeg ikke svare dig på, men min egen jeg havde for
nogle år siden gik tossede 35km/l med 45mm cylinderkit, Proma potte og 16mm
karburator. Den blev generelt kørt med bundgas

De er ufatteligt økonomiske de gamle FS1'ere.

Vidste i egentligt at det ikke er Yamaha der har lavet den motor der sidder
på? Det er gode gamle Italienske Minarelli

Fra : Brian A.

Dato : 26-07-04 20:14

> [...]
16mm
> karburator. Den blev generelt kørt med bundgas
> De er ufatteligt økonomiske de gamle FS1'ere.

Det var da utroligt. Jeg mindes ikke at min gik så langt på literen - det
var dog også en 2 gears, hvis det har nogen betydning...

> Vidste i egentligt at det ikke er Yamaha der har lavet den motor der
sidder
> på? Det er gode gamle Italienske Minarelli

Det kan vel ikke undre nogen :)

Fra : RpR

Dato : 27-07-04 11:08

> Det kan vel ikke undre nogen :)

Nej, japanerne har ikke lavet ret meget af deres knallert grej selv. Honda
og Suzuki undtaget

Fra : Brian A.

Dato : 27-07-04 21:31

> Nej, japanerne har ikke lavet ret meget af deres knallert grej selv. Honda
> og Suzuki undtaget

Jeg har en Suzuki AP50, med morini motor svjv. Har du noget viden på det
område så skriv endeligt :)

Fra : RpR

Dato : 28-07-04 08:56

> Jeg har en Suzuki AP50, med morini motor svjv. Har du noget viden på det
> område så skriv endeligt :)

Nu er det jo også en scooter, ikke en knallert
Morini laver alle Suzuki's motorer til scooterne.

Fra : Ulf

Dato : 27-07-04 21:36

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> wrote in message news:<41062968$0$277$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> Nej, japanerne har ikke lavet ret meget af deres knallert grej selv. Honda
> og Suzuki undtaget

Hej Igen

Ved sku ikke lige om den lille svamp sidder der..
Da jeg ikke har haft indstillet tændingen på min fs1, den kører nemlig
bare som en drøm

Nu når jeg lige har jer, må jeg så evt. spørge lidt dumt, men hvor er
det engligt simmeringene sidder..?

Kan ikke umidelbart huske det, og så også om de er svære at skifte på
en fs1.

Hilsen Ulf

Ps.

Har kun droslet den, så den kører 40, med alle de lovlige dele, kabu,
udst., tandhjul, indsugning, så kender ikke så meget til den i nu.....

Fra : Brian A.

Dato : 27-07-04 21:45

> Nu når jeg lige har jer, må jeg så evt. spørge lidt dumt, men hvor er
> det engligt simmeringene sidder..?

Simmeringene sidder omkring de aksler som "kommer ud af motoren". Bag
koblings-skjoldet har du akslen hvorpå svinghjulet er monteret. Omkring
denne aksel, helt inde ved motorblokken sidder der en simmering. Det samme
gælder for akslen hvorpå det lille tandhjul sidder.

> Kan ikke umidelbart huske det, og så også om de er svære at skifte på
> en fs1.

Så vidt jeg ved kan det ikke lade sig gøre på andre måder end at skille
motoren ad :(

> Har kun droslet den, så den kører 40, med alle de lovlige dele, kabu,
> udst., tandhjul, indsugning, så kender ikke så meget til den i nu.....

Hvad har du gjort ved den?
Hvis du får fjernet plumben, så bliver den noget mere kvik og sjov at køre
på.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-07-04 22:32

Brian A. skrev:

> Hvad har du gjort ved den?
> Hvis du får fjernet plumben, så bliver den noget mere kvik og sjov at
> køre på.

Kan huske min gamle yums.. plumb ud, gear den 2 tænder og på med en 5,3
udstødning.

Fårk den lød godt og gik pænt godt efter hvad jeg kan huske i mine
minder.

Fra : Ulf

Dato : 28-07-04 16:01

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in message news:<pan.2004.07.27.21.32.24.222598@website.tuxx.dk>...

> Kan huske min gamle yums.. plumb ud, gear den 2 tænder og på med en 5,3
> udstødning.
>
> Fårk den lød godt og gik pænt godt efter hvad jeg kan huske i mine
> minder.

Hej Brian

Knallerten havde denne opsætning da jeg købte den.

16mm Kaburator
16mm Indsugnings-plade
14-43 Gearing
5,3 Udstødning
Cylinder 3 skyllekanaler ( Tum 178 )

Det kørte den 70-80 med, men da der er rigtig meget Politi i byen her,
har jeg pillet tingende af, og sat dem her på.

10mm Kaburator
6,5mm Indsugnings-plade
9-43 Gearing
Lovlig udstødning. ( Tum 178 )

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-07-04 18:51

Ulf skrev:

> Hej Brian

Det er jeg ked af du kalder mig selvom jeg ofte bliver kaldt det bag
rattet

Fra : Ulf

Dato : 31-07-04 10:49

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in message news:<pan.2004.07.28.17.50.32.769384@website.tuxx.dk>...

> Det er jeg ked af du kalder mig selvom jeg ofte bliver kaldt det bag
> rattet

Undskyldt Martin..

Hehe.. ja navnet " Brian ", er jo blevet, rimmlig populært....
Nej nu må jeg ikke blive for grov..

Er der evt. en af jer som bor i område KBH, som muligvis kunne hjælpe
mig med at skifte simmeringne på min FS1'ter?

Hilsen Ulf

Og undskyldt Martin

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-07-04 13:54

Ulf skrev:

> Hehe.. ja navnet " Brian ", er jo blevet, rimmlig populært.... Nej nu må
> jeg ikke blive for grov..

Vi ka' ta' det

> Og undskyldt Martin

Du er tilgivet

Fra : Ulf

Dato : 01-08-04 19:50

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in message news:<pan.2004.07.31.12.54.06.354102@website.tuxx.dk>...

> Vi ka' ta' det

> Du er tilgivet

Takker...

Hva der er ikke en af jer som har en omdrejnings fætter til en FS1
liggende, og som enten er " vild " med at sælge den, eller at prøve at
åbne den, og se efter hvad den lille blå kondensator er på??

Min kondensator er nemlig " ! Eksploderet ! ", ved ikke hvorfor, men
man kan så sige at omdrjningsfætteren ikke funkitonerer...

Hilsen Ulf

Ps.

Lyder dumt, men hvis en har nogen dele, til FS1, som ikke " duer "
eller som de ikke skal have noget for, så sig det lige til mig......

;)

Fra : Kristian

Dato : 01-08-04 20:38

Hej

"Ulf" skrev
> [...]
>
> Min kondensator er nemlig " ! Eksploderet ! ", ved ikke hvorfor, men
> man kan så sige at omdrjningsfætteren ikke funkitonerer...

Der er 2 blå kondensatorer, Den "lille" er på 47 mikrofarad
og den anden er på 100 mikrofarad, begge 25V.

Mvh
Kristian,

Fra : Ulf

Dato : 02-08-04 08:29

" Kristian" <Who Knows@nowhere.invalid> wrote in message news:<410d46ab$0$297$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
>
> "Ulf" skrev

> Der er 2 blå kondensatorer, Den "lille" er på 47 mikrofarad
> og den anden er på 100 mikrofarad, begge 25V.

Hej Kristian

Vil lige se om jeg har de to stk's, eller den ene, da det kun er en af
dem der er sprunget

Lyder dumt, men den er simpelhent eksploderet!
Alle dens indvolde ligger spredt i hele fætteren.

Hilsen Ulf

Fra : Kristian

Dato : 02-08-04 11:51

Hej

"Ulf" skrev

> Vil lige se om jeg har de to stk's, eller den ene, da det kun er en af
> dem der er sprunget
Det lyder som om det kunne værre den på 100 mikro, den plejer at
dø hvis Rpm tælleren tilsluttes uden at der er batteri eller ensretter på
knallerten.
Husk at vende kondensatoren rigtigt.

> Lyder dumt, men den er simpelhent eksploderet!
> Alle dens indvolde ligger spredt i hele fætteren.

Husk og rense printet og vaske huset indvendigt, med Fx. Isopropyl
alkohol, det der snask der er inden i en kondensator kan få det til at irre.

Mhv
Kristian,

Fra : Ulf

Dato : 03-08-04 11:31

" Kristian" <Who Knows@nowhere.invalid> wrote in message news:<410e1c87$0$239$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Husk og rense printet og vaske huset indvendigt, med Fx. Isopropyl
> alkohol, det der snask der er inden i en kondensator kan få det til at irre.

Hej Kristian

Vende kondensatoren rigtigt ville være en god ide..
Dog har jeg ikke de to stk..
Men en hel masse andre

Så vil nok smutte forbi, Brinck. elektronik på et tidspunkt.. Og få
fat i to tre stk.

Hilsen Ulf

Ps.

Vaske det i alko, er jo iorden, bare lidt VODKA....

Fra : Kristian

Dato : 04-08-04 17:31

Hej

> "Ulf" skrev
> Vende kondensatoren rigtigt ville være en god ide..
> Dog har jeg ikke de to stk..
> Men en hel masse andre
Ok, det er bare ikke nemt at sidde på den anden side af nettet
Og vide om du er go´ til elektronik eller ej
Derfor bemærkningen om at vende den rigtigt.

Mhv
Kristian,

Fra : Ulf

Dato : 05-08-04 14:09

" Kristian" <Who Knows@nowhere.invalid> wrote in message news:<41110f1e$0$278$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> Og vide om du er go´ til elektronik eller ej
> Derfor bemærkningen om at vende den rigtigt.

Hej Kristian

Tja det er jo lige spørgsmålet..
Vildt go til elektronik er jeg ikke, men lodde, og bygge et par ting
selv kan jeg da godt!

Hvis det er til hjælp, kan jeg sige at jeg hr 2 stk. lodde-kolber
liggende, 1 stk. 25 watt, og til de måske lidt mere krævende opgaver 1
på 75 watt

Men de bliver nok snart sat på hylden, for jeg for nok, en lodde
station fra ??
Kan ikke huske hvad den heder.

( Du skal ikke tage mine ord personlige, da jeg engang imellem har et
støre ordforråd, en mine omgivelser ved.. )

Men ok, jeg kan jo heller ikke vide om du er "skrap" til elektronik,
og den slags...

Hilsen Ulf

Fra : Ulf

Dato : 05-08-04 19:18

atagu@gmx.net (Ulf) wrote in message news:<553e41bd.0408050508.73b7be26@posting.google.com>...

> [...]
> støre ordforråd, en mine omgivelser ved.. )
>
> Men ok, jeg kan jo heller ikke vide om du er "skrap" til elektronik,

Ja så er det sku mig igen..

Hvilken dyse str. er det der sidder som standart, på 10mm kaburatoren
fra "tsvansen"?

Har jo købt sådan en.., men ved godt at den dyse som er standart på 4
gears er #110 / #115. ( Er for doven til selv at kigge efter, så det
kunne jo nok være at der var en som vidste det.. )

Hilsen Ulf