Piaggio Zip - 1996 - Knallertlæge !
Fra : Claus

Dato : 16-07-04 10:16

Hej, jeg har en Piaggio Zip 30 km/t, som ikke vil starte.
Hvis knallerten ikke har kørt i et par dage, så kan den godt starte,
men man kan ikke "gasse op" for så går den i stå og vil ikke starte
igen.
Jeg har udskiftet luftfiltret og checket udstødningshullet i
cylinderen og selve udstødningsrøret.
Hvad kan der være galt og hvad kan jeg gøre ?

Fra : Morten feat. Elvis

Dato : 16-07-04 10:24

måske alt alt alt for meget benzin?

efter et par dage er noget måske fordampet/ sivet ud et sted, og derfor kan
den godt starte, men så snart du gasser hælder du den fyldt med benzin igen
og kan ikk starte igen!

måske? det er et gæt?

Fra : Claus

Dato : 16-07-04 17:37

"Morten feat. Elvis" <morian@worldonline.dk> wrote in message news:<R8NJc.3793$Nm5.2669@news.get2net.dk>...
> [...]
> den godt starte, men så snart du gasser hælder du den fyldt med benzin igen

Jeg tror du har ret, men hva kan der gøres ved "for meget" benzin ?

Fra : Morten feat. Elvis

Dato : 16-07-04 17:59

se det aner jeg sku ikke :D

ved måske nok hvad der er galt men fikse det kan jeg godt nok ikke :D

har du tjekket dit tændrør om det er vådt?
når den ikk vil starte?:)

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 18-07-04 15:36

"Claus" <cbsoft@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har udskiftet luftfiltret og checket udstødningshullet i
> cylinderen og selve udstødningsrøret.
> Hvad kan der være galt og hvad kan jeg gøre ?

Lukker du for benzinen når du "parkerer den"?
Der er ikke vakuum hane på Zippen.
Hvis din chooker "hænger" lidt kan der godt stå og pisse benzin ind i
krumtaphuset hvilket resulterer at den drukner.

Det kan også være falsk luft ved simmeringe, pakninger osv.

Mvh.
Hans-Jacob - Som er på vej ud af døen på ferie :D

Fra : Preuthun

Dato : 22-07-04 21:50

> [...]

> Jeg har udskiftet luftfiltret og checket udstødningshullet i
> cylinderen og selve udstødningsrøret.
> Hvad kan der være galt og hvad kan jeg gøre ?

Jeg synes det lyder som om, der kommer for lidt brændstof frem.
Jeg forestiller mig, at en "næsten tilstopning" et sted i fødesystemet, kan
give de symptomer du beskriver.
Så check først benzin tilførslen til karburatoren. Hvis det ellers er OK,
går du videre og renser karburatoren indvendigt.
Er der forresten ikke noget med at der sidder noget elektrisk eller noget
vacuum halløj som åbner og lukker for brændstoffet afhængig af om motoren
kører eller ej? Det skal også lige checkes om det system fungerer.

Lige lidt pral: Sidstnævnte problem har man ikke på en Velo Solex, for den
suger benzinen op til kaburatoren når motoren kører.

God fornøjelse.
Jan Preuthun

Fra : Ulf

Dato : 23-07-04 10:30

"Preuthun" <preuthun@FJERNDETTEemail.dk> wrote in message news:<41002b94$0$66470$14726298@news.sunsite.dk>...

> [...]
>
> Lige lidt pral: Sidstnævnte problem har man ikke på en Velo Solex, for den
> suger benzinen op til kaburatoren når motoren kører.

Hej Jan

Ja der er sku mange gode fordele ved en velosolex..
Har selv haft en 3800 fra 1966 og en 5000 fra ??. Kan ikke lige huske
årstallet.

Og så kører den mindst 70 km. på literen

Hilsen Ulf

Ps.

Ang. Zippen, så kunne jeg forstille mig ca. det samme med at den for
for meget bezin..