Tyveri af Peugot Speedfigth 2
Fra : John Nielsen

Dato : 20-07-04 19:54

Hej med jer alle, er der nogle som ved om det er muligt at stjæle en Peugeot
Speedfigth 2 når den er låst med Ratlås og startspærrer, min er nemlig
blevet det, men hvor meget bliver de nød til at ødelægge for at få den
væk/startet.

Jeg er bange for at det bliver en kostbar affærer? den har stået for enden
af en boligblok og er blevet taget mellem kl. 12 Søndag- kl. 10 Tirsdag

Reg nr: er JE 376

Venlig Hilsen
John Nielsen

Fra : Hekto

Dato : 20-07-04 22:05

John Nielsen wrote:
> [...]
> af en boligblok og er blevet taget mellem kl. 12 Søndag- kl. 10 Tirsdag

Ja, selvfølgelig kan den stjæles! Man kan jo bare bære den væk! - sorry!

Starte kan den ikke ligefrem; men så kan man jo trille af med den og
bruge stumperne.
Man bør altid låse den fast til et eller andet, så den ikke kan flyttes.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : GK

Dato : 21-07-04 01:48

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
Peugeot

> Ja, selvfølgelig kan den stjæles! Man kan jo bare bære den væk! - sorry!
>
> Starte kan den ikke ligefrem; men så kan man jo trille af med den og
> bruge stumperne.

bare trille af med den.,,,,,, den må være besværligt at trille afsted med
når den er i retlås ... hvis den skal flyttes ret langt væk .. men
stjålet er den jo og så må man jo melde det til politiet .. der er jo så
det problem at politiet ikke gør noget for at finde den ... udover at
efterlyse den ....
Men så er vi da en hel del her inde der kunne gøre en indsats ved at holde
øjne og øre åbne og kikke efter når vi suser rundt på vore scooter
det kræver jo så at man kan beskrive scooteren så godt som mulig med
kendetegn,, mærke,, model,, årg farve ,, stelnunner o.v.s
men så er det jo problemet kommer nå den så først er stjålet .. den er
ufattelig svær at beskrive med gode og sikre kendetegn .. så jeg vil
opfordre
til at tage alle de notater og beskrivelser af sin scooter som kan hjælpe
med til at genkende den ,, i tilfælde af tyveri .. tag billeder af den
o.v.s ,,
der så kan postes i binear .. så vi alle kan se den,,, sammen med en god
beskrivelse af den ..det vil hjælpe en hel del på det så vi kan holde øje og
ved hvad vi skal kikke efter ...

mvh Gk

---

Fra : Hekto

Dato : 21-07-04 07:45

GK wrote:

> [...]
> stjålet er den jo og så må man jo melde det til politiet .. der er jo så
> det problem at politiet ikke gør noget for at finde den ... udover at

Som egentlig tyverisikring, er selve ratlåsen ikke alvorligt meget
bevendt! Den er OK, hvis man har løbehjulet under opsyn; men ellers skal
der mere til!!!! Den indbyggede BOA-lås f.eks.

Fra : John Nielsen

Dato : 21-07-04 08:14

Ja jeg ved godt at den indbygget lås er ok, men mit problem er at
jeg er brandmand og hurtig skal kunne kører til brandstationen, og
der syntes jeg at det tager for langtid at låse den op, men jeg
bliver nok nød til at finde på noget andet når/hvis jeg får min
45er igen.

John N

Fra : Hekto

Dato : 21-07-04 09:34

John Nielsen wrote:
> [...]
> der syntes jeg at det tager for langtid at låse den op, men jeg
> bliver nok nød til at finde på noget andet når/hvis jeg får min

???????? ... skulle det være forklaringen på, at du lader din scooter
stjæle .. fordi du ikke har tid til at bruge 30 sekunder eller mindre,
på at låse den ordentligt???

Du skal jo alligevel ud i trafikken, og snegle dig afsted med 45 km/t -
ikke?

Fra : Elbarto

Dato : 21-07-04 21:20

> [...]
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese

Som er en kugleleds lås og ca holder til det samme som en sytråd
Den kan klippes på under 3 min ved hjælp af en go gammeldags skævbider

Elbarto

Fra : Hekto

Dato : 21-07-04 21:43

Elbarto wrote:

> [...]
>

> Som er en kugleleds lås og ca holder til det samme som en sytråd
> Den kan klippes på under 3 min ved hjælp af en go gammeldags skævbider

Jamen det er vi da glade for, at du fortæller OS ALLESAMMEN!!!!

Hva' er man så? >

Fra : Henning Lund

Dato : 21-07-04 22:14

Hekto skrev:

> Jamen det er vi da glade for, at du fortæller OS ALLESAMMEN!!!!
>
> Hva' er man så? >

Gider du ikke klippe det overskydende tekst fra når du svarer, det gør
det lettere at forstå sammenhængen af beskeden og fylder heller ikke på
serverne.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Brian A.

Dato : 22-07-04 16:24

> Jamen det er vi da glade for, at du fortæller OS ALLESAMMEN!!!!
> Hva' er man så? >

Jeg ser det som et godt tip, så kan man jo vælge noget andet end en
kugleleds lås. Dem som gør i det med at stjæle scootere/knallerter vidste
det nu nok i forvejen.