Ang. Peugeot Speedake
Fra : Nielsen

Dato : 17-07-04 15:16

Mojn NG

Efter jeg har skiftet ruller / kobling / startertandhjul sker følgende:
Den tager omdrejninger fint nok, men kommer ikke nok op i fart.
Mit speedometer kabel er sprunget så jeg kan ikke se hvor stor forskellen
er.
Rullerne er 7 gram fra T. Hansen
Ifølge T. Hansen er standard rullerne 7,5 gram
Kobling er standard kobling fra T. Hansen

Har jeg samlet noget forkert, eller er de forkerte dele monteret.

Vh Jan

Fra : GK

Dato : 17-07-04 15:36

prøv med 8 grams ruller tror det vil hjælpe

---

Fra : Nielsen

Dato : 17-07-04 15:51

"GK" <GK@nospam-post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> prøv med 8 grams ruller tror det vil hjælpe

Jeg har lige været på en lille prøvetur.
Den er meget langsom til topfart, som jeg vil tro er ca. 5-10km/t lavere end
før.
Ved du hvad standard rullerne vejer.

vh Jan

Fra : Hekto

Dato : 17-07-04 16:29

Nielsen wrote:

> [...]
> Kobling er standard kobling fra T. Hansen
>
> Har jeg samlet noget forkert, eller er de forkerte dele monteret.

En eller flere ruller er 'kæntret' da du samlede den.
Tryk rullerne fast i en lille klat fedt, når du samler den igen.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Nielsen

Dato : 17-07-04 18:02

"Hekto" <a@a.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese

Hello Hekto

Jeg har lige checket rullerne, og de lå fint, lagde en lille klat fedt i,
samlede skidtet igen, prøvekørte, samme resultat.
Den ryger op i omdrejninger, men er total sløv i optrækket.
Har jeg monteret de forkerte dele(T. Hansen)

vh Jan

Fra : Hekto

Dato : 17-07-04 18:24

Nielsen wrote:

> [...]
> Den ryger op i omdrejninger, men er total sløv i optrækket.
> Har jeg monteret de forkerte dele(T. Hansen)

9 grams ruller?

Fra : Nielsen

Dato : 17-07-04 18:34

> [...]
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese

Jeg prøver med 9 grams på mandag.

vh Jan

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-07-04 19:05

Nielsen skrev:

> Jeg prøver med 9 grams på mandag.

God idé. Det er standard på en PUG og den kører ikke godt med mindre
med mindre den er tunet.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Brian A.

Dato : 18-07-04 15:13

Måske du har fået fat i en forkert størrelse?