rulle vægt!!!
Fra : Morten feat. Elvis

Dato : 18-07-04 09:05

hvordan er det nu med rullevægt! jo tungere ruller jo højere fart på toppen?
og jo mindre vægt jo bedre optræk? er lidt i tvivl!

har købt en hot 50 og den er meeeeget død i optræk fordi de originale ruller
er i! Skiven er pillet og der er kommet et andet topstykke på med mer
kompression! og så er der kommet et technigas next knæk udst. på! der fulgte
ruller med til udstødningen men kan kun finde de 3! skal de ruller i eller
er der en anden vægt i vil anbefale?
¨
vil gerne have lidt optræk i den!

Mvh Morten!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-07-04 09:23

Morten feat. Elvis skrev:

> hvordan er det nu med rullevægt! jo tungere ruller jo højere fart på
> toppen? og jo mindre vægt jo bedre optræk? er lidt i tvivl!

Intet af det. Du flytter bare området hvorpå den trækker. Det kan så
afhængig af forskellige forhold give forøget/forringet
trækkraft/topfart.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Morten feat. Elvis

Dato : 18-07-04 09:49

hvad ville du så foreslå at fylde i min?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-07-04 16:45

Morten feat. Elvis skrev:

> hvad ville du så foreslå at fylde i min?

Standard-vægt, evt. 1 gram ned.

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 18-07-04 15:41

"Morten feat. Elvis" <morian@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
fulgte
> ruller med til udstødningen men kan kun finde de 3! skal de ruller i eller

Når du monterer en next (uden begrænsningen i forrøret vel og mærke) skal du
lidt ned i ruller da udst. gerne vil have lidt flere omdr før den går i
resonans end din gamle.

Ved ikke hvad std. er men start med at køb 6grams og se hvad der sker?
Så kan du/vi/i gå ud fra hvordan motoren opfører sig med dem?

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Morten feat. Elvis

Dato : 18-07-04 17:04

kan du fortælle mig hvad den kan køre så?

skiver pillet, andet topstykke( svarer til et planet et), og så den
udstødning uden plump og de der 6 grams ruller!

Fra : Mogens W. Larsen

Dato : 15-08-04 10:30

Hej

Jeg har en magen til og køre med 6 Gr. Mindre ødelægger dit optræk...
Dog har jeg en Malossi Vario og 47 mm.

Mvh.
Tyson