Politiet!
Fra : Ann Nielsen

Dato : 18-07-04 10:04

Hejsa.

Jeg har lidt tænkt mig at pille lidt ved min knallert - bare for at den ikke
står på 8000 omdrejninger når jeg kører - det er jo lidt af en larm og
benzinen bliver brugt noget hurtigt på den måde! Men hvad med politiet?
Standser de ikke tit knallert kører? Jeg har bare tænkt mig at køre 35 km
selvom den kan køre mere - men kan man få en bøde for at have pillet ved sin
knallert (bare lidt) så den kan køre lidt mere, selvom man ikke gør det?

Mvh.

Ann

Fra : EXIT

Dato : 18-07-04 11:12

Det må du ikke for det er en konstruktiv ændring og din knallert skal så til
syn.

Fra : Hekto

Dato : 18-07-04 11:33

Ann Nielsen wrote:

> [...]
> knallert (bare lidt) så den kan køre lidt mere, selvom man ikke gør det?

En ulovlig knallert, er lige som 'død' og 'gravid' ikke noget man kan
være 'lidt' eller 'halvt'.
Enten, eller!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Erling Jensen

Dato : 18-07-04 14:26

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse

> En ulovlig knallert, er lige som 'død' og 'gravid' ikke noget man kan
> være 'lidt' eller 'halvt'.
> Enten, eller!
>
> --
>hvilket minder mig om en historie

What is the diference between a lightball and a prednent woman

you can unscrew a lightball

)

mvh
Erling
med forbehold for stave fejl

Fra : rotel

Dato : 19-07-04 06:57

hektor er politiets ved og fortaler !!

Fra : Preuthun

Dato : 19-07-04 22:42

"rotel" <rotel1@sol.dk> skrev i en meddelelse
> hektor er politiets ved og fortaler !!

Vi har i grundloven defineret at magten i landet skal være tredelt. Nemlig i
den lovgivende magt, den dømmende magt, og den udøvende magt. Sidstnævnte er
politiet. Så at gå ind for politiet er blot, at erklære sig enig med
grundloven. Synes du, at vi skulle afskaffe politiet? Hvis vi gør det, vil
der opstå klan og stammesamfund, med regler afstukket og håndhævet af de
stærkeste klanledere. Det er det vi ser resultaterne af i Somalia, Sudan,
Afghanistan, Irak (for tiden), Tjetjenien osv.
Jeg synes vi er godt (eller mindst ringe) tjent med det system vi gennem
seneste par hundrede år har opbygget herhjemme i lille DK.

Når vi alligevel får en ubændig lyst til at fjerne overflødige gram, er vi
er uenige med den lovgivende magt. Vi er helt klar over at det vi gør, kan
få personlige konsekvenser. Hvis vi ikke er vort ansvar bevist, og ikke klar
til at tage konsekvensen af vore handlinger, mener jeg der er tale om
manglende modenhed.

Mvh.
Jan Preuthun

Fra : Hekto

Dato : 19-07-04 23:31

Preuthun wrote:

Hvis vi ikke er vort ansvar bevist, og ikke klar
> til at tage konsekvensen af vore handlinger, mener jeg der er tale om
> manglende modenhed.

- Eller noget meget værre, som er uhelbredeligt, og som man ikke vokser
fra med tiden!

Fra : rotel

Dato : 21-07-04 14:51

Jeg fatter ikke at folk bekymrer sig over politiet.
Hvis man ikek kan lide/ håndtere konsekvenserne at bøde/straf skal man holde
sig fra tuning. Fatter heller ikek den med grundlov og lovgivende og
udøvende magt. Lad og tage et lig rundt Sort arbejde, biler der køre for
hurtigt, motorcykler, lastbiler, stof handel, hjemme brændt, helt ærligt
hvor mange kan sige at de ikke jævnligt bryder loven? jeg kan ikke, jeg
bryder "bare" loven ved at køre for stærkt på min knallert. Der er andre
ting der er mere alvorlige i mine øjne, men fælles trækket er "det" at bryde
loven.
Og det er forkert at bryde loven! Men hvad gør jeg så hvis jeg ikek kan lide
loven? Ja jeg kan jo bare skide på den og bryde den.
Men små venner sådan fungerer det ikke.
Man må i et demokratisk samfund gøre sin indflydelse gældende ved at bruge
den ENESTE mulighed man har nemlig ved at melde sig ind i et politisk parti
og den vej igennem ændre loven.
Sådan er vores samfund bygget op og sådan fungerer det.
Rotel

Fra : Preuthun

Dato : 21-07-04 23:01

> [...]
parti
> og den vej igennem ændre loven.
> Sådan er vores samfund bygget op og sådan fungerer det.

Næsten enig. Sådan bør det ihvertfald være. Det er netop noget af det som
grundloven beskæftiger sig med.
Den ene trediedel af magten er altså den lovgivende (folketinget). Den kan
opstille regler for, hvordan hhv. den dømmende magt (domstolene), og den
udøvende magt (politiet) skal arbejde, samt alt muligt andet om, hvordan
resten af samfundet skal virke, færdselsloven f.eks.
Men der findes også andre muligheder for at gøre sin indflydelse gældende.
Det er at påvirke magthaverne.
Den lovgivende forsamling påvirkes af de største medier, samt af diverse
interessegrupper, og store industrikoncerners "anbefalinger" og bemærkninger
om evt. at udflage produktionen. Over den dømmende magt fås en vis
indflydelse fra sag til sag, ved at hyre tilstrækkeligt dygtige advokater
til at overbevise dommerne. Jeg ved ikke, hvordan man kan gøre sin
indflydelse gældende overfor den udøvende magt her i landet. Men, jeg gætter
på, at man kan få nogen indflydelse i etaten, hvis man f. eks. tager job som
politimester, eller lign.

Mvh.
Jan Preuthun

Fra : rotel

Dato : 22-07-04 08:30

Jeg tror ikek at en politimester har indflydelse ud over statistikker han
kan fremligge for en minister.
Eks mange dødsulykker ved tunede knallerter, som jo ikke taler for at de må
køre hurtigerer. Problemet med knallerter er at det er mest unge der køre
dem og de har ingen erfaring, derfor går det galt.
Hvad er mere narturligt for mennesker som overvuderer situationen, at give
dem mindre at overvudere med, altså neddrossling.
Den anden side af sagen er 45 knallerter, her er man over 18 har kørekort
her mener jeg at de bare skulel overholde fart grænsen, som biler osv. Så
trafikken flyder som en af argumenterne er.
Generelt må jeg nok sige at lad folk køre, men de skal overholde
fartgrænserne.
Måske en gradvis tilvænning som tyskland.Kender ikek deres uhelds
statistikker.
Men står vi ikke der hvor en frigørelse for regler er ved at være søklar?
Politiet kan/gider ikek gøre noget, med andre ord så er lovløsheden totalt
ubredt.
Så det er ikek et spørgsmål om moral/lov, men at tiden og udviklingen er
løbet fra en lov som ikke længerer kan praktiseres.
Jeg mener at det er et faktum.
Problemløsningen er ikek mere kontrol, som ikke kan håndhæves, men mere
frihed til den enkelte kører og større ansvar til køren.
Det er mit forslag
Rotel

Fra : RpR

Dato : 18-07-04 14:34

> [...]
sin
> knallert (bare lidt) så den kan køre lidt mere, selvom man ikke gør det?

Det er stadigvæk ulovlit, men tvivler på de overhovedet gider stoppe dig
hvis du kun kører 35km/t og ellers har hjelm osv iorden.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Superdrive

Dato : 18-07-04 17:28

> Det er stadigvæk ulovlit, men tvivler på de overhovedet gider stoppe dig
> hvis du kun kører 35km/t og ellers har hjelm osv iorden.

KLip

Ja jeg har en dr big, den kører ca 80km/t er aldrig blevet stoppet for kører
det jeg må i byerne og fyrer lidt ekstra til den på landevejene.. men den
bruger ikk meget benzin på den måde..!! Men tager man skiven så kører den
50km/t og mere økonomisk.. men ikk en politiet vil bekymre sig om

Fra : rotel

Dato : 19-07-04 07:00

Min går 110 km/t, men jeg kører også pænt i byerne da jeg ikkke vil køre
nogen ned på cykelstier eller vække negativ opsigt.
Kun på landet fyerer jeg den af der er der kun mig der kan komem til skade.
Det er acceptabelt. Kan ikek usætte andre for noget jeg har fundet på.
Rotel

Fra : Hekto

Dato : 19-07-04 23:33

rotel wrote:

> [...]
> Det er acceptabelt. Kan ikek usætte andre for noget jeg har fundet på.

*GRILL*

- det går da meget godt! ;oD

Fra : rotel

Dato : 21-07-04 17:52

Tak fordi du minder mig om hvad jeg har skrevet, men jeg ved godt hvad jeg
skriver.
Jeg tager også skraldet hvis/når det kommer.
Hektor for fuld udblæsning
Desværre for ham endnu engang totalt intetsigende ...sur røv
Rotel