Alarm fra Thansen, nogen her i gruppen der~
Fra : Henning Lund

Dato : 22-07-04 21:43

Der er lidt jeg er i tvivl om, så nogen som kan hjælpe?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Thomas W. Madsen

Dato : 24-07-04 23:07

> Der er lidt jeg er i tvivl om, så nogen som kan hjælpe?

Jepper, jeg har en monteret.. det er noget tid siden jeg gjorde det, men
skyd frem!

/Thomas

Fra : Henning Lund

Dato : 25-07-04 10:29

Thomas W. Madsen skrev:

> Jepper, jeg har en monteret.. det er noget tid siden jeg gjorde det,
> men skyd frem!

Tak for svaret, jeg har langt om længe fundet ud af funktionen af den,
det var ikke monteringen der drillede, men den havde åbenbart svedet
tændingslåsen af da vi monterede den, så jeg kunne ikke slå tændingen
til. Hvad der er sket aner jeg ikke.
Nu når jeg har dig, kender du en anden alarm som fungerer lige så godt
som thansen´s, bare mere enkelt og billigere, der behøver ikke være
fjernstart? Jeg havde en bilalarm liggende, men den æder batteriet på
scooteren i løbet af en nat.

Fra : Thomas W. Madsen

Dato : 25-07-04 11:32

> [...]
> som thansen´s, bare mere enkelt og billigere, der behøver ikke være
> fjernstart? Jeg havde en bilalarm liggende, men den æder batteriet på

Jeg kender ikke lige umiddelbart nogen, men fjernstart er jo ikke en
fordyrende ting. Der er jo allerede indbygget startspærre, og det kræver
ikke mange stumper for at lav en fjernstarter
Jeg er ikke sikker, men jeg mener at have set nogen et sted til en 3-400
kr., men hvor det kan jeg ikke huske

/Thomas

Fra : Henning Lund

Dato : 25-07-04 11:34

Thomas W. Madsen skrev:

> Jepper, jeg har en monteret.. det er noget tid siden jeg gjorde det,
> men skyd frem!

Forresten, trykker du 2 gange for at deaktivere alarmen, og derefter
skulle tændingsnøglen fungere som normalt, eller har jeg misforstået
noget, det er jo ikke let at hitte u a fremgangsmåden på alarmen når
tændingskontakten er i udu.

Fra : Thomas W. Madsen

Dato : 25-07-04 12:28

> [...]
> skulle tændingsnøglen fungere som normalt, eller har jeg misforstået
> noget, det er jo ikke let at hitte u a fremgangsmåden på alarmen når

Jeg trykker en gang for at de-aktivere, en gang for at aktivere og 2 gange
for at starte.

/Thomas

Fra : Henning Lund

Dato : 25-07-04 13:16

Thomas W. Madsen skrev:

> Jeg trykker en gang for at de-aktivere,

På lås op knappen, ik? Jeg mener bare knægten siger han skal trykke 2
gange på lås op knappen for at deaktivere alarmen.

> en gang for at aktivere

Ja på lås knappen?

>og 2
gange for at starte.

På lynknappen?

Når du har trykket 1 gang på ? knappen, kan du så stikke nøglen i
tændingslåsen og starte æ scooter normalt?
Hvis du har startet æ scooter på fjernbetjeningen, plejer du så at dreje
nøglen til tænding, og kan man så slukke scooteren via nøglen, eller
skal den slukkes med fjernbetjeningen?

Fra : Thomas W. Madsen

Dato : 09-08-04 22:45

> På lås op knappen, ik? Jeg mener bare knægten siger han skal trykke 2
> gange på lås op knappen for at deaktivere alarmen.

Jo på den hængelås der er åben og kun 1 gang

> Ja på lås knappen?

Ja på den knap med den låste hængelås

> gange for at starte.
>
> På lynknappen?

Jepper

> [...]
> Hvis du har startet æ scooter på fjernbetjeningen, plejer du så at dreje
> nøglen til tænding, og kan man så slukke scooteren via nøglen, eller

Jeg går du fra at ? er det samme som lyn knappen. Hvis jeg trykker 1 gang
svarer det til at jeg bremser, dvs jeg kan nu starte knallerten på styret,
uden at bremse. Jeg behøves ikke stikke nøglen i. Hvis jeg stikker den i og
drejer gør det ingen forskel. Jeg kan heller ikke slukke scooteren med
nøglen, før jeg har trykket 1 gang på Lås-op knappen.

Hvis ikke det er forståeligt endnu, så skriv, så skal jeg optage en video
som demonstration, så er der ingenting der kan misforstås

/Thomas

Fra : Henning Lund

Dato : 11-08-04 16:37

Thomas W. Madsen skrev:

> [...]
> stikker den i og drejer gør det ingen forskel. Jeg kan heller ikke
> slukke scooteren med nøglen, før jeg har trykket 1 gang på Lås-op

Ok jeg er med, det er mere end hvad Thansen er, jeg skrev til dem at
alarmen havde brændt tændingskontaktens tænd/sluk funktion af selv om vi
havde monteret alarmen korrekt. Der kom så svar fra en "teknikker" at
det kunne han sørme ikke forstå kunne lade sig gøre. Jeg har så krævet
en forklaring på hvad der er galt med alarmen, men nu er det 8 dage
siden jeg skrev, intet svar er kommet, jeg rykkede endda efter 4 dage
uden svar, sikke en service.