hvilken scooter
Fra : Jonas

Dato : 19-07-04 10:02

hej, jeg skal snart ud og købe købe en 30scooter. så ville lige høre hvilket
i synes om? har meget lyst til at købe Yamaha Neo's, er det en god eller
dårlig en?

Mvh
Jonas

Fra : rotel

Dato : 19-07-04 15:36

noget af det bedste

Fra : \\_TNT_/

Dato : 19-07-04 18:42

> hej, jeg skal snart ud og købe købe en 30scooter. så ville lige høre
hvilket
> i synes om? har meget lyst til at købe Yamaha Neo's, er det en god eller
> dårlig en?

den er ok.. bare (efter min smag) grim..

Men nap en Honda SFX, den er både kønnere og bedre

Dennis Christensen

Fra : Superdrive

Dato : 20-07-04 21:33

> Men nap en Honda SFX, den er både kønnere og bedre

KLip

Er enig, jeg har haft en neo´s, og det er ikk verdensbedste Yamaha, selvom
den blev holdt som en skrøbelig baby, og alle service overholdt. UDEN TUN,
holdt den ca 14 mdr, så var den så ringe det kostede alt for meget at sætte
den i stand.,

Fra : Thomas

Dato : 20-07-04 22:37

"Superdrive" <Nielsen_daniel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> den blev holdt som en skrøbelig baby, og alle service overholdt. UDEN TUN,
> holdt den ca 14 mdr, så var den så ringe det kostede alt for meget at

Hej.
Jeg synes nu ikke at ovenstående er helt fair......
Jeg vil næsten være så kradsbøstig og sige, at det nok siger mere om
indehaveren end om denne model.

Ved ikke om du har haft en defekt af en art, eller om du har set dig sur på
en lokal Yamaha forhandler, men for at trække lidt i den anden retning vil
jeg da gerne rose denne model.

Har selv haft et par stykker, både som 30 knallert og som EU45.

Jeg mener at hvis den behandles fornuftigt, så er de første 10.000Km næsten
veligeholdelses frie...
Dvs. for de fleste et par år.
Når du så har skiftet ruller, udstødning og måske en ting eller to småting
mere, så kører du igen de næste par år.

Det med om den er grim eller ej, er jo en svær ting at diskuterer. Der er
det som der skal være, og alt fornuftigt placeret i forhold til føreren
Hellere en god arbejdshest frem for at køre og ligne en poptøs.....

Hmm... Hvis jeg lige skal kunne komme på et par minusere, så kunne det være
noget med at bagageboksen ligger så tæt på kaburatoren med en meget bukket
benzinslange til følge, at det giver nogen revnedannelser i denne slange med
tiden.

Sidespejlene sidder ikke langt nok ude, så man med en stor vinterfrakke har
fuldt udsyn bagud.
Kunne dog alligevel godt forstille mig at det er bedre end på andre
modeller, da den jo høre til i den store afdeling, med plads til både ben og
arme.

Sååå, tomlen opad herfra !!

Thomas.

Fra : Jonas

Dato : 21-07-04 16:56

det er min første scooter jeg skal købe, så vil jo helst at den skal holde i
et stykke tid.. men er den også god nok som den første jeg skal ha?

Fra : \\_TNT_/

Dato : 21-07-04 17:02

> det er min første scooter jeg skal købe, så vil jo helst at den skal holde
> et stykke tid.. men er den også god nok som den første jeg skal ha?

det mener jeg ik.. holder stadig på SFX'en.. Er ved nr3 nu og de kører bare
derudaf!

Dennis Christensen

Fra : Jonas

Dato : 22-07-04 09:51

så spørger jeg på en anden måde, hvilken 30scooter vil i råde mig til at
købe, som den første man skal ha?

Fra : RpR

Dato : 22-07-04 10:32

> det mener jeg ik.. holder stadig på SFX'en.. Er ved nr3 nu og de kører
bare
> derudaf!

SFX er lige udgået af Honda's produktion, det er nok ikke er særligt smart
valg IMO. Self' kan man stadigvæk få dele til dem, men prisen vil stige.

Neo's kan jeg også kun sige godt om. Generelt vil jeg ikke disse Yamaha,
Aprilia, Piaggio eller Gilera. Snup en du kan li' og du blir glad =)

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Jonas

Dato : 22-07-04 16:04

hvaså med den der gilera stalker er det en god en?

Fra : RpR

Dato : 22-07-04 18:28

> hvaså med den der gilera stalker er det en god en?

Kvalitetsmæssigt ihvertfald, om designet er godt er vel op til den enkelte
=)

Fra : rotel

Dato : 25-07-04 09:14

Jeg havde en Neos det var den bedste jeg nogensinde har haft, den kørte
vinter og sommer uden problemer, med en 70 ccm cyl og udstødning på.
Og men denne ekstra belastning sku man tro at den var hurtigere færdig.
Men ham jeg solgte den til gøre stadig på den og hver gang jeg møder ham er
han stadig ´glad for sin knallert der fragter ham til og fra arbejde
hverdag.
Derfor blev min næste knallert igen en minarelli motor, Yamaha igen, men det
er ikek det vigtigste. Igen sidder der en 70 ccm og udstødning på. Og igen
har den kørt, indtil vidre, 4000 km uden det mindste. Tværtimod den går
bedre og bedre.

Det skal også siges at jeg går højt op i en ordentlig olie, opvarmning før
kørsel og jeg kører ikke fuld gas hele tiden.
Jeg sætter kun kvalitetes komponenter i min maskine, jeg har en værksteds
manual, jeg spænder alle møtrikker med den rigtige nm.
Smører, efterser, chekker.
Det højere niveau giver mig en større chanche for at komem for at komem
frem.
Rotel