Skivebremselås med alarm?
Fra : Henning Lund

Dato : 19-07-04 17:21

Er der noget med at man kan købe sådan en fætter, ifald hvor gør man
det?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Knud Berggreen

Dato : 19-07-04 18:53

On Mon, 19 Jul 2004 18:20:54 +0200, "Henning Lund"
<falsk_adresse@noget.invalid> wrote:

>Er der noget med at man kan købe sådan en fætter, ifald hvor gør man
>det?

Stevens MC Shop, Kirstinehøj i Tårnby/Amager har i hvert fald haft
sådanne nogen.

/Knud

Fra : Henning Lund

Dato : 19-07-04 19:30

Knud Berggreen skrev:

> Stevens MC Shop, Kirstinehøj i Tårnby/Amager har i hvert fald haft
> sådanne nogen.
>
> /Knud

Takker, ved du hvad de koster så´n cirkus?

Fra : Knud Berggreen

Dato : 19-07-04 20:31

On Mon, 19 Jul 2004 20:29:53 +0200, "Henning Lund"

>Takker, ved du hvad de koster så´n cirkus?

Det er længe siden jeg så på dem og der var nogle forskellige modeller
men det var vist omkring 500 og opefter.

/Knud

Fra : Thomas

Dato : 19-07-04 21:22

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
> Er der noget med at man kan købe sådan en fætter, ifald hvor gør man
> det?
>
> --

Jeg har haft sådan en..kan ikke huske mærket..men det var de dårligste penge
jeg har givet ud.
Det var noget L.... mener at jeg gav 400 kr

mvh. Thomas

Fra : Henning Lund

Dato : 19-07-04 21:53

Thomas skrev:

> Jeg har haft sådan en..kan ikke huske mærket..men det var de
> dårligste penge jeg har givet ud.
> Det var noget L.... mener at jeg gav 400 kr

Hva da?

Fra : RpR

Dato : 20-07-04 17:16

> Er der noget med at man kan købe sådan en fætter, ifald hvor gør man
> det?

Jeg har en Xena alarm som svjh. kostede 500,-. Den er VIRKELIG tyk af en
skivelås at være og lavet i stål, ikke støbejern.
Den larmer ~120DB og følsomheden afhænger af hvor på skiven du sætter den.
Den virker helt fint
Jeg skal være pænt hurtig til at stikke nøglen i den før den begynder at
skrige "TYV?! TYYYYYV!!!"

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Knud Berggreen

Dato : 20-07-04 19:02

On Tue, 20 Jul 2004 18:16:19 +0200, "RpR" <rpr@mopedgallery.dk> wrote:

> [...]
>Den virker helt fint
>Jeg skal være pænt hurtig til at stikke nøglen i den før den begynder at

En fordel er også at man ikke ved en fejl kommer til at starte mopeden
med låsen sidende på skiven. Hvis det sker kan man nemlig komme
grueligt galt afsted.

/Knud

Fra : Henning Lund

Dato : 20-07-04 20:58

RpR skrev:

> [...]
> den. Den virker helt fint
> Jeg skal være pænt hurtig til at stikke nøglen i den før den begynder

Hva er der af batterier i sådan en, hvor længe holder de, og hvor længe
skriger den inden den slukker, eller skal man selv slukke den manuelt.
Hvor købte du den?

Fra : RpR

Dato : 21-07-04 00:28

> Hva er der af batterier i sådan en, hvor længe holder de, og hvor længe
> skriger den inden den slukker, eller skal man selv slukke den manuelt.
> Hvor købte du den?

Der sidder 3 stk. knap batterier i den, og de har indtil videre holdt 1½år.
Den tuder svjh. sålænge der blir pillet ved den, og holder først op efter
den har været i fred i 10 sek eller lign.

Den fulgte med min seneste brugte knallert, men har da set mange MC butikker
sælge Xena låsene.

Fra : Henning Lund

Dato : 21-07-04 04:48

RpR skrev:

> Den fulgte med min seneste brugte knallert, men har da set mange MC
> butikker sælge Xena låsene.

Tak for svaret, hva så når du skal pille den af bremsen, skal nøglen
ikke stoppes i temmeligt forsigt så ?

Fra : Henning Lund

Dato : 21-07-04 07:41

Henning Lund skrev:

> Tak for svaret, hva så når du skal pille den af bremsen, skal nøglen
> ikke stoppes i temmeligt forsigt så ?

Prøv at se hvad KOK Mc skrev da jeg spurgte til den:
Hej

Vi har haft dem men har givet penge tilbage til dem der købte dem pga.
flere forskellige defekter.
Og fordi det ikke var til at låse dem af uden alarmen gik igang

Fra : RpR

Dato : 21-07-04 09:00

> Vi har haft dem men har givet penge tilbage til dem der købte dem pga.
> flere forskellige defekter.

Min har virket fint i over 2år nu

> Og fordi det ikke var til at låse dem af uden alarmen gik igang

Ja, man skal være lidt hurtig med at få nøglen i
Man kan nu godt låse den op uden alarmen går igang. Bare hold fast på låsen
og stik nøglen hurtigt i og drej, så når den kun at bippe 2 - 3 gange inden
alarmen går igang.

Evt. kan du sikkert få lov at teste den hos en forhandler.

Fra : Henning Lund

Dato : 21-07-04 09:40

RpR skrev:

> [...]
> gange inden alarmen går igang.
>
> Evt. kan du sikkert få lov at teste den hos en forhandler.

Ja hvis jeg kan finde en, jeg har skrevet til samtlige forhandlere inden
for 100 km, ingen havde nogen eller kunne skaffe?

Fra : RpR

Dato : 21-07-04 12:47

> Ja hvis jeg kan finde en, jeg har skrevet til samtlige forhandlere inden
> for 100 km, ingen havde nogen eller kunne skaffe?

Så bor du i den forkerte del af landet
Vi har 3 forhandlere i Sønderborg som har Xena låse hængende.

Fra : Henning Lund

Dato : 21-07-04 16:57

RpR skrev:

> Så bor du i den forkerte del af landet
> Vi har 3 forhandlere i Sønderborg som har Xena låse hængende.

Nej det er sq jer

Fra : RpR

Dato : 21-07-04 23:45

> Nej det er sq jer

Vi har da låse, det er mere end hvad i har ;-P